SsangYong Korando je vůz kategorie SUV vyráběný jihokorejskou automobilkou SsangYong Motor. SsangYong Korando se vyráběl ve dvou vlnách, a to od roku 1983 do roku 2006, jako Mini SUV a po čtyřleté přestávce, od roku 2010 do současnosti, jako kompaktní SUV.
Názvem automobilu společnost SsangYong Motor bezpochyby vyjadřuje národní hrdost. Korando je totiž zkratkou anglické věty „Korea Can Do“, které lze volně přeložit, jako „Korea na to má“.
V roce 1983 společnost SsangYong Motors v Jižní Koreji odstartovala licencovaný prodej modelu Jeep CJ-7, prodávaný pod jménem Korando. Vůz se stal na domácím trhu úspěšným, a proto se automobilka rozhodla expandovat. V roce 1986 začal SsangYong Korando proudit do Japonska, a v roce 1988 byl zahájen jeho export do Evropy. Narozdíl od svého amerického sourozence se SsangYong Korando prodával také v devítimístné verzi, označované jako Korando K9.
Produkce první generace SsangYong Korando byla v roce 1996 ukončena, a nahrazena druhou generací. Nové Korando bylo zákazníkům představeno v roce 1996, aby doplnilo jiný model značky SsangYong Musso (který byl představen v roce 1993), se kterým sdílel podvozek. Verze pro evropský trh byla představena o rok později, v roce 1997 a další rok následovala varianta pro Austrálii.
Design třídveřového mini SUV o celkové váze 1,8 tun měl na svědomí Ken Greenly. Celkové rozměry tohoto asijského vozu jsou: rozvor – 2 480 mm, délka – 4 330 mm, šířka – 1 840 mm a výška 1 845 mm.
Zájemci o SsangYong Korando si pod kapotu vozu mohli vybrat jednu z těchto variant - 2.3 L I4
nebo 3.2 L I6 v benzínu, a dieselový 2.9 L I5. Všechny tyto motory pocházely z licencované výroby značky Mercedes-Benz. Všechny tři verze byly doplněny pětistupňovou manuální převodovkou
Borg-Warner.
Výroba vozu se neomezovala jen na Asii, a kromě Pyungtaeku v Jižní Koreji a vietnamského
Ho Chi Minh City se SsangYong Korando vyráběl také v ruském Taganrogu, polském městě Lublin a dokonce v iránském Teheránu.
V roce 2004 se na trhu objevilo nové SsangYong Korando, které bylo prakticky jen upgradem druhé generace vozu. Produkce této varianty byla definitivně ukončena v roce 2006, a zanechala tak po sobě na trhu prázdné místo. Zásoby SsangYong Korando se však na některých trzích vyprodávaly až do roku 2007.
Na různých trzích se zákazníci se SsangYong Korandem mohli setkat také pod označením Daewoo Korando nebo TagAZ Tager. Verze Daewoo Korando se prodávala od roku 1999 do roku 2001, a to díky tomu, že společnost Daewoo vlastnila většinový podíl ve společnosti SsangYong. Daewoo bylo později donuceno svůj podíl prodat. Verze TagAZ se prodávala až od roku 2008, a to pod ruskou licencí. TagAZ se neomezil jenom na třídveřovou variantu, ale prodával se i v pětidveřové verzi.
SsangYong Korando - historie značky auta (dokončení článku) »