V porovnání s konkurenčními modely stejné třídy, jako např. Toyota Corolla, Honda Civic, Nissan Sentra, Suzuki SX4, Mitsubishi Lancer (včetně Mitsubishi Lancer Evolution) a Mazda Protegé/Mazda Axela, pouze Impreza nabízela pohon všech kol, a to jako součást standardního vybavení.
Výroba Subaru Impreza probíhala až do roku 2001 v japonském městě Gunma a to v karosářských variantách dvoudvéřový a čtyřdvéřový sedan a pětidvéřové kombi.
Kromě pohonu všech kol se Impreza nabízela i s pohonem předních kol. Tato verze byla doplněna motory s nižšími výkony - 1,6 l nebo 1,8 l.
Celkově byly během historie prodeje Subaru Impreza první generace nabízeny tyto motory:
- 1.6 L o výkonu 90-95 koní
- 1.8 L o výkonu 103 koní
- 2.0 L o výkonu 115-125 koní
- 2.0 L Turbo o výkonu 208-218 koní
- 2.2 L o výkonu 145 koní
- 2.5 L o výkonu 167 koní
Rozměry Subaru Impreza jsou: rozvor 2 520 mm, délka 4 375 mm, šířka 1 705 mm a výška 1 410 mm.
Rok 1994 pak přinesl vysokovýkonnou verzi Subaru Impreza WRX Sti, která byla vyrobena pro světové závody rallye. Auto tak nahradilo model Impreza 555
s motorem Supertec, který zde původně působil.
O tři roky později, v roce 1997, pak prošla první generace Subary Impreza faceliftem.