Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.
Mercedes-Benz 320 - historie značky auta
Německá automobilka Mercedes-Benz během své historie vyráběla několik modelů aut nesoucích označení 320. Jednalo se například o auta E320, E320A, S320,
SL320, SLK320, ML320, G320, GLK320, R320, C320, CLS320 anebo CLK320. My se nyní blíže seznámíme s posledním zmíněným vozem - Mercedesem CLK 320.
Mercedes-Benz třídy CLK je auto střední velikosti s pohonem zadních kol. I když byl založen na platformách W202 a W203 třídy C, stylově je blíže ke třídě E.
Auta se vyráběla v letech 1996-2009 v Německu a v Mexiku, a jednalo se o 2-dveřové kupé nebo 2-dveřový kabriolet.
První generace CLK byla představena v roce 1996, 3 roky po první generaci modelu třídy C, designerem auta je Michael Fink.
Verze nabízené v první generaci byly CLK 200, CLK 200 Kompressor, CLK 230 Kompressor, CLK 320 (160 kW, 215 koní), CLK 430 a CLK 55.
Všechny verze tohoto auta byly k dispozici v kupé a kabriolet formě.
CLK 320 Coupé bylo představeno v modelovém roce 1997. Auto bylo poháněno 3,2 L V6 motorem.
Provedení kabriolet, t.j. Mercedes-Benz CLK 320 Cabriolet se objevil až v roce 1999, s V8 motorem o objemu 4,3 L.
Na konci roku 1999 se objevila faceliftovaná verze pro modelový rok 2000. Auto mělo mimo jiné přepracovaný přístrojový panel s multifunkčním displejem,
větší volant s ovládacími prvky na multifunkčním displeji a rádio. Dále automatickou převodovku Tiptronic, přepracované nárazníky a nové boční prahy a boční zrcátka
se směrovými světly.
Druhá generace (2002-2009) CLK třídy je o 61 mm delší, o 18 mm širší a o 28 mm vyšší, než jeho předchůdce. Kupé verze CLK byla přebudovaná v roce 2003,
kabriolet až v následujícím roce. V Evropě se to týkalo také CLK 320 CDI ( 3.0 V6 diesel) se 6-stupňovou manuální převodovkou ve standardní výbavě anebo volitelnou
automatickou převodovkou. Auto dále získalo 17-ti palcová (432 mm) litá kola, a kabriolety mají dálkově ovládanou automatickou plátěnou střechu.
Speciální verze Mercedes-Benz CLK DTM je sportovní auto, které vypadá podobně jako závodní vůz pro německý Deutsche Tourenwagen Masters.
Má atmosférický 4,0 L V8 motor, s omezením na necelých 500 koní. Nejvyšší rychlost je omezena na 322 km/h. V Německu auto stojí 236.060 Eur po zdanění.
Ve srovnání s kupé verzí, má Mercedes-Benz CLK DTM v provedení kabriolet omezovač rychlosti snížený na maximální rychlost do 300 km/h.
Pravděpodobně v důsledku toho, že auto není schopno bezpečně odolat vyšším silám větru. Mezi majitele CLK DTM kabriolet se řadí například řidiči Formule 1
Juan Pablo Montoya, Mika Hakkinen či Kimi Räikkönen anebo Jenson Button.
Auto bylo použito například v seriálu Kobra 11.
Mercedes-Benz 320 - historie značky auta (dokončení článku) »