Lancia

>> zpět na značky
Lancia

Auta značky Lancia:

  • Evalia
  • Flaminia
  • Flavia
  • Gamma
  • MUSA
  • Prisma
  • Stratos
  • Thema
  • Thesis
  • Voyager
  • Zeta

Lancia - historie značky auta

Lancia logo značky Italská automobilka Lancia byla založena v Turíně roku 1906. U jejího zrodu stál italský automobilový závodník a konstruktér Vincenzo Lancia (1881 - 1937). Na vzniku se též podílel jeho přítel, též bývalý testovací jezdec Claudio Fogolin. V roce 1969 ji převzal koncern Fiat Group. Až do roku 1975 Lancia vyráběla kromě osobních aut také nákladní a užitková vozidla, autobusy, trolejbusy a vozidla pro armádu. V Dnešní době Lancia vyrábí jen osobní vozy, které představují luxusní alternativu k nabízeným modelům Fiatu.
První vůz z automobilky Lancia nesl označení "tipo 51" nebo 12 HP. Později, když Lancia zavedla označování svých modelů písmeny řecké abecedy se tento model označoval jako Alfa. Tento automobil měl malý čtyřválcový motor s výkonem 58 koňských sil. Prototyp spatřil světlo světa v roce 1907, o rok později už se dodával zákazníkům.
Lancia se proslavila řadou inovací. Například již v roce 1913 byl představen první vůz (Lancia These), který měl zakomponován kompletní elektrický systém. V roce 1918 si Lancia nechala patentovat prototypy vidlicového motoru s osmi válci svírajícími úhel 45 stupňů a také prototyp sevřeného vidlicového motoru s dvanácti válci svírajícími úhel pouhých 22 stupňů. Toto uspořádání se pro vozy Lancia stalo typickým na mnoho dalších let. Posledním vozem, který takto provedené motory obsahoval, byl model Fulba kupé 3 v roce 1973. »  Lancia - historie značky auta (dokončení článku)  »

Lancia - vyberte si ojeté auto z nabídky autobazarů:

Lancia Voyager 2.8 JTDM Platinum Lancia Voyager 2.8 JTDM Platinum

ABS, AirBag 10x, Alarm, Alu kola, Asistent-brzdový, Asistent-parkovací zadní, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. klíčem, Dětská sedačka Isofix, Elekt

339 900,- Kč

Lancia Thema 3.0 V6 CRD PLATINUM! TOP! Lancia Thema 3.0 V6 CRD PLATINUM! TOP!

ABS, AirBag 8x, Alu kola, Asistent-parkovací, Asistent-rozjezdový, Centrální zam. klíčem, Denní svícení, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Hands

239 000,- Kč

Lancia Fulvia 1.3 S, SPZ, STK Lancia Fulvia 1.3 S, SPZ, STK

Pohon přední, Rychlostní stupně 5x

340 000,- Kč

Lancia Delta 1,6 JTD Klima,Tempomat Lancia Delta 1,6 JTD Klima,Tempomat

ABS, AirBag 10x, Alu kola, Centrální zam. dálkově, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace manuální, Klimatizovaná přihrádka, Palubní počítač, Protis

99 000,- Kč

Lancia MUSA 1,2 nízká spotřeba Lancia MUSA 1,2 nízká spotřeba

ABS, AirBag 6x, Asistent-parkovací zadní, Centrální zam. dálkově, Dětská sedačka Isofix, Elektrická okna, Imobilizér, Klimatizace digitální, Palubní p

99 000,- Kč

Lancia Kappa 2.0T COUPE 151kW @ 2 VOZY @ Lancia Kappa 2.0T COUPE 151kW @ 2 VOZY @

AirBag 2x, Interiér Dřevo, Klimatizace digitální, Opěrky hlav výsuvné, Palubní počítač, Sedadla el. nastavitelná, Sedadla podélně posuvná, Sedadla pol

225 000,- Kč

Autosalony a autobazary Lancia:

AF Centrum s.r.o.

Autorizovaný prodejce a servis vozů Ssangyong a Nissan. Autorizovaný servis vozů Alfa Romeo, Abarth, Fiat. Lakovaní vozidel, prodej náhradních dílů, m

www.afcentrum.cz | Ostrava - Vítkovice, Výstavní 1130/119

Lancia - historie značky auta (dokončení článku)

V roce 1922 Lancia představila velmi revoluční model Lambda. Tento vůz měl několik technických novinek, které měly vliv na další rozvoji automobilového průmyslu. Byla to hlavně samonosná karoserie, nezávislé zavěšení předních kol, tunel kardanového hřídele tvořící součást podlahy vozu a první sevřený vidlicový čtyřválec na světě.
Roku 1937 byl představen nový model, nazvaný Aprilia. Tento model se vyznačoval v té době nevídaným aerodynamickým designem a nezávislým uložením všech čtyř kol. Součinitel odporu vzduchu (byl měřen až v roce 1970 v aerodynamickém tunelu karosářské firmy Pininfarina) byl pouhých 0,47. Vůz měl zadní kotoučové brzdy, které nebyly upevněny přímo na kolech, ale na spoji mezi nápravou a diferenciálem.
Menší verzí Aprilie byl vůz Lancia Ardea. Ve své třetí generaci z roku 1939 měl pětistupňovou převodku se zdvojenou pátou rychlostí, elektrický systém s napětím 12 voltů a tlumiče typu Houdaille.
V padesátých letech se automobilka účastnila mnoha motoristických závodů, v nichž dosáhla vynikajících úspěchů. Do závodů nasadila jak sériové vozy upravené pro danou disciplínu, tak speciální prototypy vyrobené pouze pro sportovní účely (např. Formule 1). Mezi tyto speciály patří například vůz označený jako D50, který byl určen pro závody F1. Motor byl vidlicový osmiválec, jehož jednotlivé válce byly lehce nachýlené doleva. Díky tomuto uspořádání nemusel být hnací osa uložena pod sedadlo, ale byla vedle sedadla řidiče. Díky tomu bylo toto auto v porovnání s konkurencí mnohem lépe vyvážené.
V sedmdesátých letech 20. století přišla Lancia s celou řadou technických novinek. Například karoserie modelu Stratos se vyráběla z lehké slitiny a plastu zpevněného sklolaminátem. Lancia Beta měla zcela nový systém nezávislého uložení všech čtyř kol. Tento systém se s úpravami používá u rodinných vozů Lancia dodnes.
Další inovace následovaly. V roce 1982 Lancia vyrobila první sériový vůz (model Trevi) s elektronickou vstřikovací jednotkou a volumetrickým přídavným kompresorem. V roce 1985 byl představen model Delta S4, který byl sestaven z velkého množství kompozitních materiálů. Měl stálý pohon všech čtyř kol a dvojitý systém přeplňování. V následujících letech přišla Lancia s mnoha dalšími technickými novinkami. Pro Lancii je na prvním místě konkrétní přínos a snaha zlepšovat pohodlí cestujících, ovladatelnost vozů, aktivní bezpečnost a další prvky, které hrají v rámci automobilového průmyslu primární úlohu.

Na závěr pár statistických údajů

V naší databázi je celkem 10 inzerátů vozidel značky Lancia. Mezi těmito inzeráty jsou nejčastěji ojetá auta Delta, MUSA, Phedra a Thema. Během včerejšího dne hledali zájemci o tuto značku nejčastěji auto inzeráty modelů Delta, MUSA, Phedra, Stratos a Ypsilon.

Pro zajímavost, nejdražší auto značky Lancia v naší databázi je vozidlo Lancia Fulvia 1.3 S, SPZ, STK, r.v. 1972. Cena, kterou za toto vozidlo prodejce v inzerátu požaduje je 340 000,- Kč.

Nejnovějším inzerátem značky Lancia z naší nabídky, je inzerát na prodej auta Lancia Phedra 2,0 7.MIST+NOVÉ ROZVODY.!!, r.v. 2007. Chcete-li si pořídit svůj vlastní vůz značky Lancia, tak toto auto může být vaše za 69 999,- Kč.