Poprvé bylo Suzuki SX4 představeno v Japonsku 1. prosince 2005. Suzuki SX4 nahradilo své předchůdce Suzuki Aerio/Liana a Suzuki Reno.
Na některých evropských trzích se s ním můžeme setkat také pod označením Fiat Sedici, v Asii se zase prodává jako Maruti SX4.
Design Suzuki SX4 navrhl Giorgetto Giugiaro z Italdesignu, a Suzuki na jeho výrobě spolupracovalo s Fiatem.
Výroba Suzuki SX4 probíhala během historie prodeje v Maďarsku, Japonsku, Indii a Indonésii.
Původně se Suzuki SX4 prodával pouze jako pětidveřový crossover hatchback s prvky SUV, a od roku 2007 (v některých evropských zemích včetně ČR od 2008) i jako čtyřdveřový sedan. Ten měl svou premiéru na autosalonu v Ženevě a od hatchbacku se lišil především přední částí a větší délkou.
Suzuki SX4 je ve verzi crossover dostupný jak s pohonem předních kol, tak s pohonem všech kol s názvem i-AWD, který má jiný rozvor a vyšší světlou výšku. Pohon všech kol funguje ve fázi tří režimů. Prvním je pohon pouze předních kol, případně pohon všech kol, kdy se točivý moment rozděluje mezi nápravy automaticky, dále režim "lock", kdy je rozdělení v pevném poměru 50:50. Režim "lock" se při dosažení rychlosti 64 km/h deaktivuje a systém přejde do automatického režimu. Pro rozdělení momentu je použita elektromagnetická mezinápravová spojka.
Rozměry Suzuki SX4 jsou: délka 4 100 - nebo 4 490 mm, šířka 1 730 - nebo 1 755 mm, výška 1 545 - nebo 1 620 mm a rozvor 2 500 mm.
Suzuki SX4 se nabízelo s těmito motory:
- 1.6L M16A I4
- 2.0L J20A I4
- 1.3L Multijet I4 - diesel
- 1.6L DV6ATED4 I4 - diesel
- 1.9L Multijet I4 - diesel
- 2.0L Multijet I4 - diesel
Všechny nabízené motory odpovídají normě Euro 4 a doplněny jsou o 5-stupňovou manuální, 6-stupňovou manuální, 4-stupňovou automatickou a 6-stupňovou převodovkou CVT
(pro modelový rok 2010). Pětistupňová manuální, nebo čtyřstupňová automatická převodovka jsou určeny pro benzínové motory.