Rok výroby:2007Typ motoru:2300Stav km při koupi:5 000 kmStav km nyní:30 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPrůměrná spotřeba:11 l/100 kmVloženo:15. 5. 2009
Acura RDX je vůz postavený na základně Honda CRV a to v kanadské továrně. Oproti u nás prodávaným CRVéčkům má (snad) líbivější karoserii, proto jsem ji dovezl ze zámoří. Ale i dalšími parametry přesvědčuje, že se dovoz vyplatil.
Inteligentní řízení pohonu 4x4 SH-AWD je v zimních horách opravdu vynikající a pomůže i méně zdatnému řidiči v hlubokém sněhu i náledí (mám bohaté zkušenosti). Po vypnutí automatiky se dá s tímto pohonem zažít mnoho zajímavých "driftů". Jinak se dá auto jen těžko dostat do smyku. Pokud se koupí gumy s pořádným vzorkem, dá se projet kdejaká polní či lesní cesta. Ale je to "leštěnka", takže zpět na silnici.
Motor 2.3l DOHC 16-ventil, i-VTEC Turbo dává velmi pěkných 240hp. Při startech z místa je sprint z 0 na 100km/h za cca 6,7s. Docela dobré. Jen to chce vypnout VSA, aby trochu proklouzly kola. Svistot turba je nádherný, zvlášť když se z automatu přepne na "S", a řadíte pádly na volantu. Maximálku na dálnicích (130) ani nepoznáte. Tedy jak na které dálnici. Při cestách přes Německo se dá jet i 220-230. Ale tlačíte "kredenc" proti větru, spotřeba roste i k 15. Velmi ekonomickým stylem jízdy se dá dosáhnout tak 9l/100km. Ale je to jízda na nic.
Je to i pracant. Na tažném odvezete fůru dříví, materiál na stavbu, čtyři kola, na střeše i 100 kg harampádí (povoleno asi jen 60kg).
Nehodí se na běžné ježdění po městě na nákupy, krátké cesty do práce a za příbuznými. Při cestách přes čtvrt Evropy by se našlo také mnoho ekonomičtějších aut. Na hrbaté dálnice má tvrdý podvozek, ale zase v zatáčkách se nenaklání a přesně drží stopu. Auto si ale nepořizujete jen hlavou, ale i srdcem.
Komentáře uživatelů k recenzi Acura RDX