Rok výroby:2006Typ motoru:4000 V8Stav km při koupi:2 000 kmStav km nyní:56 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:12 l/100 kmVloženo:5. 4. 2007
Vůz jsem koupil jako téměř nový - tzv. předváděčku. Porucha se zatím nevyskytla žádná. Zatím jsem měnil 2x brzdové obložení, což je otázka zhruba 6000Kč s prací a 3x olej.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Koupě tohoto auta byla svým způsobem poměrně náhoda a v podstatě omyl za který jsem si dnes vděčný. Tahle recenze je spíš o osobních pocitech než o číslech apod. Moje minulé vozy byly charakterově úplně jiné-daleko umírněnější.
Chtěl jsem auto velké, pohodlné, s dieselem kolem 3 litrů a automatem. Nakonec jsem skončil u téhle 540i. Tohle je sice vůz excelentně tichý, pohodlný a celkově distingovaný. To je ovšem za vynaložené prostředky samozřejmostí. první dojem je, že sedíte v něčem co je pěkné, kvalitní a příjemné na svezení.
Doslova novou kapitolou v mém automobilovém životě ale bylo poznání toho, proč patrně někteří lidé bmw kupují. Někdo je kupuje jako imageovku, jiný protože je to bmw a já jsem se zařadil do skupiny lidí kteří se najednou 1začali těšit na služební cesty. Po cca 10 000km jsem měl horký týden a chtě nechtě musel skutečně tlačit na pilu abych byl včas tam kde být mám.
Ve vlastnostech auta jsem najednou objevil zcela novou kapitolu a to neskutečnou ochotu ke skutečně agresivní byť bezpečné jízdě. Tam kde jsem si původně myslel že jsou limity se objevil obrovský prostor k ovládání auta. Přilnavost podvozku je precizní, ale ovladatelnost je v porovnání s mými předchozími vozy doslova hrůzostrašná a co je horší je to, že vám to dodá pocit jistoty na hraně a vy se přestanete bát. Najednou jsem se přistihl, že zatáčku kterou jsem jezdíval 100-120km/h řežu 180km/h s jednou rukou na volantu a s druhou na voliči. BMW se jakoby mávnoutím proutku změní v momentě kdy na to šlápnete z džentlmena na agresivního zlého psychopata. Ale plynule. Navíc řízení vám ačkoli neruší zprostředkuje přesně po čem jedete a kam zatáčíte.V tom je tohle auto nebezpečné, protože najednou víte, že ten stroj lze skutečně řídit. ne řídit jako točit volantem ale skutečně řídit.
Potěšily mě také brzdy-jsou opravdu účinné a dokážou opakovaně brzdit z vysokých rychlostí, přičemž netrpí kousavostí. Je fakt že 2x jsem je na okresce hradec-turnov uhřál,ale během minutky byly zas v pořádku. Co je ale moc fajnové je to, že jejich účinek se dá předvídatelně a presně dávkovat - prostě do malých mezer dobrzdíte akorát. O motoru při jízdě ani moc nevíte a to pro mě byla velká změna-ne že by nebyl slyšet nad 3500 ot. , ale když už je slyšet, tak příjemně. Je to takový reaktivní tahoun. Tahá z nízkých otáček a ve vysokých je to cholerik. Spotřeba se pohybuje v rozmezí 9-19 litrů. Běžně pokud nejedete jak blázen ale ani se neloudáte vychází na nějakých 12l/100km při podílu město/mimo město 40:60. Běžně těžko přesáhnete 14,5l, ale když vydržíze závodit vyšplhá se i ke 20l, ale to už musíte doslova řádit jak blázen.
Zkrátka z auta jsem nadšený, dokonce i v zimě které jsem se dost obával se ukázalo že to není zdaleka tak zlé jak tvrdí někteří lidé-dokonce se mi to zdí dost dobré. Ano je potřeba si uvědomit že na nápravu jde ve 2000 ot. tolik výkonu kolik má octavia tdi na plný plyn, ale jsou li dobré zimní pneu, není jediný problém. V zimě jsem navštívil jak špindl tak ještěd za sněhové kalamity a vždy jsem dojel. Jediné výtky mám snad na určitou snad až přílišnou tuhost podvozku na výmolech, citlivost na typ pneumatik a delší dobu po kterou se zvyká na i drive. Jinak spokojenost.
Zdravím. Z golfa jsem šel na BMW 325ia ( je tady na autorecenzi ) a úlet. Přesně jak píše autor. Na jízdu se těším. a když zamknu auto, tak se ještě vždy ohlédnu a prostě koukám - přítelkyně už si zvykla :). Recenze pecka. Moje další auto bude 545i nebo 550i. Autor by měl zkusit psát knihy- minimálně tahle recenze se čte doslova jedním dechem.
uzasny clanok.sa neviem dockat ked mi vezmu firemneho passata a kupim si 540.jazdim domov na vikend sk-frankfurt firemnym passatom(2008) a tie nemecke dialnice...no lamem rekordy vazeni mi mozete verit hehe (950km/6h45min, v nemecku 230 km/1hod.15min)ale ta sopa pri 220 konci,a je to uz nuda ist sto kilakov v kuse 220 hruza.sa aj moja mangelka urcite potesi jupiiiiiii apropo by konecne nasi politici mohli pochopit ze demokracia by mala vladnut aj na dialnici, 3 radary BA-NR len umocnuju pocit policajneho statu . potom sa musime blaznit na okreskach.skoda
RE:Tak to by som teda fakt rád vedel, KDE je v DE úsek, kde sa dá ísť v kuse!! 220 km/h.
Jet o víkendu někam na dálnici na večer ,nebo přes noc když na to máš auto pojedeš i 300km.Ale nepočítám bezpečnost.Když jsme jeli s kamošema na vodu.Tak S Brava 1.2 16v vytáhl 190 po dálnici.Tak nevidím problém proč ještě s takového ,auto o tomto obsahu ,by nevytáhl někde 220km.Když zajedeš na D1 tak když se to dá a jedeš 160 170 km.Tak některý ještě zdržuješ.:)
RE:Tak to by som teda fakt rád vedel, KDE je v DE úsek, kde sa dá ísť v kuse!! 220 km/h.
ľuboš prečo musíš stále mudrovať,nemecko má 12800km dialnic a nechceš tvrdiť že máš všetky do posledného kilometra zjazdené,a keby si poriadne čítal tak ten nad ťebou napísal 100kilakov v kuse.a myslím si že na dobrom aute v noci ak je prázdna diaľnica tak sa dá aj v SR ísť 220 100km vkuse.
RE:RE:Tak to by som teda fakt rád vedel, KDE je v DE úsek, kde sa dá ísť v kuse!! 220 km/h.
ja osobne som išiel v nemecku na dodavke skoro stále 155-160 a pripadalo mi že stojím,stále okolo mňa svišťali autá ktoré museli ísť hádam aj o 50-70 rýchlejšie ako ja.
RE:RE:Tak to by som teda fakt rád vedel, KDE je v DE úsek, kde sa dá ísť v kuse!! 220 km/h.
Ak sa nemýlim, písal Franfurkt-Ba, tú práveže dosť dobre poznám... dá sa aj 250, ale fakt iba na chvíľu. Ešte aj o 02.00 v noci je pomerne plno, príp. sa musí človek uhýbať.
Ale bežná rýchlosť je okolo 150-160, nad 200 sa už jazdí fakt málo, to sa už radšej uhýbajú bláznom...overené, vyskúšané, ale hodinu tlačiť 220 na tejto diaľnici...., no, premávka nedovolí. Ani na SVK neurobíš BA-ZA za 220 km/h v kuse....
Pěkná recenze. A zcela pravdivá. S předchozím golfem jsem se naučil přestat předjíždět, a když jsem k němu přicházel, tak prostě proto, aby jsem se někam dostal. U BMW se skutečně stane i kliďas občasně závodivím magorem, ale nejlepší je skutečně ten pocit z jízdy. Vždycky když jdu k autu, tak se směju od ucha k uchu. :) Je tu dražší údržba, ale jízda stojí za to. ( ještě když to mám přestavěné na LPG, a jezdím ve městě de facto za 5,5 litru)
Tak jsem si vždycky tajně koukal po BMW. Před měsícem jsem ale na základě náhody koupil opravdu pěknej VW Passat. Nemám sním problém, ale že bych si sednul na prdel, to taky ne. Asi to prodám (naštěstí je slušně prodejnej za stejnou cenu) přihodím 100 000 a kupim Bakelitovy Morovy Wuz (suchej ftípek).
No to me zas nekdo po dlooouhy dobe potesil. Tomu rikam ukazkove procitnuti ze zlyho snu. Co si prat vic? Snad jen aby bylo takovejch konverzi vic. Ale jen pro lidi co dokazou ridit soustavou srdce-mozek a ne koleno-poklopec. To by bylo na silnicich docela peklo, kdyz si predstavite, ze by kazdy klasicky manazer-zavodnik dostal misto tdi v8
koukám že jsem nebyl sám kdo až když jsem si koupil BMW tak jsem teprve poznal že je krása a neskutečnej zážitek tohle auto řídit jak solo tak s karavanem kdy konečně první auto který se v kopcích nekroutí jak mrzák
Je to pravda pekná recenzia. Prečo ste dali komfortu iba 8 bodov? To pre ten podvozok a jeho odozvy? Hádam to tak necítiť na diaľniciach. Tam musí byť BMW neskutočne neobmedzujúce. Veľa šťastných km a nebúrať to potom by ste museli upraviť hodnotenie, že náhradné diely nie sú moc drahé.
I když jak píšete není recenze o číslech, je daleko, ale daleko výše než některé zde uveřejňované recenze založené na číslech. Velice pěkné čtení-díky!
Komentáře uživatelů k recenzi BMW 540
těším těším
Zdravím.
Z golfa jsem šel na BMW 325ia ( je tady na autorecenzi )
a úlet. Přesně jak píše autor. Na jízdu se těším. a když zamknu auto, tak se ještě vždy ohlédnu a prostě koukám - přítelkyně už si zvykla :).
Recenze pecka. Moje další auto bude 545i nebo 550i.
Autor by měl zkusit psát knihy- minimálně tahle recenze se čte doslova jedním dechem.
05.08.2011 | 18:15:37 | breta 83 | 195.212.29.* Reagovat
V8 my dream
uzasny clanok.sa neviem dockat ked mi vezmu firemneho passata a kupim si 540.jazdim domov na vikend sk-frankfurt firemnym passatom(2008) a tie nemecke dialnice...no lamem rekordy vazeni mi mozete verit hehe (950km/6h45min, v nemecku 230 km/1hod.15min)ale ta sopa pri 220 konci,a je to uz nuda ist sto kilakov v kuse 220 hruza.sa aj moja mangelka urcite potesi jupiiiiiii apropo by konecne nasi politici mohli pochopit ze demokracia by mala vladnut aj na dialnici, 3 radary BA-NR len umocnuju pocit policajneho statu . potom sa musime blaznit na okreskach.skoda
18.03.2011 | 22:29:03 | Reagovat
Tak to by som teda fakt rád vedel, KDE je v DE úsek, kde sa dá ísť v kuse!! 220 km/h.
Pán je rozprávkar?
05.08.2011 | 18:32:47 | ľuboš | 213.151.218.* Reagovat
RE:Tak to by som teda fakt rád vedel, KDE je v DE úsek, kde sa dá ísť v kuse!! 220 km/h.
Jet o víkendu někam na dálnici na večer ,nebo přes noc když na to máš auto pojedeš i 300km.Ale nepočítám bezpečnost.Když jsme jeli s kamošema na vodu.Tak S Brava 1.2 16v vytáhl 190 po dálnici.Tak nevidím problém proč ještě s takového ,auto o tomto obsahu ,by nevytáhl někde 220km.Když zajedeš na D1 tak když se to dá a jedeš 160 170 km.Tak některý ještě zdržuješ.:)
05.08.2011 | 20:47:09 | luke20 | 78.45.72.* Reagovat
RE:Tak to by som teda fakt rád vedel, KDE je v DE úsek, kde sa dá ísť v kuse!! 220 km/h.
Neříkám že pojedeš 200 km 15 minut.Ale pár minut když přeje provoz se to dá.
05.08.2011 | 20:48:54 | luke20 | 78.45.72.* Reagovat
RE:Tak to by som teda fakt rád vedel, KDE je v DE úsek, kde sa dá ísť v kuse!! 220 km/h.
ľuboš prečo musíš stále mudrovať,nemecko má 12800km dialnic a nechceš tvrdiť že máš všetky do posledného kilometra zjazdené,a keby si poriadne čítal tak ten nad ťebou napísal 100kilakov v kuse.a myslím si že na dobrom aute v noci ak je prázdna diaľnica tak sa dá aj v SR ísť 220 100km vkuse.
05.08.2011 | 20:53:46 | | 91.127.146.* Reagovat
RE:RE:Tak to by som teda fakt rád vedel, KDE je v DE úsek, kde sa dá ísť v kuse!! 220 km/h.
ja osobne som išiel v nemecku na dodavke skoro stále 155-160 a pripadalo mi že stojím,stále okolo mňa svišťali autá ktoré museli ísť hádam aj o 50-70 rýchlejšie ako ja.
05.08.2011 | 21:01:27 | | 91.127.146.* Reagovat
RE:RE:Tak to by som teda fakt rád vedel, KDE je v DE úsek, kde sa dá ísť v kuse!! 220 km/h.
Ak sa nemýlim, písal Franfurkt-Ba, tú práveže dosť dobre poznám...
dá sa aj 250, ale fakt iba na chvíľu. Ešte aj o 02.00 v noci je pomerne plno, príp. sa musí človek uhýbať.
Ale bežná rýchlosť je okolo 150-160, nad 200 sa už jazdí fakt málo, to sa už radšej uhýbajú bláznom...overené, vyskúšané, ale hodinu tlačiť 220 na tejto diaľnici...., no, premávka nedovolí. Ani na SVK neurobíš BA-ZA za 220 km/h v kuse....
05.08.2011 | 21:23:19 | ľuboš | 213.151.218.* Reagovat
Majitel BMW e46 2,5i
Pěkná recenze.
A zcela pravdivá.
S předchozím golfem jsem se naučil přestat předjíždět, a když jsem k němu přicházel, tak prostě proto, aby jsem se někam dostal.
U BMW se skutečně stane i kliďas občasně závodivím magorem, ale nejlepší je skutečně ten pocit z jízdy.
Vždycky když jdu k autu, tak se směju od ucha k uchu. :)
Je tu dražší údržba, ale jízda stojí za to. ( ještě když to mám přestavěné na LPG, a jezdím ve městě de facto za 5,5 litru)
15.05.2010 | 12:36:53 | Breta83 Reagovat
Nadherna recenze, nadherni auto.CHCI TAKY ! :-).Doufam, ze se jednou k necemu takovemu dostanu (jako vlastnik :-)
06.07.2009 | 11:34:31 | jamieson Reagovat
asi prodam a kupim :-)
Tak jsem si vždycky tajně koukal po BMW. Před měsícem jsem ale na základě náhody koupil opravdu pěknej VW Passat. Nemám sním problém, ale že bych si sednul na prdel, to taky ne. Asi to prodám (naštěstí je slušně prodejnej za stejnou cenu) přihodím 100 000 a kupim Bakelitovy Morovy Wuz (suchej ftípek).
27.10.2007 | 13:40:33 | azy Reagovat
No to me zas nekdo po dlooouhy dobe potesil. Tomu rikam ukazkove procitnuti ze zlyho snu.
Co si prat vic? Snad jen aby bylo takovejch konverzi vic. Ale jen pro lidi co dokazou ridit soustavou srdce-mozek a ne koleno-poklopec. To by bylo na silnicich docela peklo, kdyz si predstavite, ze by kazdy klasicky manazer-zavodnik dostal misto tdi v8
30.05.2007 | 14:09:50 | reihensechszylinder Reagovat
hergot to je řádná recenze...vy se asi moc nestydíte sešlápnout co??? pěkný čtení.skoro bych snad začal o bmw uvažovat
09.04.2007 | 21:22:21 | Reagovat
bmw
koukám že jsem nebyl sám kdo až když jsem si koupil BMW tak jsem teprve poznal že je krása a neskutečnej zážitek tohle auto řídit jak solo tak s karavanem kdy konečně první auto který se v kopcích nekroutí jak mrzák
08.04.2007 | 22:51:17 | Reagovat
Je to pravda pekná recenzia. Prečo ste dali komfortu iba 8 bodov? To pre ten podvozok a jeho odozvy? Hádam to tak necítiť na diaľniciach. Tam musí byť BMW neskutočne neobmedzujúce. Veľa šťastných km a nebúrať to potom by ste museli upraviť hodnotenie, že náhradné diely nie sú moc drahé.
08.04.2007 | 13:40:10 | mtb Reagovat
I když jak píšete není recenze o číslech, je daleko, ale daleko výše než některé zde uveřejňované recenze založené na číslech. Velice pěkné čtení-díky!
08.04.2007 | 12:15:34 | Reagovat
jojo pěkná recenze počet jsem si...
07.04.2007 | 14:42:24 | Reagovat
krásná recenze.
Tiše závidím
06.04.2007 | 21:44:58 | Reagovat