Mercedes-Benz Viano je automobil, který je odvozený od užitkové dodávky Mercedes-Benz Vito.
Výroba modelu Mercedes-Benz Viano probíhala ve Španělsku, Mexiku a Číně.
Mercedes-Benz Viano je dostupný s pohonem předních, nebo všech čtyř kol a nabízí se ve třech délkách a dvou rozvorech s možností čtyř benzínových a dvou dieselových motorů.
Standardně se Mercedes-Benz Viano prodává jako šesti, nebo sedmimístný model, je ale možné přidat další řadu sedadel a zvýšit tak počet míst k sezení. Zadní sedadla jsou buďto sklopitelná, nebo vyjímatelná, čímž se výrazně navýší ložný prostor vozu. Se všemi vyjmutými sedadly má Viano Extra-Long zavazadlový prostor o objemu 4 610 litrů.
Rozměry tohoto prostorného vozu jsou: rozvor 3 200 až 3 430 mm, délka 4 748 až 5 223 mm, šířka 1 906 mm, výška 1 875 mm a váha 2 040–2 135 kg.
Mercedes-Benz Viano se během historie svého prodeje nabízel s těmito motory:
- 2.2 L L4 Diesel
- 3.0 L V6 Diesel
- 3.2 L V6 Benzín
- 3.5 L V6 Benzín
- 4.3 L V6 Benzín
- 6.0 L V8 Benzín
Motory jsou doplněny o šestistupňovou manuální, nebo pětistupňovou převodovku TouchShift.
Všechny motory Viano před rokem 2010 odpovídaly emisním normám Euro 4, ale od roku 2010 byly motory s technologií BlueEFFICIENCY kompatibilní s normami Euro 5.
V roce 2010 byl Mercedes-Benz Viano faceliftován a získal tak revidované přední a zadní nárazníky a světla. Došlo také k modernizaci interiéru a přidání nových technologií.
EcoTest analyzoval emise z Euro4 kompatibilního motoru CDI 2.0 116 PS (85 kW, 114 koní) a 2.2 CDI 150 PS (110 kW, 148 koní),
a Euro5 kompatibilního motoru 2,2 CDI 163 PS (120 kW, 161 koní) TouchShift s následujícími výsledky:
- 3/5 hvězdiček (68/100): 2006-2010 2.0 CDI Manuál 116 hp Diesel
- 3/5 hvězdiček (64/100): 2010 - na 2,2 CDI TouchShift 163 hp Diesel
- 2/5 hvězdiček (46/100): 2004-2010 2.2 CDI Manuál 150 hp Diesel
Pohon čtyř kol je k dispozici u modelů vybavených 4-válcovými vznětovými motory. V normálním provozu na povrchách, které poskytují dobrou přilnavost Viano 4MATIC
převádí hnací síly na kola v poměru 35:65 mezi přední a zadní nápravu. Systém 4MATIC nemá mechanické uzávěrky diferenciálu, místo toho využívá elektronický trakční systém 4ETS,
a pokud jedno nebo více kol ztratí trakci na kluzkém povrchu, 4ETS automaticky použije krátké pulzy brzdného tlaku na kola a zároveň zvýší točivý moment.