Rok výroby:1988Typ motoru:2426 ccmStav km při koupi:174 000 kmStav km nyní:190 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?5 měsícůPrůměrná spotřeba:6,5 l/100 kmVloženo:24. 6. 2007
Předchozí auto:Geo Storm (vlastní)Daewoo Matiz Škoda Felicia (rodinné)
Koupili byste další auto tohoto výrobce?ne
Závady a opravy na autě
Ano, prosakovala hadička u přepadu. Opravdu fatální porucha u 20 let starého auta :)
Hodnocení a zkušenosti s autem
BMW bylo vždycky mým snem, ačkoliv jsem více uvažoval o trojkové řadě. K modelu 524 jsem se dostal defacto náhodou - prodával ho místní automechanik, takže velmi dobrý technický stav byl zaručen.
V první řadě mě ohromila velikost vozu - pětková řada je sice menší než "sedmička", ale žádné ořezávátko to vážně není. Téměř pětimetrová stříbrná limuzína s koženým interiérem je i v současné době impozantním vozem. Po zkušební jízdě jsem byl již pevně přesvědčen, že tohle je ten pravý vůz pro mě a zanedlouho jsem se stal jeho majitelem. Najeto 170 000 km, dvacet let starý motor běžel jako hodinky, i když dokázal přehlušit i blízký orající traktor.
Na vozu oceňuji jeho jízdní vlastnosti - velmi dobře sedí v zatáčkách (pochopitelně nemá žádné elektronické vymoženosti, úpravu tuhosti podvozku apod. Všechno je čistá mechanika), servo je tak akorát silné, brzdy jsou famózní. Umí být jemné, ale když potřebujete zastavit, tak prostě zastaví a nezáleží na tom, jak rychle jedete. Už dvakrát mi síla brzd zachránila život, když mi z vedlejší vjel do cesty jiný vůz. Vnitřek vozu je bezvadně odhlučněný, interiér je vyrobený z kvalitních materiálů a jediné, co občas zavrže, jsou právě kožené sedačky.
I když se jedná o auto z roku 1988, má velmi slušnou výbavu nejen na tehdejší dobu (tehdy to muselo být neskutečné dělo :) Okénka v elektrice, stejně tak i vyhřívaná zrcátka, klimatizace a vyhřívaná sedadla. Dálkový centrál je už jen třešničkou na dortu. Škoda jen šíbru, který je manuální a člověk vypadá v autě jak blázen, když zuřivě točí kličkou u stropu :)
Co se týče spotřeby, dá se jet za velmi ekonomických 6,2L/100km, což se zdá býti při rozměrech auta až neuvěřitelné. Ve městě nemám spotřebu změřenou, ale v Praze může jít možná i na 12 litrů - dosti nepříjemné. Poměrně slabý motor (115kW) má totiž s 1,6tunovou károu co dělat a neustálé rozjezdy jsou pro něj nejhorší. Při dynamičtější jízdě se spotřeba může pohybovat kolem 7 litrů, případně i výše (záleží na vaši definici dynamické jízdy, já ale 150 po okreskách nejezdím).
Zatím jsem jenom chválil, takže by bylo na místě, kdybych probral zápory. Inu, co bych tak... Jo, rezne. Ale museli byste hledat pečlivě, abyste si toho všimli. Je také nesmírně hlučné, což ale posádce auta vůbec vadit nemusí díky bezvadnému odhlučnění kabiny. A v létě jsou samozřejmě černé kožené sedačky parádním způsobem, jak si zadělat na pěkné popáleniny ;) A jeden problém je spojený s naftovým motorem - nutnost měnit olej každých 10 000km, což se dá najezdit relativně brzy. Ale tady je opravdu těžké něco hodnotit - ve stejné době s velkou slávou vyráběla škodovka Škodu 120 a začala s výrobou Favorita. Dnes tohle auto seženete v bazaru za stejnou cenu jako průměrnou Škodu Felicii a mezi těmito vozy je rozdíl zkrátka propastný.
Jsem s ním velice spokojený a až přijde čas, přesednu do jiného BMW, protože o jinou značku už nemám zájem. Vidím to na sedmičkovou řadu :)
Abych to tedy shrnul: BMW 524TD je prostorný, pohodlný vůz určený na dlouhé cesty. Má velmi solidní spotřebou, slušný komfortem a náhradní díly za nevysoké částky. Kromě toho i přes své stáří působí elegantním a neokoukaným dojmem.
no co se kiláků týče může a nemusí to bejt pravda, můj strejc je sváteční neštěstí na silnici a najede tak do 5000km ročně . . . já jsem si přivezl e30 rv 88 a měla najeto 88520 km, podložené origo serviskou a měl to ten pověstný důchodce něměc, taky mi to přišlo až směšný, ten s tím jezdil snad jen do kostela, já za 5 let co to vlastním najezdil dalších 70000 a jen po couračkách do práce :-) nicméně kiláky byli origo, protože i kotouče a podvozkové části byli origo . . . . holt malej (velkej) zázrak. jinak BMW je držák, ale člověk se k tomu musí umět chovat, kort u takového dědečka. ale jestli starýho opla, VW nebo škodovku, to raděj tu namachrovanou vraždu BMW, protože to je vzhledem ke stáří hezké (věc vkusu) a bezpečné auto.
Zdravim Janys, přijdem mi, že těch 170 000 je fakt málo, já mám to samé auto z roku 1991 a na něm najeto 480 000km, spotřeba je stále do 7 l na 100km,, a že by někdo najezdil v průměru 9 000 km, tak možná nějaký důchodce......., já s ním, od doby co ho mám (3 roky) najezdím cca okolo 30 000 km/rok a za celou dobu jsem s ním neměl jediný problém, pouze rezne, ale je to přeci jen už starší model, tak má na to nárok.....
No, recenze je celkem dobra, ale veta : "Škoda jen šíbru, který je manuální a člověk vypadá v autě jak blázen, když zuřivě točí kličkou u stropu :)", me trochu zarazila.Ten sibr na tvem aute nejak nevidim.Ovsem pokud mas ilustracni foto, omlouvam se.Jinak ty kilometry muzu byt klidne origo.Ja jsem kupoval Passata jako 10 let stareho se 108 tis. km.Tacho nestoceny.Uz jsem s nim najezdil pres 60 tis. km a slape jak novej :-).Jinak ty mas taky peknou karu, kdyz se veme v uvahu rok vyroby.A hlavne spolehlivou.
heh pry rezne ale msueli byste hledat...mno ja to auto videl a kde hnije sme si vsiml hned:)) jinak petku sem mel taky ale novejsi (rv92 - novejsi interier,palubovka atd)..tohle men prislo jako takove holatko:) ale hlavne kdyz dela radost
Jašine seš mimo!.524td se dělalo někdy od 1984?(asi) do 6/1987 v typu E-28.Pak se tento motor 2,4td(12ventil) dával až do 11/1991 do E-34,kdy se r.1991 zároveň montoval do E-34 525td(24ventil). Dva různé motory, skoro stejný výkon.O rok později ten samí motor (525td) dostal výkon 103kw a písmenko "s" na konec.a 2,4td defin.skončil.
Jasně, pochopitelně jsem opsal to, co vidím na tachometru - a tam fakt bylo 174 000. Ale jak jsem napsal - vzhledem k tomu, že jsem tohle auto koupil od staršího automechanika (dotáhl ho z Německa), který se v BMW doslova vyžívá, tak si nemyslím, že bych nějak prohloupil. Evidentně se k němu choval slušně. A řekl bych, že zrovna BMW nějakých pár set tisíc kilometrů moc vadit nebude :) Jestli má najeto 500 000 nebo meloun? Čert to vem, poznat to není ;)
pánové pánové právě proto se to stáčí, protože my hloupoučtí čecháčci si nalháváme do kapsy, že zrovna mi jsme trefily na to 1 z tisíce atu od toho důchodce. To je největší blud a nesmysl, který právě bazaristi a ostatní šmejdi co kšeftujou s autama tlačí do každýho. Ale a´t si každý věří čemu chce, každopádně kdo vypráví pohádky o důchodcích tak je naivka. tečka
Najazdené km sú ošemetná záležitosť, ale napríklad moje služobné najazdí iba cca 1500km/mesiac. A povestný dôchodcovia ozaj existujú nielen v Nemecku, poznám aj tu takých troch: Favorit rv 1990 / 40 000 km, alebo Felícia 1998 / 35 000 km a BMW 5?? rv cca 1996 s 60 000km
Nevim proč by to nebylo možný...Je to sice podzřelý ale takovejch aut se najde...stačí když ňákou dobu stálo..nebo s nim předchozí majitel jezdil třeba jen 10km do práce...nebo druhý auto v rodině....
No leda, že by to aouto používal pověstný německý důchodce :-) Ale tak co by tam podle vás rejpalů měl člověk napsat. Prostě píše stav tachometru a jestli jsou kilometry přetočený a o kolik, to už nikdo nezjistí.
Plně souhlasím s Ondrou. U nás ve firmě tenhle počet kilometrů mají vozy po třech letech. Možná se pán špatně podíval na tachometr. Není tam náhodou 1.170.000 km. Mrkněte se ještě jednou....
Ty si mě pobavil, to si vážně lidi myslíte že 20 let starý bávo, opakuji bávo má najeto 9 tis. ročně. Už se proberte, tohle mají auta najeto za 3-5 let, zvlᡚt takovýhle. Tzn. to musím mít někde mezi 500 tis a melounem. tak vzhůru do dalšího melounu bez nehod
vono se to nezdá...já sem s tim jednou projel a myslel sem jak to bude liný..a vono to jelo jak kráva...to sem nečekal..ale možná to byl jen subjektivní dojem.
Jo, za těch 115 kW se omlouvám, pochopitelně je to 115 koní / 85kW. Co se týče typu vozidla a data výroby, je to přinejmenším sporné. V techničáku je uveden typ vozu 2.5TD 5/4 a obchodní označení 524. Typ motoru 24 GT B... tak co si z toho asi můžu vyvodit? Klasické číselné označení na kufru zcela chybí. Recku jsem si fakt nevymyslel, mám na práci určitě důležitější věci než si cucat z prstu recenze :)
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 524
:-)
no co se kiláků týče může a nemusí to bejt pravda, můj strejc je sváteční neštěstí na silnici a najede tak do 5000km ročně . . . já jsem si přivezl e30 rv 88 a měla najeto 88520 km, podložené origo serviskou a měl to ten pověstný důchodce něměc, taky mi to přišlo až směšný, ten s tím jezdil snad jen do kostela, já za 5 let co to vlastním najezdil dalších 70000 a jen po couračkách do práce :-) nicméně kiláky byli origo, protože i kotouče a podvozkové části byli origo . . . . holt malej (velkej) zázrak. jinak BMW je držák, ale člověk se k tomu musí umět chovat, kort u takového dědečka. ale jestli starýho opla, VW nebo škodovku, to raděj tu namachrovanou vraždu BMW, protože to je vzhledem ke stáří hezké (věc vkusu) a bezpečné auto.
30.06.2010 | 18:09:30 | Spooky-0987 Reagovat
Spotřeba
Já měl e34 524 td manuál a jezdil jsem průměrně okolo 9litrů
07.03.2010 | 18:39:50 | Tomáš Reagovat
zdravim
Zdravim Janys, přijdem mi, že těch 170 000 je fakt málo, já mám to samé auto z roku 1991 a na něm najeto 480 000km, spotřeba je stále do 7 l na 100km,, a že by někdo najezdil v průměru 9 000 km, tak možná nějaký důchodce......., já s ním, od doby co ho mám (3 roky) najezdím cca okolo 30 000 km/rok a za celou dobu jsem s ním neměl jediný problém, pouze rezne, ale je to přeci jen už starší model, tak má na to nárok.....
13.11.2009 | 11:01:50 | karloso Reagovat
No, recenze je celkem dobra, ale veta : "Škoda jen šíbru, který je manuální a člověk vypadá v autě jak blázen, když zuřivě točí kličkou u stropu :)", me trochu zarazila.Ten sibr na tvem aute nejak nevidim.Ovsem pokud mas ilustracni foto, omlouvam se.Jinak ty kilometry muzu byt klidne origo.Ja jsem kupoval Passata jako 10 let stareho se 108 tis. km.Tacho nestoceny.Uz jsem s nim najezdil pres 60 tis. km a slape jak novej :-).Jinak ty mas taky peknou karu, kdyz se veme v uvahu rok vyroby.A hlavne spolehlivou.
04.07.2009 | 10:33:53 | jamieson Reagovat
rez
heh pry rezne ale msueli byste hledat...mno ja to auto videl a kde hnije sme si vsiml hned:))
jinak petku sem mel taky ale novejsi (rv92 - novejsi interier,palubovka atd)..tohle men prislo jako takove holatko:)
ale hlavne kdyz dela radost
24.10.2007 | 00:26:39 | Wolferine Reagovat
:-/
Jašine seš mimo!.524td se dělalo někdy od 1984?(asi) do 6/1987 v typu E-28.Pak se tento motor 2,4td(12ventil) dával až do 11/1991 do E-34,kdy se r.1991 zároveň montoval do E-34 525td(24ventil). Dva různé motory, skoro stejný výkon.O rok později ten samí motor (525td) dostal výkon 103kw a písmenko "s" na konec.a 2,4td defin.skončil.
29.09.2007 | 20:22:19 | gruger Reagovat
Jašine,dost se pleteš! BMW 524 TD se vyrábělo od r.v. 87 do r.v. 91 !!!!!
12.09.2007 | 19:25:35 | Honza Reagovat
Jasně, pochopitelně jsem opsal to, co vidím na tachometru - a tam fakt bylo 174 000. Ale jak jsem napsal - vzhledem k tomu, že jsem tohle auto koupil od staršího automechanika (dotáhl ho z Německa), který se v BMW doslova vyžívá, tak si nemyslím, že bych nějak prohloupil. Evidentně se k němu choval slušně. A řekl bych, že zrovna BMW nějakých pár set tisíc kilometrů moc vadit nebude :) Jestli má najeto 500 000 nebo meloun? Čert to vem, poznat to není ;)
28.06.2007 | 21:43:57 | janys Reagovat
mam Nexii r.v.95 od r.95 servisována ve značkových servisech Daewoo..má najeto 155 000km,je po prvním majiteli...Co VY na to??
btw:ušetřete mě poznámek typu šrot
27.06.2007 | 12:29:11 | Loser Reagovat
Tak když stálo v bazaru tak je to jasný. Ale když to koupíš třeba po prvnim majiteli se serviskou...prostě to možný je....a 190000 neni zas tak málo.
27.06.2007 | 09:22:58 | Reagovat
proto se to stáčí
pánové pánové právě proto se to stáčí, protože my hloupoučtí čecháčci si nalháváme do kapsy, že zrovna mi jsme trefily na to 1 z tisíce atu od toho důchodce. To je největší blud a nesmysl, který právě bazaristi a ostatní šmejdi co kšeftujou s autama tlačí do každýho. Ale a´t si každý věří čemu chce, každopádně kdo vypráví pohádky o důchodcích tak je naivka. tečka
26.06.2007 | 23:23:07 | jenda Reagovat
Najazdené km sú ošemetná záležitosť, ale napríklad moje služobné najazdí iba cca 1500km/mesiac. A povestný dôchodcovia ozaj existujú nielen v Nemecku, poznám aj tu takých troch: Favorit rv 1990 / 40 000 km, alebo Felícia 1998 / 35 000 km a BMW 5?? rv cca 1996 s 60 000km
26.06.2007 | 20:15:46 | neb Reagovat
A i kdyby mělo těch 1170000km..tak je to jedině čest pro to auto, že ještě jezdí
26.06.2007 | 19:30:14 | Reagovat
Nevim proč by to nebylo možný...Je to sice podzřelý ale takovejch aut se najde...stačí když ňákou dobu stálo..nebo s nim předchozí majitel jezdil třeba jen 10km do práce...nebo druhý auto v rodině....
26.06.2007 | 19:28:32 | Reagovat
stav tachometru
No leda, že by to aouto používal pověstný německý důchodce :-) Ale tak co by tam podle vás rejpalů měl člověk napsat. Prostě píše stav tachometru a jestli jsou kilometry přetočený a o kolik, to už nikdo nezjistí.
26.06.2007 | 19:23:36 | Reagovat
souhls
Plně souhlasím s Ondrou. U nás ve firmě tenhle počet kilometrů mají vozy po třech letech. Možná se pán špatně podíval na tachometr. Není tam náhodou 1.170.000 km. Mrkněte se ještě jednou....
26.06.2007 | 19:16:37 | Marian Reagovat
190 tis. km cha cha
Ty si mě pobavil, to si vážně lidi myslíte že 20 let starý bávo, opakuji bávo má najeto 9 tis. ročně. Už se proberte, tohle mají auta najeto za 3-5 let, zvlᡚt takovýhle. Tzn. to musím mít někde mezi 500 tis a melounem. tak vzhůru do dalšího melounu bez nehod
26.06.2007 | 16:11:44 | jenda Reagovat
Ale jo laguna 83,5 kW jede svižně a rychle a za málo benzínu.
25.06.2007 | 13:03:18 | ondra k Reagovat
Mam Lagunu s 83kw a neni to az takovy lenoch,ale na zavodeni to moc neni,ale to pohodli je super:)
25.06.2007 | 11:19:22 | ToJa Reagovat
na tech 1600 kg je 85 kW celkem slusny, uplnej lenivec to nebude :-)
25.06.2007 | 10:15:25 | diego Reagovat
vono se to nezdá...já sem s tim jednou projel a myslel sem jak to bude liný..a vono to jelo jak kráva...to sem nečekal..ale možná to byl jen subjektivní dojem.
25.06.2007 | 00:04:54 | Reagovat
omluva
Jo, byl 2.4 TD, 2443ccm, 85 kW-115k , takže sorry...!
24.06.2007 | 23:53:26 | jašin Reagovat
Jo, za těch 115 kW se omlouvám, pochopitelně je to 115 koní / 85kW. Co se týče typu vozidla a data výroby, je to přinejmenším sporné. V techničáku je uveden typ vozu 2.5TD 5/4 a obchodní označení 524. Typ motoru 24 GT B... tak co si z toho asi můžu vyvodit? Klasické číselné označení na kufru zcela chybí. Recku jsem si fakt nevymyslel, mám na práci určitě důležitější věci než si cucat z prstu recenze :)
24.06.2007 | 23:33:47 | janys Reagovat
Plácáš nesmysly. 524 TD (2.4TD) ze dělalo do konce roku 87! A nemělo 115 kW nýbrž 115 KONÍ!!!
24.06.2007 | 23:23:02 | jašin Reagovat
Oprava
Eh, jsem to ale trdlo - další vůz od tohoto výrobce bych si pochopitelně koupil a mám to i v plánu! :)
24.06.2007 | 23:13:13 | janys Reagovat