Osobní
Terénní
X
Hyundai
Elantra
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Hyundai Elantra - historie značky auta

Hyundai Elantra, nebo Hyundai Avante (v Jižní Koreji) je kompaktní automobil vyráběný společností Hyundai od roku 1990 do současnosti. V současnosti se vyrábí již pátá generace modelu Hyundai Elantra.
Na některých trzích (jako například Austrálie) se Elantra prodávala jako Lantra. V Austrálii toto pojmenování vzniklo kvůli podobnosti s konkurenčním modelem Mitsubishi Magna Elante a mělo se tak zabránit jejich zaměňování. V roce 2001 ale bylo jméno celosvětově sjednoceno na jméno Elantra, s vyjímkou domácího trhu v Koreji.
Poprvé byla Elantra veřejnosti představená v roce 1990, a její výroba trvala až do roku 1995, kdy na ní navázala druhá generace. V roce 1992 byla však Elantra určená pro evropský trh mírně aktualizovaná a zmodernizovaná a získala tak aktuální logo značky. Další facelift následoval v roce 1993 a o rok později to byl facelift finální, který zahrnoval změnu přední a zadní části vozu, přidání systému ABS, airbagu, mlhovek, elektricky ovládaných zpětných zrcátek a litých kol.
Hyundai Elantra první generace byla nejprve vybavena motorem 1.6 L (1596 ccm) o výkonu 113 hp (84 kW), a po faceliftu se přidal výkonnější 1.8 L (1836 ccm) o výkonu 124 hp (99 kW). Motory mohly být doplněny pětistupňovou manuální, nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou.
Výroba čtyřdveřového sedanu probíhala v jihokorejském Ulsanu.
Druhá generace se na trh dostala v roce 1995 a nabízela se jako sedan (na domácím trhu jako Hyundai Avante), nebo kombi (na domácím trhu jako Avante Touring). Na některých trzích (jako například v Austrálii) se druhá generace Elantry začala prodávat jako generace první.
Při zavedení druhé generace Elantry měli zákazníci na výběr z 1,5-litrového motoru Alpha SOHC I4 (o výkonu 61 kW/82 hp) a 1,8-litrového Beta DOHC I4 (o výkonu 95 kW/127 hp). Později se přidal 1,5-litrový motor (o výkonu 66 kW/89 hp). Na některých trzích byla dostupná také varianta 1.6 (1,599 ccm) Beta, DOHC (G4GR) o výkonu 84 kW/113 hp, nebo 66 kW. V roce 1998 Elantra získala novou mřížku a celkově mírně aktualizovaný design, včetně interiéru. Do nabídky se také přidal nový dvoulitr. V roce 2000 byla představená kompletně přepracovaná třetí generace Hyundai Elantra. Tentokrát bylo upuštěno od výroby kombi, které nahradil pětidveřový hatchback.
V roce 2003 následovalo představení faceliftovaného modelu, který získal nové světlomety, mřížku, přední a zadní nárazníky, přepracovanou kapotu a palubní desku.
Hyundai Elantra - historie značky auta (dokončení článku)  »