Stejně jako Dedra, i Lancia se nabízela jako čtyřdveřový sedan, nebo pětidveřové kombi.
Po ukončení výroby Lanciu Lybra nahradil model Lancia Flavia.
Jméno auta je odvozené od latinského názvu pro váhy. Lancia Lybra se vyráběla v italské Rivaltě poblíž Turína až do roku 2002, poté se výroba přesunula do továrny Mirafiori v Turínu.
Předchozí modely značky Lancia byly většinou navrhovány externími designovými centry, nikoliv však Lancia, její design byl vytvořen Michaelem Vernonem Robinsonem v Centru Stile Lancia. Od svých předchůdců se auto liší také oblými křivkami a kulatými světlomety inspirovanými modely z padesátých let, jako například Aurelia a Appia. Výrazná zadní světla si zase Lybra půjčila ze sedanu Fiat Marea, přesněji z verze z roku 2001 určené pro Latinskou Ameriku.
Přesto se však Lancia Lybra úplně neodpoutala od svých předchůdců například tvarem mřížky, nebo úpravou horní části karoserie kombi, která je podobná modelu Lancia Kappa SW.
Lancia Lybra je postavena na platformě koncernového Fiatu Marea. Auto má na předních kolech zavěšení typu McPherson a na zadních zavěšení s vlečnými rameny. Díky tomu má Lybra dobré odpružení a hezky sedí na silnici.
Lancia Lybra se během historie své výroby nabízela s těmito motory:
- 1.6 L 16v DOHC o objemu 1596 ccm, 103 PS (76 kW; 102 hp), od roku 2000
- 1.8 L 16v DOHC o objemu 1747 ccm, 130 PS (96 kW; 130 hp), od roku 2000
- 2.0 L 20v DOHC o objemu 1998 ccm, 150 PS (110 kW; 150 hp), od roku 2000
- 1.9 L 8v SOHC JTD o objemu 1910 ccm, 105 PS (77 kW; 104 hp), od roku 2000
- 1.9 L 8v SOHC JTD o objemu 1910 ccm, 110 PS (81 kW; 110 hp), od roku 2001
- 1.9 L 8v SOHC JTD o objemu 1910 ccm, 115 PS (85 kW; 113 hp), od roku 2002
- 2.4 L 10v SOHC JTD o objemu 2387 ccm, 136 PS (100 kW; 134 hp), od roku 2000
- 2.4 L 10v SOHC JTD o objemu 2387 ccm, 140 PS (100 kW; 140 hp), od roku 2000
- 2.4 L 10v SOHC JTD o objemu 2387 ccm, 150 PS (110 kW; 150 hp), od roku 2002
- 2.4 L 20v DOHC o objemu 2446 ccm, 170 PS (130 kW; 170 hp), pouze u modelu Lybra Protecta
Motory byly doplněny pětistupňovou manuální převodovkou a motor 2.0 L mohl být na přání vybaven i čtyřstupňovou automatickou převodovkou nazývanou Comfortronic.