Osobní
Terénní
X
Mazda
2
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV 2.5 1 062 000,- Kč
Mazda CX-60 e-Skyactiv PHEV 2.5 V prov. od 2022, 37 366 km
Benzín, suv
2 500 ccm, 241 kW (328 PS)
     


Předchozí 1 2  
Zobrazeno 21-21 (z celkem 21)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Mazda2 - historie značky auta

Mazda 2 (také prodávaná jako Mazda Demio, Mazda 121, Mazda Metro, nebo Ford Festiva Mini Wagon) je osobní kompaktní mini automobil, který od roku 1996 vyrábí japonská automobilka Mazda.
Historie Mazdy 2 sahá do osmdesátých let. Tehdy se začal vyrábět model Ford Festiva, který sloužil jako základ pro Mazdu 2.
Poprvé se Mazda 2 (nyní ještě jako Mazda Demio) začala prodávat jako pětidveřový hatchback, postavený na platformě DW. Výroba odstartovala v červnu roku 1996 a první generace se na trhu udržela až do roku 2002.
V roce 2000 byla Mazda 2 revidována, a získala tak aktuálnější design exteriéru, vylepšenou automatickou převodovku a další prvky technické i designové stránky vozu. V této době se také Mazda2 začala prodávat v Japonsku jako Ford Festiva Mini Wagon.
V Kolumbii se však původní Mazda 2 první generace vyráběla až do roku 2008.
První generace Mazdy 2 byla nabízena s těmito motory:

  • 1.3 L B3-ME I4 (1996-1998)
  • 1.5 L B5-ME I4 (1996-1998)
  • 1.3 L B3E I4, o výkonu 61 kW (82 hp) (1999-2001)
  • 1.5 L B5E I4, o výkonu 74 kW (99 hp) (2000-2001)


V letech 2002 až 2007 se prodávala druhá generace Mazdy 2, tentokrát postavená na platformě DY. V Japonsku se udrželo jméno Demio, ale na ostatních světových trzích to již bylo Mazda2. Díky své praktičnosti a dobrým jízdním vlastnostem se stala Mazda 2 sedmým nejlépe prodávaným vozem v Japonsku.
Mazda 2 byla v základní verzi vybavena systémy ABS a EBD, systém kontroly stability byl ve výbavě na přání. Revolučním byl také hybridní systém e-4WD, který využíval v případě potřeby elektronický motor k pohonu zadních kol.
V Evropě se Mazda 2 dodávala ve výbavových variantách S, TS a TS2, přičemž TS a TS2 byly v roce 2004 přejmenovány na Antares a Capella.

Mazda2 - historie značky auta (dokončení článku)  »