Osobní
Terénní
X
Seat
Arosa
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nebyla nalezena žádná vozidla odpovídající Vašemu výběru.

SEAT Arosa - historie značky auta

SEAT Arosa (typ 6H) je městský automobil španělské automobilky SEAT, vyráběný v letech 1997-2004. Tento model debutoval v březnu 1997 na autosalonu v Ženevě, zatímco jeho faceliftovaná verze byla představena na autosalonu v Paříži na konci roku 2000.
Auto sdílí koncernovou platformu s vozem Volkswagen Lupo. Nástupce tohoto auta, SEAT Mii, byl představen v říjnu 2011, a je v prodeji od roku 2012.
Název auta je odvozen od Villagarcia de Arosa, obci v provincii Pontevedra ve Španělsku. Auto bylo k dispozici pouze jako třídveřový čtyřmístný hatchback. Arosa, jejíž prodej byl zahájen v roce 1997, byla do značné míry totožné s vozem Volkswagen Lupo, který byl zaveden později v roce 1998, a obě auta jsou založené na platformě Volkswagen A00.
Arosa první generace byla zpočátku vyráběna v závodě Volkswagen v Německu, a teprve v květnu 1998 se výroba přesunula do továrny SEAT ve Španělsku. Arosu navrhoval slovenský automobilový designer Jozef Kabaň, který navrhl také vůz Bugatti Veyron 16.4.
Rozměry 1. generace modelu Seat Arosa:

  • Rozvor: 2323 mm
  • Délka: 3551 mm
  • Šířka: 1639 mm
  • Výška: 1460 mm


Tento model během své historie prošel jedním faceliftem, a to v roce 2000. Tehdy Arosa ve své řadě nahradila auto SEAT Marbella. Kromě změn exteriéru facelift modelu Arosa zahrnoval novou palubní desku.

SEAT Arosa - historie značky auta (dokončení článku)  »