Svou premiéru měla Alfa Romeo 146 na autosalonu v Turíně. Výroba tohoto auta probíhala v továrně Pomigliano d'Arco v Itálii.
Alfa Romeo 146 ve své době nahradila svého stárnoucího předchůdce Alfa Romeo 33. Model byl později nahrazený novým autem Alfa Romeo 147.
Design Alfy Romeo 146 a jeho sourozence Alfa Romeo 145 byl navržen designérem Chrisem Banglem z Fiat Centro Stile. Alfa Romeo 146 má konzervativnější design než jeho sourozenec, a to jí také přineslo větší úspěch.
Díky platformě skupiny Fiat Tipo Due má Alfa Romeo 146 dobré jízdní vlastnosti a auto se tak snadno ovládá.
Během historie svého prodeje se Alfa Romeo 146 nabízela s těmito motory:
- 1.3 H4 - 1.351 ccm 8 SOHC o výkonu 90 PS (66 kW; 89 bhp)
- 1.6 H4 - 1.596 ccm 8 SOHC o výkonu 103 PS (76 kW; 102 bhp)
- 1.7 16V H4 - 1.712 ccm 16 DOHC o výkonu 129 PS (95 kW; 127 bhp)
- Cloverleaf / ti I4 2BS TS - 1.970 ccm 16 DOHC VVT VLIM o výkonu 155 PS (114 kW; 153 bhp)
- 1.4 T.Spark 16V I4 TS - 1.370 ccm 16 DOHC VVT o výkonu 103 PS (76 kW; 102 bhp)
- 1.6 T.Spark 16V I4 TS - 1.598 ccm 16 DOHC VVT o výkonu 120 PS (88 kW; 118 bhp)
- 1.8 T.Spark 16V I4 TS - 1.747 ccm 16 DOHC VVT VLIM o výkonu 144 PS (106 kW; 142 bhp)
dieselové motory:
- 1.9 TD I4 - 1.929 ccm 8 SOHC o výkonu 90 PS (66 kW; 89 bhp)
- 1.9 JTD I4 - 1.910 ccm 8 SOHC o výkonu 105 PS (77 kW; 104 bhp)
Motory byly doplněny pětistupňovou manuální převodovkou.