Nissan Patrol je terénní automobil s pohonem všech čtyř kol, který vyrábí automobilka Nissan v Japonsku již od roku 1951. V samotném Japonsku se vůz od
začátku 80-tých let prodává pod názvem Nissan Safari.
Nissan Patrol se prodává na trzích v Evropě, Austrálii, Střední a Jižní Americe, Jižní Africe, části jihovýchodní Asie, stejně jako v Íránu a na Středním východě.
Ve Spojených státech a Kanadě se toto auto neprodávalo, až do roku 2010. Na konci března 2010 se tento vůz objevil na New York International Auto Show, ovšem
jako třetí generace luxusního SUV Infiniti QX56 2011.
Patrol se vyrábí buď jako třídveřová varianta s krátkodobý rozvorem (označovaná jako SWB), nebo v pětidveřové variantě s dlouhým rozvorem (LWB).
Verze s dlouhým rozvorem se také nabízí ve verzích pickup nebo jako podvozková platforma pro různé speciální nástavby.
Patrol byl vždy řazený mezi zástupce opravdových odolných offroadů. Nejsilnější základnu má toto auto na trzích v Austrálii, na Novém Zélandu, na Středním východě,
v Evropě, Karibiku a doma v Japonsku.
První generace modelu Nissan Patrol byla představena v září 1951 pod typovým označením 4W60. Auto bylo inspirované legendárním terénním vozem Jeep Willys.
Model 4W60 měl 3.7 l motor Nissan NAK o výkonu 75 koní, který byl původně navržený pro autobus Nissan 290. Vůz měl pohon všech kol a čtyřstupňovou manuální převodovkou.
Na přední mřížka byl znak Nissanu z lisované oceli.
V srpnu 1955 byl model 4W60 byl nahrazen novým typem 4W61, který byl ale velmi podobný svému předchůdci. Největší změnou byl nový 3.7 l motor Nissan NB, který měl
výkon 92 hp. Později byl nahrazen ještě výkonějším motorem 4.0 l Nissan NC o výkonu 105 hp.
O tři roky později, v říjnu 1958 byl představený nový Patrol typ 4W65, který se na první pohled lišil chromovanou mřízku chladiče, měl přepracované přední blatníky a kapotu.
Auto se vyrábělo jako osmimístný hardtop. V prosinci 1959 přišel na krátko Nissan Patrol typ 4W66. Jedinou změnou byl 4.0 l motor Nissan LP o výkonu 125 hp. 4W66 se vyráběl
jen krátce, výroba auta byla ukončena v červnu 1960.
V roce 1960 se objevila druhá generace modelu Nissan Patrol (řada 60). Auto se začalo prodávat v Austrálii. Byla to jednak dvoudveřová verze Nissan Patrol 60 Soft-top
s rozvorem 2 200 mm, a verze Nissan Patrol G60, rovněž dvoudveřová ale s prodlouženým rozvorem 2 500 mm. Mimo Austrálii se prodávaly modely L60/GL60, které se lišily
levostranným řízením. Vyráběla se také varianta Patrolu s extra dlouhým rozvorem - verze H60.
Nissan Patrol řady 60 se vyráběl s manuální převodovkou F3B83L, nejprve se třemi a pozdeji se čtyřmi rychlostmi. V autě byl použitý šestiválcový motor Nissan P o objemu 3 956 ccm,
Vůz měl dvoje boční dveře a jedny vzadu a čtyři sedadla. Verze H60 s extra dlouhým rozvodem pak byla určená až pro 8 cestujících.
Řada 60 si získala pozornost jako první auto, které dokázalo překonat poušť Simpson Desert v Austrálii. Zákazníci v USA mohl tento model koupit pouze v letech 1962 až 1969.
V roce 1980 byla představena řada 160, jako nástupce řady 60. V Austrálii se tato třetí generace auta oficiálně prodávala pod označením Nissan Patrol MQ.
Nissan Patrol - historie značky auta (dokončení článku) »