Recenze Chevrolet Lumina 3.1 V6
“Amerika.”

Autor recenze: custom1 (24 let),
Moravskoslezský kraj
všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:1992 Typ motoru:3135 Stav km při koupi:97 784 km Stav km nyní:98 000 km Způsob řazení:automat Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 1 měsíc Průměrná spotřeba: 10 l/100 km Vloženo: 7. 5. 2008

Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.0

Spolehlivost

8
 

Jízdní vlastnosti

7
 

Komfort

8
 

Provozní náklady

5
 

Náhradní díly

7
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Chrysler ES Turbo

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Závady a opravy na autě

Nefunguje stahování pravého předního okna, osvětlení ovladače stahování oken na levé straně, přehrávání kazet, nesvítí čtecí lampičky a nefunguje klimatizace a ABS.
Jiné poruchy se prozatím neprojevily.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Luminu jsem koupil 24.4.2008 ve Vracově.
Tento vůz jsem si koupil jako náhradu za Chrysler ES Turbo, který se po autonehodě stal nepoužitelným pro ježdění.
Po koupi následovala cesta do Havířova, kterou automobil v pohodě zvládnul.
Cestou se nevyskytla žádná nečekaná událost, která by nějak narušila jinak pohodovou jízdu.

Chevrolet Lumina v provedení sedan je nenápadný vůz, který na sebe upozorní snad jen většími rozměry, než bývá zvykem.
Délka vozu je totiž přes 5 metrů, přesto se vůz díky svým štíhlým tvarům jeví menší.

Interiér je velice prostorný a pohodlný a to díky přední lavici, která poskytuje místo až pro 3 cestující.
V technickém průkazu je ovšem uveden počet míst v autě 5, tudíž vepředu mohou cestovat jen dvě osoby.
Jinak i na zadním sedadle je dostatek místa pro 3 dospělé osoby.

Zavazadlový prostor je také dost objemný a je přístupný jen přes zadní víko. Zadní sedadla totiž nejsou sklopná, ale tak to u tříprostorových vozů bývá, protože v místě pod zadním oknem je výztuha karoserie.

Výbava je na docela slušné úrovni.
Všechna okna jsou elektricky ovládaná, klimatizace je rovněž standardem.

Co se týče podvozku, tak ten je naladěn na klidnou houpavou jízdu. Na sportovní jízdu není stavěný.
Jízdní vlastnosti vozu jsou dobré. Brzdy mají docela dobrý účinek, přestože nefunguje ABS.

Motor, vidlicový šestiválec má objem 3135 ccm a je spřažen s třístupňovou automatickou převodovkou TH125.
Výkon je 140 koní a největší, výrobcem udávaná rychlost je 170 km/h. Zrychlení jsem neměřil.

Karoserie je v dobrém stavu, bez koroze. Má pár drobných kosmetických vad, ale jsou to spíš nenápadné detaily.

Chevrolet Lumina v provedení sedan je velmi příjemný, zajímavý a přesto nenápadný automobil.
Stal se dobrou náhradu za Chryslera, přestože je z úplně jiné kategorie...

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit:


Komentáře uživatelů k recenzi Chevrolet Lumina

Vložit komentář

Lumina

Ahoj, vlastnil jsem 3 roky Chevrolet Lumina (sedan) rv 1992 s 6V 3.1L a pocity? Super super super! Pohodlné i na dálku. Je to taková houpavá loď, která je prostorná nejen uvnitř, ale i v kufru. A jak tu bylo zmíněno, není to sporťák, ale pohodlný dlouhá sedan.

15.07.2009 | 17:46:51 | Béďa Reagovat

Lumina

Lumina NENÍ odvozenina Omegy. Lumina má přední pohon, kdežto Omega má pohod na zadní kola. Vlastně, Lumina a Omega jsou úplně odlišná auta, která nemají nic společného. Odvozenina Omegy byl Cadillac Catera.

19.05.2008 | 10:00:18 | custom1 Reagovat

Chevrolet lumina je v podstatě americká replika opela omegy B MV6, akorát omega je psaná jako 3,0, toto 3,1, a u luminy je výkon přiškrcen, u omegy je to cca 290 koní, u luminy 140, je to kvůli americkému trhu.Jinak je lumina pouze odvozenina, interier vypadá skoro stejně.

18.05.2008 | 00:13:05 |  Reagovat

Lumina

Luminy se dělaly jako sedan, kupé a van, který nesl název Lumina APV.

15.05.2008 | 08:06:08 | custom1 Reagovat

lumina je MPV, pokud vim..toto vidim poprvé

13.05.2008 | 17:52:24 |  Reagovat

Lumina

Luboši, Sierru 2.9 4x4 a Luminu 3.1 nelze srovnávat. Jsou to rozdílné vozy. Srovnatelná by možná byla Lumina Z-34.
Lacina: Lumina 3.1 má 140 koní. 2.3 se nikdy nedělal. Možná 2.2 (v letech 93-94) a 2.5 Iron Duke (v letech 90-92). Verze Z-34 měla skutečně 210 koní a čtyřventilovou techniku.

13.05.2008 | 11:36:49 | custom1 Reagovat

To je to auto tak těžké, nebo ...??Moje sierra 4x4 2,9 V6 má podobný obsah (2,9/3,1), 6 válců, podobný výkon (150/140 koní), přitom moje sirka uhání bez problémů tachometrových až 230...Nebo to má nějaký omezovač?

12.05.2008 | 19:54:02 | LUBOŠ Reagovat

Jsem LACINA!

Lacina:Upřesňuji.Lumina 3,1 nemá 140 ale 122 nebo 162 PS. Dále se dělalo 2,3 137/147 PS, 3,4 182 PS, 3,8 167/175 PS.

12.05.2008 | 19:41:01 | lacina Reagovat

Lumina

Pro všechny, kterým se něco nezdá:
Není to závodní auto a ani se nesnaží závodním autem být.
Maximálka 170 km/h stačí, 3-st. automat je pro tuto verzi dostačující.
Má to skutečně 140 koní, verze Z-34 měla motor 3.4, který měl 210 koní a 4-st. automat.
A skutečně cesta domů byla skvělá. Od té doby používám auto ke každodennímu provozu a nemůžu si ho vynachválit.

Pro ty, kteří mají s vlastnictvím amerik zkušenosti a amerikám fandí:
Je nás stále málo. Vlastnictví amerického auta se nerovná finanční zkáze a není to žádný přepych, ale životní styl.

12.05.2008 | 16:30:23 | custom1 Reagovat

Ahojte, ja som tu nechcel rozpútávať nejakú vojnu, len ma zarazil ten 3. stupňový automat, také dačo som naposledy videl v kamarátovej bývalej audine 90 2,2 benzín z roku 1985. Motor vynikajúci, všetko fajn, ale pri 150 taký vír v nádrži, že hádam ju podtlakom začalo prehýbať. Ale taká Honda pokial to už bol automat v roku 1990 a vyššie používala v pohode 4- stupňové prevodovky. A čo sa týka výdrže motora, tak v tom sú japonci špička a samozrejme nehovorím o spoľahlivosti elektroniky.

12.05.2008 | 06:19:56 |  Reagovat

odborníci

Pro američany byla ta Lumina na začátku 90. let asi jako pro nás tady Favorit. Dávaly se do toho motory od 2,5 (4-válec), zmiňovanej 3,1 V6 a 3,4 V6. Komu to nestačilo, koupil si něco s V8 pod kapotou.
Jinak v tý době 3-rychlostní automaty byly celkem běžný i v Japonsku a v Evropě.

11.05.2008 | 13:15:32 | torrente Reagovat

ked uz

sa v tom chces rypat, pozri si historiu V8 HEMI od chrysleru a drbne ta ako je tento motor vyslachteny, to je klenot

11.05.2008 | 11:09:08 |  Reagovat

velmi zle

japonec ma krutiaci moment niekde pri 7000 amerika vo vacsine rozpatia, japonca takto zoderes okomzite, american je kulturny cele desatrocia, japonec reve ako nepricetny, american hlboko pradie, japonci robia sibnute rychle auta, americania krasne robustne, pohodlne, japonec je tvrdy, american ladny a pohodlny, ako to mozes porovnavat ty znalec

11.05.2008 | 11:06:50 |  Reagovat

Nezabúdaj,že je to američan a oni proste motory robiť nevedia. To čo vybúcha japonec z 2,0 na to potrebuje američan 5,0 V8. Proste haraburda. A 3-stupňový automat v 1992? Tak to je zúfalé. Pekné auto, ale to je asi všetko.

11.05.2008 | 06:42:08 |  Reagovat

3,1 V6, 140 koní a max 170 km/h??? Ta maximálka je jak u 1,3 litrového motoru, 140 koní je taky nějak málo nemá to 240?to by odpovídalo spíš

10.05.2008 | 16:29:56 |  Reagovat

Gratuluju

ke koupi ameriky. Sám mám Ford Taurus combi (je tady i recenze na něj),a obdivuju lidi, co jdou do koupě amerického auta
Je fakt že po ujetí 200 km těžko hodnotit, ale už fakt, že jste koupïl Luminu, vyvolává u mně potlesk.

09.05.2008 | 11:40:01 | Jan Klobása Reagovat

pekny

Je to elegán. este pekné kolesá, naleštiť a parada

08.05.2008 | 20:15:57 | simon Reagovat

Jen tak dal...

Skvela recenze, auto zvladlo jeden vylet a to staci ke spokojenosti. Fakt parodie. To uz tu rovnou muzou bazarnici vychvalovat svoje pastiky.

08.05.2008 | 18:10:17 | R Reagovat

Kolik stál?

07.05.2008 | 21:21:52 |  Reagovat


 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Chevrolet Lumina