První generace označovaná jako Rover 400 R8 byla vyráběná mezi lety 1990–1995. Tento vůz byl představen jako čtyřdveřový sedan na počátku roku 1990, a stejně jako Rover 200 byl navržen ve spolupráci s Hondou. Vůz má pohon předních kol a vybrat si můžete mezi 4-dveřovým sedanem nebo 5-dveřovým hatchbackem. Co se týče rozměrů, Rover 400 je dlouhý 4370 mm, široký 1680 mm, vysoký 1400 mm a jeho rozvor je 2550 mm. Auto je k dispozici s jedním z následujících motorů:
- 1,4 L K-Series I4 (benzín)
- 1.6 L I4 (benzín)
- 2.0 L I4 M-Series (benzín)
- 1.8 L I4 PSA XUD (t/c diesel)
- 1.9 L I4 PSA XUD (diesel)
Druhá generace nesla označení Rover 400 HH-R (Theta) byla uvedena v létě 1995 jako hatchback a později sedan. Tato varianta se vyráběla do roku 1999.
Tentokrát bylo auto založené na Honda Domani, který byl uveden v Japonsku v roce 1992, a byl prodáván jako součást Evropského Honda Civic ve formě pětidveřového
hatchbacku. K dispozici byl motor o obsahu 1,4 a 1,6 litru s automatickou převodovkou, anebo 2,0 L benzinový či turbodiesel. Rover 400 mohly být uvedený na trh
jako malý rodinný vůz - vzhledem k velikosti motoru a rozsahu se mohl porovnávat se současnými modely své doby, jako například Ford Escort či Opel Astra.
Místo toho Rover nacenil tento model na úroveň vozů jako je Ford Mondeo nebo Opel Vectra.
Dostupné motorizace druhé generace Roveru 400:
- 1,4 L K-Series I4 (benzín)
- 1,6 L K-Series I4 (benzín)
- 1,6 L D-Series I4 (benzín)
- 2,0 L I4 T-Series (benzín)
- 2,0 L I4 (t/c diesel)
Rover později představil sedan verzi modelu 400. Související Honda Civic nebyl ve Velké Británii jako sedan prodáván, přestože 4-dveřová verze byla
na ostatních trzích k dispozici. To pomohlo zvýšit přitažlivost modelu Rover, pozvednout jej do segmentu manažerských vozů, a lépe tak od sebe tato dvě auta odlišit.
Rozměry vozu:
- Rozvor 2620 mm
- Délka 4320 mm
- Šířka 1695 mm
- Výška 1390 mm
Na podzim roku 1999 prošla série 400 faceliftem (pod kódovým označením Oyster) a byla přejmenována na Rover 45. Přestože auto bylo snadno rozeznatelné jako ten samý vůz,
který byl na trh již dříve uveden jako levná alternativa k jiným kompaktním vozům během konce devadesátých let, vedení společnosti Rover si nyní uvědomilo chybu své předchozí
strategie, a nastavilo cenu auta jako malý rodinný vůz. Od léta roku 2001 byla předělaná hot hatch verze Roveru 45 prodávána jako ZS MG.
1,4, 1,6 a 1,8 l benzínové a 2,0 l vznětové motory byly ze série 400 převedeny, ale 2,0 l benzínový čtyřválec byl nahrazen 2,0 litrovým V6 z většího Rover 75 - i když
pouze u verze sedan. Auto tak mělo mnohem lepší jízdní vlastnosti a rychlejší řízení.
Motorizace třetí generace modelu Rover 400:
- 1,4 L K-Series I4 (benzín)
- 1,6 L K-Series I4 (benzín)
- 1,8 L K-Series I4 (benzín)
- 2,0 L V6 KV6 (benzín)
- 2,0 L I4 (diesel)
Zpočátku se Rover 45 prodával poměrně dobře. Přepracovaný model se chlubil komfortnějším interiérem a sníženou cenou, v porovnání s předcházejícími modely.
Zatímco cena tohoto auta byla nyní srovnatelná s ostatními malými rodinnými vozy, Rover 45 začal ztrácet podíl na trhu. Auto bylo zastaralé ve srovnání se soudobými nabídkami
od jiných značek, jako je Ford Focus, Opel Astra, Peugeot 307, Fiat Stilo či Volkswagen Golf. Rover 45 byl však v Británii nejprodávanějším novým autem za měsíc duben 2000.
Prodej se ale brzy usadil zpátky na normální úroveň, a Rover 45 již nebyl nikdy schopný vážně konkurovat vozům jako Ford Mondeo a Opel Vectra z hlediska popularity.
Rozměry vozu:
- Rozvor 2620 mm
- Délka:
- 4360 mm (1999-2004 hatchback)
- 4520 mm (1999-2004 sedan)
- 4386 mm (2004-2005 hatchback)
- 4540 mm (2004-2005 sedan)
- Šířka:
- 1695 mm (1999-2004)
- 1678 mm (2004-2005)
- Výška:
- 1390 mm (1999-2004)
- 1386 mm (2004-2005)