Během historie prodeje se vyráběly tři různé generace Roveru 200. První generace byl čtyřdveřový sedan na základě modelu Honda Ballade. Druhá generace byla k dispozici jako tří, nebo pětidveřový hatchback, kupé a kabriolet (v relativně malých množstvích). Jeho sesterský model, byla Honda Concerto (postavená na stejné výrobní lince v továrně Rover Longbridge).
Poslední generace byla vyvinuta nezávisle společností Rover na platformě svého předchůdce (Triumph Acclaim) a byla k dispozici jako tří nebo pětidveřový hatchback.
První generace Roveru 200 vznikla jako náhrada za dřívější Triumph Acclaim, a byla druhým produktem spojenectví mezi British Leyland (BL) a Hondou.
Pod kapotou měl model buď motor odvozený z Hondy Civic EV2 1,3 L o výkonu 71 PS (52 kW, 70 koní), nebo vlastní motor v 1,6 L formátu o výkonech 86 PS (63 kW, 85 koní ) a 103 PS (76 kW, 102 koní). Výsledné modely se označovaly jako Rover 213 nebo Rover 216.
Model 213 používá buď pětistupňovou manuální převodovkou nebo třístupňovou automatickou převodovkou, obě z dílny Hondy. Verze 216 je také vybavená pětistupňovou manuální převodovkou a čtyřstupňovou automatickou převodovkou ZF.
Rover 200 druhé generace byl opět navržen ve spolupráci s Hondou. Zpočátku k dispozici pouze jako pětidveřový hatchback, ale později nabídku karosářských variant rozšířil třídveřový hatchback, dvoudveřové kupé, dvoudveřový kabriolet a pětidveřové kombi.
Druhá generace Roveru 200 měla také širší nabídku motorů. Ta zahrnovala:
- 1,4 L K-Series Straight-4
- 1,6 L K-Series Straight-4
- 1,6 L Honda D16A6
- 1,6 L Honda D16A8
- 2,0 L M-Series Straight-4
- 2,0 L T-Series Straight-4
- 1,8 L Turbo Diesel Straight-4
- 1,9 L NA Diesel Straight-4