Z3 nahradil model BMW Z1, a celá výrobní série z roku 1996, tedy více než 15.000 roadsterů, byla vyprodána ve chvíli, kdy bylo toto auto představeno.
Výroba několika variant auta Z3 skončila v roce 2002, včetně kupé verze pro rok 1999. Historie výroby Z3 byla ukončena ve chvíli, kdy byl vůz nahrazen BMW Z4. K tomu došlo koncem roku 2002, po představení Z4 na autosalonu v Paříži. BMW řady Z je linie roadsterů považována za nástupce BMW 507.
Technické parametry modelu BMW Z3:
- Karoserie: 2-dveřový kabriolet nebo 2-dveřové kupé
- Motor:
- 1.8 L I4 M43B18
- 1.9 L I4 M44B19
- 2,0 L M52B20 T I6
- 2.2 L I6 M54B22
- 2.8 L I6 M52B28
- 3,2 L S52B32 I6
- 3,2 L S50B32 I6
- 2,5 L M52TUB25 I6
- 2,5 L M54B25 I6
- 3.0 L I6 M54B30
- 3.2 L I6 S54B32
- Převodovka: 4-stupňová automatická nebo 5-stupňová manuální
- Rozvor: 2446 mm
- Délka: 4026 mm
- Šířka:
- 1996-98: 1692 mm
- 1999-02: 1740 mm
- Výška:
- 1996-98: 1288 mm
- 1999-02 Roadster: 1293 mm
- 1999-02 Coupe: 1306 mm
- Pohotovostní hmotnost: 1170–1445 kg
Vůz BMW Z3 byl navržen designerem jménem Joji Nagashima v roce 1993 a založen byl na platformě E36 z BMW aut řady 3. Výsledná platforma je někdy
označována jako E36 / 7 (roadster) nebo E36 / 8 (kupé). Na začátku historie tohoto modelu byl v nabídce jen 1,9 L M44B19 4-válcový motor,
ale jeho 138 koní (103 kW) nesplnilo očekávání kupujících. Vnitřní vybavení auta také nebylo na takové úrovni, jako u jiných modelů BMW,
a autu tak úspěšně konkurovala mnohem levnější Mazda MX5 (Miata).
V roce 1997 byl přidán silnější 6-ti válcový motor (M52B28) o objemu 2,8 L a síle 189 hp (141 kW), a výkon i obsah motorů se dále zvyšovaly.
Všechny motory pak byly nahrazeny v roce 2000, kdy bylo na výběr z 2,2 L M54B22 (k dispozici mimo Severní Ameriku), 2,5 L M54B25, 3,0 L M54B30, a 3,2 L S54B32.
Všechny tyto šestiválcové motory zůstaly až do ukončení výroby vozu v roce 2002.