Hyundai Coupé je kompaktní sportovní automobil s karoserií typu kupé, který mezi roky 1996 až 2009 vyráběla jihokorejská automobilka Hyundai.
V USA, Kanadě, Austrálii, na Novém Zélandu a v Jižní Africe se toto auto prodávalo pod názvem Tiburon, což ve španělštině znamená "žralok".
Na domácím korejském trhu se model prodával pod názvy Hyundai Tuscani a nebo Hyundai Turbulence.
Auto se vyrábělo ve dvou generacích (označovaných jako RC a GK), které prošly několika facelifty, které přinášely různé vylepšení bezpečnosti a úpravy
interiéru i exteriéru vozu. První gernerace se udržela ve výrobě do roku 2001. Výroba druhé generace probíhala od roku 2002 až do roku 2008.
Když se v roce 1996 začalo Hyundai Coupé poprvé prodávat, toto auto se nabízelo buď s motorem o objemu 1.6L, nebo 1.8L. Ve Spojených státech se vůz
dostal do prodeje až o rok později. V nabídce pro USA byl motor z modelu Elantra o obsahu 1.8L s výkonem 130 HP (97 kW). Vyšší výbavová verze FX pak měla
2.0L čtyřválcový motor s výkonem 140 HP (104 kW). Od roku 1998 se do obou modelů Hyundai Tiburon, určených pro severoamerický trh,
montovaly už jen výkonější 2.0L motory.
Hyundai vyráběl také různé speciální edice, zaměřené zejména na různé kosmetické modifikace a vylepšení. Ve Velké Británii, po vstupu značky Hyundai
do Formule 2, se tak například mezi léty 1998-1999 nabízely speciální modely Hyundai Coupé F2.
V roce 1999 se začala prodávat faceliftovaná verze modelu Hyundai Coupé označovaná jako RD2. Aktualizovaný model měl změněné přední a zadní nárazníky a ke změnám
došlo také v interiéru auta.
Hyundai Coupe RD2 měl oddělené dálkové a potkávací světlomety. Díky čtyřem předním světlometům tak auto získalo atraktivnější vzhled, který se podobal třetí generaci
vozu Acura Integra nebo šesté generaci Toyoty Celica. Vůz měl také mnohem větší zadní světla. 2.0L motor zůstal stejný jako u předchozích modelů.
Výroba první generace modelu Hyundai Coupé byla ukončena koncem roku 2002. V téže době se začala vyrábět druhá generace vozu, pro modelový rok 2003.
Auto mělo nový moderní vzhled, větší rozměry a volitelný šestiválcový motor.
Ve výbavě standardně nechyběly přední boční airbagy a na přání se montoval protiblokovací systém brzd. Auto se standardně dodávalo s novým 138 HP (103 kW), 2,0-litrovým
čtyřválcovým motorem, nebo na přání s motorem 2,7 L o výkonu 172 koní (128 kW) V6 použitým rovněž u modelů Hyundai Sonata a Santa Fe. V základu bylo auto k mání
s pětistupňovou manuální převodovkou. Za příplatek byl k dispozici i čtyřstupňový automat. Hyundai Coupé GT V6 se pak dodávalo také se šestistupňovou manuální převodovkou.
Hyundai Coupé - historie značky auta (dokončení článku) »