Osobní
Terénní
X
Kia
Sephia
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Kia Sephia - historie značky auta

Kia Sephia je kompaktní vůz, jehož historie byla "psána" jihokorejskou automobilkou Kia Motors v letech 1992 až 2003. Jméno Sephia je zkratkou z následujících slov: Stylové, Elegantní, Power (anglicky "výkonné"), Hi-tech, Ideální a Auto.
Předchůdcem tohoto auta je Kia Capital a nástupcem Kia Cerato. Jedná se o kompaktní automobil s pohonem předních kol.
První generace (1992-1997)

  • Také se nazývá: Kia Mentor, Timor S515/S516
  • karoserie: 4-dveřový sedan nebo 5-dveřový hatchback
  • motor: 1.5 l, 1.6 l a 1.8 (benzínový)
  • převodovka: 4-stupňová automatická a 5-stupňová manuální
  • rozvor: 2500 mm
  • délka: 4360 mm
  • šířka: 1695 mm
  • výška: 1390 mm


Vůz byl představen v září 1992 s cílem nahradit stárnoucí model Capital, který rychle ztrácel podíl na trhu. Kia Sephia se ukázala jako poměrně úspěšné auto - v prvním roce (1993) se jich prodalo přes 100 tisíc. Ve Spojených státech prodej začal v roce 1993. Jednalo se o první model Kia vyvážený do USA.
Auto získalo v roce 1995 několik faceliftových vylepšení - úpravu mřížky a zadních světel, a všechny trhy v USA kromě Kalifornie začali nabízet Sephii v nové verzi o objemu 1,8 litru DOHC (čtyřválcový BP motor používaný v Mazda Familia).
Na některých trzích včetně Spojeného království bylo auto prodáváno jako Kia Mentor. Kia také představila kabriolet verzi první generace Sephia, nesoucí jméno "Kia Sephia Cabrio".
Kia Sephia pod jménem Timor S515 či S516 měla být národním autem v Indonésii, a prodávala se tam v polovině devadesátých let. Záměrem bylo vyplnit podobnou roli jako Mitsubishi Lancer Proton v Malajsii, a vůz měl tak být osvobozen od daní a cel v této zemi.
Nabídka modelů Timor sestávala z verzí "S515" (SOHC), "S515i" (DOHC se vstřikováním paliva), a "S516i LE" (sportovně orientovaná limitovaná edice s licencí Prodrive). Timor se však ukázal jako kontroverzní auto, protože narozdíl od vozu Proton Saga nebyl sestaven přímo v Indonésii. Namísto toho byl dovezen již kompletně sestavený z Jižní Koreje, k nelibosti firem jako např. Toyota, které podstoupily značné náklady na výrobu vozů v Indonésii. Následovala hrozba soudního sporu WTO, a s asijskou finanční krizí v roce 1997 přišel kolaps automobilky Kia. V kombinaci s demisí režimu generála Suharty v roce 1998 se od projektu Timor upustilo. Timor měl také v plánu prodávat model Kia Sportage jako Timor J520i, ale kvůli hrozícímu soudnímu sporu a zhroucení Suhartova režimu se to nikdy neuskutečnilo.
Kia Sephia - historie značky auta (dokončení článku)  »