Ferrari
>> zpět na značkyAuta značky Ferrari:
- 195
- 206
- 208
- 246
- 250
- 275
- 288
- 308
- 328
- 330
- 348
- 365
- 400
- 412
- 458
- 599
- 612
- 750
- Barchetta
- California
- Challenge
- Daytona
- Dino GT4
- Enzo Ferrari
- F355
- F360
- F430
- F456
- F458
- F50
- F512
- F550
- F575
- FF
- GT
- Maranello
- Modena
- Mondial
- Superamerica
- Testarossa
Ferrari - historie značky auta
Počátky italské automobilky Ferrari sahají do roku 1929, kdy Enzo Ferrari (1898 - 1988) založil v Modeně společnost Scuderia Ferrari. Tato společnost byla určená
k sponzorování amatérských automobilových jezdců. Sám Enzo neměl vůbec v úmyslu automobily vyrábět, dohnala ho k tomu až potřeba financovat svůj závodní tým
Scuderia. Až do roku 1937 Ferrari připravoval a úspěšně pomáhal mnoha závodním jezdcům firmy Alfa Romeo. V následujícím roce byl zaměstnán jako šéf závodního
týmu Alfy.
V roce 1940 byla automobilka Alfa Romeo kvůli válečným potřebám částečně zestátněna. Převzetí státem se ale nedotklo divize, řízené Ferrarim. Enzo Ferrari nesměl
kvůli smlouvě s Alfou Romeo po dobu čtyř let závodit, a tak přeměnil svou společnost Scuderia Ferrari na Auto Avio Costruzioni Ferrari, která vyráběla stroje a díly
pro letectví. Během tohoto nezávodního období vyrobil Ferrari pouze jediný typ závodního vozu - Tipo 815. Vyrobil jej pod označením SEFAC (Scuderia Enzo Ferrari Auto
Corse) a byl to v podstatě první automobil Ferrari. Vůz byl představen v roce 1940 v závodě Mille Miglia. Byly vyrobeny pouze dva prototypy a řídili je Lotario Rangoni
a Alberto Ascari. Díky válce ale nebyla v tomto závodě velká konkurence.
» Ferrari - historie značky auta (dokončení článku) »
Ferrari - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:
Ferrari FF
ABS, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Kamera parkovací, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Palubní počítač, Pohon 4x4, Převodovka automati
3 719 008,- KčFerrari Spider
ABS, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v pneu, Pohon 4x4, Převodovka automatická, Rychlostní stupně 8x, Rádio přijímač, Sedadla sportovní, Servo,
13 876 033,- KčFerrari Tributo 530kW Lift JBL CarPlay
ABS, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Elektrická okna 2x, Handsfree, Kamera parkovací, Klimatizace digitální,
6 114 876,- KčFerrari V12 Lift Carbon Display Záruka
ABS, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna 2x, Handsfree, Kamera parkovací,
4 957 851,- KčFerrari F458 Speciale Bi-Color 441kW Carbon
ABS, Alu kola, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Elektrická okna 2x, Handsfree, Klimatizace digitální, Kontrola tlaku v
8 999 000,- KčAutosalony a autobazary Ferrari:
Ferrari - historie značky auta (dokončení článku)
V roce 1943 Ferrari přemístil továrnu do Maranella, kde působí dodnes. V roce 1944 byla továrna bombardována ale o dva roky později byla přestavěna a přibyly
i nové provozy pro výrobu silničních vozů.
První skutečný závodní vůz vyrobil Ferrari až v roce 1948 a byl jím model 125 S, který byl poháněn dvanáctiválcovým vidlicovým motorem o objemu 1,5 litru. I přes Enzovu
"nelibost" k zákazníkům (považoval je za lidi, kteří si jeho vozy kupují kvůli prestiži a ne kvůli technickým a sportovním výkonům) se vozy Ferrari dobře prodávaly
a rychle získaly pověst výjimečných automobilů. Jejich výkony v té době převyšovaly jen vozy španělské firmy Pegaso, která však později zanikla.
V šedesátých letech se dostala automobilka do finančních potíží, které v roce 1969 vyřešila až společnost Fiat, která odkoupila padesát procent akcií. Umožnil tím Ferrari
v podstatě neomezené financování svých aktivit.
V roce 2005 činila produkce téměř 5 000 vozů. V současné době patří firma skupině Fiat Group, která má 85% podíl, dále společnosti Mubadala Development Company s pěti
procenty a Enzův syn Piero Ferrari vlastní 10%.
Pojmenování modelů Ferrari se v průběhu času měnilo. Zpočátku bylo značeno trojmístným číslem, které značilo objem jednoho válce motoru. Tento způsob označování se
u dvanáctiválcových modelů udržel až do devadesátých let. Od šedesátých let se také používá trojmístné označení složené z objemu motoru a počtu válců.
Silniční vozy Ferrari jsou známé také díky svému skvělému designu. Ten navrhovala nejlepší návrhářská studia, jako jsou Pininfarina, Scaglietti, Bertone, Touring, Ghia,
a Vignale. Vozy Ferrari, se vzepřeným koněm ve znaku, se staly nezbytným doplňkem nejbohatších lidí, symbolem jejich image a stavu jejich bankovního účtu.
Na závěr pár statistických údajů
V naší databázi je celkem 26
inzerátů vozidel značky Ferrari.
Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta FF
, F458
, Mondial
, California
a F575
.
Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů F360
, F575
, 308
, Testarossa
a Mondial
.
Pro zajímavost, nejdražší auto značky Ferrari v naší databázi je vozidlo Ferrari GTC
, r.v. 1969.
Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 17 510 000,- Kč.
Nejnovějším inzerátem značky Ferrari z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Ferrari FF
,
r.v. 2012. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Ferrari, tak toto auto může být vaše za 3 719 008,- Kč.