Osobní
Terénní
X
Tatra
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Tatra T613 Chromka 29 900,- Kč
Tatra T613 Chromka V prov. od 1979, 0 km
, sedan/limuzína
     


Prodám Tatra T600 Tatraplán - projekt 379 000,- Kč
Tatra T600 Tatraplán - projekt V prov. od 1952, 999 999 km
Benzín, sedan/limuzína
1 952 ccm, 38 kW (52 PS)
     


Prodám Tatra 600 Tatraplan 1.95 1 850 000,- Kč
Tatra 600 Tatraplan 1.95 V prov. od 1952, 56 537 km
Benzín, sedan/limuzína
2 000 ccm, 38 kW (52 PS)
     


Zobrazeno 1-3 (z celkem 3)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Tatra - historie značky auta

Tatra je český výrobce automobilů. V současnosti se zabývá výrobou nákladních automobilů do nejsložitějších pracovních podmínek. V minulosti vyráběla také velmi zajímavá osobní auta. Kladné recenze získaly např. vozy Tatra T 603, Tatraplán, Tatra 87 apod.
Počátky kopřivnické automobilky Tatra spadají do roku 1850, kdy se Ignác Šustala (1822 - 1881) rozhodl založit malou rodinnou firmu vyrábějící kočáry a bryčky. Jeho firma byla úspěšná a začala se brzy rozrůstat. Postupně zaváděla výrobu nových dopravních prostředků. V roce 1882 vyrobila prvních 15 železničních vagónů. V roce 1897 vyrobila první osobní auto ve střední Evropě, automobil Präsident a v roce 1898 první nákladní automobil. V roce 1890 se firma přeměnila na akciovou společnost a změnila název na Nesselsdorfer Wagenbau-Fabriks-Gesellschaft.
Mezi první a druhou světovou válkou společnost změnila majitele a nadále změnila svůj název podle jeho jména, a to na Ringhoffer – Tatra (nebo zkráceně jen Ringhoffer). Společnost pokračovala v rozjeté výrobě široké škály od osobních automobilů, železničních vozů až po letadla.
Velmi přínosnou osobou pro firmu byl v době od roku 1897 do roku 1945 konstruktér a dlouholetý technický ředitel Hans Ledwinka. Ten byl tvůrcem dodnes Tatrou využívané koncepce podvozku s centrální rourou a kyvnými nápravami, který se také označuje jako páteřový rám. Ve světě se ujalo spíše označení Tatra-concept. Tatra je také známa tím, že využívá převážně vzduchem chlazené motory.
Tatra - historie značky auta (dokončení článku)  »