Toyota Camry vznikla již v lednu 1980 jako čtyřdveřový sedan, nicméně nezávislou modelovou řadou se pod označením V10 stala až v roce 1982, kdy byla k dispozici jako čtyřdveřový sedan a pětidveřový liftback. Vista V10, luxusnější verze Camry, se prodávala pouze na japonském trhu. Model Camry V20 debutoval v roce 1986, a když Toyota auto V20 v roce 1990 nahradila modelem V30, tato modelová řada byla k dispozici výhradně v Japonsku. Kvůli automobilovým daňovým předpisům v této zemi bylo auto k mání jen s užším tělem, v zahraničí ale poptávka po větší Camry vyústila ve vývoj "wide-body" modelu (XV10), který byl zaveden do Severní Ameriky v roce 1991. V Japonsku byl tento širší model prodáván jako Toyota Scepter. Nový úzký Camry (V40) přišel v roce 1994, aby nahradil V30, ale XV10 Camry se širokým tělem pokračoval beze změny. Jeho náhrada, Camry XV20, byla uvedena v roce 1996.
Konstrukce první generace auta Camry vhodně zapadala do tehdejších trendů hranatých tvarů ranných osmdesátých let. Camry byl kompaktní sedan s umístěním motoru vpředu, a s pohonem předních kol. V severní Americe bylo auto dostupné s následujícími motory: 68 kw (91 koní) 2,0-litrovým 2S-ELC, 1,8-litrovým 1C-TLC nebo 2,0-litrovým 2C-TLC přeplňovaným vznětovým motorem o výkonu 55 kw (74 hp). Toyota Camry je auto postavené na zcela nové platformě, a v Severní Americe byly modely V10 k dispozici ve dvou stupních výbavy (DX a LE). LE modely zahrnovaly další standardní funkce, jako jsou nárazníky v barvě karoserie, tachometr, modernizované stereo, elektrické zrcátka, apod.
Druhý model Camry (V20) měl premiéru v roce 1986, tentokrát včetně variant hardtop čtyřdveřové a pětidveřové kombi. Stejně jako u předchozího modelu byl opět spuštěn paralelní model pro domácí trh, Vista V20. V roce 1988 byl zaveden systém pohonu všech kol a přidán 2,5 l 118 kW (158 hp) V6 motor.
Camry V30 byl představen výhradně na japonský trh v červenci 1990. Aktualizovaný model auta se objevil v červenci 1992. Změny zahrnují novou větší mřížku a revidovanou klimatizaci.
Verze V40 se objevila v červenci 1994, a to opět výhradně pro japonský trh. Motory pro V40 byly 1,8 litrový (typ 4S-FE), 2,0 l (typ 3S-FE) a 2,2 l turbodiesel (typ 3C-T). Toyota aktualizovala V40 v červnu 1996, a duální airbagy se staly součástí standardní výbavy auta.
XV40 je první série Camry, ve kterém bylo auto k dispozici jako benzínový/elektrický hybrid. Auto využívá Hybrid Synergy Drive (HSD) a2AZ-FXE čtyřválec o síle 110 kw (150 hp), ve spojení s 30kw (40 hp) elektrickým motorem, pro společný celkový výkon 140 kilowattů (190 hp).
V10
- Rozvor: 2600 mm
- Délka: 4440 mm
- Šířka: 1690 mm
- Výška: 1395 mm
- Pohotovostní hmotnost: 1045 kg