Osobní
Terénní
X
Porsche
Boxster
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

Porsche - historie značky auta

Porsche je německý výrobce luxusních sportovních automobilů. Automobilka Porsche je finančně propojená se skupinou Volkswagen. Porsche založil v roce 1931 Ferdinand Porsche, tvůrce prvního Volkswagenu Brouk. Sportovní vozy Porsche se vyrábějí už od 60tých let.
Porsche (celý název společnosti je Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG), je německý výrobce luxusních sportovních aut. Automobilku založil roku 1931 vratislavický rodák Ferdinand Porsche (1875 - 1951). V roce 1890, když bylo Ferdinandovi Porsche 15 let, ho poslal otec na studium do Vídně. V roce 1900 už vystavoval v Paříži svůj první vůz. Později byl pozván na velvyslanectví v Bernnu, kde se setkal s Adolfem Hitlerem. Na základě jeho přání navrhl v r. 1934 "volkswagen" – lidový vůz s motorem vzadu. Automobil se začal v roku 1936 masově vyrábět a jeho výroba skončila teprve nedávno. V roce 1947 pokračoval Ferdinand Porche v návrhu dalšího automobilu a nazval ho Porsche 356. V následujícím roce založil se svým synem automobilku. V roce 2009 koupil tuto automobilku Volkswagen.
První vůz Porsche nazvaný Porsche 64 bylo vyrobený v roce 1938. Při jeho výrobě bylo použito množství komponentů z vozu Volkswagen Brouk. Druhý model Porsche a první sériově vyráběné auto, sportovní vůz Porsche 356 z roku 1948, bylo původně postaveno v Gmündu v Rakousku, kam byla společnost evakuována během války. Po postavení 49 vozů byla společnost opět přesídlena zpět do Zuffenhausenu. Model 356 je považován za první Porsche jednoduše proto, že to byl první model prodávaný začínající společností. Ferdinand Porsche pracoval se svým synem Ferrym na návrhu 356, ale zemřel krátce poté, co byl postaven první prototyp. Konstrukce automobilu znovu použila komponenty z Brouka včetně jeho motoru, převodovky a zavěšení. Model 356 ale měl vlastní vývoj, dokud většinu VW komponentů nenahradili vlastními (Porschem vyrobenými) částmi. Poslední vozy modelu 356 byly poháněny již motorem navrženým a vyrobeným automobilkou Porsche. Aerodynamický tvar byl navržen Erwinem Komendem, který také navrhl karoserii Brouka.
Porsche - historie značky auta (dokončení článku)  »