Historie vozu Rover 75 se začala psát od roku 1998, kdy bylo toto auto poprvé představeno veřejnosti na autosalonu v Birminghamu. Výroba vozu Rover 75 byla ukončena 8. dubna 2005. Mezi předchůdce tohoto modelu 75 můžeme zařadit například vozy Rover 600 nebo Rover 800.
Technické údaje auta:
- Motor:
- 1.8 L I4 (benzín)
- 1.8 L I4 (t / c benzín)
- 2.0 L V6 (benzín)
- 2,5 L V6 (benzín)
- 4,6 L V8 (benzín)
- 2.0 L I4 (t / c diesel)
- Převodovka: 5-stupňová manuální nebo 5-stupňová automatická
- Rozvor: 2746 mm (sedan, kombi) či 2946 mm (limuzína)
- Délka:
- 4747 mm (sedan)
- 4792 mm (estate)
- 4950 mm (limuzína)
- Šířka: 1778 mm
- Výška: 1424 mm
- Pohotovostní hmotnost: 1370-1600 kg
V době zahájení prodeje auta došlo ke spekulacím v médiích, že Rover 75 používá platformu BMW série 5.
Mezi zákazníky si model Rover 75 vysloužil chválu pro svou integritu stylu a designu, ačkoli někteří kritici označili styl auta jako příliš "retro".
Auto získalo také řadu mezinárodních ocenění.
V roce 2000, po prodeji společnosti, byla výroba přesunuta do Birminghamu v Anglii. Mezi lety 2000 a 2003 došlo k několika změnám, zejména co se motoru týče.
Zavedení "zelenějšího" 1,8 turbo bylo velkým přínosem pro britské provozovatele firemních automobilů, kvůli nižší dani na emise oxidu uhličitého.
Rover přišel na trs s verzí modelu 75 s karoserií kombi, nazvanou Tourer, v roce 2001. Auto bylo navrženo tak, aby zákazníkům značky Rover přineslo vyšší
míru praktičnosti, a přitom si zachovalo svůj elegantní vzhled.