Alfa Romeo GT (typ 937) je sportovní auto vyráběné italskou automobilkou Alfa Romeo v letech 2003-2010. Během historie výroby modelu GT bylo vyprodukováno
celkem 80 832 kusů tohoto modelu.
Model Alfa Romeo GT byl představen na autosalonu v Ženevě v roce 2003, a k prodeji na italských trzích se dostal během ledna 2004.
Stejně jako 147, bylo GT založeno na platformě používané modelem Alfa Romeo 156. Většina prvků je převzata přímo z 156/147. Interiér auta je založen
podobně jako menší hatchback 147 a využívá s tímto vozem mnoho společných dílů. Alfa Romeo GT navíc využívá stejné rozložení a funkce palubní desky,
kompletní systém kontroly klimatizace, stejně jako velmi podobnou elektrickou soustavu. Některé vnější části jsou převzaty přímo ze 147: stejná kapota,
dveře, zrcátka a přední blatníky (od 147 GTA). Motor je na výběr buďto 1,8l a 2,0l benzínový, turbodiesel pak o objemu 1,9l.
GT je společně s modelem Brera čistě sportovní auto ze stáje Alfa Romeo a oba vozy lze považovat za nástupce 916 řady GTV. Zachování dvou středně
velkých sportovních coupé ve výrobě současně je však neobvyklé, a dvě takto podobná auta si navíc mohou vzájemně konkurovat. Každé auto však bylo přizpůsobeno
pro jiný trh.
V roce 2006 Alfa představila 1,9 JTD Q2 verzi s uzávěrkou diferenciálu, a také přidala novou úroveň výbavy s názvem Black Line.
V roce 2008 Alfa představila limitovanou edici Cloverleaf s kompletně novými stupni výbavy, sníženým odpružením a 18-palcovými koly z lehké slitiny.
Toto auto bylo k dispozici pouze v černé, červené a modré barvě s motorem 1,8 L a 2,0 L (benzín) a 1.9 L (turbodiesel Multijet). Tyto modely šly velmi dobře na odbyt.
Výroba pro italský trh skončila před několika lety, Alfa Romeo se však rozhodla vydat některé konkrétní verze GT pro trhy zahraniční.
Speciální edice 1.9 JTDm 16 (v nové červené nebo bílé barvě) pak byla uvedena na trh ve Spojeném království. Dále existuje Edition 2.0 JTS (jen v černé barvě),
postavena pouze v desítkách kusů, s upraveným motorem (revidovaná verze Pratola Serra TS 2000), audio systémem Bose připojeným k USB a multimediálním zařízením bluetooth.
Interiér byl v červené kůži a vůz měl větší matná zpětná zrcátka. Tato speciální edice byla sestavena pouze pro nizozemský trh. Pro australský a francouzský trh
byla navržena Alfa Romeo Centenario, která byla poháněna 1,9 JTDm dieselovým motorem.
Alfa Romeo GT - historie značky auta (dokončení článku) »