Rok výroby:2010Typ motoru:Stav km při koupi:60 000 kmStav km nyní:115 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:7,7 l/100 kmVloženo:25. 4. 2013
Technologie Výkon, výkon, výkon Spotřeba Design X-drive Podvozek Motor
Slabé stránky
Podvozek na naše cesty Místo v interiéru pro zadní cestující Cena
Závady a opravy na autě
Pouze mechanické poškození exteriéru vozu. Motor bez problémů!
Hodnocení a zkušenosti s autem
O tomto Baworáku už se mnoho napsalo a ještě více řeklo ale já mohu pět jenom chválu.
Karosérie Jelikož jsem dlouze vybíral nové auto (ve hře bylo i hodně modelů od Audi) zaujal mě nejvíce design trojkové kombíka. Přesto že se jedná o kombi verzi, auto vypadá celkem sportovně všechny díly mají zajímavé prolisy a dávají dohromady takové sportovní kombi. Bohužel je to trošku na úkor vnitřního místa, auto z venku vypadá menší ale uvnitř opravdu menší je. Protože však jezdím sám nebo s přítelkyní nevadilo mi to. Občas jezdíme na dovolené ve více lidech takže 3 až 4 lidi nejsou problém ale v pěti je to opravdu peklo. Rodinné auto to rozhodně není(jako snad žádné bmw). Po faceliftu ale krásně vynikly nové světla a krásná prolisovaná kapota vč. nárazníků.
Motor Tak tohle byl jeden z hlavních důvodů proč jsem zvolil opět BMW i když ostatní automobilky dělají pěkné a úsporné motory s rychlostí a pružností motoru se BMW nemohou rovnat. Motor táhne i od 800-900 otáček do mírného kopce když zapomenete přeřadit ale největší zábava začíná od 1500 otáček kdy začíná opravdová radost z jízdy - když jsem do auta posadil bráchu s kamarádem a dal jsem plný výkon do mírného kopečka, brácha jenom zakřičel a poznamenal že to je stejný pocit jako když letadlo na runwayi zapne plný výkon ke vzletu. Výkon 180kw s 520N.m přenášenými na všechny 4kola je opravdu excelentní.
Podvozek Co se týče podvozku tak BMW opět nezklamalo perfektní držení a dobře vymyšlený systém ale na naše silnice není ideální pokud jedete po hezkých silnicích a dálnicích připadáte si že auto je k silnici přilepené ale pokud vezmete díru máte pocit, že jste tam nechali i kolo. BMW ke všem novým modelům nedává rezervy protože jsou na dojezdových pneumatikách. Tyto slavné runflaty jsem vyhodil po roce - jsou zbytečně tvrdé a tím i ničí disky a jsou pekelně drahé(pokud chcete aby guma měla dobré hodnocení dáte i za jednu 17´ skoro 9tis a to mi přijde jako zlodějna).
Převodovka Bohužel jsem zvolil manuální převodovku(dříve jsem měl automat a nebyl jsem moc spokojený) ale u těchto nových motorů je automat opravdu skvělý(prý i co se týče životnosti). U manuálu musíte častěji řadit pokud chcete jezdit svižně v hustším provozu a pokud chcete opravdu "vystřelit" řadit skoro ani nestíháte. Příště určitě automat.
Technologie Nový systém ovládáni I-drive mě naprosto vyhovuje vše ovládáte jednou rukou opřenou o opěrku tlačítka mají každé jiný tvar takže po čase si je zapamatujete a nemusíte se ani koukat co mačkáte. Navigace funguje skvěle a i ostatní programy na kontrolu vozu nemají chybu. Co mě zde nejvíce vadí je absence Českého jazyka, BMW prostě nemluví Česky ale do budoucna by prý měla tak uvidíme. Ještě se mi moc líbil integrovaný harddisk na který si můžete nahrávat muziky, kontakty či nové mapy do navigace. Mám verzi s aktivním tempomatem který je také úžasný hlídá vzdálenost vozidel před vámi a sám si brzdí i zrychluje a všechno dělá jemně v rukavičkách, akorát mi vadí že se ovládá páčkou pod volantem(občas si spletu tempomat s dálkovými světly) dříve jsem měl ovládání na volantu a to se mi líbilo více - u nových modelů je znovu tempomat na volantu takže se už v Mnichově poučili.
X-drive Předtím jsem měl čistokrevnou zadokolku a mám chatu na horách a přesto jsem vždy vyjel i když jsem občas nasazoval řetězy (a cesta k nám je více méně polní a přesto se to se zadokolkou dá vy odpůrci zadoběhů) ale chtěl jsem se cítit více bezpečný a po vyzkoušení X-drivu bylo jasno. Nejdřív jsem měl pocit jestli opravdu mám čtyřkolku a nepodfoukli mě protože v zatáčkách na suchu jde skoro všechen výkon na zadek a auto se krásně dotáčí jako by jste jeli se zadokolkou ale na mokru a ledu je ještě lepší. O X-drivu bych mohl napsat čtyři A4 a přesto by to nebylo málo, takže jenom jeden příklad za vše: v hustém sněžení jsem jel do Krkonoš a na zasněžené okresce jsem přehlédl zatáčku a začal brzdit až v ní a při tom jsem musel zatáčet, jel jsem cca 120 dostal jsem samozřejmě smyk a přesto jsem byl schopný s X-drivem vozidlo uřídit a bezpečně dojet. X-drive si prostě musíte vyzkoušet, aby jste uvěřili.
Závěr Skvělé jízdní vlastnosti, motor jak s pohádky, krásný design kombi verze, zábavné hračičky ve voze a to vše s kombinovanou spotřebou 7,7 litru a po okreskách kolem 6litrů!- můj rekord je 5,4 litru za cestu na chatu. Vše mi moc vyhovuje škoda jenom že bylo tak drahé ale za tohle všechno se prostě musí něco zaplatit. Do budoucna bych rád měl 535Xd, nebo 335Xd a kdyby se hodně zadařilo tak ani 550D by nebyla špatná :-)
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 330
Motor 3.0 D je naozaj neuveritelne usporny, ale uz sa riesili pripady roztrhnutej retaze,
Manualna prevodovka je prima, mam sice x5 v automate, radi hladulinko a rychlo, ale vymena oleja 450 eur.
Runflaty su tvrde, podvozok tradicne dobry,ale niektore riesenia su horsie ako Renault..:)
Nech sa dari nezabit sa, silno navykovy silny motor:)
26.04.2013 | 11:59:33 | lubos | 85.237.227.* Reagovat