Po celou dobu jeho historie pohání tento automobil čtyřválcové motory. K asi největší koncepční změně došlo v roce 1986, kdy bylo opuštěno od pohonu na zadní kola, a zaveden byl pohon na kola přední. V letech 1986–1999 byla vyráběna verze s pohonem všech čtyř kol a turbodmychadlem. Vozy určené pro japonský trh měly od roku 1997 proměnlivé časování ventilů, které se stalo standardem všech vozů v roce 2000. Výroba byla roku 2006 ukončena, a Celicu v nabídce automobilky pro americký trh nahradil model Scion tC.
Během prvních tří generací byly Celicy pro americký trh poháněny různými verzemi motorů řady Toyota R. Model s pohonem všech čtyř kol byl vyráběn v letech 1986-1999. Variabilní časování ventilů přišlo koncem 1997 u japonských modelů, a stalo se standardem u všech modelů od roku 2000.
Několik technických údajů modelu Toyota Cilica:
- Předchůdce: Toyota 2000GT
- Nástupce: Scion tC
- Příbuzné vozy: Toyota Supra, Toyota MR2
- Karoserie: 2 nebo 3 dveřové
- Třída: Sportovní
- 1.generace - A20/35 (1970–1977)
- 2.generace - A40, A50 (1977–1981)
- 3.generace - A60 (1981–1985)
- 4.generace - T160 (1985–1989)
- 5.generace - T180 (1989–1993)
- 6.generace - T200 (1993–1999)
- 7.generace - T230 (1999–2006)
Toyota Celica TCT (Twin Cam Turbo) pro Rallye, byla závodní speciál skupiny B.
Základem auta byl sportovní typ Toyota Celica 2000 GT. První prototyp byl představen v roce 1982.
Vůz byl širší, měl upravenou přední část a na kapotě přidané chladící otvory. Prvním startem
byla Finská rallye roku 1983. Juha Kankkunen soutěž dokončil na šestém místě. Druhou soutěží
byla Rallye na Pobřeží Slonoviny v roce 1983, kde zvítězil Bjorn Waldegard. Ukázalo se, že typ
Celica TCT je vhodný zejména na africké soutěže. V letech 1984 až 1986 vyhrály posádky týmu
Toyota Motorsport všechny africké soutěže (3x Safari rallye a 3x Rallye na Pobřeží Slonoviny).
V ostatních soutěžích se na výsledcích projevoval handicap pohonu zadních kol.
Vůz má samonosnou karoserii, podélně umístěný motor vpředu a pohon zadních kol.
Motor je osmiventilový čtyřválec 4T-GTE o obsahu 2090 cm3 s rozvodem DOHC. Výkon je 370 koní
a točivý moment 490 Nm. Je přeplňovaný turbodmychadlem KKK 27 a vybavený mechanickým vstřikováním
Denso. Pětistupňová manuální převodovka je od firmy Hewland. Zadní náprava je poháněna přes
suchou lamelovou spojku a samosvorný diferenciál Salsberry. Zadní náprava má tuhé uložení,
přední je na ramenech se vzpěrami McPherson. Podvozek tvoří kapalinové tlumiče Bilstein
s vinutými pružinami. Kapoty jsou z plastu a boční okna z čirého polykarbonátu. Hmotnost vozu
je 1100 kg. Vůz je dlouhý 4284 mm a široký 1785 mm.