Osobní
Terénní
X
Mazda
MPV
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Mazda MPV - historie značky auta

Mazda MPV je minivan vyráběný japonskou automobilkou Mazda, a jeho historie sahá až do konce osmdesátých let. Auto bylo představeno v roce 1989 jako model s pohonem zadních kol či s volitelným pohonem všech čtyř kol. V roce 2000 bylo auto nahrazeno verzí pouze s předním náhonem. Od svého uvedení bylo vyrobeno více než milion modelů auta Mazda MPV.
První generace modelu Mazda MPV se vyrábělo mezi lety 1989–1999. Vůz se vyráběl s karoserií typu 3-dveřový van (1989-1995), nebo 4-dveřový van (1996-1998). Mazda MPV byla navržena od základu jako minivan určený speciálně pro americký trh.
Dostupné motorizace:

  • 2.6 L I4 G6 (1989-1996)
  • 2.5 L I4 G5 (1996-1999)
  • 3.0 L V6 JE
  • Převodovka: 4-stupňová automatická / 5-stupňová manuální


Auto bylo založené na platformě LV a vybavené motorem V6 s volitelným pohonem všech kol. Přepínač v přístrojové desce mimo jiné dovoluje, aby řidič uzamknul diferenciál. Parkovací brzda byla v MPV přímo na podlaze vedle sedadla řidiče, zatímco většina ostatních minivanů měla ruční brzdu v oblasti nohou řidiče, a ovládala se levou nohou.
Originální Mazda MPV měla pouze jedny zadní dveře. Bylo to také jediné auto Mazda řady MPV s manuální převodovkou. Tato řada je k dispozici se sezením pro osm osob, přičemž většina amerických minivanů je pro sedm.
Rozměry vozu Mazda MPV:

  • Rozvor: 2804 mm
  • Délka: 4465 mm / 4661 mm
  • Šířka: 1826 mm / 1836 mm
  • Výška: v rozmezí 1694 mm - 1816 mm (dle modelového roku)
  • Pohotovostní hmotnost: přibližně 1801 kg


Auto bylo časopisem Car and Driver (anglicky Auto a řidič) jmenováno mezi deseti nejlepších vozy pro rok 1990 a 1991. První vlna prodeje tohoto auta byla silná, ale rychle opadla, když ostatní výrobci představili auta s pohonem všech kol a motorem V6. V následujících letech vstoupila na trh Toyota Previa (1991), Nissan Quest (1993) a Honda Odyssey (1995), a podíl Mazdy na trhu byl tak ještě více oslaben. Prodeji auta navíc moc nepomohlo, když MPV získalo jen jednu hvězdičku ze čtyř v australském crash testu (ANCAP), a v crash testech bezpečnosti silničního provozu (IIHS) se negativně projevilo vniknutí pneumatik do prostoru pro nohy řidiče.
Vůz byl aktualizován v roce 1996 s přidáním bočních zadních dveří řidiče, airbagem, a přesunutím parkovací brzdy k nohám. Protože čtyřválcový motor byl pro náročný trh Spojených států již vysloužilý, byl nahrazen podobnou, ale o něco menší 2,5 L pohonou jednotkou, která se dodávala i na trzích pro zbytek světa. Modely vydané mezi roky 1997-98 měly mírné aktualizované "all-sport" opláštění těla a leštěná kola z lehkých slitin.
Mazda přerušila výrobu původního auta MPV po modelovém roce 1999. Nástupcem tohoto auta je Mazda5 (Severní Amerika a Evropu) a Mazda CX-9 (Severní Amerika a Austrálie).
Druhá generace modelu se vyráběla mezi lety 1999–2006. Přerušená výroba modelu MPV byla obnoven v červnu 1999, s použitím krátkého rozvoru, LW platformy a pohonu předních kol. Auto mělo karoserii typu 4-dveřový van a disponovalo dvojitými posuvnými zadními dveřmi, a bylo vybavené rolovacím elektrickým ovládáním oken a třetí řadou sedadel, které se dají složit. Na severoamerických trzích mělo MPV narozdíl od jiných minivanů poměrně sportovně laděný podvozek.
Motor dodávané ve druhé generaci Mazdy MPV:

  • 2.0 L I4 FS-DE (99-02)
  • 2.3 L I4 L3-VE (02-05)
  • 2,5 L V6 GY-DE (99-01)
  • 2,5 L V6 AJ (99 - 02)
  • 3.0 L V6 AJ (02 - 06)
  • 2.0 L MZR RF common rail turbodiesel
  • Převodovka: 5-stupňová automatická 5F31J


Při svém uvedení na trh mělo auto stejný 170 hp DOHC 2,5 l V6 motor, který poháněl například Ford Contour. LX model představil posuvné sedadlo spolujezdce, elektrické ovládání oken a zámků, elektricky vyhřívaná zrcátka, tónovaná skla a protiblokovací brzdy. ES model auta přidal kožené sedačky, boční airbagy na předních sedadlech, větší kola a dvouzónovou přední a zadní klimatizaci. Mazda MPV získala "přijatelné" hodnocení v IIHS crash testu v roce 2000.
Rozměry 2. generace vozu:

  • Rozvor: 2840 mm
  • Délka:
  • 1999-01: 4750 mm
  • 2002-03: 4770 mm
  • 2004-06: 4813 mm
  • 2004-06: 4808 mm
  • Šířka: 1831 mm
  • Výška: 1745 mm / 1755 mm
  • Pohotovostní hmotnost: přibližně 1659 kg


V roce 2001 všechny modely přidaly dětské bezpečnostní prvky. U modelů LX a ES byl k dispozici volitelný GFX sportovní vzhled, který zahrnoval například mlhová světla. V následujícím modelovém roce (2002) auto získalo 3,0 L V6 motor, s 5- rychlostní automatickou převodovkou, produkující 200 hp (149 kW). MPV dostalo novou chromovou mřížku či 17 -palcová kola z lehkých slitin. V modelovém roce 2004 MPV prošlo mírnou vnější i vnitřní proměnou. Vnější změny představovaly nové světlomety a zadní světla, vnitřní změny mimo jiné zahrnovaly nový volant. V modelovém roce 2005 se dvouzónová klimatizace stala volitelnou funkcí u modelu LX (což do té doby bylo standardem).
Mazda MPV bylo v Evropě a Severní Americe staženo z prodeje po modelovém roce 2006. Auto bylo v Severní Americe a Austrálii nahrazeno v plném rozsahu vozem Mazda CX-9, vozem typu crossover SUV.

Mazda MPV - historie značky auta (dokončení článku)  »