Citroen AX se dodával v těchto motorizacích:
- 1.0 L I4 (benzín)
- 1.1 L I4 (benzín)
- 1.3 L I4 (benzín)
- 1.4 L I4 (benzín)
- 1.4 L I4 (diesel)
- 1.5 L I4 (diesel)
- Převodovka: 4-stupňová nebo 5-stupňová manuální
Vývoj tohoto modelu začal v roce 1983, a od svého uvedení na trh v říjnu 1986 bylo auto
k dispozici jako třídveřový hatchback s 1,0, 1,1 a 1,4 litrovými OHC motory TU-série s řemenovým
pohonem. Krátce nato byl uveden pětidveřový model s 1,4 diesel motorem, který byl později nahrazen
1,5 litrovým. Auto mělo plně nezávislé zavěšení kol, a televizní reklama propagující tento vůz
se natáčela v Číně.
Rozměry auta:
- Rozvor: 2280 mm
- Délka: 3525 mm
- Šířka: 1555 mm
- Výška: 1355 mm
- Pohotovostní hmotnost: 640-850 kg
Toto auto bylo velmi úsporné, a to především díky výborné aerodynamice a velmi nízké
hmotnosti vozu v základní verzi. Toho bylo docíleno rozsáhlým použitím plastových panelů
v nenosných prostorách auta, a různé tloušťky oceli v karoserii. Výrobní verze auta Citroën AX
byla mnohem konzervativnější než původní verze vývojového prototypu, který měl blíže k Eco 2000
stylingu. V roce 1989 se podařilo prokázat nízkou spotřebu tohoto auta (2,7 l na 100 km),
když ujelo celkem 1609 km z Doveru do Barcelony. Jednalo se o vůbec nejdelší ujetou vzdálenost
na 45,5 L paliva, a to získalo autu Citroën AX místo v Guinessově knize rekordů jako nejúspornější
auto.
K dispozici byla také varianta 4x4, ale s nevelkým úspěchem, pokud jej srovnáme
s konkurenčním vozem podobného ražení Fiat Panda 4x4.
První představená verze tohoto auta (od roku 1987) byla AX Sport, se dvěma karburátory
a motorem 1.3 produkujícím 95 koní (71 kW). Auto jezdilo na kultovních bílých ocelových kolech
(5,5" x 14"), které se podobaly těm na "příbuzném" voze Peugeot 205 Rallye. AX Sport používal
Solex ADDHE 40 karburátory až do roku 1990, kdy byly nahrazeny Weber DCOM 40s, stejně jako
205 Rallye 1,3. Sport AX měl kratší sací potrubí než 205 Rallye. Později byl Sport AX lehce
přepracován, k dispozici v dalších barvách a s volitelnými koly GT. Později byl představen
AX 14GT s jedním karburátorem a 1.4 motorem o síle 85 koní (63 kW) použitý také v Peugeot 205 XS.
Od roku 1991 tento model využívá zcela předělané vstřikování paliva, které odpovídá přísným
emisním předpisům EU.
Koncem roku 1991 byl zrevidován zavazadlový prostor a interiér auta. Následující rok byla
zavedena nejsilnější varianta tohoto auta, AX GTi o síle 100 koní (75 kW). GT byl prodáván
současně s GTi po dobu několika měsíců, ale nakonec byl stažen. Další modely byly představeny
jako Forte, Spree, Elation a Dimension.