SsangYong Rexton první generace byl vyráběn v letech 2001-2006. Auto bylo k dispozici pouze s pohonem všech čtyř kol a jedním ze tří motorů:
- 2,7 l 121 kW (162 hp) / 342 Nm diesel
- 2,9 l diesel
- 3,2 l 162 kW (217 hp) / 310 Nm benzin
Vše bylo vyrobeno na základě licence od společnosti Mercedes-Benz. V létě roku 2003 bylo auto představeno také v Evropě. Technicky je založeno
na mírně rozšířeném podvozku SsangYong Musso, a zpočátku bylo k dispozici pouze s možností výběru ze dvou motorů:
2,9 litrový pětiválcový dieselový s 120 hp (89 kW) a 3,2 litrový benzínový motor s 220 hp (164 kW). Obě pohonné jednotky se předtím používaly také
u modelu SsangYong Musso.
Původně byla k dispozici buď pětistupňová manuální převodovka od americké firmy Tremec nebo čtyřstupňová automatická převodovka od australské firmy
BTR Automotive. Benzínový model byl nabízen pouze s automatickou převodovkou. V roce 2004 se zavedením motoru 2,7 l byla do rozsahu přidána 5-rychlostní
Tiptronic převodovka. Auto bylo vysoké 1830 mm, široké 1870 mm, 4720 mm dlouhé a rozvor měl 2820 mm.
Rexton druhé generace byl uveden v roce 2006 jako náhrada za původní model Rexton. Na začátku roku 2010 SsangYong představila inovovaný Rexton 2010
s kódovým označením Y300. Auto nabízí řadu technologií pro snížení emisí uhlíku jako je katalyzátor, filtr pevných částic a variabilní geometrické turbíny
turbodmychadla. Na základě těchto aktualizací jihokorejská vláda klasifikuje Rexton 2010 jako auto s nízkými emisemi, což jej osvobozuje od daně vztahující
se k environmentálním standardům po dobu pěti let po koupi vozidla. Další vylepšení zahrnují vylepšenou technologii parkovacích brzd, systém monitorování
tlaku v pneumatikách, systém elektronického mýtného a včasné varování před kolizí.