Nejčtenější auto recenze

8,6Škoda Octavia (1998) Škoda Octavia (1998) autor: BECHER Přečteno: 110736x
8,0Škoda Octavia (2011) Škoda Octavia (2011) autor: Petr Přečteno: 86025x
8,6Opel Insignia (2010) Opel Insignia (2010) autor: jgoldman Přečteno: 70068x
8,4Škoda Octavia (1997) Škoda Octavia (1997) autor: Zbyněk Přečteno: 68330x
8,6Ford Focus (2010) Ford Focus (2010) autor: Jirka Přečteno: 66173x
Všechny nejčtenější auto recenze >

Nejnovější komentáře v diskuzích

RE:

Čistě teoreticky. Za sebe mohu konstatovat, že problém se spojkou jsem zatím nikdy neměl, aniž bych kvůli tomu musel jezdit jen na jedničku a dvojku. Naopak využívám všechny kvalty, pokud není zátěž, tak co nejvyšší. Kvalty přeskakuji spíše výjimečně. Takže jaxi ta teorie o častém vypínání spojky moc nefunguje. Oproti tomu NIKDY tzv. nestojím na spojce. To je MNOHEM důležitější.

15.05.2024 | 07:14:29 | Ital  | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Ano, já vám rozumím. Dlouhé převody mají své nevýhody, jak popisujete. Ale má to i výhodu. Já se většinou rozjíždím na moji nejběžnější rychlost po místních cestách na takových 70 km/h. Pak doplachtím setrvačností na další kruháč nebo křižovatku a tak pořád dokola. No a na to mi vystačí jednička, dvojka. V Matizovi jsem musel na ten samý pohyb auta použít tři kvalty. Takže jsem častěji musel řadit. A spojka se opotřebovává i tím, jak často se přeřazuje. Nebo ne?

14.05.2024 | 22:16:57 | uvidíme | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Původní trojčata z Kolína měla dlouhé převody, což pro spojku není zrovna výhoda. Je to městské auto, ale v pomalu jedoucí koloně nelze popojíždět bez spojkování. To auto prostě na volnoběh krokem nepojede. Má dlouhou i jedničku. Kdo nemá dost citu, i při rozjezdu bude hoblovat spojku. Při řazení nahoru zase může být tendence nechat více proklouznout spojku, neboť velkými skoky mezi rychlostními stupni padají otáčky. Ono se s tím trochu musí umět jezdit, ale je to pro normálního řidiče o zvyku. Nelze vyloučit, že neandrtál tam spálí spojku, vlivem převodů může být k tomu větší tendence. Paradoxně u toho řidiče, co nevytáčí motor a myslí si, že to dožene spojkou.

14.05.2024 | 09:46:10 | Ital  | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Zásadní je jízdní styl, převažující prostředí užívání (je rozdíl město nebo dálnice) a kvalita spojky (obložení, přítlaky), ale aby vydržela v běžném provozu 40tkm je nesmysl, jestli nebude spíš problém mezi volantem a pedály...

14.05.2024 | 09:08:37 | Vašek | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Nevím, zda Kolíněti vydrží spojka jen 30 - 40 tis. km. Vím, že se to říká u maloobjemových aut, že nic nevydrží. Měl jsem Matize od novoty až do konce, najel 198 tis. km. Spojku jsem neměnil. Přitom tam byl motůrek jen 0.8, co se musel točit a často řadit. Převody byly krátké. Přesto spojka byla celou dobu původní, funkční a vydržela by dál. Stejně tak motor držel dál a jezdil by pořád. Odešla kastle. Kolíně má delší převody. Není třeba tak často řadit. Nevidím důvod, aby spojka odešla dříve, než u Matize. Ale možná mě to negativně překvapí. Kdoví.

14.05.2024 | 01:32:57 | uvidíme | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Tak bych si představoval minimální životnost kvalitní spojky. Samozřejmě nezničené nějakým nesmyslným použitím. U Splashe jsem četl někde na fóru, že spojka se mění běžně po 100000 km. Nemohu potvrdit. Nemění.

12.05.2024 | 23:42:55 | Ital | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Já na Maxovi měnil obložení po 250tkm....

12.05.2024 | 11:43:49 | Vašek | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE:

Určitě existují spojky takové i makové, třeba i problematické a s nízkou životností. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že u soukromých aut doma jsme neměnili spojku nikdy u ničeho. Konkrétně kolíně najelo přes 100000 km, Fabia 1 přes 160000 km, Suzuki Splash přes 170000 km. Zrovna u spojky záleží také na řidiči. Samozřejmě, jak řečeno v úvodu, konstrukční a materiálové vady nevylučuji, mě se to nestalo.

11.05.2024 | 12:11:35 | Ital  | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)

RE: Nafťák je pro socky a bezmozky

se má něco do sebe jen se o to starat. Nafta je poruchovější když právě šetří za naftu. S dnešními cenami nafty a benzínu je to stejné. Když vemu dobrou naftu s aditivem. Cenově se pohybujeme skoro stejně.

10.05.2024 | 13:15:25 |  | Recenze: Audi A4 3.0 V6 benzín (2002)

RE:

Kecy v kleci...., kolíně tedy nemám, ale tomuhle by nevěřilo ani dítě...

10.05.2024 | 11:53:14 | Vašek | Recenze: Peugeot 307 1,4i (2002)