Osobní
Terénní
X
Volkswagen
Phaeton
X
V provozu od - do: Cena vozidla od - do: Upřesnění modelu (např. TDI): Stav tachometru: Karoserie: Palivo: Počet dveří, počet sedadel: Výkon motoru od - do: Objem motoru od - do:






+ Výbava vozidla
+ Rozšířené parametry


Nalezené inzeráty


Prodám Volkswagen Phaeton 4,2 MPi 246Kw 89 000,- Kč
Volkswagen Phaeton 4,2 MPi 246Kw V prov. od 2006, 235 448 km
Benzín, sedan/limuzína
4 198 ccm, 246 kW (334 PS)
     


Prodám Volkswagen Phaeton 3.0, V6 TDI 249 000,- Kč
Možnost odpočtu DPH
Volkswagen Phaeton 3.0, V6 TDI V prov. od 2010, 319 428 km
Diesel, sedan/limuzína
2 967 ccm, 176 kW (239 PS)
     


Zobrazeno 1-2 (z celkem 2)

  • Možnost odpočtu DPHMožnost odpočtu DPH
  • přenechání splátkového prodejePřenechání splátkového prodeje
  • možnost splátkového prodejeMožnost splátkového prodeje
  • Zvýhodněné splátkové financováníZvýhodněné splátkové financování

Volkswagen Phaeton - historie značky auta

Volkswagen Phaeton je luxusní 4-dveřový sedan vyráběný německou automobilkou Volkswagen. Vůz je svým výrobcem prezentován jako jeho vlaková loď. Název automobilu je odvozen z řecké mytologie. Historie tohoto vozu je poměrně krátká - auto bylo uvedeno na Geneva Motor Show v roce 2002. VW Phaeton se prodává po celém světě.
VW Phaeton má stálý pohon všech kol, a je založený na platformě Volkswagen Group D1. K dispozici jsou benzínové motory 3,2L VR6, 4,2L V8 a 6,0L W12 a vznětové 3,0L V6 TDI či 5,0L V10 TDI. Převodovka je 5-stupňová ZF 5HP24A Tiptronic automatická, anebo 6-stupňová ZF 6HP19A Tiptronic AWD automatická. Rozvor auta činí 2881 / 3001 mm, délka je v rozsahu od 5055 do 5179 mm dle modelu. Šířka je 1903 mm, výška 1450 mm a pohotovostní hmotnost 2449 kg.
Phaeton byl navržen Ferdinandem Piëchem, tehdejším předsedou koncernu Volkswagen. Ten chtěl s pomocí inženýrů Volkswagenu vytvořit vůz, který by překonal prestižní leadery na trhu, značky Mercedes-Benz a BMW. Ačkoli koncern Volkswagen již má jejich přímého konkurenta v luxusním segmentu - Audi A8, VW Phaeton má být zaměřen zejména na pohodlí, zatímco Audi A8 je zaměřeno spíše sportovně. Volkswagen Phaeton je o necelých 250 kg těžší než A8, ale je stále konkurenceschopný ve většině řidičských testů, díky vyššímu výkonu motoru (335 koní oproti 330) a kratšímu poměru nápravy. Nicméně kvůli své vyšší hmotnosti má Phaeton výrazně horší zrychlení a vyšší spotřebu paliva ve srovnání s A8.
Jedním z požadavků na vývoj modelu Phaeton byl ten, aby byl vůz schopen jet celý den rychlostí 300 kilometrů za hodinu při vnější teplotě 50 °C za současného udržování vnitřní teploty na 22 °C. To Piëch požadoval i přesto, že nejvyšší rychlost auta byla elektronicky omezena na 250 kilometrů v hodině. Vývoj vozidla vedl k více než 100 jednotlivým patentům, které jsou pro Phaeton specifické. Mezi charakteristické rysy modelu Phaeton patří čtyřzónový klimatizační systém, odpružený kompresor či 4Motion pohon všech čtyř kol.
Phaeton Lounge (2005) je koncept vozu s prodlouženou karoserií pro 6 osob. Jeho součástí je 6-rychlostní automatická převodovka Tiptronic, individuální ovládání klimatizace pro každého cestujícího, minibar, vícebarevné náladové osvětlení, dva 17-palcové monitory, DVD měnič v kufru, druhý DVD přehrávač v zadní části vozu či počítač podporující technologii Bluetooth s širokopásmovým připojením. Auto bylo odhaleno v roce 2005 na Middle East International Motor Show.
Phaeton je ručně sestavován v ekologické továrně v německých Drážďanech. Tato továrna až do října 2006 montovala také vozy Bentley Continental Flying Spur určené pro evropský trh, kdy byla veškerá montáž produktů Bentley převedena do továrny v Crewe v Anglii. Většina motorů určených pro model Phaeton (motory W12 jsou výrazná výjimka) se vyrábějí ve společném závodě VW / Porsche / Audi, v maďarském Györu.
Volkswagen Phaeton - historie značky auta (dokončení článku)  »