Série 1 modelu Jaguar XJ je vyráběla mezi lety 1968-1973. Auto mělo karoserii typu 4-dveřový sedan. Mezi předchůdce tohoto modelu řadíme vozy: Jaguar 240, Jaguar 340, Jaguar Daimler 250, Jaguar S-Type, Jaguar Daimler Sovereign a 420, nebo Jaguar 420G.
Auto se prodávalo s těmito motory:
- 2.8 L XK I6
- 4.2 L XK I6
- 5,3 L Jaguar V12 (od 1972)
Rozvor auta byl 2762 mm, délka 4813 mm, šířka 1772 mm a výška 1340 mm.
Jaguar XJ6, s použitím šestiválcového 2,8 l či 4,2 l motoru nahradil většinu limuzín Jaguar, jeho luxusnější verze byla na trh uvedena pod značkou Daimler.
Auto bylo poprvé představeno v září 1968. Posilovač řízení a kožené čalounění byly ve standardní výbavě u modelu 2,8 L De Luxe a 4,2 L. Klimatizace byla nabídnuta
jako volitelná výbava pro 4,2 L verzi. Vůz byl v reklamách prezentován jako "nejjemnější Jaguar všech dob".
V roce 1972 Jaguar představil verzi XJ s dlouhým rozvorem. Toto auto poskytuje o něco větší prostor pro nohy cestujících vzadu.
Verze XJ12 byla uvedena na trh v červenci 1972. Bylo to v té době jediné sériově vyráběné čtyřdveřové auto s 12-válcovým motorem. Jeho maximální rychlost byla
"kolem 140 mph" (225 km/h).
Od roku 1973, až do roku 1979 se vyráběla Série 2 modelu Jaguar XJ. Tento 4-dveřový sedan se také nazýval Jaguar XJ6 a XJ12, Jaguar XJ 3.4, 4.2 a XJ XJ 5.3,
či Daimler Sovereign, nebo Daimler Double-Six.
Auto mělo pohotovostní hmotnost 1742 kg, rozvor 2762 mm, délku 4947 mm, šířku 1772 mm a výšku 1372 mm.
V nabídce byly následující motorizace:
- 2.8 L XK I6
- 3.4 L XK I6
- 4.2 L XK I6
- 5,3 L Jaguar V12
2. série tohoto auta však také byla nechvalně známá pro svou špatnou kvalitu montáže.
Auto se vizuálně liší od svých předchůdců zejména zvednutým předním nárazníkem pro splnění amerických předpisů bezpečnosti při nárazu, což si vyžádalo menší mřížku.
Také interiér vozu prošel výraznou změnou, včetně zjednodušení vytápění.