BMW X6 bylo samotnou automobilkou BMW zařazeno do kategorie Sports Activity Coupé (SAC), což znamená, že kombinuje prvky SUV (vysoká světlá výška, pohon všech kol, vhodnost do terénu, velká kola atd.) s prvky coupé (výrazný styling, šikmá střecha).
Koncept, ze kterého BMW X6 vychází, byl představený už v roce 2007 na autosalonu ve Frankfurtu. Samotný vůz určený pro produkci pak měl svou premiéru v roce 2008 na North American International Auto Show v Detroitu a na Montreal International Auto Show.
BMW X6 je příbuzné k modelu X5, se kterým sdílí platformu, ale toto auto je delší, šiřší, má nižší podvozek a je pouze čtyřmístné (od roku 2011 také pětimístné).
BMW X6 se nabízelo během historie svého prodeje s těmito motory:
- 3.0 L 306 PS (225 kW) I6 Twin Turbo
- 3.0 L 235 PS (173 kW) I6 diesel
- 3.0 L 286 PS (210 kW) I6 diesel Twin Turbo
- 4.4 L 558 PS (410 kW) V8 Twin Turbo
Motory jsou doplněny o šestistupňovou automatickou převodovku, nebo osmistupňovou automatickou (ActiveHybrid X6).
V roce 2009 byla na autosalonu v New Yorku představena verze BMW X6 M s pohonem všech kol xDrive, automatickou převodovkou a motorem 4.4 L V8 BMW N63
o výkonu 555 PS (408 kW; 547 koní). Auto má také dvacetipalcová slitinová kola a snížené zavěšení Adaptive Drive.
Kromě této verze byla ve stejném roce představena také verze BMW X6 ActiveHybrid, která je poháněná motorem o výkonu 300 kW (407 hp)
s technologií TwinPower Turbo a dvěmi elektrickými motory o výkonu 67 kW (91 hp), maximální výkon je tedy 357 kW (485 hp).