Svou premiéru v Evropě měla Mazda 121 v roce 1987, výroba vozu ale odstartovala již v roce 1985 pod jmény Ford Festiva, Mazda Festiva nebo Kia Pride. Výroba první generace byla ukončena v roce 1991.
Mazda 121 měla jen velice základní výbavu, chyběla například i tak samozřejmá věc jako posilovač řízení, nebo elektrické ovládání oken. Díky jiným kladům si ale auto přesto získalo své příznivce. Přestože je Mazda 121 poměrně kompaktní, má celkem velký vnitřní prostor (mimo jiné díky posuvným zadním sedadlům).
Kromě standardní verze byla dostupná i varianta se skládací plátěnou střechou.
První generace Mazdy 121 mohla mít pod kapotou jeden z těchto motorů:
- 1,2 – 1139 ccm, 40 kW (1989–1990)
- 1,4 – 1324 ccm, 40 kW (1990–1991)
- 1,4 – 1324 ccm, 44 kW (do 1990)
V roce 1991 na trh nastoupila druhá generace pod označením Mazda 121 DB, která se zde udržela až do roku 1996.
Druhá generace Mazdy 121 byla vyjímečná tím, že se nabízela ve variantě hatchback. Specifikem je také kulatá karoserie, díky které bylo Mazda 121
přezdíváno "vejce" nebo "bubble car". To aby automobil neměl žádné hrany bylo ale hlavním záměrem designérů vozu.