Toyota Aygo je malé městské auto z produkce TPCA (Toyota Peugeot Citroën Automobile). Auto je spolu s příbuznými modely Peugeot 107 a Citroën C1, od nichž se z hlediska designu liší jen mírně, vyráběno v Kolíně od roku 2005. Vůz byl poprvé představen na
autosalonu v Ženevě v roce 2005. Název "Aygo" pochází z anglického "i-go", symbolizující svobodu a mobilitu. Počátek historie tohoto vozu se datuje již k 12. červenci 2001, kdy padlo rozhodnutí auto vyrábět. Prezidenti společností Toyota a PSA Peugeot Citroën se dohodli
na sdílení nákladů na vývoj auta, a projekt byl nazván B-Zero.
Z trojice kolínských modelů je Toyota Aygo v České republice nejméně prodávaná, ale v Německu je bezkonkurenčně nejprodávanější. Pohotovostní hmotnost tohoto 3 nebo 5-ti dveřového hatchbacku je 890/955 kg, délka 3405 mm, šířka 1615 mm, výška 1465 mm a rozvor
2340 mm. Pro Toyotu Aygo jsou určeny dva motory – litrový tříválec Toyota o výkonu 68 koní (51 kW) a čtyřválcový turbodiesel 1,4 HDI koncernu PSA Peugeot Citroën s výkonem 54 koní (40 kW). Nejvyšší rychlost benzinového motoru je 157 kilometrů v hodině, turbodiesel
dosáhne rychlosti 174 kilometrů za hodinu. Obě varianty mají pohon předních kol.
Roku 2008 společnost odhalila jednorázový koncept vozu s názvem Aygo Crazy. Auto bylo odhaleno veřejnosti na British International Motor Show v Londýně v červenci 2008. Aygo Crazy má vzadu uméstěný 1,8 l VVTi motor s pěti rychlostní převodovkou vybavený
turbodmychadlem.Výrobce tvrdí, že motor produkuje výkon 147 kW (197 koní) při 6700 otáčkách za minutu. Díky hmotnosti pouhých 1050 kg dosahuje auto zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,75 sekundy a teoretickou maximální rychlost 204 km/h. Pohon zadních kol
pomáhá trakci při silném zrychlení. Vnější úpravy zahrnují 17-ti palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami Goodyear, a interiér je vybaven částečnou klecí pro ochranu řidiče.
Toyota Aygo - historie značky auta (dokončení článku) »