Rok výroby:2011Typ motoru:1.6 16VStav km při koupi:0 kmStav km nyní:600 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:8 l/100 kmVloženo:18. 7. 2011
Auto jsme se rozhodli pořídit si s přítelkyní. Zatím nemáme děti a hledali jsme cenově dostupný, kvalitní a hlavně hezký vůz. Chevrolet mi padl hned do oka. Jeho vzhled je výrazný a nezapadá do nudného stereotypu, který můžeme vidět na našich silnicích. Napsáno již bylo dost, popsal bych pouze mé subjektivní názory čerstvého majitele.
Motor: Máme silnější variantu 1,6 16 V, 128 koní. Motor je zatím nový, takže doufám, že jeho výkon a chod se ještě o malinko zvedne. Do cca 3000 otáček je výkon neslaný nemastný, Je to na takové důchodcovské ježdění, občas tam dát kvalt a ploužit se dopředu. Nad 3000 otáček už ale jde vidět, že se motor chytá, podpořen SUPER zvukovou kulisou a táhne kupředu až do 6000. Jednotlivé převodové stupně jsou docela dlouhé, předjížím klidně i na trojku, která jede i nějakých 120 km/h. často využívám tempomatu. Hrozná je zatím spotřeba. Nějakých 8,2/100 km. Časem to necháme předělat na LPG. Autosalonu to nevadí,nebude to mít vliv na záruku. Podvozek je super, mám z něho dobrý pocit, možná volant je trošku přeposilovaný, je potřeba si na to zvyknout. Brzdy ucházející. Vadí mi ale origo pneumatiky, které jsou vysoké a auto občas trošku plave-při zatáčení. Odhlučnění je super. Občas se zakecáme, mám těžkou nohu a na okrsce se rychlost vyšplhá až na 140 a ani si toho nevšimneme, jak je auto tiché.
Interiér:
je jednozančně super, moc pěkný. štvou mě akorát špatně umístěné točítka ventilace. Mám 2 metry a rozhodně se mi sedí velice dobře a našel jsem si své místo. Sedadlo se dá posunout opravdu hodně daleko dozadu. Volant perfektně padne do ruky. Blbě je udělaná opěrka na ruce, nedá se zaaretovat a ujíždí dozadu. Nechápu pak její smysl. Je zde mnoho odkládacích a dobře umístěných prvků. Jde vidět, že nad tím někdo přemýšlel...Perfektní je ovládání víka kufru na dálkovém ovládání bez otevření zbytku dveří aut.
Auto má i pár funkcí nastavení ovládání (osvětlení, dveře, audio). Středový panel je za dne ale špatně osvětlen. Za to v noci je osvětlení opravdu luxusní, jak v letadle a navíc se dá upravit jeho intenzita. Super je také automatické denní svícení. Zadní sedadla nebudeme zřejmě moc používat, ale líbí se mi opěrka pro zadní spolujezdce s odkládacím prostorem.
Kolego, mám stejný problém u Chevyho 1,6 , takže si myslím, že je to normální, z předchůdce jsem byl zvyklý na náporové topení bez zapnutého ventilátoru, ale u Cruze to opravdu nejde.
Ahoj,kde bych nasel pin do radia ,potreboval bych odpojit baterku , mam Chevrolet Cruze 2011 a koupil jsem ho pred tydnem v autobazaru.diky
24.07.2016 | 17:58:50 | Filip
| 109.81.209.*Reagovat
chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
mám toto vozidlo krátkou dobu a nemohu si zvyknout na poněkud tvrdší pérování při přejezdů na nerovném povrchu, kdesi jsem slyšel, že existuji i měkší pružiny, ale nikde jsem je nemohl sehnat.Někdo mi zase říkal, at vyměním tlumiče pérování, ale podle mne to s tím nemá nic společného. Budu rád, když mi nějaká duše poradí jak na to.Jinak je to ale dobré auto, prostorné a pohledné.
12.07.2016 | 14:47:17 | pavel malina
| 188.175.11.*Reagovat
RE: chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
RE: chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
Důvod ? pokud lze pořídit na tohle auto pružiny s měkčím odpružením tak to asi nebude na Trabanta ale na tohle auto tudíž to bude mít měkčí odpružení.A v případě že se to majiteli nebude líbit z jiného důvodu stačí vrátit původní pružiny zpět to vše čistě z praktického hlediska.
Když to udělá někdo nejlépe mechanik nebo člověk co to umí není čeho se bát na výměně pružin navíc určených na dané auto není co pokazit.
RE: chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
To máš těžký, zdejší "expert" Luboš je úplně jinde než my smrtelníci, všechno ví, všechno zná, všude byl (dvakrát)a od všeho má klíče, dokonce i písmenko "ch" píše azbukou "x" ..... je to zkrátka xuj.............:-)
RE: chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
Vašek síce ako vždy nemá čo by rozumné povedal, je to náš miestny šašo, podobne ako Stando, ale aspon je zaujímavé sledovať myšlienkové poxody retarda, ktorý nadáva kade xodí na Renaut ...
RE: chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
ide o súhru tuhosti tlmičov a stlačiteľnosti pružin. fabrika musela urobiť kvantum testov a meraní, aby UDRŽALA auto auto na ceste. Môžeš dať "makšie " pružiny, ale zase budeš musiať laborovať s tlmičmi, lebo dôjde k rôznym diferenciám pri prejazde nerovností, ale najmä pri prejazde zákrutami, či brzdení. vo výsledku by si bol sklamaný. Volakedy som použil tlmiče s nastaviteľnou tuhostou, ale tiež to nebolo "ono". človek by mal kupovať auto aké mu vyhovuje, otom je už dosť neskoro.
Právě jsem dostal jako náhradní auto zánovní CRUZE 1,6 a nepamatuju kdy jsem jel větší plečkou.. Na tuto diskuzi jsem narazil jen proto, že jsem googloval jaký má výkon, protože jsem nevěřil, že 1,6 může být tak slabá.. To auto vůbec, ale vůbec nejede, je to naprosto srovnatelné s fabií 1,2 HTP.. Interiér v pohodě, vzhled taky, ale člověk aby se při předjíždění zabil.. Za ty prachy co za něj chcou si tuhle motorifikaci koupí jen imbecil - nebo člověk, který nejel na předváděčku a vybírá z katalogu.
28.06.2012 | 13:22:53 | Martin
| 176.74.134.*Reagovat
RE: Kozí dech
jo "inteligen" si koupí škodu Octávia 1.4 59kW o 100tis dráž. No další mindráček :).
To máš spíš ty.V dnešní turbo době kdy už platí norma EURO 5 a výrobci nabízejí pořád starý atmosféry,který jsou kvůli tomu přiškrcený a žerou už moc smysl nedávaj.
"turbo"dobe..:),xá-xa,o pár rokov budú dnešné "turbo" benzíny NEPREDAJNE a bude zhánka za klasickou atmosférou.
P.S. Ludia NEVEDIA jazdiť ani s TD,nieto s TB...,mimochodom, blbeček,ktorý dostane náhradné vozidlo a čuduje sa, ako slabo ťahá,tak asi ešte nemal nikdy auto z požičovne..:),vyskúšal som ich možno 10-12,a skoro všetky boli zúfalé...,prečo asi?:)
Ty máš křišťálovou kouli,že víš všechno nejlíp?Normánímu řidiči při normálním nájezdu to vydrží spoustu let aniž by na něco musel šáhnout a pak to normálně prodá a koupí si zase nový.Pokud někdo bude chtít auto co žere a nejede koupí si atmosféru.Nevidím v tom nic složitýho.
RE: Kozí dech: No áno,teraz pre zmenu Ty máš krištáľovú guľu..:),odkiaľ vieš,že na "nič"
nebude musieť šahať ?,za spústu rokov,normálny nájazd..., to je akože tých 8-10.000 km/ročne x 10 rokov..?:))
Xa-xa, Motor roka je na 90-99% vždy PRUSER a je to marketingova SRA*KA.
Rovnako ako AUTO ROKA..., je to iba o oblbovaní a ZAPLATENEJ REKLAMY na ľudí,ktorí veria písanému slovu.
P.S.: Kupilby si si TURBO BENZÍN? Po 5-10 rokoch,3-valček,s takým objemom?
Ruku na srdce,ani by si ho neopľul. Škoda slín.
RE: Kozí dech: No áno,teraz pre zmenu Ty máš krištáľovú guľu..:),odkiaľ vieš,že na
Tak rozhodně radši než nafťáka,který při úspornosti novejch benzinových turbomotorů ztrácej pomalu smysl pro domácí ježdění.BMW už má taky vyvinutej tříválcovej benzín.
RE: Kozí dech: No áno,teraz pre zmenu Ty máš krištáľovú guľu..:),odkiaľ vieš,že na
BMW nevie robiť malé motory, nech sa na mňa fanúšikovia značky nehnevajú, aj tie posledné 1,6 turbo sú véééľmi ošemetné kvalitou,V PSA by vedeli hovoriť...., a ani tie veľké tiež za veľa nestoja. resp.,za tú cenu, náklady a reklamné kecy by som teda čakal viac.
Ale: tá "súúúúper spotreba" malých benzínov je OK iba pri EKO jazde, ale akonáhle tomu trochu vytneš, alebo napcháš rodinu a zaťažíš, tak to žerie ako 2.0 atmosféra...
Radšej by som kúpil od Kia-H. ich 1,6,ako 0,9 TB od Fordu, pretože tam,kde pri eko jazde ideš s benzínom za 5,5litra, tam pri diesli pôjdeš za 3,5....
...ale na záťaž je diesel oveľa menej háklivý, ak sa naháňam na 2,2 HDi akokoľvek,teraz myslím "čo to dá", v noci ako za komančov...NEOBMEDZENA rýchlosť po 23.00...:),tak sa nad 7,5 litra mimo diaľnice nedostanem, na diaľnici,priemerná rýchlosť nad 150/km/h okolo 9,5-10 l, pričom aj tých 180-190/km/h tam padne v oboch prípadoch, ,ak som to isté skúsil s benzínom, ale v 407,tak spotreba bola vyššia o cca 5 litrov...
Ale pri EKO jazde je diesel stále úspornejší, a ak by som si mal kupovať "úsporné" auto, tak TURBO benzín...:)),je to posledné, na čoby som pomyslel. Ale to je iba môj názor, možno trochu konzervatívny,ale na TB treba počkať zo 3-4 roky,ako budú spoľahlivé a až potom ich kupovať,či riešiť.
Taky jsem si koupil 1.6ku a měl jsem stejný pocit a hlavně strach jestli se to někdy rozjede.Teď mám najeto 10 000 Km.a můžu říct že jsem velmi překvapen jak to začalo jet.Táhne od 1 500 otáček a je to opravdu velmi živé.Naprostá spokojenost.
Jsem cerstvym majitelem cruze a musim rict, ze jsem z auta velmi mile prekvapen co se motorizace tyce. Cruze se mi moc libil, ale pred koupi tohoto vozu me odrazovaly recenze o tom, jak je motor 1,6 liny a neni zivy apod. Do posledni chvile pred koupi jsem se tedy rozhodoval zda ho koupit ci ne. Nakonec jsem si rekl ze do toho pujdu. A udelal jsem dobre. Motor vubec liny neni a jezdi svizne. Mam najet jen 200 km z autosalonu domu a uz i nezajety motor me mile prekvapil. Po zajeti to bude jeste sviznejsi. Timto bych chtel vsechny vas co uvazujete o tomto voze a motorizaci povzbudit. Nebojte se koupe. Auto jede moc dobre a to co mi ve vybave LT plus nabidlo bych napr. u skodovky mel minimalne o 150 tisic drazsi. Ja osobne jsem odpurcem znacky Skoda a to hlavne kvuli jeji cenove politice. Co se tyka zpracovani interieru, tak to je na vysoke urovni. Predtim jsem vlastnil 2 roky chevrolet Aveo sedan r.v. 2012 a interier cruze je opravdu nadherny. Spotrebu jsem mel behem ujetych 200km 8l/100km. Na tak velke auto je to dle meho nazoru normalni. S Aveem jsem jezdil za 6l ale bylo lehci a hlavne motor pouze 1,2 63kw. Nikdo nemuze cekat ze s 1,6 benzinem bude jezdit svizne za 6l. Vsem komu se suto libi ho mohu jen doporucit.
16.03.2014 | 09:47:45 | Pavel
| 46.227.171.*Reagovat
RE: Kozí dech
jediný imbecil chodí v tvých botech ! je vidět,že o autech nevíš vůbec nic !
23.03.2015 | 15:14:45 | Jurij
| 78.157.167.*Reagovat
RE: Kozí dech
K tomu že auto nejede.Buď je nové a nezajeté,nebo neumíš jezdit a jezdíš s ním jak ten imbecil. Taky jsem byl v šoku a dokonce jsem ho chtěl vracet ale začalo se rozjíždět v 15000 km.Teď jede vcelku svižně a když jsem ho nechal načipovat z 91KW na 100KW,víc to nejde a dělá to jen jedna firma v čr.Tak jsem max spokojen.jede jak z praku,spotřeba průměr 7.3 a dokonce manželka se mně ptala co se s tím autem stalo že tak dobře jede samozřejmě jsem jí nemohl říct že jsem ho nechal načipovat protože zaplatit za to 3300 Kč to by byl doma průser ale řekl jsem jí že je už zajeté a tudíž se tak rozjelo.
Ještě co se týká toho motoru,po úpravě toho softveru z 91 na 100 Kw Má motor úplně jiný chod,lepší chytá a spotřeba opravdu klesla o 0.8 l.Tak že ten original nahraný softver asi nic moc.
Teď by jsi teoreticky od novýho roku neměl projít emisema potažmo stk.Je to zásah do řídící jednotky a spíš ti tam nahráli firmware pro starší euro normu možná pro rusko a paradoxně to žere míň,tudíž to vypouští míň škodlivejch emisí jenže evropskej úřední šiml je neúporosnej.A o čipování malých atmosfér taky nelze mluvit,to jsou vyhozený peníze,nějakej koník navíc nepoznáš,spíš dávej aditiva do benzínu nebo lepší benzín.
Ten olej by "bolo dobré" vymeniť po 3000-5000 km, lebo auto,resp.motor a jeho súčasti, ktoré ten olej využívajú sú nové. Ešte to vylučuje trením bordel a pri výrobe /napr.lisovaním,opracovaním/,nejakých dielov sa tiež materiál zbavuje bordelu, ktorý ten olej čistí a jeho lepšie čo najskôr vymeniť a tým pádom "vypustiť" špinu z nového motora von. Je to taký výplach žalúdka.
27.03.2012 | 01:18:10 | peter
| 178.41.184.*Reagovat
Majitel
Původně jsem se rozhodl jen napsat takovou uživatelskou recenzi a nereagovat, ale musím. Dle mého názoru, když se občas nový motor vytočí, tak to není na škodu. Motor Cruze má k dispozici 8000 otáček. Když jsem ho jednou za 800 km vytočil na 6000, tak určitě nemám strach, že bych ho nějak poškodil. Ani nezasáhl omezovač. Motor samozřejmě netočím do takových otáček pořád, udělal jsem to jen jednou. Většinou si vystačím do 4000 a snažím se držet nad 2000. Teď už mám najeto asi 1300 km a s klidným svědomím tam tu trojku při předjíždění nechám i do 5000 otáček. Samozřejmě je motor vždy zahřátý. Motor už je daleko více "živý" a lépe táhne od nižších otáček. Snížila se i spotřeba. Z těchto důvodů si myslím, že občas mu trošku prohnat pérka tak, aby se zkusilo celé spektrum otáček není na škodu (od toho tam ten rozsah je). Člověk musí jezdit s citem a s rozumem. Jinak pro modelový rok 2011 výrobce udává interval max. 15000km pro výměnu oleje. Každý má svůj styl při zajíždění a toto není mé první auto, dokonce někdo zmiňoval i motorku, taky jednu mám a vím, jak se zahřívá motor. Děkuji všem za reakce, ale prosím zdržme se těchto diskuzí o motorech. U všech recenzí se řeší jen to, jak zajíždět motor. Olej si nechám vyměnit dříve, i přesto, že technik ze Chevroletu mi řekl, že to není potřeba, že to budou vyhozené peníze... Chevrolet zatím OK, dávám palec nahoru.
Jojo tak jak píše Luboš, tak se nějak zahřívají i motorky. Prostě je to jednoduchý, startnout motor a vymyslet si za tu dobu nějakou činnost ať naladění rádia, nebo otevření a zavření garáže atd. zkusit jak reaguje plyn, né túrovat do otáček. Že auto není jako motorka? no naopak, ty motorky mají obsah 1.0 a výš a jak to jsou stříkačky, tak tento proces musí být. Kdysi se to dělat nemuselo. Motor je více ventil, který je konstrukčně stavěn hlavně na výkon a kvalita snížená. tak se o to třeba pořádně starat. A vybírat ten vhodný olej k tomuto motoru. Není vítězství tam dát ten nejlepší na trhu, třeba to ten motor nestráví, teď už to tak drahý není. A navíc tohle je opravdu více ventilový benzín, žádný nafťák z 80.let, kde se nemá co zadřít a člověk tam klidně nalije třeba lukanu. A k tomu vytáčení, doplním točit to cca nad 2000, nebo prostě nedusit to. Protože se může stát, že se můžou ty ventily zase podpálit. Výměna oleje čím častěji při prvním zaježdění tím líp a to je jen zezačátku... On vám tu motorku ani auto nikdo nezajede.
Ja sa nebudem opakovať, mne je nejaké cudzie auto ukradnuté. Nie sú to meoje peniaze. Ale keďže som si už párkrát SAM zabehával NOVE auto, tak predovšetkým: DLHE JAZDY, žiadne 5-20 km skackanie, točiť max. do 2/3 max. otáčok, pričom chvíľkové výlety k 3.500-4000/benzín môžu byť, ale naozaj minimálne!! /U diesla okolo 2.200-2.500-max. 3000-chvíľočku/
Vždy zohriať motor na MIESTE!!, až po 2-5 minútach pomaly vyraziť.
P.S. Zabehával som aj benzín, aj nafťáky, ešte NIKDY mi motor nežral olej, ani nebol lenivý. O tom, že vymeniť olej po 3-5.000 km je SAMOZREJMOSŤ.... to dúfam každý súdny človek vie.
Neva, ale rád si prečítam recenziu o 2-3 roky neskôr, aký šmejd je Cruze...:))
Nikde nepsal že na trojku při 120 ten motor má 6000 ot.To by byla setsakramentsky pomalá šestnástictovka.Občasné vytočení není určitě na škodu,ničemu neublíží.Každý má jiný názor při provozu nového auta a myslí si že jedině on to umí zaběhnout.Nikomu to neberu ale kde vzal tu sebejistotu že jedině tak je to správně.Měnit olej po 5 tis je mrhánim jak olejem tak peněz,nesmysl.Pán zřejmě četl recenzi na Š 120.
Měl byste se trochu, ve vlastním zájmu, motoristicky povzdělat a ne číst jen reklamní letáky. Točit nový motor do 6000 (trojku na 120 km/h !!??) znamená, že ho špatně zajedete a časem méně žrát a lépe jezdit bude těžko. Jistě Vám to v příručce neradí. Vydržte ho tak do 3 až 4 tis. km nevytáčet nad 4 tis.ot. Ta spotřeba na 128 koní rozhodně není hrozná, záleží ovšem kde a jak jezdíte. Přečtěte si nějaký test (http://jake.auto.cz/chevrolet+cruze?g=testy). Nemůžete vycházet z průměrné spotřeby uváděné výrobcem. To jsou laboratorní nesmysly. Že netáhne do 3000 otáček je pochopitelné. Je to jen 1600cm2 a čtyřventil. Kdybyste měl dvouventilovou šestnáctistovku o výkonu 85 koní, jako bývaly kdysi (a byly také lehčí), možná by táhla do 3000 ot. lépe. Tohle je čtyřventil, jehož vyšší výkon se projeví až ve vyšších otáčkách, nad 4000. Známá si koupila Toyotu Auris, 1600cm, 132 koní (v testech velmi vyzdvihovaný motor), a pohoršuje se, že po městě (tedy v nízkých otáčkách) byla její stará Fiesta, 1400cm, cca 75 koní, živější. To je stejný případ. Fiesta, starý slabší dvouventil s lepším průběhem točivého momentu v nízkých otáčkách a lehčí auto. Samozřejmě, že na okresce nebo dálnici, s využitím celého spektra otáček ta Toyota oné Fiestě daleko ujede. Jinak děkuji za postřehy, též o něm uvažuji, ale ve verzi 1,8. P.S.: A na oleji opravdu nešetřete. Jak zde někdo jiný píše, poprvé vyměnte dřív a pak po 10 až 15 tis.km. Pokud v příručce uvádějí výměnu po 30 tis. km či podobně, neberte to vážně. To by motor vydržel jen po čas záruky.
je to nezmysel mam auto od vyroby nove vytacal som ho vzdy od kupy az doteraz a to mam 1,6 -55kw,akurat prv&ych 500 km som siel tak pianko inak davam 3 na 120,4 na 140 bezne skoro vy&zdy auto ma 11 rokov nbehane 170 tisis km pavidlene menim olej filtre kazdy&ch 15 tisic km ,prva vymena bola tiez po 15 tis.kilomteroch akurat ze som vymenil olej po 100 tisic za sheel samozrejme adekvatny fuul syntetika auto chodi a slape doteraz vzdy bez problemov ziadna porucha doteraz okrem termostatu cize terba dat auto olej a filtre a neriesit auto musi makat len mu treba dat co vyzaduje a je to skor otazka statsia ak trafis na dobre auto je to ok...este raz absolutne zaden problem vo vytacani nevidim je to nezmysel samozrejme treba si stanovit limit a vediet kde limit auta je...asi tolko..
Komentáře uživatelů k recenzi Chevrolet Cruze
chevrolet cruze 1,6 benzín,pylový filtr
Ví někdo kde je pylový filtr a jak se vyměňuje?
25.10.2016 | 17:56:52 | blondakok | 46.33.112.* Reagovat
prosím o radu
Při jízdě mně nefouká žádný vzduch náporem,musím mít zapnutý ventilátor.Nevím jestli to tak má být což se mně nezdá nebo je někde chyba.
18.10.2016 | 13:06:31 | blondakok | 46.33.112.* Reagovat
RE: prosím o radu
Pokud chceš vzduch náporem, stáhni si okénko.......:-)
19.10.2016 | 08:13:39 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE: prosím o radu
Kolego, mám stejný problém u Chevyho 1,6 , takže si myslím, že je to normální, z předchůdce jsem byl zvyklý na náporové topení bez zapnutého ventilátoru, ale u Cruze to opravdu nejde.
05.11.2016 | 19:51:39 | zm | 85.70.32.* Reagovat
Radio pin kod
Ahoj,kde bych nasel pin do radia ,potreboval bych odpojit baterku , mam Chevrolet Cruze 2011 a koupil jsem ho pred tydnem v autobazaru.diky
24.07.2016 | 17:58:50 | Filip | 109.81.209.* Reagovat
chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
mám toto vozidlo krátkou dobu a nemohu si zvyknout na poněkud tvrdší pérování při přejezdů na nerovném povrchu, kdesi jsem slyšel, že existuji i měkší pružiny, ale nikde jsem je nemohl sehnat.Někdo mi zase říkal, at vyměním tlumiče pérování, ale podle mne to s tím nemá nic společného. Budu rád, když mi nějaká duše poradí jak na to.Jinak je to ale dobré auto, prostorné a pohledné.
12.07.2016 | 14:47:17 | pavel malina | 188.175.11.* Reagovat
RE: chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
Do naladění podvozku nezasahovat.
12.07.2016 | 21:37:08 | | 88.100.179.* Reagovat
RE: chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
Důvod ? pokud lze pořídit na tohle auto pružiny s měkčím odpružením tak to asi nebude na Trabanta ale na tohle auto tudíž to bude mít měkčí odpružení.A v případě že se to majiteli nebude líbit z jiného důvodu stačí vrátit původní pružiny zpět to vše čistě z praktického hlediska.
Když to udělá někdo nejlépe mechanik nebo člověk co to umí není čeho se bát na výměně pružin navíc určených na dané auto není co pokazit.
12.07.2016 | 22:41:07 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
RE: chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
ked sa chceš zabiť, len meň pružiny za "mäkšie".
človeče, aspon trochu porozmýšľaj,
14.07.2016 | 00:12:33 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
Proč by se měl zabíjet ? :D to myslíte že ty pružiny vyrobil někde Pepík ve stodole ? co vím tak každá pružina projde homologací.
14.07.2016 | 17:31:20 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
RE: chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
To máš těžký, zdejší "expert" Luboš je úplně jinde než my smrtelníci, všechno ví, všechno zná, všude byl (dvakrát)a od všeho má klíče, dokonce i písmenko "ch" píše azbukou "x" ..... je to zkrátka xuj.............:-)
15.07.2016 | 10:08:53 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat
RE: chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
Vašek síce ako vždy nemá čo by rozumné povedal, je to náš miestny šašo, podobne ako Stando, ale aspon je zaujímavé sledovať myšlienkové poxody retarda, ktorý nadáva kade xodí na Renaut ...
15.07.2016 | 15:12:35 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
RE: chevrolet cruze r.-2010-pérování vozidla, poznatky a dotaz
ide o súhru tuhosti tlmičov a stlačiteľnosti pružin. fabrika musela urobiť kvantum testov a meraní, aby UDRŽALA auto auto na ceste.
Môžeš dať "makšie " pružiny, ale zase budeš musiať laborovať s tlmičmi, lebo dôjde k rôznym diferenciám pri prejazde nerovností, ale najmä pri prejazde zákrutami, či brzdení. vo výsledku by si bol sklamaný.
Volakedy som použil tlmiče s nastaviteľnou tuhostou, ale tiež to nebolo "ono".
človek by mal kupovať auto aké mu vyhovuje, otom je už dosť neskoro.
15.07.2016 | 15:10:21 | ľuboš | 85.237.234.* Reagovat
Dotaz
Mohl by mě někdo poradit jestli můžu dát do chevroletu cruze 1.6
91 Kw 100 oktanový benzín např.verva 100 výrobce doporučuje 95 oktanů
12.01.2016 | 22:46:07 | blondakok | 46.33.112.* Reagovat
RE: Dotaz
Můžeš ale asi ti to ničemu nepomůže a hned žádnej rozdíl stejně nepocítíš akorát v peněžence.U atmosféry to moc velkej vliv na výkon nemá.
13.01.2016 | 11:41:13 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
Kozí dech
Právě jsem dostal jako náhradní auto zánovní CRUZE 1,6 a nepamatuju kdy jsem jel větší plečkou.. Na tuto diskuzi jsem narazil jen proto, že jsem googloval jaký má výkon, protože jsem nevěřil, že 1,6 může být tak slabá.. To auto vůbec, ale vůbec nejede, je to naprosto srovnatelné s fabií 1,2 HTP.. Interiér v pohodě, vzhled taky, ale člověk aby se při předjíždění zabil.. Za ty prachy co za něj chcou si tuhle motorifikaci koupí jen imbecil - nebo člověk, který nejel na předváděčku a vybírá z katalogu.
28.06.2012 | 13:22:53 | Martin | 176.74.134.* Reagovat
RE: Kozí dech
jo "inteligen" si koupí škodu Octávia 1.4 59kW o 100tis dráž. No další mindráček :).
23.09.2012 | 10:25:52 | | 86.61.158.* Reagovat
RE: Kozí dech
To máš spíš ty.V dnešní turbo době kdy už platí norma EURO 5 a výrobci nabízejí pořád starý atmosféry,který jsou kvůli tomu přiškrcený a žerou už moc smysl nedávaj.
23.09.2012 | 19:35:17 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: Kozí dech
"turbo"dobe..:),xá-xa,o pár rokov budú dnešné "turbo" benzíny NEPREDAJNE a bude zhánka za klasickou atmosférou.
P.S. Ludia NEVEDIA jazdiť ani s TD,nieto s TB...,mimochodom, blbeček,ktorý dostane náhradné vozidlo a čuduje sa, ako slabo ťahá,tak asi ešte nemal nikdy auto z požičovne..:),vyskúšal som ich možno 10-12,a skoro všetky boli zúfalé...,prečo asi?:)
23.09.2012 | 22:09:54 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Kozí dech
Ty máš křišťálovou kouli,že víš všechno nejlíp?Normánímu řidiči při normálním nájezdu to vydrží spoustu let aniž by na něco musel šáhnout a pak to normálně prodá a koupí si zase nový.Pokud někdo bude chtít auto co žere a nejede koupí si atmosféru.Nevidím v tom nic složitýho.
24.09.2012 | 08:37:15 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: Kozí dech: No áno,teraz pre zmenu Ty máš krištáľovú guľu..:),odkiaľ vieš,že na "nič"
nebude musieť šahať ?,za spústu rokov,normálny nájazd..., to je akože tých 8-10.000 km/ročne x 10 rokov..?:)) Xa-xa, Motor roka je na 90-99% vždy PRUSER a je to marketingova SRA*KA. Rovnako ako AUTO ROKA..., je to iba o oblbovaní a ZAPLATENEJ REKLAMY na ľudí,ktorí veria písanému slovu. P.S.: Kupilby si si TURBO BENZÍN? Po 5-10 rokoch,3-valček,s takým objemom? Ruku na srdce,ani by si ho neopľul. Škoda slín.
24.09.2012 | 22:33:52 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Kozí dech: No áno,teraz pre zmenu Ty máš krištáľovú guľu..:),odkiaľ vieš,že na
Tak rozhodně radši než nafťáka,který při úspornosti novejch benzinových turbomotorů ztrácej pomalu smysl pro domácí ježdění.BMW už má taky vyvinutej tříválcovej benzín.
25.09.2012 | 19:04:29 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: Kozí dech: No áno,teraz pre zmenu Ty máš krištáľovú guľu..:),odkiaľ vieš,že na
BMW nevie robiť malé motory, nech sa na mňa fanúšikovia značky nehnevajú, aj tie posledné 1,6 turbo sú véééľmi ošemetné kvalitou,V PSA by vedeli hovoriť...., a ani tie veľké tiež za veľa nestoja. resp.,za tú cenu, náklady a reklamné kecy by som teda čakal viac.
Ale: tá "súúúúper spotreba" malých benzínov je OK iba pri EKO jazde, ale akonáhle tomu trochu vytneš, alebo napcháš rodinu a zaťažíš, tak to žerie ako 2.0 atmosféra...
Radšej by som kúpil od Kia-H. ich 1,6,ako 0,9 TB od Fordu, pretože tam,kde pri eko jazde ideš s benzínom za 5,5litra, tam pri diesli pôjdeš za 3,5....
...ale na záťaž je diesel oveľa menej háklivý, ak sa naháňam na 2,2 HDi akokoľvek,teraz myslím "čo to dá", v noci ako za komančov...NEOBMEDZENA rýchlosť po 23.00...:),tak sa nad 7,5 litra mimo diaľnice nedostanem, na diaľnici,priemerná rýchlosť nad 150/km/h okolo 9,5-10 l, pričom aj tých 180-190/km/h tam padne v oboch prípadoch, ,ak som to isté skúsil s benzínom, ale v 407,tak spotreba bola vyššia o cca 5 litrov...
Ale pri EKO jazde je diesel stále úspornejší, a ak by som si mal kupovať "úsporné" auto, tak TURBO benzín...:)),je to posledné, na čoby som pomyslel.
Ale to je iba môj názor, možno trochu konzervatívny,ale na TB treba počkať zo 3-4 roky,ako budú spoľahlivé a až potom ich kupovať,či riešiť.
25.09.2012 | 20:15:35 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Kozí dech
Taky jsem si koupil 1.6ku a měl jsem stejný pocit a hlavně strach jestli se to někdy rozjede.Teď mám najeto 10 000 Km.a můžu říct že jsem velmi překvapen jak to začalo jet.Táhne od 1 500 otáček a je to opravdu velmi živé.Naprostá spokojenost.
21.03.2013 | 21:04:26 | Blondakok | 178.72.234.* Reagovat
Cruze 1,6 5st manual 91kw
Jsem cerstvym majitelem cruze a musim rict, ze jsem z auta velmi mile prekvapen co se motorizace tyce.
Cruze se mi moc libil, ale pred koupi tohoto vozu me odrazovaly recenze o tom, jak je motor 1,6 liny a neni zivy apod. Do posledni chvile pred koupi jsem se tedy rozhodoval zda ho koupit ci ne. Nakonec jsem si rekl ze do toho pujdu. A udelal jsem dobre. Motor vubec liny neni a jezdi svizne. Mam najet jen 200 km z autosalonu domu a uz i nezajety motor me mile prekvapil. Po zajeti to bude jeste sviznejsi. Timto bych chtel vsechny vas co uvazujete o tomto voze a motorizaci povzbudit. Nebojte se koupe. Auto jede moc dobre a to co mi ve vybave LT plus nabidlo bych napr. u skodovky mel minimalne o 150 tisic drazsi. Ja osobne jsem odpurcem znacky Skoda a to hlavne kvuli jeji cenove politice.
Co se tyka zpracovani interieru, tak to je na vysoke urovni. Predtim jsem vlastnil 2 roky chevrolet Aveo sedan r.v. 2012 a interier cruze je opravdu nadherny. Spotrebu jsem mel behem ujetych 200km 8l/100km.
Na tak velke auto je to dle meho nazoru normalni. S Aveem jsem jezdil za 6l ale bylo lehci a hlavne motor pouze 1,2 63kw. Nikdo nemuze cekat ze s 1,6 benzinem bude jezdit svizne za 6l. Vsem komu se suto libi ho mohu jen doporucit.
16.03.2014 | 09:47:45 | Pavel | 46.227.171.* Reagovat
RE: Kozí dech
jediný imbecil chodí v tvých botech ! je vidět,že o autech nevíš vůbec nic !
23.03.2015 | 15:14:45 | Jurij | 78.157.167.* Reagovat
RE: Kozí dech
K tomu že auto nejede.Buď je nové a nezajeté,nebo neumíš jezdit a jezdíš s ním jak ten imbecil. Taky jsem byl v šoku a dokonce jsem ho chtěl vracet ale začalo se rozjíždět v 15000 km.Teď jede vcelku svižně a když jsem ho nechal načipovat z 91KW na 100KW,víc to nejde a dělá to jen jedna firma v čr.Tak jsem max spokojen.jede jak z praku,spotřeba průměr 7.3 a dokonce manželka se mně ptala co se s tím autem stalo že tak dobře jede samozřejmě jsem jí nemohl říct že jsem ho nechal načipovat protože zaplatit za to 3300 Kč to by byl doma průser ale řekl jsem jí že je už zajeté a tudíž se tak rozjelo.
13.12.2015 | 16:54:19 | blondakok | 46.33.112.* Reagovat
RE: Kozí dech
Ještě co se týká toho motoru,po úpravě toho softveru z 91 na 100 Kw Má motor úplně jiný chod,lepší chytá a spotřeba opravdu klesla o 0.8 l.Tak že ten original nahraný softver asi nic moc.
13.12.2015 | 17:04:25 | blondakok | 46.33.112.* Reagovat
RE: Kozí dech
Teď by jsi teoreticky od novýho roku neměl projít emisema potažmo stk.Je to zásah do řídící jednotky a spíš ti tam nahráli firmware pro starší euro normu možná pro rusko a paradoxně to žere míň,tudíž to vypouští míň škodlivejch emisí jenže evropskej úřední šiml je neúporosnej.A o čipování malých atmosfér taky nelze mluvit,to jsou vyhozený peníze,nějakej koník navíc nepoznáš,spíš dávej aditiva do benzínu nebo lepší benzín.
13.12.2015 | 18:08:19 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
Chevrolet
Ten olej by "bolo dobré" vymeniť po 3000-5000 km, lebo auto,resp.motor a jeho súčasti, ktoré ten olej využívajú sú nové. Ešte to vylučuje trením bordel a pri výrobe /napr.lisovaním,opracovaním/,nejakých dielov sa tiež materiál zbavuje bordelu, ktorý ten olej čistí a jeho lepšie čo najskôr vymeniť a tým pádom "vypustiť" špinu z nového motora von. Je to taký výplach žalúdka.
27.03.2012 | 01:18:10 | peter | 178.41.184.* Reagovat
Majitel
Původně jsem se rozhodl jen napsat takovou uživatelskou recenzi a nereagovat, ale musím. Dle mého názoru, když se občas nový motor vytočí, tak to není na škodu. Motor Cruze má k dispozici 8000 otáček. Když jsem ho jednou za 800 km vytočil na 6000, tak určitě nemám strach, že bych ho nějak poškodil. Ani nezasáhl omezovač. Motor samozřejmě netočím do takových otáček pořád, udělal jsem to jen jednou. Většinou si vystačím do 4000 a snažím se držet nad 2000. Teď už mám najeto asi 1300 km a s klidným svědomím tam tu trojku při předjíždění nechám i do 5000 otáček. Samozřejmě je motor vždy zahřátý. Motor už je daleko více "živý" a lépe táhne od nižších otáček. Snížila se i spotřeba. Z těchto důvodů si myslím, že občas mu trošku prohnat pérka tak, aby se zkusilo celé spektrum otáček není na škodu (od toho tam ten rozsah je). Člověk musí jezdit s citem a s rozumem. Jinak pro modelový rok 2011 výrobce udává interval max. 15000km pro výměnu oleje. Každý má svůj styl při zajíždění a toto není mé první auto, dokonce někdo zmiňoval i motorku, taky jednu mám a vím, jak se zahřívá motor. Děkuji všem za reakce, ale prosím zdržme se těchto diskuzí o motorech. U všech recenzí se řeší jen to, jak zajíždět motor. Olej si nechám vyměnit dříve, i přesto, že technik ze Chevroletu mi řekl, že to není potřeba, že to budou vyhozené peníze...
Chevrolet zatím OK, dávám palec nahoru.
24.07.2011 | 22:28:25 | Michal Reagovat
Cruze
Jojo tak jak píše Luboš, tak se nějak zahřívají i motorky.
Prostě je to jednoduchý, startnout motor a vymyslet si za tu dobu nějakou činnost ať naladění rádia, nebo otevření a zavření garáže atd. zkusit jak reaguje plyn, né túrovat do otáček.
Že auto není jako motorka? no naopak, ty motorky mají obsah 1.0 a výš a jak to jsou stříkačky, tak tento proces musí být. Kdysi se to dělat nemuselo.
Motor je více ventil, který je konstrukčně stavěn hlavně na výkon a kvalita snížená. tak se o to třeba pořádně starat.
A vybírat ten vhodný olej k tomuto motoru. Není vítězství tam dát ten nejlepší na trhu, třeba to ten motor nestráví, teď už to tak drahý není.
A navíc tohle je opravdu více ventilový benzín, žádný nafťák z 80.let, kde se nemá co zadřít a člověk tam klidně nalije třeba lukanu.
A k tomu vytáčení, doplním točit to cca nad 2000, nebo prostě nedusit to. Protože se může stát, že se můžou ty ventily zase podpálit.
Výměna oleje čím častěji při prvním zaježdění tím líp a to je jen zezačátku...
On vám tu motorku ani auto nikdo nezajede.
22.07.2011 | 07:40:57 | svlastik Reagovat
anonym 20:42:
Spôsob zábehu PRESNE!! popísal anonym o 17:42....
Ja sa nebudem opakovať, mne je nejaké cudzie auto ukradnuté. Nie sú to meoje peniaze. Ale keďže som si už párkrát SAM zabehával NOVE auto, tak predovšetkým: DLHE JAZDY, žiadne 5-20 km skackanie, točiť max. do 2/3 max. otáčok, pričom chvíľkové výlety k 3.500-4000/benzín môžu byť, ale naozaj minimálne!! /U diesla okolo 2.200-2.500-max. 3000-chvíľočku/
Vždy zohriať motor na MIESTE!!, až po 2-5 minútach pomaly vyraziť.
P.S. Zabehával som aj benzín, aj nafťáky, ešte NIKDY mi motor nežral olej, ani nebol lenivý. O tom, že vymeniť olej po 3-5.000 km je SAMOZREJMOSŤ.... to dúfam každý súdny človek vie.
Neva, ale rád si prečítam recenziu o 2-3 roky neskôr, aký šmejd je Cruze...:))
21.07.2011 | 21:05:07 | ľuboš Reagovat
Nikde nepsal že na trojku při 120 ten motor má 6000 ot.To by byla setsakramentsky pomalá šestnástictovka.Občasné vytočení není určitě na škodu,ničemu neublíží.Každý má jiný názor při provozu nového auta a myslí si že jedině on to umí zaběhnout.Nikomu to neberu ale kde vzal tu sebejistotu že jedině tak je to správně.Měnit olej po 5 tis je mrhánim jak olejem tak peněz,nesmysl.Pán zřejmě četl recenzi na Š 120.
21.07.2011 | 20:42:01 | Reagovat
Syrový motor
Měl byste se trochu, ve vlastním zájmu, motoristicky povzdělat a ne číst jen reklamní letáky. Točit nový motor do 6000 (trojku na 120 km/h !!??) znamená, že ho špatně zajedete a časem méně žrát a lépe jezdit bude těžko. Jistě Vám to v příručce neradí. Vydržte ho tak do 3 až 4 tis. km nevytáčet nad 4 tis.ot. Ta spotřeba na 128 koní rozhodně není hrozná, záleží ovšem kde a jak jezdíte. Přečtěte si nějaký test (http://jake.auto.cz/chevrolet+cruze?g=testy). Nemůžete vycházet z průměrné spotřeby uváděné výrobcem. To jsou laboratorní nesmysly. Že netáhne do 3000 otáček je pochopitelné. Je to jen 1600cm2 a čtyřventil. Kdybyste měl dvouventilovou šestnáctistovku o výkonu 85 koní, jako bývaly kdysi (a byly také lehčí), možná by táhla do 3000 ot. lépe. Tohle je čtyřventil, jehož vyšší výkon se projeví až ve vyšších otáčkách, nad 4000.
Známá si koupila Toyotu Auris, 1600cm, 132 koní (v testech velmi vyzdvihovaný motor), a pohoršuje se, že po městě (tedy v nízkých otáčkách) byla její stará Fiesta, 1400cm, cca 75 koní, živější. To je stejný případ. Fiesta, starý slabší dvouventil s lepším průběhem točivého momentu v nízkých otáčkách a lehčí auto. Samozřejmě, že na okresce nebo dálnici, s využitím celého spektra otáček ta Toyota oné Fiestě daleko ujede.
Jinak děkuji za postřehy, též o něm uvažuji, ale ve verzi 1,8.
P.S.: A na oleji opravdu nešetřete. Jak zde někdo jiný píše, poprvé vyměnte dřív a pak po 10 až 15 tis.km. Pokud v příručce uvádějí výměnu po 30 tis. km či podobně, neberte to vážně. To by motor vydržel jen po čas záruky.
21.07.2011 | 17:42:52 | Reagovat
600 km a už točíte motor k 6.000 otáčkam?
A ešte čakáte, že motor sa preberie a bude silnejší?:))
Péééééékne. To Vás KTO, preboha učil zabehávať motor?! Či Vám natlačili kaleráby do hlavy, že je už z výroby zabehnutý?
P.S. Po 3-5.000 km vymeňte olej, ak máta radi svoje peniaze.
20.07.2011 | 10:53:40 | ľuboš Reagovat
nove auto
je to nezmysel mam auto od vyroby nove vytacal som ho vzdy od kupy az doteraz a to mam 1,6 -55kw,akurat prv&ych 500 km som siel tak pianko inak davam 3 na 120,4 na 140 bezne skoro vy&zdy auto ma 11 rokov nbehane 170 tisis km pavidlene menim olej filtre kazdy&ch 15 tisic km ,prva vymena bola tiez po 15 tis.kilomteroch akurat ze som vymenil olej po 100 tisic za sheel samozrejme adekvatny fuul syntetika auto chodi a slape doteraz vzdy bez problemov ziadna porucha doteraz okrem termostatu cize terba dat auto olej a filtre a neriesit auto musi makat len mu treba dat co vyzaduje a je to skor otazka statsia ak trafis na dobre auto je to ok...este raz absolutne zaden problem vo vytacani nevidim je to nezmysel samozrejme treba si stanovit limit a vediet kde limit auta je...asi tolko..
04.11.2011 | 11:28:46 | FRENKY | 178.41.239.* Reagovat