Porsche Cayenne sdílí platformu s modely Volkswagen Touareg a Audi Q7, od kterých si auto také propůjčilo některé technické prvky.
Porsche Cayenne je první auto Porsche s osmiválcovým motorem od roku 1995, kdy byla ukončena výroba modelu Porsche 928.
Všechny motory v nabídce Porsche Cayenne jsou vybaveny technologií přímého vstřikování.
Během historie se vyráběly tyto typy podvozků: Typ 955 (2002–2006), Typ 957 (2007–2010) a Typ 958 (od roku 2011).
Druhá generace Porsche Cayenne (Typ 958) byla představena v březnu roku 2010 na Ženevském autosalonu.
První generace Porsche Cayenne byla během historie své výroby vybavena těmito motory:
- 3.2 L 250 koní VR6
- 4.5 L 340 koní (254 kW) V8 (S)
- 4.5 L 450 koní (336 kW) V8 (Turbo)
- 4.5 L 521 koní (389 kW) V8 (Turbo S)
- 3.0 L 240 koní (179 kW) V6 Turbo Diesel
- 3.6 L 290 koní (216 kW) VR6
- 4.8 L 385 koní (287 kW) V8 (S)
- 4.8 L 405 koní (302 kW) V8 (GTS)
- 4.8 L 500 koní (370 kW) V8 (Turbo)
- 4.8 L 550 koní (410 kW) V8 (Turbo S)
Převodovka byla buď šestistupňová automatická, nebo šestistupňová manuální.
Porsche Cayenne bylo brzy po uvedení do prodeje chváleno motoristickou veřejností za výborné ovládání a výkonné motory.
Kromě standardní varianty auta byla představena také verze Cayenne S, které je vybavené osmiválcem o výkonu 340 PS (250 kW) a maximální rychlostí 240 km/h,
dále Porsche Cayenne GTS s motorem o výkonu 405 PS (298 kW) 4.8 L V8, 21-palcovými koly a odlehčenou a aerodynamickou karoserií.
Porsche Cayenne GTS má zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekund a šestirychlostní manuální převodovkou.
Nabízeny jsou také modely Cayenne Turbo a Turbo S, přičemž první generace Cayenne Turbo je vybavená motorem o výkonu 450 PS (331 kW) se zrychlením za 5,3 sekund.
Porsche Turbo S se vyrábělo od roku 2006 tak aby soupeřilo s modelem Mercedes-Benz ML 63 AMG. Výkon motoru 4.5 L V8 byl 520 PS (382 kW) se zrychlením za 5,0 sekund.