Suzuki Ignis nahradilo svého předchůdce Suzuki Cultus, známý také jako Suzuki Swift. V Japonsku se ale u nového Ignisu setkáváme s označením Suzuki Swift.
Suzuki Ignis byl výsledkem spolupráce mezi společnostmi General Motors a Suzuki a sloužil jako základ pro model Chevrolet Cruze. Ignis je příbuzný také k modelu Suzuki Kei.
Během historie výroby Suzuki Ignis byly vytvořeny celkem dvě generace, první se prodávala od roku 2000 do roku 2005, druhá generace pak od roku 2001 do roku 2008.
Suzuki Ignis se původně vyráběl jako tří, nebo pětidveřový hatchback. Pod kapotou mohl mít dva motory: 1.3 L (M13A) o výkonu 65 kW (88 PS; 87 hp), nebo 1.5 L (M15A) o výkonu 81 kW (110 PS; 109 hp). Pro vývoz byla vyrobena slabší verze 1.3 L o výkonu 61kW.
Standardně byl Suzuki Ignis vybavený pětistupňovou manuální, nebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Dostupné byly také pohony předních, nebo všech čtyř kol, ačkoliv pro evropský trh nebyla dostupná kombinace automatické převodovky a pohonu všech kol.
Rozměry první generace Suzuki Ignis jsou:
- délka – 3 615 mm
- šířka – 1 595 mm
- výška – 1 540 mm (3D), 1585 mm (5D)
- rozvor – 2 360 mm
V roce 2003 byla představena faceliftovaná verze Suzuki Ignis, tentokrát mělo auto modernizovanou mřížku chladiče a nové světlomety.
Ve stejném roce se na trh dostala také výkonnější verze Ignis Sport (v Japonsku Swift Sport) s motorem 1.5 L o výkonu 85 kW (116 PS; 114 hp), pro evropský trh
pak 80 kW (110 PS; 110 hp). Exteriér i mechanika auta je sportovně laděná a zrychlení Suzuki Ignis Sport z 0–100 km/h je za 8,9 sekund, přičemž maximální rychlost
je 185 km/h. Suzuki Ignis Sport se prodával v limitované výběru barev – v červené, modré, stříbrné, černé a žluté. Jeho výroba pak byla ukončena v roce 2005.