Rok výroby:2011Typ motoru:1,5 DciStav km při koupi:0 kmStav km nyní:45 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:novýJak dlouho auto používáte?2 rokyPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:15. 1. 2013
poměr cena x užitné vlastnosti atraktivní vzhled plnohodnotné poctivé SUV jednodušší údržba
Slabé stránky
jednoduchá ne příliš přesná elektronika zjednodušený interiér - nižší výbava poměr váhy x šířky kol - na ledu a ujetém sněhu nutnost předních i zadních zástěrek kol
Závady a opravy na autě
S podivem - zatím žádné, aneb jak vždy lakonicky odpovídám na časté dotazy zájemců: "Všechno funguje"
Hodnocení a zkušenosti s autem
K recenzi jsem se chystal již déle, nakonec mě nastartovala neskutečně naivně hloupá negativistická recenze naštvané konkurence, podepsané "ATR TEAM". Předem konstatuji, že jsem neviděl žádnou předváděčku ani nečetl žádnou profi či propagační recenzi či chvalozpěv na tento vůz, vyfasoval jsem ho jako služební nový a obecně ke značce Renault či Dacia jsem pohlížel s despektem. No - musel jsem změnit názor. Říká se, že Renault koupil značku Dacia, protože mohl vyrábět (prodávat) auta o cca 30% levněji, ale deklasovalo by to jeho značku. To znamená sice značka Dacia, výroba v Rumunsku, ale know how, motory, karoserie atd. - kvalita či přímo dodávky Renault. Dospěl jsem k názoru, že je to pravda. Skutečností je, že na Dustera musíte cca 3 měsíce čekat (doufám, že se to zlepšilo), do ČR jdou jen modely v lepší výbavě a prodejnost Dacie i na západě trhá rekordy (drží firmu Renault nad vodou). Ani netušila (firma), jaká se jí povedla trefa. Ale teď k Dusteru. Na auta do terénu kategorie SUV mám svá osobní měřítka: náhon na všechna 4 kola (třeba i automaticky zapínatelný), světlost minimálně 20 cm, plnohodnotná rezerva (!) a samozřejmě trochu solidní nájezdové úhly. Myslím, že Duster je jedno z posledních poctivých SUV na trhu. Bavíme se samozřejmě o verzích s náhonem 4x4, ne ten propagační prodejní paskvil, kterým útočí celý svět na Evropu s nabídkou tzv. levných SUV variant s náhonem pouze na jednu nápravu. Na to si dejte pozor. I nová Honda CRV (velmi hezké a kvalitní auto) je již jen čtyřkolka převlečená za SUV, světlost podvozku 16 cm (tím mizerné nájezdové úhly) a pouze s "dojezdovým" rezervním kolem, či dokonce bez něj. Při hodnocení Dustera (4x4) mám možnost porovnávat s osobními zkušenostmi s Hondou CRV starší generace, Nisanem Terranem, Suzuki Vitarou (diesel). Takže nejprve pohonná jednotka. Motor 1,5 diesel pro pohon 4x4 mi zpočátku připadal jako slabý. Než se zahřeje, cvakají při razantnější jízdě ventily a srovná se to až po několika kilometrech. Po zahřátí již dostatečně akceleruje a uznal jsem, že je vybrán pro tento typ auta (váhy a cenové kategorie) jako ideální. I přes časté používání na lesních cestách, popřípadě terén se střídáním silnice je průměrná spotřeba na 7 litrech (technická data tedy nelžou, ale dle skušenosti s kolegy nemám zas tak těžkou nohu). Protože jsem měl osobně možnost si ho zajet, dodržoval jsem doporučení (prvních 1500 km netočit přes 2500 otáček) a měl jsem pocit, že každých 100 km je to na motoru znát pocitově lepším a "zajetějším" chodem, s plným výkonem od cca 4000 km. Šestistupňová manuální převodovka s plazivějším prvním rychlostním stupněm způsobuje, že když se trochu zakecáte, svištíte 120cítkou, ani si toho nevšimnete. Ale k tomu se dostanu při popisu jízdních vlastností. U této varianty motoru je výměna oleje po 30 tisících km (u některých po 15 tisících) a mohu potvrdit, že skutečně neubývá. Ke karoserii: osobně se mi zpočátku moc nelíbila, ale rychle jsem jí přišel na chuť a zejména časté dotazy kolemjdoucích (jezdím od ledna 2011) mě přesvědčily, že je atraktivní. Auto je zvenčí menší, než vypadá, ale přesto se dovnitř vejde vcelku pohodlně 5 standardně velikých osob (kapacita auta) - nechápu, jak to vyladili, asi náhoda. Tmavě hnědá atraktivní metalíza je za příplatek! Právě skryté menší rozměry (šířka) karoserie s prolisy mě příjemně překvapily při couvání s připojeným přívěsným vozítkem, kdy ho vidím i v bočním zpětném zrcátku (na rozdíl od jiných SUV). Zde ovšem první kritická připomínka, jak říkám - teď kritika, jsme přece v Čechách). Právě atraktivní dravě působící prolisy karoserie mají jednu nedokonalost - blatník za předními koly nekryje zónu cca 5 cm, kterou létá všechno bláto z předního kola z boku na přední dveře a náběh zadního blatníku (odletující kamínky vám začnou pracovat na laku). Vyřešíte to jednoduše - objednáte za cca 1000 (nebo dva?) Kč originál přední a zadní zástěrky - a z minimálně 95% je po problému. Vnitřní i celková výbava: Duster není nedodělané auto, je to velmi racionálně zjednodušené auto - především ve výbavě. Prezentovaný model (pořád zdůrazňuji 4x4) v lepší výbavě včetně tažného zařízení, mlhovek, 4 ks náhradních pneu přišel na 440 tisíc včetně DPH - zkuste něco takového komfortního najít ve čtyřkolce na trhu (nemluvte mi o Nivě). Vnitřní desing je na současné úrovni, za ten se opravdu nemusíte stydět! Převaha prý levnějších plastů v interiéru? Před deseti lety zcela standardní, pro praktické (až pracovní) zaměření auta výhodou. Na radio je jen příprava, musíte si ho v případě potřeby dokoupit. Zjednodušení systémů se projevuje například v uspořádání elektriky - veškeré ovladače soustředěné na středním panelu. Zde prezentovaný model Artica má již jakési elektronické vybavení, jednoduchý "počítač", elektrické stahování předních oken, elektrické ovládání zpětných zrcátek (kompromisně nouzově umístěné pod pákou ruční brzdy). Elektronická diagnostika je opravdu spíše orientační - odpovídající této cenové kategorii: ukazatel benzínu je pořád na třičtvrtě, aby náhle spadnul na čtvrtinu, dojezd kolem 100 km se přestane ukazovat v okamžiku rozsvícení rezervy (vím, že mám tedy cca 100 km k dojetí). Zastavím-li v kopci a vypnu motor - po nastartování dle náklonu se někdy rozsvítí i rezerva, i když vím, že jsem plný - apod. Dá se na to zvyknout, ale samozřejmě u komfortnějších aut se to asi nestane. Vnitřní osvětlení je společné pod jedním okruhem - kabina i kufr. Soustředění ovladačů na středním panelu přineslo i přemístění tlačítka spuštění výstražných blinkrů do místa před řadící páku - než si na to zvyknete, proklejete to - na dálnici na plné brzdy letíte do stojící kolony, ruce plné volantu, ve zpětném zrcátku registrujete blížící se dělovou kouli v podobě audiny - a nemůžete najít tlačítko výstražného blinkru, protože není na obvyklém místě. Ale na druhou stranu, elektronika a tlačítka fungují, vychytávka vnitřního uzamčení vozidla jedním tlačítkem (ve městech, v problémových místech apod.) - snadná dosažitelnost i pro spolujezdce - jsou tam i kladné stránky. Řadicí páka při neutrálu je vychýlená trochu šikmo od řidiče - podobně jako u jiných levnějších a menších aut, ale řazení je čitelné a bezproblémové. Co se týče sedaček a komfortu jízdy, je auto překvapivě pohodlné, uvnitř tiché a bez problémů s ním absolvujete jak jízdy v relativně obtížném terénu, tak i dlouhé trasy po dálnici. Dovedu si s ním představit velmi příjemnou jízdu na dovolenou na jih Istrie, absolvovat cesty necesty na "Kameňáku" (jižní cíp Istrie) a zase zpět. Samozřejmě nesrovnávám s načančanými auty kolem miliónu. Kufr: vzhledem k plnohodnotné rezervě pod podlahou zadního zavazadlového prostoru včetně odkládacích schránek kolem rezervy (kde mám i menší rýč, lano a kupu dalších věcí) je podlaha zadního zavazadlového prostoru výše a celkový objem není búhví co, ale na druhou stranu je to dostatečně hluboký plnohodnotný zavazadlový prostor, ne odkládací polička jako u Suzuki Jimny. Teď se předem omlouvám všem pacifistům a milovníkům zvířat - vzhledem k mysliveckému vyžití naložit dozadu 2 kusy černé zvěře žádný problém, sklopení zad zadních sedaček (sedáky se nezvedají) je otázkou 10 vteřin a divočáků se tam vejde pět (nebo 2 kusy vysoké) - no, radši s tím už přestanu. Jízdní vlastnosti: jak bylo dříve řečeno, po zahřátí je výkon motoru přijatelný, sice žádná divočina, ale akceleruje dostatečně, spotřeba skvělá a řešení podvozku převzetím od Nissana je trefa! Šestistupňová převodovka začíná pomalejší přidanou jednotkou (tím je kompromisně řešena tzv. redukce) a všechny ostatní rychlosti jsou jakoby zvedlé o deset km. To sebou nese (pokud střídáte auta), že výkonostní dvojka je na místě trojky a tak dále a šestka je vlastně klasická pětka. Při přechodu do klasického pětirychlostního auta pak chvíli trochu přeřazujete - no dá se na to zvyknout a kdo bude jezdit pouze Dustrem, ten to řešit nebude. Ocenil jsem spojku - tu prověříte u SUV při zpátečce do kopce. Jiné auta vibrují a pálíte spojku, tady krásný měkký rozjezd. Když nechám ruku na "šaltpáce", nevibruje - tuto nemoc tedy Renault (a nejen Renault) odstranil - důležité detaily komfortu jízdy. Co se týče nejvyšších rychlostí, při prezentovaném motoru mohu konstatovat, že rychlost 120 km/hod. při šestce autu vyloženě šmakuje. Rychlost 130 na dálnici bez problémů, po zajetí lze v pohodě i 140 a nad tuto rychlost si myslím, že již motor huntuji. No, po dokonalém zajetí jsme s ním krátkodobě jeli i 160 (předpokládejme tam, kde se to může), auto se chovalo normálně, žádné vibrace, pouze akceptovatelně zvýšený hluk, ale ... není na to stavěné. Vzhledem k velikosti auta je třeba zdůraznit nadstandardní ovladatelnost, poloměr otáčení a celkovou obratnost - objižděl jsem vývrat přes cestu, proplétal se mezi stromy a pařezy a přes příkop - a šlo to. Terén: když se podívám zespodu na podvozek a vidím tenké tyče závěsů a náhonu bez další ochrany, neměl jsem z toho dobrý pocit. Na druhou stranu tím Duster získal právě světlost 21 cm a prostě si na to dáváte pozor. Za dva roky jsem neměl žádný problém v tomto směru. Systém vypínatelného náhonu zadních kol (pak je z toho klasická úsporná dvoukolka s předním náhonem - prakticky to ale vůbec nepoužívám) a elektronické uzávěrky v případě prokluzu - řešení od Nissana - funguje skvěle. V kluzkém lesním úvozu, kde mi začala prokluzovat klasická čtyřkolka, jsem zapnul řízení prokluzu (řekněme něco jako uzávěrky) a auto pokračovalo v pohodě dále. Není to of road = plnohodnotný teréňák a když s tímto vědomím přistupujete k projíždění obtížného terénu (nechováte se surově), projedete neuvěřitelné věci (raději nebudu ukazovat fota). Přední i zadní nájezdové úhly vynikající. Jízda v zimě a na sněhu: jízda ve sněhu bez problémů, lepší je snad jen původní CRV a některé klasické of roady. Ovšem jeden problém tu je - led a ujetý sníh. Poměr váhy auta (cca 1200 kg prázdné) a šířky pneu není úplně ideální. Tam, kde těžší SUV ještě drží relativně dobře, při stejné rychlosti Dustera již "utrhnete". Jediné a účinné řešení - prostě jet pomaleji a opatrněji. Celkové dojmy: dobré a spolehlivé pracovní auto pro kombinaci silnice - lehký terén, pro zazobanou vrstvu solidní auto pro študáky a ženy začátečníce (v bílé barvě je skutečně krásné), pro standardní rodiny s nižšími příjmy, s touhou či potřebou po SUV opravdu přijatelné universální menší rodinné auto, za které se nemusíte stydět!!! Již po pár měsícíh ježdění jsem musel konstatovat, že jestli konkurence rychle nezareaguje, ujede jí vlak. A konkurence nereaguje. Nabídka užitných vlastostí k ceně je vynikající, současné, dražší a elektronikou nabité komfortní vozy ve své podstatě ani nevyužijeme.
Detail: Užitečná hmotnost nového Dusteru (tedy nosnost) je 375 kg. Ví to vůbec někdo z jejich majitelů? Znamená to, že v ní neodvezeš ani 5 dospělých chlapů, jinak ji přetížíš. A při čtyřech můžeš vézt zavazadla do 50 kg. Dobrý asi jako Aygo, jen velký...
A co jako.Hledáš senzaci,kde není.Je úplně normální,že se užitečná hmotnost liší s motorizacema a výbavám a i u Dacie to není jinak.Normální je od 400 do 500kg a nehledal bych v tom Kolíně.
Mno, to auto je otypované na 5 lidí, tj. max.75kg kus i s botama, bez jakéhokoliv zavazadla a to se myslím ještě počítají zvlášť náplně, tedy třeba palivo v nádrži...další problém je velikost kabiny, protože když jsem do půjčeného kusu sedal, pravidelně jsem se praštil hlavou o horní oblouk nade dveřmi a to mám 182 cm....
Ale je to senzace, kamaráde, je. Protože každej kdo si koupí tohleto (i jak říkáš jiný) velký auto, raduje se, jak si střihne dovolenou ve čtyřech až pěti lidech, a hlavně, co všeeechno naloží do to mega kufru... a vono houno... Proto to srovnání s aygem. To uveze cca stejně, ale nelže kufrem. Je jen tak velký, jak moc uveze.
Přišel jsem k ní letos jak slepý k houslím. Absolvovali jsme v něm 14 dnů dovolené na Balkáně v 5 lidech. 2 dospělí 3 děti (z toho 1 v autosedačce, 1 na podsedáku a 1 skoro dospělý). Úložné prostory doplnila rakev na střeše. Dálnice bez problému 120 - 130 km/h. Na rozbité horské cesty ideální. Nemám k tomu autu výhrady, má své nedostatky, ale přednosti je přebíjejí. Byl jsem velmi rezervovaný k té značce, zejména po krátké zkušenosti s první verzí logana. Na Duster po půl roce nedám dopustit. Ale v pohodě, kdo chce psa bít...
Jedno se Dacii zapřít nedá a proto tolik nenávistných komentářů proti níí.Dacia úplně rozbila trh s ojetými auty cena ojetin klesla o 90% a ojetiny nad sto tisíc jsou prakticky neprodejné radši novou dacii.Oktávkáři jste v prdeli vás ojetý šerbl je takřka neprodejný budete to muset ještě vydržet v něm jezdit než si našetříte na dacii.
Zdravím. Po třech letech provozu a najetí cca 80 tisíc km bez poruchy jsem předal auto kolegovi, který potřeboval něco akčnějšího do kombinace terénu a delší cesty než Jimnyho. Nyní má najeto kolem 145 tisíc km, vyměňoval přední sklo (kamen) a čep řízení, nevím jestli nějaké další drobnosti, s autem je maximálně spokojen, motor paráda. Nedávno jsem zaslechl něco o Dusteru jedné počítačové firmy s ujetým půl miliónem km. Já jsem cca 2 roky mezitím provozoval Toyotu Hiluxe, ale to je jiná kategorie (proti Dusteru přehlídka plusů a mínusů, nedá se dělat rovnítko). Nyní čerstvě zajíždím dalšího nového Dustera, vnitřní vybavení samozřejmě velmi poskočilo - již moderní auto (až mě to někdy rozčiluje, jak je chytrej), jinak motoricky totéž, ale zhodnotím to cca po dvou letech ...
Mám tento typ vozidla tří roky.V závěru garance Dustera(2011)se mi projevila závada a to palivoměr mi přestal z ničeho nic ukazovat spotřebu.Dal jsem to do servizu a tam po dvou hodinovém čekání mě odkázali na centrum Dacia Duster na Prahu.Na dotaz proč mi nechtějí závadu odstranit tak mi řekli,že z jejich strany není žádná závada.Na to mi předložili papir kde je poučení jak tankovat.To se mi dotklo poněvač jsem tankoval celé 3 roky přesně podle pokynů s brožury. Tak mi někdo poraďte co mám s tim servisem udělat!!!
06.11.2014 | 11:31:57 | MILAN
| 85.160.39.*Reagovat
K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
Reaguji na ohnivou výměnu názorů na informaci o variantě motoru s výměnou oleje po 30 tisích km. Všiml jsem si v motoru (včas) štítku s napsanou další výměnou v 50 tisících km (tedy po 20 tisících). Objednal jsem se telefonicky, přijel tam, přijímací technik cvakl do počítače, vyjel historii, zvedl obočí a následoval dialog: "Aktivovala se Vám signalizace výzvy k výměně oleje?" - "Ne, vše je OK." - Máte tam čidlo kontroly kvality oleje v motoru, nic nesvítí?" - Ne, žádná signalizace nesvítí, vše funguje." - "No, pro motor to samozřejmě není špatně, ale výměna a servisní kontrola je tu až po 30 tisících - jsou to koneckonců Vaše peníze". Koukli jsme se pro jistotu na štítek, tiše přiznal, že se technik spletl a já jsem oznámil, že přijedu až po těch dalších deseti tisících ...
RE: K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
Ohledně výměny oleje, netuším jak je tento motor háklivý na olej, ale věřím, že těchto motorů je tady mraky a určitě se nemusíte bát dlouhého intervalu. Není to ani Alfa,ani motor s časovým nastavením ventilů, třeba od japonců. Pokud tam strčíte olej longlife 5W30 za nějaký dobrý peníz, může to snést i 30tkm. Případně namátková kontrola může být, to stačí prolnout mezi prsty a pozná to i laik, špinavé to bude vždycky, pokud to není Castrol(pokud máte zájem, kupte si ho a budete více klidný i když frantíci papají raději Total, Q8 nebo tak něco, nebo co vám tam nalije servis bohužel to si nevyberete). OVŠEM záleží, jestli 30tkm najedete za rok třeba běžně po dálnici, pokud chcete mít v hlavě tento interval, tak správně by jste neměl překročit výměnu oleje za více než dvě sezony(roky) provozu auta, tedy pokud jej zakonzervujete v garáži tak to tam může zůstat. Teď čidlo kontroly kvality oleje, mám takový dojem, že má stále velmi málo dostupných informací a proto je to čidlo(algoritmus) bráno spíše počitadlem motohodin, což je docela dobrá věc, nejspíš vhodné hlavě pro taxikáře a služební vozidla atd. obyč. člověk si s tím moc neužije. :D
RE: K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
Nad "časovým nastavením ventilů!" se pozastavovat nebudu, je to stejné jako svlastíkova "ozubnicová převodovka". To už je prostě výše svlastíkovy odbornosti. Ovšem pozastavím se nad testem kvality motorového oleje promnutím mezi prsty. To opravdu poznáš stav aditiv, a stupeň jejich večerpání (oxidace). Možná v době, kdy byl svlastík na vrcholu svých sil se dalo poznat, jestli tehdy nejnovější olej M7ADS je ještě kluzký, nebo už drhne :-) ale dnes? Oleje (obzvlášť lehkoběžné 5W) jsou plné právě těchto syntetických adititv, a ty rozhodně nepoznáš mnutím mezi prsty jejich schopnosti. A ano, olej je vždy špinavý, ale ne Castrol? Svlastíku, ty jsi normální bůvol. Raději nikomu neraď, protože tvoje rady jsou jako od malýho děcka, nebo ožralýho pantáty co v JZD přehazuje hnůj.
RE: K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
Dejte tady pokoj, pokud nemáte pádné argumenty! Nastavení časování ventilů nelze upravovat převážně na japonských motorech, u Alfy to kdysi možné bývalo, ale teď už to taky není sranda. Na japonci nelze nic! Ostatní auta časovat lze, lze je i tunit. Castrol se chová jako syntetický olej i když není. Zkuste si najít jak se chová syntetický olej a pak diskutujte! Pokud chcete nadávat, tak s důkazy a potvrzené!
RE: K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
Joo ahaaa, tak jde tady o pojem, protože jsem nepřečetl celou diskuzi. Tak fajn, ok, zapoměl jsem na slovíčko, tak znova "neměnné časové nastavení ventilů". Tedy mám na mysli motor, kde nelze seřizovat vůli ventilů ať je to jakýkoliv systém.(maximálně vyměnit staré díly za nové) A ohledně olejů, stojím si za svým Castrol je nejblíže syntetickému oleji i u 5W, max. v evropě ještě Mobil(hodně předražený), nebo špatně dostupné americké značky, které používají převážně motorky.
RE: K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
Podle oficialniho listu udrzby je pro Dacia Duster jak 1,6 16V tak pro 1,5 dCi predepsana servisni prohlidka vc. vymeny oleje a filtru kazdych 20 000 km, nebo 1 rok, pokud byste tyto km nenajeli. Pravda ovsem je ze vicemene shodne motory v Renaultu maji tech 30 000 km/2 roky na olej....
Ten ukazatel benzinu,presne to iste sa dialo v megane 98.pol nadrze, po kratkej jazde padlo na rezervu,,to bolo fakt strasne,takze tento vymysel asi zdedil Duster
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
Píši to již poněkolikáté ta výměna oleje po 30000km.To si dělaj pr*el to ten olej chci potom vidět co tam maže,přál bych vám potom vidět ten motor...
17.01.2013 | 13:17:01 | Mark
| 77.104.214.*Reagovat
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
Obchodní trik firmy Renault, v laboratorních podmínkách to motor vydržel a tak t dávají do katalogů, ale sám servis renault (ten slušnější) Vám doporučí výměnu nejlépe po 15tkm, řešil jsem to s nimi několikrát a vědí to sami. Tady je názorně vidět, jak renault obelhává své zákazníky, pokud se motor po..e, svedou to prostě na něco jiného, jenže při prodeji Vám řeknou , jak je to výhodné, že ušetříte při výměnách, protože jich je méně a jelikož je automobilka orientovaná na cenově slabší zákazníky, funguje jim to, mercedes by to neudělal a ani nikdo jiný slušný, protože je každému jasné v jakém stavu ten olej po 30tkm bude.
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
Na jednu stranu v tomto trochu souhlasím.Pravda že co vím tak když byl ještě ten Renault jenž jsem měl.V servisu specializovaný na Renault převážně, tak tam z toho dělali tak trochu něco co to auto ani nebylo.A pak dle toho ty výsledky servisu vypadaly.Pak se servis změnil jezdím tam do dnes, a tam věděli že to není až tak velký držák tak ty díly a ceny dílů řekly na rovinu.Člověk sice zaplatil více ale výsledek tomu odpovídal.Je to takový tah jak z člověka vytáhnout peníze.Na druhou stranu je to o lidech ne každý servis Renault je asi takový, a stát se do může u kterékoliv jiné značky.Sice mluvím o starém autě nikoliv novém nebo o koupi nového Renaultu.Ale jen přidávám zkušenost se servisem Renault.Sice vizitka velké moderní dílny ale výsledek práce stál vždy za nic.Když přidám jednu věc tak například paliv.filtr se díky servisu Renault stál i vetším problémem.Auto bylo servisováno u Renaultu delší dobu a když se vyměnil paliv.filtr u nich do roka auto při jízdě cukalo apod.Ovšem tam v servisu už se pletly do čerpadla apod.Nakonec při změně servisu stačil koupit dražší filtr a ten i k další výměně nedělal žádné potíže.Takže bych řekl že lákadlem levnějších dílů a jménem solidní firmy si dokáží udržet zákazníky tím že vám namontují šunt a vy se k nim vracíte.Tímto já osobně nechci špinit Renault jedná se o jeden servis,ale i tak sdílím tuto zkušenost.Při porovnání například se servisem Peugeot,Citroen,Opel,a Škoda to byli jen vydřiduši..:)
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
Dneska když to vidím tak s tím Renaultem je to trochu složitý.Jeden čas jsem měl zálusk i na novou Lagunu.Po odzkoušení v bazarech taková Laguna do pěti let a dle všeho jenž měla najeto do 150 tisíc kilometrů mě celkem zklamala.Hlavně co se týče zpracování a kvality interiéru.Design se mě líbí ale přijde zvláštní aby tak staré auto mělo sloupaný plast na vnitřních madlech dveří skoro každá třetí rozpletené nitky na manžetě řadící páky.Některé ji nemají vůbec celkově se interiér dost opotřebovává.Bud jsem v bazarech narazil na špatný a ojety modely nebo to tak bohužel je.Tak opravdu každá třetí měla na svůj věk i počet údajných kilometrů opotřebený interiér jako některé auta nemají ani snad po 15 letech.Další věc třeba Megane kamoš s ním jezdí do Rakouska 3x týdně a nemůže si to vynachválit.Od kolegy manželka ho po dvou letech prodala protože to byl pojízdná kasička.A měnit 2x až třikrát do roka žárovky předních světel ještě s tou montáží u Megane mě přijde taky celkem dost špatný.
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
U všech podnikových aut používáme longlife oleje,Octávia,Superb a ruzné typy VW některé mají najeto k mil.km zatím ani jedna porucha a to máme cca 20ks vozidel.Takže nesouhlasím s tvrzením že je to zvěrstvo.
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
A povíme si ještě tu o karkulce a vlkovi... octavia a superb k milionu km bez poruchy.... na superbech a octavkach, řada 2 (octav a superb 1 byl opravdu držák (1.9 tdi 66 kw), tak do 5OOOOO km,ale podvozek už byl na šrot,hlavně náprava u supeba měla dost už kolem 200000 km), ale to už není dnes pravda, u dieselu odcházejí turba jak na běžícím páse,praskají hlavy,občas přidřená klika-hlavní výsledek oleje-viz 30000 km..... a o DPF filtru radši nemluvím.. U superba kleknul po 80000 km....
Komentáře uživatelů k recenzi Dacia Duster
Detail:
Užitečná hmotnost nového Dusteru (tedy nosnost) je 375 kg. Ví to vůbec někdo z jejich majitelů? Znamená to, že v ní neodvezeš ani 5 dospělých chlapů, jinak ji přetížíš. A při čtyřech můžeš vézt zavazadla do 50 kg. Dobrý asi jako Aygo, jen velký...
24.01.2021 | 13:23:31 | | 89.102.148.* Reagovat
RE:
A co jako.Hledáš senzaci,kde není.Je úplně normální,že se užitečná hmotnost liší s motorizacema a výbavám a i u Dacie to není jinak.Normální je od 400 do 500kg a nehledal bych v tom Kolíně.
24.01.2021 | 20:53:31 | Jirka | 82.202.120.* Reagovat
RE:
Mno, to auto je otypované na 5 lidí, tj. max.75kg kus i s botama, bez jakéhokoliv zavazadla a to se myslím ještě počítají zvlášť náplně, tedy třeba palivo v nádrži...další problém je velikost kabiny, protože když jsem do půjčeného kusu sedal, pravidelně jsem se praštil hlavou o horní oblouk nade dveřmi a to mám 182 cm....
25.01.2021 | 11:02:21 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
RE:
Ale je to senzace, kamaráde, je. Protože každej kdo si koupí tohleto (i jak říkáš jiný) velký auto, raduje se, jak si střihne dovolenou ve čtyřech až pěti lidech, a hlavně, co všeeechno naloží do to mega kufru... a vono houno... Proto to srovnání s aygem. To uveze cca stejně, ale nelže kufrem. Je jen tak velký, jak moc uveze.
25.01.2021 | 15:31:51 | | 89.102.148.* Reagovat
RE:
Přišel jsem k ní letos jak slepý k houslím. Absolvovali jsme v něm 14 dnů dovolené na Balkáně v 5 lidech. 2 dospělí 3 děti (z toho 1 v autosedačce, 1 na podsedáku a 1 skoro dospělý). Úložné prostory doplnila rakev na střeše. Dálnice bez problému 120 - 130 km/h. Na rozbité horské cesty ideální. Nemám k tomu autu výhrady, má své nedostatky, ale přednosti je přebíjejí. Byl jsem velmi rezervovaný k té značce, zejména po krátké zkušenosti s první verzí logana. Na Duster po půl roce nedám dopustit. Ale v pohodě, kdo chce psa bít...
23.11.2021 | 13:52:10 | PH | 185.138.45.* Reagovat
OKTÁVKÁŘI
Jedno se Dacii zapřít nedá a proto tolik nenávistných komentářů proti níí.Dacia úplně rozbila trh s ojetými auty cena ojetin klesla o 90% a ojetiny nad sto tisíc jsou prakticky neprodejné radši novou dacii.Oktávkáři jste v prdeli vás ojetý šerbl je takřka neprodejný budete to muset ještě vydržet v něm jezdit než si našetříte na dacii.
16.09.2017 | 14:21:03 | Franta | 93.99.69.* Reagovat
RE: OKTÁVKÁŘI
Á pán je komik.........
17.09.2017 | 18:21:19 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Pokračování recenze - doplňující informace.
Zdravím. Po třech letech provozu a najetí cca 80 tisíc km bez poruchy jsem předal auto kolegovi, který potřeboval něco akčnějšího do kombinace terénu a delší cesty než Jimnyho. Nyní má najeto kolem 145 tisíc km, vyměňoval přední sklo (kamen) a čep řízení, nevím jestli nějaké další drobnosti, s autem je maximálně spokojen, motor paráda. Nedávno jsem zaslechl něco o Dusteru jedné počítačové firmy s ujetým půl miliónem km.
Já jsem cca 2 roky mezitím provozoval Toyotu Hiluxe, ale to je jiná kategorie (proti Dusteru přehlídka plusů a mínusů, nedá se dělat rovnítko). Nyní čerstvě zajíždím dalšího nového Dustera, vnitřní vybavení samozřejmě velmi poskočilo - již moderní auto (až mě to někdy rozčiluje, jak je chytrej), jinak motoricky totéž, ale zhodnotím to cca po dvou letech ...
20.02.2016 | 16:51:02 | Honza | 85.207.108.* Reagovat
palivoměr
Mám tento typ vozidla tří roky.V závěru garance Dustera(2011)se mi projevila závada a to palivoměr mi přestal z ničeho nic ukazovat spotřebu.Dal jsem to do servizu a tam po dvou hodinovém čekání mě odkázali na centrum Dacia Duster na Prahu.Na dotaz proč mi nechtějí závadu odstranit tak mi řekli,že z jejich strany není žádná závada.Na to mi předložili papir kde je poučení jak tankovat.To se mi dotklo poněvač jsem tankoval celé 3 roky přesně podle pokynů s brožury. Tak mi někdo poraďte co mám s tim servisem udělat!!!
06.11.2014 | 11:31:57 | MILAN | 85.160.39.* Reagovat
K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
Reaguji na ohnivou výměnu názorů na informaci o variantě motoru s výměnou oleje po 30 tisích km. Všiml jsem si v motoru (včas) štítku s napsanou další výměnou v 50 tisících km (tedy po 20 tisících). Objednal jsem se telefonicky, přijel tam, přijímací technik cvakl do počítače, vyjel historii, zvedl obočí a následoval dialog:
"Aktivovala se Vám signalizace výzvy k výměně oleje?" - "Ne, vše je OK." - Máte tam čidlo kontroly kvality oleje v motoru, nic nesvítí?" - Ne, žádná signalizace nesvítí, vše funguje." - "No, pro motor to samozřejmě není špatně, ale výměna a servisní kontrola je tu až po 30 tisících - jsou to koneckonců Vaše peníze".
Koukli jsme se pro jistotu na štítek, tiše přiznal, že se technik spletl a já jsem oznámil, že přijedu až po těch dalších deseti tisících ...
26.02.2013 | 18:51:16 | Honza | 88.83.166.* Reagovat
RE: K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
Neviem, kolko mate litrov oleja?
3-4? Na 6 -12 valcoch byva aj 8-12 litrov..., co.ma.vacsiu vydrz?
Radsej by som menil po tych 20.000 km.
26.02.2013 | 19:37:40 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
Ohledně výměny oleje, netuším jak je tento motor háklivý na olej, ale věřím, že těchto motorů je tady mraky a určitě se nemusíte bát dlouhého intervalu. Není to ani Alfa,ani motor s časovým nastavením ventilů, třeba od japonců. Pokud tam strčíte olej longlife 5W30 za nějaký dobrý peníz, může to snést i 30tkm. Případně namátková kontrola může být, to stačí prolnout mezi prsty a pozná to i laik, špinavé to bude vždycky, pokud to není Castrol(pokud máte zájem, kupte si ho a budete více klidný i když frantíci papají raději Total, Q8 nebo tak něco, nebo co vám tam nalije servis bohužel to si nevyberete). OVŠEM záleží, jestli 30tkm najedete za rok třeba běžně po dálnici, pokud chcete mít v hlavě tento interval, tak správně by jste neměl překročit výměnu oleje za více než dvě sezony(roky) provozu auta, tedy pokud jej zakonzervujete v garáži tak to tam může zůstat.
Teď čidlo kontroly kvality oleje, mám takový dojem, že má stále velmi málo dostupných informací a proto je to čidlo(algoritmus) bráno spíše počitadlem motohodin, což je docela dobrá věc, nejspíš vhodné hlavě pro taxikáře a služební vozidla atd. obyč. člověk si s tím moc neužije. :D
27.02.2013 | 12:22:12 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
Nad "časovým nastavením ventilů!" se pozastavovat nebudu, je to stejné jako svlastíkova "ozubnicová převodovka". To už je prostě výše svlastíkovy odbornosti. Ovšem pozastavím se nad testem kvality motorového oleje promnutím mezi prsty. To opravdu poznáš stav aditiv, a stupeň jejich večerpání (oxidace). Možná v době, kdy byl svlastík na vrcholu svých sil se dalo poznat, jestli tehdy nejnovější olej M7ADS je ještě kluzký, nebo už drhne :-) ale dnes? Oleje (obzvlášť lehkoběžné 5W) jsou plné právě těchto syntetických adititv, a ty rozhodně nepoznáš mnutím mezi prsty jejich schopnosti. A ano, olej je vždy špinavý, ale ne Castrol? Svlastíku, ty jsi normální bůvol. Raději nikomu neraď, protože tvoje rady jsou jako od malýho děcka, nebo ožralýho pantáty co v JZD přehazuje hnůj.
06.11.2014 | 19:44:19 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
Dejte tady pokoj, pokud nemáte pádné argumenty!
Nastavení časování ventilů nelze upravovat převážně na japonských motorech, u Alfy to kdysi možné bývalo, ale teď už to taky není sranda. Na japonci nelze nic! Ostatní auta časovat lze, lze je i tunit.
Castrol se chová jako syntetický olej i když není. Zkuste si najít jak se chová syntetický olej a pak diskutujte!
Pokud chcete nadávat, tak s důkazy a potvrzené!
07.11.2014 | 06:36:34 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
Joo ahaaa, tak jde tady o pojem, protože jsem nepřečetl celou diskuzi.
Tak fajn, ok, zapoměl jsem na slovíčko, tak znova "neměnné časové nastavení ventilů".
Tedy mám na mysli motor, kde nelze seřizovat vůli ventilů ať je to jakýkoliv systém.(maximálně vyměnit staré díly za nové)
A ohledně olejů, stojím si za svým Castrol je nejblíže syntetickému oleji i u 5W, max. v evropě ještě Mobil(hodně předražený), nebo špatně dostupné americké značky, které používají převážně motorky.
07.11.2014 | 07:10:49 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
Podle oficialniho listu udrzby je pro Dacia Duster jak 1,6 16V tak pro 1,5 dCi predepsana servisni prohlidka vc. vymeny oleje a filtru kazdych 20 000 km, nebo 1 rok, pokud byste tyto km nenajeli. Pravda ovsem je ze vicemene shodne motory v Renaultu maji tech 30 000 km/2 roky na olej....
25.03.2014 | 19:14:55 | mac | 81.200.55.* Reagovat
RE: K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
bol som na servisnej po roku, najazdene malinko - nieco nad 6000len, olej enchali s tym ze vymenia az o rok, alebo ked najazdim danych 20k km.
04.08.2014 | 12:52:41 | hhh | 80.242.33.* Reagovat
RE: K výměně oleje v motoru po 30 tisících km ....
tam ŽIADNE !! "čidlo kvality" N I E J E !!
04.08.2014 | 19:33:26 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
Ten ukazatel benzinu,presne to iste sa dialo v megane 98.pol nadrze, po kratkej jazde padlo na rezervu,,to bolo fakt strasne,takze tento vymysel asi zdedil Duster
15.01.2013 | 11:05:50 | | 91.191.89.* Reagovat
RE: toto iste mi robil aj nissan primera, tiez prva polovica nadrze...dlho, dlho, akonahle
preslo cez polovicu ukazovatela nadrze...po cca 200 km svietila rezerva.
Predtym 500-600 km,:)
15.01.2013 | 12:18:13 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
ze sa straaaasne, ale strasne mylite a to urcitd nenoze byt pravda.
A konecne sa dozviete, aky ste si kupili vrak:):), ze Vasku s Thaliou.
Nex dobre vrci, tento Duster je prezleceny Nissan, sice.daleko do tereniakov, ale za tu cenu bezkonkurencny stroj.
Len treba pozriet, aky mate olejovy filter, az je taky malicky, ako na motorku, vymenit za normalnu velkost, al.skratit vymeny oleja.
Je tam dost mala napln.
15.01.2013 | 10:35:07 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
Píši to již poněkolikáté ta výměna oleje po 30000km.To si dělaj pr*el to ten olej chci potom vidět co tam maže,přál bych vám potom vidět ten motor...
17.01.2013 | 13:17:01 | Mark | 77.104.214.* Reagovat
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
Obchodní trik firmy Renault, v laboratorních podmínkách to motor vydržel a tak t dávají do katalogů, ale sám servis renault (ten slušnější) Vám doporučí výměnu nejlépe po 15tkm, řešil jsem to s nimi několikrát a vědí to sami.
Tady je názorně vidět, jak renault obelhává své zákazníky, pokud se motor po..e, svedou to prostě na něco jiného, jenže při prodeji Vám řeknou , jak je to výhodné, že ušetříte při výměnách, protože jich je méně a jelikož je automobilka orientovaná na cenově slabší zákazníky, funguje jim to, mercedes by to neudělal a ani nikdo jiný slušný, protože je každému jasné v jakém stavu ten olej po 30tkm bude.
17.01.2013 | 13:28:20 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
Na jednu stranu v tomto trochu souhlasím.Pravda že co vím tak když byl ještě ten Renault jenž jsem měl.V servisu specializovaný na Renault převážně, tak tam z toho dělali tak trochu něco co to auto ani nebylo.A pak dle toho ty výsledky servisu vypadaly.Pak se servis změnil jezdím tam do dnes, a tam věděli že to není až tak velký držák tak ty díly a ceny dílů řekly na rovinu.Člověk sice zaplatil více ale výsledek tomu odpovídal.Je to takový tah jak z člověka vytáhnout peníze.Na druhou stranu je to o lidech ne každý servis Renault je asi takový, a stát se do může u kterékoliv jiné značky.Sice mluvím o starém autě nikoliv novém nebo o koupi nového Renaultu.Ale jen přidávám zkušenost se servisem Renault.Sice vizitka velké moderní dílny ale výsledek práce stál vždy za nic.Když přidám jednu věc tak například paliv.filtr se díky servisu Renault stál i vetším problémem.Auto bylo servisováno u Renaultu delší dobu a když se vyměnil paliv.filtr u nich do roka auto při jízdě cukalo apod.Ovšem tam v servisu už se pletly do čerpadla apod.Nakonec při změně servisu stačil koupit dražší filtr a ten i k další výměně nedělal žádné potíže.Takže bych řekl že lákadlem levnějších dílů a jménem solidní firmy si dokáží udržet zákazníky tím že vám namontují šunt a vy se k nim vracíte.Tímto já osobně nechci špinit Renault jedná se o jeden servis,ale i tak sdílím tuto zkušenost.Při porovnání například se servisem Peugeot,Citroen,Opel,a Škoda to byli jen vydřiduši..:)
17.01.2013 | 14:12:52 | | 78.102.114.* Reagovat
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
Dneska když to vidím tak s tím Renaultem je to trochu složitý.Jeden čas jsem měl zálusk i na novou Lagunu.Po odzkoušení v bazarech taková Laguna do pěti let a dle všeho jenž měla najeto do 150 tisíc kilometrů mě celkem zklamala.Hlavně co se týče zpracování a kvality interiéru.Design se mě líbí ale přijde zvláštní aby tak staré auto mělo sloupaný plast na vnitřních madlech dveří skoro každá třetí rozpletené nitky na manžetě řadící páky.Některé ji nemají vůbec celkově se interiér dost opotřebovává.Bud jsem v bazarech narazil na špatný a ojety modely nebo to tak bohužel je.Tak opravdu každá třetí měla na svůj věk i počet údajných kilometrů opotřebený interiér jako některé auta nemají ani snad po 15 letech.Další věc třeba Megane kamoš s ním jezdí do Rakouska 3x týdně a nemůže si to vynachválit.Od kolegy manželka ho po dvou letech prodala protože to byl pojízdná kasička.A měnit 2x až třikrát do roka žárovky předních světel ještě s tou montáží u Megane mě přijde taky celkem dost špatný.
17.01.2013 | 14:35:18 | | 78.102.114.* Reagovat
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
Dělají to všichni, i Renault Každý ví, že dávat Longlife oleje do škodovky je zvěrstvo, stejně VW, nicméně je to trend u všech automobilek.
24.02.2013 | 10:50:47 | Duster | 83.208.6.* Reagovat
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
Proč zvěrstvo?v práci mají všechny TDI tento olej.A pořád si chrochtají bez problému,i po kolika letech používání.
24.02.2013 | 13:34:49 | | 78.45.38.* Reagovat
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
U všech podnikových aut používáme longlife oleje,Octávia,Superb a ruzné typy VW některé mají najeto k mil.km zatím ani jedna porucha a to máme cca 20ks vozidel.Takže nesouhlasím s tvrzením že je to zvěrstvo.
23.03.2013 | 15:03:32 | Rumcajs | 213.168.191.* Reagovat
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
A povíme si ještě tu o karkulce a vlkovi... octavia a superb k milionu km bez poruchy.... na superbech a octavkach, řada 2 (octav a superb 1 byl opravdu držák (1.9 tdi 66 kw), tak do 5OOOOO km,ale podvozek už byl na šrot,hlavně náprava u supeba měla dost už kolem 200000 km), ale to už není dnes pravda, u dieselu odcházejí turba jak na běžícím páse,praskají hlavy,občas přidřená klika-hlavní výsledek oleje-viz 30000 km..... a o DPF filtru radši nemluvím.. U superba kleknul po 80000 km....
14.07.2015 | 13:48:07 | Danda | 88.102.141.* Reagovat
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
Jen pro info...Ford Transit vymena doporucena vyrobce je 50tis. Km
18.06.2016 | 21:43:41 | Karel | 37.48.5.* Reagovat
RE: super, diky za vycerpavajucu recenziu, ktora asi niektorym dvihne tlak a zacnu presviedcat,
I to je možné, asi tam toho oleje je i víc , ale osobně bych to tedy neriskoval..............
20.06.2016 | 07:42:43 | Vašek | 194.228.20.* Reagovat