Rok výroby:1992Typ motoru:3135Stav km při koupi:97 784 kmStav km nyní:98 000 kmZpůsob řazení:automatStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 měsícPrůměrná spotřeba:10 l/100 kmVloženo:7. 5. 2008
Nefunguje stahování pravého předního okna, osvětlení ovladače stahování oken na levé straně, přehrávání kazet, nesvítí čtecí lampičky a nefunguje klimatizace a ABS. Jiné poruchy se prozatím neprojevily.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Luminu jsem koupil 24.4.2008 ve Vracově. Tento vůz jsem si koupil jako náhradu za Chrysler ES Turbo, který se po autonehodě stal nepoužitelným pro ježdění. Po koupi následovala cesta do Havířova, kterou automobil v pohodě zvládnul. Cestou se nevyskytla žádná nečekaná událost, která by nějak narušila jinak pohodovou jízdu.
Chevrolet Lumina v provedení sedan je nenápadný vůz, který na sebe upozorní snad jen většími rozměry, než bývá zvykem. Délka vozu je totiž přes 5 metrů, přesto se vůz díky svým štíhlým tvarům jeví menší.
Interiér je velice prostorný a pohodlný a to díky přední lavici, která poskytuje místo až pro 3 cestující. V technickém průkazu je ovšem uveden počet míst v autě 5, tudíž vepředu mohou cestovat jen dvě osoby. Jinak i na zadním sedadle je dostatek místa pro 3 dospělé osoby.
Zavazadlový prostor je také dost objemný a je přístupný jen přes zadní víko. Zadní sedadla totiž nejsou sklopná, ale tak to u tříprostorových vozů bývá, protože v místě pod zadním oknem je výztuha karoserie.
Výbava je na docela slušné úrovni. Všechna okna jsou elektricky ovládaná, klimatizace je rovněž standardem.
Co se týče podvozku, tak ten je naladěn na klidnou houpavou jízdu. Na sportovní jízdu není stavěný. Jízdní vlastnosti vozu jsou dobré. Brzdy mají docela dobrý účinek, přestože nefunguje ABS.
Motor, vidlicový šestiválec má objem 3135 ccm a je spřažen s třístupňovou automatickou převodovkou TH125. Výkon je 140 koní a největší, výrobcem udávaná rychlost je 170 km/h. Zrychlení jsem neměřil.
Karoserie je v dobrém stavu, bez koroze. Má pár drobných kosmetických vad, ale jsou to spíš nenápadné detaily.
Chevrolet Lumina v provedení sedan je velmi příjemný, zajímavý a přesto nenápadný automobil. Stal se dobrou náhradu za Chryslera, přestože je z úplně jiné kategorie...
Ahoj, vlastnil jsem 3 roky Chevrolet Lumina (sedan) rv 1992 s 6V 3.1L a pocity? Super super super! Pohodlné i na dálku. Je to taková houpavá loď, která je prostorná nejen uvnitř, ale i v kufru. A jak tu bylo zmíněno, není to sporťák, ale pohodlný dlouhá sedan.
Lumina NENÍ odvozenina Omegy. Lumina má přední pohon, kdežto Omega má pohod na zadní kola. Vlastně, Lumina a Omega jsou úplně odlišná auta, která nemají nic společného. Odvozenina Omegy byl Cadillac Catera.
Chevrolet lumina je v podstatě americká replika opela omegy B MV6, akorát omega je psaná jako 3,0, toto 3,1, a u luminy je výkon přiškrcen, u omegy je to cca 290 koní, u luminy 140, je to kvůli americkému trhu.Jinak je lumina pouze odvozenina, interier vypadá skoro stejně.
Luboši, Sierru 2.9 4x4 a Luminu 3.1 nelze srovnávat. Jsou to rozdílné vozy. Srovnatelná by možná byla Lumina Z-34. Lacina: Lumina 3.1 má 140 koní. 2.3 se nikdy nedělal. Možná 2.2 (v letech 93-94) a 2.5 Iron Duke (v letech 90-92). Verze Z-34 měla skutečně 210 koní a čtyřventilovou techniku.
To je to auto tak těžké, nebo ...??Moje sierra 4x4 2,9 V6 má podobný obsah (2,9/3,1), 6 válců, podobný výkon (150/140 koní), přitom moje sirka uhání bez problémů tachometrových až 230...Nebo to má nějaký omezovač?
Pro všechny, kterým se něco nezdá: Není to závodní auto a ani se nesnaží závodním autem být. Maximálka 170 km/h stačí, 3-st. automat je pro tuto verzi dostačující. Má to skutečně 140 koní, verze Z-34 měla motor 3.4, který měl 210 koní a 4-st. automat. A skutečně cesta domů byla skvělá. Od té doby používám auto ke každodennímu provozu a nemůžu si ho vynachválit.
Pro ty, kteří mají s vlastnictvím amerik zkušenosti a amerikám fandí: Je nás stále málo. Vlastnictví amerického auta se nerovná finanční zkáze a není to žádný přepych, ale životní styl.
Ahojte, ja som tu nechcel rozpútávať nejakú vojnu, len ma zarazil ten 3. stupňový automat, také dačo som naposledy videl v kamarátovej bývalej audine 90 2,2 benzín z roku 1985. Motor vynikajúci, všetko fajn, ale pri 150 taký vír v nádrži, že hádam ju podtlakom začalo prehýbať. Ale taká Honda pokial to už bol automat v roku 1990 a vyššie používala v pohode 4- stupňové prevodovky. A čo sa týka výdrže motora, tak v tom sú japonci špička a samozrejme nehovorím o spoľahlivosti elektroniky.
Pro američany byla ta Lumina na začátku 90. let asi jako pro nás tady Favorit. Dávaly se do toho motory od 2,5 (4-válec), zmiňovanej 3,1 V6 a 3,4 V6. Komu to nestačilo, koupil si něco s V8 pod kapotou. Jinak v tý době 3-rychlostní automaty byly celkem běžný i v Japonsku a v Evropě.
japonec ma krutiaci moment niekde pri 7000 amerika vo vacsine rozpatia, japonca takto zoderes okomzite, american je kulturny cele desatrocia, japonec reve ako nepricetny, american hlboko pradie, japonci robia sibnute rychle auta, americania krasne robustne, pohodlne, japonec je tvrdy, american ladny a pohodlny, ako to mozes porovnavat ty znalec
Nezabúdaj,že je to američan a oni proste motory robiť nevedia. To čo vybúcha japonec z 2,0 na to potrebuje američan 5,0 V8. Proste haraburda. A 3-stupňový automat v 1992? Tak to je zúfalé. Pekné auto, ale to je asi všetko.
ke koupi ameriky. Sám mám Ford Taurus combi (je tady i recenze na něj),a obdivuju lidi, co jdou do koupě amerického auta Je fakt že po ujetí 200 km těžko hodnotit, ale už fakt, že jste koupïl Luminu, vyvolává u mně potlesk.
Komentáře uživatelů k recenzi Chevrolet Lumina
Lumina
Ahoj, vlastnil jsem 3 roky Chevrolet Lumina (sedan) rv 1992 s 6V 3.1L a pocity? Super super super! Pohodlné i na dálku. Je to taková houpavá loď, která je prostorná nejen uvnitř, ale i v kufru. A jak tu bylo zmíněno, není to sporťák, ale pohodlný dlouhá sedan.
15.07.2009 | 17:46:51 | Béďa Reagovat
Lumina
Lumina NENÍ odvozenina Omegy. Lumina má přední pohon, kdežto Omega má pohod na zadní kola. Vlastně, Lumina a Omega jsou úplně odlišná auta, která nemají nic společného. Odvozenina Omegy byl Cadillac Catera.
19.05.2008 | 10:00:18 | custom1 Reagovat
Chevrolet lumina je v podstatě americká replika opela omegy B MV6, akorát omega je psaná jako 3,0, toto 3,1, a u luminy je výkon přiškrcen, u omegy je to cca 290 koní, u luminy 140, je to kvůli americkému trhu.Jinak je lumina pouze odvozenina, interier vypadá skoro stejně.
18.05.2008 | 00:13:05 | Reagovat
Lumina
Luminy se dělaly jako sedan, kupé a van, který nesl název Lumina APV.
15.05.2008 | 08:06:08 | custom1 Reagovat
lumina je MPV, pokud vim..toto vidim poprvé
13.05.2008 | 17:52:24 | Reagovat
Lumina
Luboši, Sierru 2.9 4x4 a Luminu 3.1 nelze srovnávat. Jsou to rozdílné vozy. Srovnatelná by možná byla Lumina Z-34.
Lacina: Lumina 3.1 má 140 koní. 2.3 se nikdy nedělal. Možná 2.2 (v letech 93-94) a 2.5 Iron Duke (v letech 90-92). Verze Z-34 měla skutečně 210 koní a čtyřventilovou techniku.
13.05.2008 | 11:36:49 | custom1 Reagovat
To je to auto tak těžké, nebo ...??Moje sierra 4x4 2,9 V6 má podobný obsah (2,9/3,1), 6 válců, podobný výkon (150/140 koní), přitom moje sirka uhání bez problémů tachometrových až 230...Nebo to má nějaký omezovač?
12.05.2008 | 19:54:02 | LUBOŠ Reagovat
Jsem LACINA!
Lacina:Upřesňuji.Lumina 3,1 nemá 140 ale 122 nebo 162 PS. Dále se dělalo 2,3 137/147 PS, 3,4 182 PS, 3,8 167/175 PS.
12.05.2008 | 19:41:01 | lacina Reagovat
Lumina
Pro všechny, kterým se něco nezdá:
Není to závodní auto a ani se nesnaží závodním autem být.
Maximálka 170 km/h stačí, 3-st. automat je pro tuto verzi dostačující.
Má to skutečně 140 koní, verze Z-34 měla motor 3.4, který měl 210 koní a 4-st. automat.
A skutečně cesta domů byla skvělá. Od té doby používám auto ke každodennímu provozu a nemůžu si ho vynachválit.
Pro ty, kteří mají s vlastnictvím amerik zkušenosti a amerikám fandí:
Je nás stále málo. Vlastnictví amerického auta se nerovná finanční zkáze a není to žádný přepych, ale životní styl.
12.05.2008 | 16:30:23 | custom1 Reagovat
Ahojte, ja som tu nechcel rozpútávať nejakú vojnu, len ma zarazil ten 3. stupňový automat, také dačo som naposledy videl v kamarátovej bývalej audine 90 2,2 benzín z roku 1985. Motor vynikajúci, všetko fajn, ale pri 150 taký vír v nádrži, že hádam ju podtlakom začalo prehýbať. Ale taká Honda pokial to už bol automat v roku 1990 a vyššie používala v pohode 4- stupňové prevodovky. A čo sa týka výdrže motora, tak v tom sú japonci špička a samozrejme nehovorím o spoľahlivosti elektroniky.
12.05.2008 | 06:19:56 | Reagovat
odborníci
Pro američany byla ta Lumina na začátku 90. let asi jako pro nás tady Favorit. Dávaly se do toho motory od 2,5 (4-válec), zmiňovanej 3,1 V6 a 3,4 V6. Komu to nestačilo, koupil si něco s V8 pod kapotou.
Jinak v tý době 3-rychlostní automaty byly celkem běžný i v Japonsku a v Evropě.
11.05.2008 | 13:15:32 | torrente Reagovat
ked uz
sa v tom chces rypat, pozri si historiu V8 HEMI od chrysleru a drbne ta ako je tento motor vyslachteny, to je klenot
11.05.2008 | 11:09:08 | Reagovat
velmi zle
japonec ma krutiaci moment niekde pri 7000 amerika vo vacsine rozpatia, japonca takto zoderes okomzite, american je kulturny cele desatrocia, japonec reve ako nepricetny, american hlboko pradie, japonci robia sibnute rychle auta, americania krasne robustne, pohodlne, japonec je tvrdy, american ladny a pohodlny, ako to mozes porovnavat ty znalec
11.05.2008 | 11:06:50 | Reagovat
Nezabúdaj,že je to američan a oni proste motory robiť nevedia. To čo vybúcha japonec z 2,0 na to potrebuje američan 5,0 V8. Proste haraburda. A 3-stupňový automat v 1992? Tak to je zúfalé. Pekné auto, ale to je asi všetko.
11.05.2008 | 06:42:08 | Reagovat
3,1 V6, 140 koní a max 170 km/h??? Ta maximálka je jak u 1,3 litrového motoru, 140 koní je taky nějak málo nemá to 240?to by odpovídalo spíš
10.05.2008 | 16:29:56 | Reagovat
Gratuluju
ke koupi ameriky. Sám mám Ford Taurus combi (je tady i recenze na něj),a obdivuju lidi, co jdou do koupě amerického auta
Je fakt že po ujetí 200 km těžko hodnotit, ale už fakt, že jste koupïl Luminu, vyvolává u mně potlesk.
09.05.2008 | 11:40:01 | Jan Klobása Reagovat
pekny
Je to elegán. este pekné kolesá, naleštiť a parada
08.05.2008 | 20:15:57 | simon Reagovat
Jen tak dal...
Skvela recenze, auto zvladlo jeden vylet a to staci ke spokojenosti. Fakt parodie. To uz tu rovnou muzou bazarnici vychvalovat svoje pastiky.
08.05.2008 | 18:10:17 | R Reagovat
Kolik stál?
07.05.2008 | 21:21:52 | Reagovat