Osobní
Terénní
X
Škoda
Favorit
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Škoda Favorit 1,3 KOUPENO NOVÉ V ČR, 1 MAJ. 29 000,- Kč
Škoda Favorit 1,3 KOUPENO NOVÉ V ČR, 1 MAJ. V prov. od 1990, 128 052 km
Benzín, hatchback
1 289 ccm, 43 kW (58 PS)
     


Prodám Škoda Favorit 135L 85 000,- Kč
Možnost splátkového prodeje
Škoda Favorit 135L V prov. od 1990, 35 500 km
Benzín, hatchback
1 289 ccm, 43 kW (58 PS)
     


Prodám Škoda Favorit 1,3 136L, Koup. v ČR, EKO zapl 95 000,- Kč
Škoda Favorit 1,3 136L, Koup. v ČR, EKO zapl V prov. od 1990, 49 000 km
Benzín, hatchback
1 289 ccm, 46 kW (63 PS)
     


Prodám Škoda Favorit 1.3, ČR,1.M,Original SPZ a TP 124 877,- Kč
Škoda Favorit 1.3, ČR,1.M,Original SPZ a TP V prov. od 1993, 108 000 km
Benzín, hatchback
1 289 ccm, 43 kW (58 PS)
     


Prodám Škoda Favorit 1,3 135 ČTĚTE POPIS!
Škoda Favorit 1,3 135 ČTĚTE POPIS! V prov. od 1992, 33 022 km
Benzín, sedan/limuzína
1 289 ccm
     


Zobrazeno 1-5 (z celkem 5)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Škoda Favorit - historie značky auta

Škoda Favorit je osobní automobil nižší střední třídy, který automobilka Škoda vyráběla od roku 1988 do roku 1995. Během historie výroby tohoto modelu došlo ke vstupu německého Volkswagenu do mladoboleslavské Škodovky.
Toto auto bylo poprvé představeno veřejnosti v Brně na strojírenském veletrhu v roce 1987.
Kromě základní varianty existovalo také z něho odvozené kombi Škoda Forman, dále potom užitkové verze Škoda Favorit Praktik, Škoda Forman Praktik, Škoda Pick-up a Škoda Forman Plus.
Na základě vozu Škoda Favorit také vyráběla společnost Metalimex svůj kabriolet MTX Roadster. Stejný vůz také posloužil jako základ pro výrobu elektromobilu Škoda Eltra 151.
Vůz Škoda Favorit byl mimo jiné výsledkem vývojového projektu malého kompaktního auta Škoda 780, který probíhal na začátku 80. let minulého století. Tento prototyp se podobal vozu Volkswagen Golf první generace. Karoserii navrhl Jaroslav Kindl. Ten se také podílel na výrobě následného konceptu Škoda 781, který měl pozměněnou karoserii.
Vývoj nového automobili probíhal pod taktovkou Ing. Petra Hrdličky. Ten měl za úkol za dva a půl roku vyvinout kompletně nový automobil a postavit na něj továrnu. Aby splnil náročný časový limit, odjel v březnu roku 1983 na autosalón do Ženevy navázat kontakty s renomovanými zahraničními designerskými firmami. Nakonec došlo ke spolupráci s firmou Stile Italia Nuccio Bertone, která za návrh hatchbacku, sedanu, kombi, kupé a užitkového vozu požadovala částku 28 milionů Kč.
Na motoru, který musel splňovalt nové přísnější emisní normy pracovali například i konstruktéři Porsche.
V prosinci 1984 tak odstartovalo zkoušení prvního prototypu, jehož výsledky byly porovnávány s modely Fiat Uno a Volkswagen Golf.
Na podzim roku 1987 pak byly dobré výsledky Favoritu prezentovány novinářům. Ve stejném roce proběhlo představení Favoritu v Brně a hned následující rok byl odstartován prodej tohoto auta. Jak bylo pro tehdejší dobu typické, vůz mohli nejprve nakupovat pouze státní organizace. Prodej auta soukromým osobám byl zahájen až o půl roku později.
Výroba Škody Favorit probíhala nedříve ve Vrchlabí a až později v Mladé Boleslavi.
Škoda Favorit - historie značky auta (dokončení článku)  »