Rok výroby:2007Typ motoru:2.0dStav km při koupi:0 kmStav km nyní:101 500 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?42 měsícůPrůměrná spotřeba:6,1 l/100 kmVloženo:25. 3. 2011
V cca 8 tisících odešlo relátko váhy vzduchu. Vyměněno v záruce.
V cca 20 tisících začala hvízdat řemenice u vodní pumpy. Opraveno v záruce.
Jinak zcela bez chyby.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Malé auto s relativně silným motorem, vynikajícím podvozkem, skvělými brzdami a obecně charakterem, které jinde nenajdete. Jasně, můžete se hádat :), ale já to takhle vidím. Měl jsem ho 3,5 roku (služebák), než šlo do světa, a za tu dobu mi dělalo jen radost.
Je to opravdu malé auto. Ačkoli má rozvor o 5 cm delší než Octavia, působí uvnitř mnohem menším dojmem. A taky je. Je to daň za dlouhou kapotu a motor posunutý co nejvíce za přední nápravu kvůli vyvážení hmotnosti.
Nastupování na zadní sedačky, neřku-li cestování na nich, je spíše pro masochisty, ale dá se to snést i na delších cestách. Kufr je malý, pro dvě osoby ideální. Na dovolenou ale odveze bez problémů i větší náklad, jen je nutno složit zadní sedačky. Rekordem budiž nábytek s IKEA s délkou 160 cm, který se vešel i se zavřenými pátými dveřmi :).
Naftový čtyřválec má 130 kW, což je 177 koní. Auto váží kolem 1,5 tuny (není tak lehké, jak by se mohlo zdát), ale motor s ním cvičí velmi slušně. Převodovka jde hladce a je velmi dobře odstupňovaná. Až na kratičkou jedničku. Dynamika je na naftu excelentní, ideální cestovní rychlost po dálnici je kolem 180 km/h (motor točí 3100 otáček), v čemž řidiče opět podporuje hlavně vynikající podvozek. Do 200 km/h auto zrychluje citelně, za touto hranicí slábne. Na maximálku (kolem 230 - mám dojem) se vyšplhá bez problémů, drží ji i v kopci. Po rovince a z kopce se po chvíli rozjede i na tachometrových 250 km/h (vyzkoušeno v DE).
Pokud něco zaslouží kritiku, jsou to runflat gumy, které ubírají autu na komfortu. Jednička má totiž standardně tužší podvozek a gumy mu úplně nepomáhají. Na jízdu ve městě pak člověk musí být trochu fanda, aby vytrpěl kvalitu našich silnic.
Na druhou stranu je výsledkem radost a úsměv z každé projeté zatáčky a především z pocitu, že člověka tlačí zadní náprava z oblouku ven. Těžko se to popisuje, ale subjektivně je auto velmi stabilní, a na výjezdu z libovolné zatáčky, při správné rychlosti a kvaltu, se člověk jen usmívá.
Protože jsem dřív jezdil v zadokolkách, zimy jsem se nebál. Taky není proč. S dobrými gumami je naopak jakýkoli sníh či kluzká silnice důvodem k radosti. Když se chcete pobavit, stačí přiškrtit stabilizaci do režimu "potřebuju se vyhrabat", která "zapne" elektronický samosvor a pustí auto do mírného smyku, popř. se dá zcela vypnout a pak je to jen na vás (ovšem už bez "samosvoru"). Díky krátkému rozvoru je přehoupnutí do přetáčivého smyku rychlejší než u delších aut, ale o to větší radost potom člověk zažívá na okreskách, kruhových objezdech atd. Co se průchodnosti týče, za ty tři roky jsem nikdy nikde neuvíznul, vždycky jsem projel. Když má člověk zadokolku, musí s tím trochu počítat.
Na 1er budu vzpomínat rád. Tak rád, že teď přemýšlím o novém M1 :).
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 120