Rok výroby:2012Typ motoru:Stav km při koupi:360 kmStav km nyní:380 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:zapůjčenýPalivo:DieselPrůměrná spotřeba:5.9 l/100 kmVloženo:31. 8. 2012
Uzitna hodnota Velice nizka spotreba, zkusebni jizda pod sest!!! Tvrde, ale dobre zpracovane plasty Prostorna druha rada pro tri lidi / deti Prostorna treti rada i pro dospele Zivy motor s levnym objemem Nekolik vtipnych reseni Vypada lepe na zivo nez na fotkach Prakticke auto
Slabé stránky
Neni mozne objednat tempomat Usporna reseni jsou obcas videt
Závady a opravy na autě
nic, auto bylo pujcene
Hodnocení a zkušenosti s autem
Nejsem nadprumerny ridic, spis podprumerny - ackoliv mam najeto neco pres 500.000 km, merim 180cm. Hledal jsem auto pro rodinu, pred Dacii Lodgy jsem podobnou zkusebni trasu (po Liberci, domu a do prace) projel s Peugotem Partnerem Teepee, Toyotou Corollou Verso, Opelem Zafirou, Peugeotem 5008, Mazdou 5, Citroenem C4 Picasso.
Popisuji zkusebni jizdu a prohlidku auta pred prodejnou.
Pri vsech jizdach jsme mel v aute tri deti v detskych sedackach (1, 3 a 6 let) bez ISOFIXu a castokrat s nami jel i prodejce.
Jezdim pomerne plynule, s vlastnim Fiatem Stilo jezdim pod sest litru na 100. Po zkusenostech z automotive mi spis zalezi na uzitne hodnote, bezpecnosti a ekonomice provozu.
Ted konecne k autu - dobre se doo nej nastupuje, vsechny ovladaci prvky jsou ergonomicke, u niceho se nemusi premyslet a patrat (jak napriklad u C4), vsechno funguje jak ma. V prvni rade je mista dost, odkladaci shranka je prostorna, odlozil jsem si kafe do drzaku. Dotykovy display s navigaci a USB nebo zpracovani plastu je v poradku.
Druha rada sedadel je o mnoho prostornejsi nez napriklad ve Skode Octtavia - pohodlene jsem usadil vsechny tri detske sedacky a jeste jsem mel dost mista na pohodlne zapnuti pasu (vzadu jsou 3 ISOFIXy!), zamky pasu jsou ve vybranich, prosrtedni pas je vtipny magneticky uchyt ke stropu. Lepsi nez Mazda, Opel a Peugeot. Tri dospeli pohodlne.
Treti rada ma 2x tribodove bezpecnostni pasy, sedak i s operadlem se daji cele sklopit nebo uplne vyjmout, dvema dospelym se vzadu sedelo prekvapive dobre o neco lepe nez v Toyote Corolla Verso. O mnoho lepe, nez v ostatnich zkousenych vozech. Leze se do ni take dobre - sklopenim krajniho operadla v druhe rade. Podlaha pro nohy cestujicich ve treti rade je vybrana, coz je velice prijemne.
Zavazadlovy prostor ma pri cestovani v peti cca 820 litru a v sedmi pres 200 litru, pro srovnani Octavia Combi ma cca 600, kratka Fabia asi 250. Viko kufru se zveda do cca 190 cm, rezerva je za priplatek a pod autem.
Jizdni vlastnosti naprosto dostacujici i pri zatezi, auto se sice naklani (ale to moje Stilo MW taky), dobre tlumi nerovnosti, je tiche. Motor se 107 koniky je ve spojeni s sestistupnovou prevodovkou zivy a USPORNY - po meste (i s malou jizdou po dalnici) jsem jel v sesti lidech za 5,9 litru nafty a to jsem zkousel dynamiku vozu. Normalne bych jel usporneji. Brzdy maji rychly nastup, jsou predimenzovane, coz neni na skodu/.
Velice povedený automobil, jezdím s ním už přes rok a vypadá to tak, že až si budu pořizovat nové auto, tak to znovu bude Dacia, ideálně od https://www.rpz.cz/dacia/ , kde jsem byl moc spokojen se svým nákupem a perfektně mi poradili vybrat si -)
Myslím že je zbytečné něco řešit.Dacia je laciné auto,a každý to ví.Jiné to už asi nebude,co se týče designu věc názoru.Mě se nelíbí a asi bude spíše více negativních názorů než kladných.Ovšem sto lidí sto chutí.Na druhou stranu člověk asi těžko sežene za stejnou cenu jiné nové sedmimístné auto. Skutečnost je taková,že ta laciná výroba se někde musí odrazit. A nemusí to být na spolehlivosti apod.Ale v tomto případě na umístění některých prvků a použitých materiálů.Když jsem se na to auto díval tak například,USB rozhání má v čele panelu bez krytu a tak vám,tak trčí celou dobu kabely se středu palubní desky.Třeba zadní zámek u pátých dveří se stejný používal před 25 lety.Například Renault 9-11 a ještě R19.Takže je to prostě auto udělané za co nejmenší náklady.A myslím že to snad každý ví ne?? Tak bych řekl že není nutné to nějak rozebírat.Dacia je z 90% postavena na komponentech a technice starých Renaultů.A co vím,tak se tím ani moc netají.A člověk co si to koupí má možnost se to dovědět.Na druhou stranu ty starý Renaulty byly kvalitnější jak dnes.Takže to nemusí být vůbec na škodu...
Njn, v podstatě máš pravdu, potíž je v tom, že někteří zde si myslí, že to auto jim udělal renault pro jejich radost z dobrého kupu, ale pravda je taková, že ho udělal proto, aby vyrejžoval.........nic víc,nic míň.
Jinak nevím co je na tom pravda,už je to delší dobu.Ale někde jsem četl že Dacia je dokonce ve spolehlivosti lepší jak Renault.Ale zdali to tak je to netuším..
Naopak pod čarou průměru skončil s procentem závad 6,2 nošovický Hyundai i30 (logicky jde o ještě o minulou, tedy první generaci). Poměrně špatně dopadla v Česku oblíbená a na Slovensku vyráběná Kia Cee´d. 8,4 procena zjištěných vážných závad ji poslalo až do nejhorší z pěti kategorií. Ještě mnohem hůře ale skončila Dacia Logan (13,3 procenta), Fiaty Doblo a Panda (12,3 a 11,7) a třeba také Citroën C4 a Kia Sorento (10,6 a 9,9 procenta). TÜV sestavuje i žebříček pro čtyř- až pětileté, šesti- až sedmileté, osmi- až devítileté a deseti- až jedenáctileté vozy. Pokud byste si chtěli přivézt z Německa octavii, ať už první, či druhé generace, také nejspíše neprohloupíte. Vždy se pohybuje v pásmu relativně bezproblémových aut.
Naopak pozor by si zájemci o 4-5leté ojeté vozy měli dávat na stav vyhlídnuté Dacie Logan či Renaultů Mégane, Laguna a Kangoo.
v kategorii osmi a devítiletých vozů se na chvostu žebříčku umístil Opět Chrysler PT Cruiser, Fiat Stilo a Renault Laguna.
No hádám, že to bude na podvozku Logan MCV. Jak jinak. ) Takže to bude jen krásně oplechovaný 7 místný skoro pickup s lepším interiérem? Ale jako ty kola jsou brutálně prťavá na tom autě. :D
Dobrý večer. Podvozek Dacie Lodgy je Nissan "B-platforma", na ní je postavené R.Clio. Zadní náprava je z R.Kangoo. Auto mám, najeto cca 100km, zatím nezkoušené extrémy pro nevhodnost počasí. Doporučuji si připlatit za ESP - 8.000Kč, (máte pak jednu hvězdičku v testu NCAP navíc). Když si přečtete jak se vypíná a zapíná airbag spolujezdce, dostanete navíc další hvězdičku zdarma :-)
za cenu Ferrari kamion i s návěsem? Na to jste přišel kde? Srovnáváte jablka s hruškama pane Vašek, navíc na Ferrari, Dacii, Škodu a tak bych mohl pokračovat potřebuji jenom řidičák skupiny B, dokonce i na evropskou verzi Hummera H2!, zatímco na kamion řidičák skupiny C + E a profesní průkaz. Nesrovnávejte nesrovnatelné akorát ze sebe v očích ostatních někdy děláte hlupáka, upřímně nad vašim srovnáním jsem se opravdu silně pousmál
Ale Bubu, bububububu - tomu se říká příměr víte? Poučovat, na který typ vozu je potřeba jaké řidičské oprávnění opravdu můžete, ale asi tak na 1. stupni základky a i tam to už ti chytřejší vědí..........., jinak se smějte jak libo,smích prodlužuje život. Stejné je totiž srovnávat fabii s lodgy, naprosto jiná kategorie vozu s jiným určením, velikostí a kvalitou, podobná je jen cena. Budete asi také jeden z těch, co prostě chtějí za co nejméně peněz co největší kus plechu, ale to prostě není u všech zákazníků jediné hledisko ze kterého vybírají vůz, ale co se snažím,Vám to asi stejně nevysvětlím....... Fakt nemůžu za to, že v některých rodinách slouží fabie či jiný malý vůz pro všechny účely a tedy i jako stěhovák na velké nákupy, pro jízdy na dovolenou v pěti i s kufry atd. Fabia je MALÝ vůz , lodgy je MPV nižší střední třídy se stoletými prvky vyvinutými pro staré renaulty - nic víc, nic míň - tím jsem neřekl, že to pro někoho nemůže být vhodné auto (i když osobně kvalitu renault/dacia mám za jednu z nejmizernějších vůbec), ale je to jako (aby Vám to tedy bylo bližší než kamion), jako srovnávat plně vybavenou oktávii s Á čkovým mercedesem, ceny podobná, velikost rozdílná - co teď ? Je lepší oktáva? Jak pro koho a jak k jakému účelu, někdo za ty prachy koupí ojetý bagr, protože ho živí a vydělá mu na nové BMW a včíl mudruj......
MPV nižší střední třídy? Já myslel, že jsou třídy mini, malé, nižší střední, střední, vyšší střední, a MPV, SUV, atd... ale že ještě tyto třídy třídíme na podtřídy... to asi jen ty Vašku, že? Nebo jak vypadá MPV vyšší třídy? Nebo mini nižší střední třídy? Nebo vyšší střední nižší střední třídy? Komiku jeden! trochu ti ty třídy lezou na mozek.
Pletš si pojem a průjem, není totéž třída ,typ,druh........ Do tříd se os. automobily zařazují dle údajů automobilky, zpravidla to však bývá rozvor náprav a tím daná zhruba velikost interieru. Pak jde o to, jaká karoserie je na takovém rozvoru postavena (MPV,SUV,combi,hatch,sedan,cabrio........) Čili třeba na platformě střední třídy od forda se dělá mondeo combi, což je combi střední třídy, ale i galaxy, což je MPV střední třídy - už to chápeš? Když chceš diskutovat, musíš mít alespoň elementární znalosti, jinak jsi pro smích.
Samozřejmě s tím srovnáním plně vybavené octavie s mercedesem A jsi samosebou taky šláp do hov.a protože i ten nejzákladnější mercedes je vybaven líp než ta nejvybavenější octavia (detaily si najdeš v nabídkách uvedených značek). jediné v čem s tebou sohlasím je, že není podstatná velikost plechu, ale kvalita. Raději malé kvalitní, než velkej šit.
Podívej, nešel jsem hledat ceníky, abych to kompletně srovnával - byl to PŘÍKLAD !!! Pane bože to jste všichni tak omezení ? Potřebuješ to na halíře s kompletním soupisem prvků výbavy a motorizací, typem laku atd?
Autor tady pěkně popisuje a srovnává vozy které si ozkoušel v autosalonu, což může být dobré z pohledu porovnání osobních pocitů, ale nic to nevypovídá o spolehlivostia ta spotřeba na trase 20 km, no úsměvné, kdyby jel s kopce tak taky mohla být třeba 1l, nebo do kopce tak 10 l.
Uznavam, ze hodnoceni po 20 km neni kompletni a dost obsahle. Na druhou stranu, castokrat jsem videl nezodpovezene dotazy o Lodgy - napr. zda se do druhe rady vejdou tri sedacky nebo jak plne nalozene auto jede... A protoze proklamace automobilek jsou casto zavadejici, pred koupi jsem chtel auta projet na dobre zname trase - na trase kde jezdim kazdy den, kde presne znam reakci naseho ojeteho Fiata Stilo (momentalne 183 tis km) na spatne zaasfaltovany kanal, tramvajovy prejezd, kruhovy objezd se spatnym naklonem, kus dalnice a prejezdy tramvajovych koleji. S tremi detskymi sedackami a dvevam rodici si poradi maloktery kombik, moznost pohodlne svezt jeste dalsi dva dospele je u mnoho konkurencich MPV teorii. Takze, az nasetrime na akontaci, klidne se podelim o zkusenosti s dlouhodobou spolehlivosti. Je to hodnoceni maleho testu - s resetem pocitace spotreby a stejnou zatezi, podobnym stylem jizdy. Rozhodne neslo o testovaci polygon a vetsi nezli statisticky signifantni pocet testu s certifikovanym meridlem. Rozdil spotreby byl markantni, auto jelo velice dobre a na rozdil od konkurence je v zakladni sestave skutecne petimistne a v rozsirene skutecne sedmimistne. Projedte si jej na zname trase, svym stylem jizdy a dejte vedet. Zajima me Vas nazor.
Děkuji za uživ. Recenzi. Taky ji chci koupit a i když jsem původně chtěl hotově, tak jsem to propočítal že na leasing vyjde levněji-záruka 5 let , servis do 50ti tis. zdarma krom oleje,Neplatí se povinné ruč. atd. Jen si nejsem jist barvou Bílá je co vím nejméně kvalitní a lodgy prý nesedí. Modrá mi přijde tuctová a za metalízu 11 nebo 12tis.Kč nedám. Na Š. Fabia jsem si připlatil 8tis. ale víc nedám. Chtělo by to asi tu bílou vidět. Jo a ještě jedno dilema. Chtít orig rádio s BT,USB? Prý má hrozné ovládání ale pokud má ovládání pod volantem tak zas.. Jediný problém vidím že když tam dám moje z Lidlu tak budu tahat mikrofon bůhví kam kdežto origo je pěkně schovanej na stropě. Poraďte prosím. Díky Rosťa.
Auto hodnotit nebudu, protože můj názor na made in renault by zase někoho nadzvedl a v tomhle jsem ani nejel, ale považuji za skoro vyloučené, aby se vyplatilo koupit auto na úvěr oproti hotovosti, doporučuji ještě jednou přepočítat :-).
(obecné pindy o tom, jak salon nakupuje pojištění levněji , protože jich má hodně si případní kritici nechte od cesty, jednak je to nepatrnost a jednak se dá na netu sjednat pojištění výhodněji u jiných pojišťoven, salony většinou nabízejí dražší pojišťovny a pak "bombastickou" slevu, ve finále je to ale pořád dražší než od levnějších pojišťoven).
Rosťo, tady lze poradit jediné. Vrať se do školy a zopakuj si matematiku, stačí sčítání, příp. násobení. Větší blbost jsem také už dlouho neslyšel. Leasing levnější než cash. Komik.
Nenech si mazat med kolem pusy.Spočítej si to pořádně a hlavně nikam nespěchej,aut je všude plno.Nech si zpracovat nabídky jinde jak na úvěr tak na pojištění.To jejich rádoby značkový financování je celkem zlodějina.Když to nepřeplatíš na úvěru natáhnou tě na pojištění(havarijko s pov. ruč.),který je součástí,je fixní a je dražší o několik tisíc někde i o deset a víc na rok než když si to sjednáš soukromě a za pět let to máš už pěknej ranec.
Rádio se bez problémů se spáruje s Androidem. Nelogické je oproti Octávii ovládání hlasitosti na panelu rádia - prostřední velký ovladač není na ovládání hlasitosti, ale ladění. Lepší je využít ovladač pod volantem.
Čo tak zobrať ROZUM do do hrsti, alebo kalkulačku?
Kúp si nejaký vergeľ za 1 mil..., pojazdi 5 rokov, cca 100-200.000 km a potom porátaj...
Najlacnejšie vozenie je DACIA, pretože NAJMENEJ stratí na hodnote v pomere 1km...
No, ale to by som asi chcel od niekoho veľa, že áno.... /na takej X5, ktorú hrdý majiteľ predo mnou kúpil za 84.000 eur a o 3 roky predal za 26, stratil oveľa viac.
Ach, ty tvoje věčné přiblblé teorie... abstraktní porovnávání neporovnatelného, ta duševní práce s imaginaritami... ještě jsi zapomněl započítat rozdíl skleníkových plynů vyprodukovaných u obou značek, dětskou práci maličkých rumunů a černoušků, pokles dolaru vůči jenu a tření proudícího vzduchu. Ty jsi opravdu nefalšovaný, učebnicový psychopat se všemi symptomy. A to vím i bez kalkulačky. Ještě ti to přeložím do jazyka obyčejných lidí: Kdyby mi někdo za zánovní pětileté auto, které jsem koupil např. za 240 000 kč dal 60 000 tak ho pošlu do řiti a raději si to auto ojezdím až do jeho technické smrti. (Nebo ho prodám při zjištění závažné skryté vady a pak se budu radovat jako ty). V opačném případě bych musel být blb.
Súhlas, si blb. Auto, ktoré stálo v 2004 1,6 mil.SKK, na leasing 1,8 sa dnes predáva za 5.000 eur.../napr.607/, 406 v 2000 ma vyšla na vyše 800, dnes koľko? max 3.000 eur, po 5 rokoch 407, ktorá stála 1 mil. SKK, ide za 6-7.000 eur..., rovnako aj W passat.:)
ešte stále si myslíš, že stratiť iba 190.000 za 5 rokov je tak veľa?
Kúp si KONEČNE auto. A netrep sa niekam, čomu nerozumieš, už pri kúpe rozmýšľaj AKO a KOMU auto predáš a hlavne náklady...
Ztratit za 5 roků 190 000 při prodeji DACIE je opravdu vela. Nezajímá mě ztráta hodnoty milionových aut, a nezajímá ani jejich majitele. Oni to totiž neřeší, protože na to mají. Na rozdíl od tebe, ty socko, která si kupuješ olítaný křápy a už při koupi počítáš, kolik tratíš až to budeš prodávat (třetímu nebo čtvrtému majiteli, chachacha)takže ty svoje ekonomicky úchylný semináře veď se sobě rovnými, a nenadávej mi do blbů. Blb je ten, kdo vyhodí z okna 160 000 za pět let a ještě se raduje, jak dobře "zarobil", jaký to byl dobrý kup a ještě lepší prodej. Psychouši.
Snad by jsi těch 190 tisíc nechtěl ještě vydělat.Že na novém autě tratíš už za branou autosalónu je přirozené.Každý musí vědět sám zda chce nové nebo ojeté.Já praktikuji první verzi dlouhodobě a nikdy u toho nemyslím na to za kolik to prodám ojeté.V životě jsou podstatně důležitější hodnoty.Koupím nové a pak budu pět let uvažovat nad tím abych co nejmíň prodělal-opravdu si myslíš že jde jen a jen o ty peníze?Že vyhodili peníze z okna si můžou říct spíš ti co je prochlastají a přehulí.Ale to je taky každého věc.
Ty co se zjevně umíš podepsat nejsi o nic chytřejší. Promiň, ale my doma neslavíme, že nám cena vozu klesla JEN o 160 000. My se radujeme z toho, že auto slouží a bude sloužit dál, a dokud se jeho dny neskončí přirozenou cestou, nezajímá mě, za kolik ho kdy prodám, komu, jak a kde, ani kolik na tom tratím. Nekupuju si auto na 5 let, nepočítám při jeho koupi na kalkulačce, jestli mi za pár let jeho prodejní cena spadne a o kolik. zajímá mě jeho kvalita, užitná hodnota, ekonomika jeho provozu, servisní zázemí, jízdní vlastnosti, apod. S těmi kecy rádoby expertů se jděte bodnout. Jsou k ničemu. Pane chytrej. Nehledě na to, že se tady srovnává pád ceny auta za 240 000 s pádem ceny aut za 3 000 000. A to je to, proč říkám, že je to celé nesmysl a blbost. Pokud to nechápeš, jsi vlastně taky hloupý a omezený člověk. A možná i puberťák co si představuješ vše lehce.
V tomto souhlasím s anonymem,protože pro člověka co opravdu nemění auta po 5 letech,je prodejní cena třeba za 10 a více let v celku nepodstatná.Kdo počítá s autem na delší dobu,tak moc neřeší prodejní cenu.Navíc třeba u aut do čtvrt milionu,kde cena padne během pár let,někdy i podstatně razantním způsobem během pár měsíců.Nemá ani moc cenu,něco počítat..:) Já osobně když bych kupoval nové auto,tak na dobu neurčitou až mě prostě přestane bavit,nebo to bude krám apod. Jinak se budu zajímat o to co mám momentálně,ale za kolik to prodám komu a kde je mě úplně jedno.Dokud slouží mě jak chci,tak to je to co mě zajímá,nic víc. Když to vezmu,tak moje auto které je staré 12 let,stálo jako nové kolem tři čtvrtě milionu.Za 10 let,jsem ho já koupil ještě díky vyššímu obsahu do 100 000Kč. Po dvou letech,se dá už koupit za 50-60 000Kč.A až ho budu prodávat,tak za to třeba dostanu pár kaček,ale je mě to úplně jedno.Hlavně že mě slouží momentálně..
Milý Luke: Iba véééééľmi naivný človek si môže namýšľať,že ked si kúpi auto,NOVE, tak to je na 10 dllllllhýýýých rokov..:))a ešte viac.
No rovno Ti poviem, si úúúúplne vedľa, ako tá jedľa,aj s "anonymom". Vysvetlím: Ak si kúpiš LACNE auto,ako Dacia je,tak pri dobe 10 rokov a viac môžeš rátať max. ročný prebeh km nejakých 10-15.000 km...aj to iba za predpokladu,že sa Ti nič nevy..erie.
V opačnom prípade sa v období cca 10 rokov a cca 100-150.000 km dostaneš do nasledovnej ŠLAMASTIKY:))
1.Príde na rad veľký servis,počnúc výmenou kotúčov, možno spojky, ložísk, nejaké tie filtre,baterka, možno tlmiče,poloos ,čapy, ramená, kompresor klímy,atd..., akurát,že ČASOVA CENA toho auta bude vtedy nejakých 20-30.000 KČ...,viac asi nie.
A vtedy budeš stáť pred dilemou,či máš do auta s takouto REALNOU predajnou cenou napchať toľko opravy,či údržby,len aby si si predlžil trápenie..:)
Lebo náklady na servis budú baj očko rovnaké,ak nie vyššie ako cena auta..:)
Bude to ako v tom vtipe, ked chceš predať auto a potrebuješ ho predať za 2 x násobok ceny...,naplníš nádrž benzínom.
2.Pretože,ak si si ešte nevšimol,spolu s múdrym anonymom, auto je dnes spotrebná vec, na auto dnes už nepotrebuješ robiť a šetriť 10-20 rokov, ako voľakedy naši rodičia, ale jazdenku si kúpiš pomaly za týždňovú brigádu a NOVE už od ročného platu.
Preto je dôležité časovanie PREDAJA auta,najmä takej kategorie ako sú Fabie,či Dácie Logan, pretože paradoxne,na týchto autách sa stráca NAJMENEJ na 1 km jazdy/ vrátane phm,servisu,poistiek,pneu atd..., ale len po určitú hranicu,pričom Fábia je predsa len iná liga.
A človek, ktorý si ich kupuje,si MUSI byť vedomý,že si kúpil relatívne lacné auto,ale ak si chce dopriať v ďalších rokoch "luxus" nového auta,musí po max. 5-6 rokoch uvažovať ako sa toho auta zbaví...,kým má ešte cenu.
Pretože ruku na srdce, kúpil by si si Ty Logana 10-15 ročného s 120-200.000 km na tach...? Aj to iba za predpokladu, že by sa nevyskytla nejaká fatálna chyba typu zadierajúceho sa čerpadla..:)
A keďže sa autá kupujú aj do firemných flotíl, tak taká Dacia,2-3 ročná, s nejakými 100.000 km za nejakých 3.000 eur môže byť vynikajúca kúpa,záleží podľa stavu a motorizácie.
Ale ústami klasika: Ked máš peniaze,neriešiš kraviny,kúpiš si to, ak máš málo, tak si budeš trhať vlasy, ked si si kúpil zle.
Preto je vééľmi dôležité,aby si ľudia nekupovali na 5-6 ročné leasingy "lacné" auta,len v naivnej viere,že budú mať na 10-15 rokov "pokoj",iba si stačí 5-6 rokov odopierať stravu,šetriť na všetkom,lebo "nové auto..".
Pričom ,a to už sa budem opakovať, kríza sa ešte zďaleka neskončila, tí ktorí majú hlboko do vrecka, by sa nemali zlákať "lacnými novými autami..".lebo si to kúpil aj sused..:)
Základom je neslúžiť autu,ani bankám,či iným. Auto má iba takú "hodnotu",akú mu prikladáme.
A základom je NEPOROVNAVAŤ nové auto s jazdenkou, máš 406,ktorá stála ale v roku 2000 od 600.000 Kč vyššie.
Myslíš si,že to si iba tak výrobca z "brucha" určil cenu? Myslíš si,že by Ti rovnako vydržala,ak by stála v 2000 nejakých 199.000 Kč?:))
On není chytrý jak tranzistor, on je hloupý jako necky. Jestli si myslí, že auta jsou levnější proto, že jsou nekvalitní, tak nepochopil, že to bylo jen nenažraností výrobců a prodejců, kterým vytřela zrak krize a teď prodávají za jakž-takž rozumné ceny, a hlavně si sám odporuje. Říká, jak byla drahá auta za komančů - to by podle jeho debilních teorií znamenalo, že byla ta auta superkvalitní. Z příspěvků Luboše se mi chce zvracet.
Začni konečne čítať a CHAPAŤ text. Píšem PRESNE o zákaznikoch, ktorí kupujú "lacné" autá.
Ale známkou "inteligencie" je nadávať, pričom nepoužiješ žiaden argument. Napíš,v čom sa mýlim, alebo čomu nerozumieš, debilom nadávaj svojmu otcovi, že Ta nenaučil móresom a základom slušného správania..
Bohužel jediný, kdo tady každého napadá, jsi ty. Hulvát, arogantní primitiv, který označí za hlupáka každého, kdo s tebou nesouhlasí. Ne všichni musí sdílet tvé teorie, to ale neznamená že jsou hlupáci. A mého otce si opravdu do huby neber ty potrate opičí.
Nemá zmysel sa s Tebou baviť,bol si PRVY,ktorý začal urážať BEZ argumentov. Reči o nenažranosti výrobcov si nechaj do krčmy, nezabudni zaplatiť členské známky KSČ,teda, aj tak neviem,či máš vôbec 16 rokov,podľa rečí asi nie. Fakt mi je Ťa ľúto.
Pane vy jste trumbera, co nedokáže matematiku 4.ročníku. Pane auto není na okrasu, ale s autem se jezdí, až nalítáte pár km, tak pak pochopíte, že to není žádný šperk, nebo nějaká dlouhodobá investice. Ta funguje jen u exemplářů a musíte mít k tomu vhodné podmínky a stejně se nikdy nedostanete, protože o autech nic nevíte. A učivo 4.třídy, tak se tu budem bavit půl roku, nejprve si spočtěte provozní náklady a až se dostanete pod 4kč včetně PHM, tak se tu vychvalujte jaký jste borec...
4kč na km, jsem nedopsal, z afektu, jinak o Dacii, patří do nejnižší třídy a je jedna z těch nejlevnějších, o tom jestli je vůbec nejlevnější se dá trošku polemizovat, určitě jsou nějaké konkurenční auta, které se možná dostanou níž kvalitou bezporuchovostí pozáruční doby.
Presne tak,4 Kč na 1 km je skoro "zadarmo".Záleží od počtu naj. km/ročne,poistiek a podobne.
U niektorých kraksní to lezie aj nad 20,- za 1 km... a to už začína bolieť..:)
napr. svokor-tchán "nalietal" za 9 rokov na X-traili necelých 30.000 km, predal ho za 11.000 eur,nový stál vyše 1,2 mil. SKK, kup. na SVK,ani odpočet DPH nemal.
no ľuboš aj ty porovnávaš neporovnateľné a to autá z nehnuteľnosťami,a neviem prečo stále útočíš na komančov keby nie ich tak 50 percent tohto národa nemá kde bývať.Ja som síce ročník 1980 takže som tú dobu nejak neprežil a viem že určite nebolo vtedy všetko super (a vari dnes v "demokracii" je všetko len dobré?)myslím že je to tak 50:50,síce si na tú dobu nepametám ale, stačí mi môj rozum a ak sa rozhliadnem okolo a vidím čo sa vystavalo nemocnice,štadiony,cesty,bytovky(s ktorými sa dodnes kšeftuje)priehrady,fabriky(ktoré boli rozpredané za smiešne ceny)ropovody,plynovody a čo ja viem čo ešte to všetko za 40rokov,slávny kapitalizmus je tu už 24 rokov a čo sa postavilo-hrubé ho.no,akurát je všetko zadľžené zatvárajú sa nemocnice,štát hospodári každý rok od 89-teho z mínusom,a nie len slovensko ale celý svet je v sra*kách.
Nejdřív - aby bylo hned jasno - nezastávám se Luboše, to by mi dříve upadly prsty nad klávesnicí....... A teď k těm komančům, - jen tak mimochodem, stát není každý rok od 89 v mínusu, ale to je fuk - jak správně píšeš, tu dobu jsi nezažil, takže nemůžeš porovnávat to, o čem se ti ani nezdá, fízlování,zavírání, politické procesy,popravy,nucené páce,ničení životů,rodin,kariér...... - nemožnost cestova je jen malichernost proti tomu ostatnímu - že se stát tolik nezadlužoval je pravda, ptát je se však třeba po příčinách, jednak byla životní úroveň oproti západu 100 let za oicenmi a druhak komančové prstě sebrali soukromý majetek, který využívali,devastovali a neudržovali, tedy z něj jen sáli - že se toho po "revoluci" spousta rozkradlo je fakt, al oět je třeba se ptát po příčinách, když jak tvrdíš máš vlatní rozum, tak ho prosím pužívej, kdo myslíš, že měl po "revoluci" (která žádnou revolucí nebyla, jen změna systému, aby si ti, co byli u moci mohli zlegalizovat nakradený majetek) vliv,komtakty,informace peníze? A kdo nám od té doby vládne? Ano jistě titéž komunisté,stébáci,jejich příbuzní,synáčci,zeťáčci a další kádrové rezervy, vysocí funkcionáři SSM ap., čili stále žiujeme ve státě ovládaném mafií - bývalými bezskrupolózními komanči, jen tomu říkáme kapitalismus - zcela neoprávněně.
Neuvažoval jsi někdy o tom,že právě díky tomu co bylo před rokem 1989,to tady nebo Slovensku vypadá jak vypadá?? Taky nejsem z těch jenž dobu zažil,ale stačí se podívat na pár dokumentů vyslechnout si rodiče prarodiče a je mě jasno.Komunismus nemám nějak přirozeně rád.Už jen tím že nutí člověka k něčemu co ani třeba nechce a to mě stačí.A navíc dle mě má každý právo se postarat a vydělat si jak uzná za vhodné.Podívat se kam chce koupit si to chce atd.Proč to dělat složitě když to jde jednoduše,na co stát frontu na banány když kousek za hranicemi lidé nemusí??Nejsme přeci povinni se řídit a žít dle někoho,a v tom je to co lidem brali(svobodu)zavřeni pod pokličkou a čekající na lepší časy a velké výdělky a přitom kolem se svět dál rozvíjel a fungoval mnohem jednodušeji a byl minimálně 20 let před námi.Bohužel dneska jak už tu je zmíněno jsou bohužel pořád ti stejní lidi.Jen pod jiným hábitem,stačí se podívat na svět kde to ovládali pořádně jako Rusko atd.A na státy kde nezanechali svoje stopy.A mě osobně to jako ukázka toho co to je zač stačí.Jinak k tomu budování nevím jak u vás,ale tady se normálně staví.Budovy,silniční komunikace bytové domy,rodinné domy.Řekl bych že je to na denním pořádku,takže sice pravda že dneska to není růžové,ale s 90% právě kvůli režimu před 1989.Takže osobně v tom nevidím žádnou útěchu nebo snad něco lepšího.Spíše si říkám,že se to nemělo nikdy stát..
Komunismus tu byl, a byl součástí dějin. My můžem akurát tak držet pusu a krok, protože co se tu dělo za války to nemělo obdoby. Říká se, že za všechno může Hitler a jeho ideologie, a myslíte si, že to tady němci dělali, že to němci tady řešili ty koncentráky atak? Že tu přijeli na české území a zabíjeli lidi a bachaří a kolem? Všichni s tím souhlasili, umírání statisíců se nedá zakrýt jen nějakým místem za plotem. Ne bylo to v lidech co žili a v nenávisti celkově, a nikdo v československu nešel do války, krom dobrovolníků tak jako Francie, tak ani česko, a to že to tady pak 40 let vybílili, bylo jen a jen proto, že to za války tady v území nezdemolovali a nesrovnali pár měst se zemí až na nějaké 2, ale Prahy se nedotkli ani dalších větších měst. Francie si to dovolit mohla, ale my NE. A můžete se koukat na památky. Bunkry tu byly na okrasu. To samý v 68., naši nebyli schopní uhlídat hranici opět s těmi skvělými bunkry a hrady na každém kopci s pozdemními cestami.
Co se týká automobilismu, auta byla za komančů LEVNÁ, ale čekala se na ně fronta, tak nevím kde viděl pán drahá auta za komančů. A navíc zastaralá JENŽE, kupovat DACII, tak jsme na tom úplně stejně. Ta dobrovolnost a nedobrovolnost byla vykoupena životem a přežití za války. Ale teď jdeme dobrovolně vstříc světlým zítřkům k co největší zastaralosti v automobilismu vůbec a čím levnější tím lepší. :D
A co se týká ruska, to taky víte prd nebyli jste tam a žvaníte, rusko je VELMOC a ekonomicky je na tom VELMI DOBŘE. A celý svět zase kecy, potřebujete za hranice a budete vědět...Jen se to vrací do normálu jak to bylo před válkou, půl republiky bude mít za 300 let jedna rodina(ideál něco jako korea) a nebudou to králové ale multi něco něco bohatí lidé, vždycky šlo jen o ty prachy, chce to trošku dějiny a trošku taky cestovat...
Svlastik: Slovensko vyhlásilo Rusku vojnu a poslalo na vychodný front Rýchlu divíziu.
Veľa slovenských vojakov dostalo ocenenia za služby Nemecku..,takže to nebolo také ružové, ako sa vykresľovalo neskôr...
Francúzsko takisto bojovalo.
V 1968...nemalo zmysel sa braniť, USA vláda sa rozhodla, že CSSR nepodrží..,nakoľko sme nebojovali v 1938, ani v 1948..,je toho kopec dokumentov. Vlada v 68 urobila vlastne jediné rozumné riešenie...,inak sa nedalo. Autá za socíku boli DRAHE,ešte raz.. neuveriteľne DRAHE. Porovnaj si vtedajši priemerný plat v cistom... robotník dostával od 1200-2.500,-Kčs.., Š100 stála asi 64.000,Lada 85.000 v 1988, jasné, niektorí makači na "špeciálnej výrobe",al. baníci zarobili aj 8-10.000,aletých nebolo veľa.
Preto autá vydržali veľa.., prakticky na 20-30 rokov,preto sa málo jazdilo..., 99% autobusmi,vlakmi..,ale dochádzať do roboty na aute..,ako dnes:)), ťažký luxus.
Nehovoriac o benzíne na prídel, či o poukážkach naň..,ach jáj.
Neviem,čo je to za mánia nariekať za väzením, v ktorom sme žili.Nechápem..:(
To co tady popisuješ, to je zas koneč komančů. Tady mluvíš o průměrném platu. ALE na něco jsi zapoměl, jedná se tu o tarifní mzdu, na kterou dosáhl každý blbec. Ale bonusy se tam nezapočítavaly. Takže když jsi měl 12(řečeno dvanáctku), k tomu jsi dělal přesčasy, a k tomu noční a o svátcích, zarobil jsi i 2x víc a daně byly taky někde jinde a 13 plat atd. a tos nemusel být horník. Tak jsi měl o dost víc než průměr, navíc z toho platu zůstalo mnohem víc než teď, nájemný, služby atd. prostě někde jinde. Ovšem slováci na tom jsou hůř i teď. Většina podniků dávala i takové 12 a teď se k nim jen tak nedostaneš, pokud nepůjdeš dělat na vlasní kůži. Za B) Ceny aut, pokud se bavíme o Škodě a Ladě, tak to byly DOBRÁ AUTA a tak 2roční platy není nic strašného dát za takové auto kdysi to byla vymoženost v 80. roce. Dále levnější byl samosebou i Trabant pak Moskvič a Wartburg. Ale pokud se jedná o zahraniční auta, tak to nelze řešit, protože byl uměle vytvořen kurz a přepočet vycházel hodně špatně. Za další cena benzínu necelých 3.5kč taky někde jinde a mohl sis dovolit jezdit taxíkem, aniž bys z toho byl hotový.
Jinak neopěvuji komunismus, jen říkám, že jsme si to zasloužili, za to co se tu dělo za 2.světový, kde poláci se doslova vyžívali na zabíjení židů. Češi lezli němcům do zadku a dobrovolně se hlásili k SS a pak taky k těm komančům, kteří byli opravdu zlí. To si měli nechat na vojně a kdyby se tu skutečně válčilo, tak tu někteří mezi náma ani nejsou a v celých generacích...
Je to možné, na Slovensku sme boli vždy za vami,Českom pomalší,lacnejší..dodnes zaostávame minimálne o 25-30%... a už asi nikdy CZ nedobehneme..., aj kedKlaus naposledy táral somariny o našom HDP.
Vychádzal som z mojich skúsenosti,ked som začínal brigádovať na JRD.., už ako 14 ročný,či v lese na prerezávkach..,veru,dalo sa zamestnať už od 14-tich..:),tak som mal plat tuším 6 Kčs/hodinu,už ako zamestnanec pred ZVS 10,-/hodinu,ked som išiel do podnikania, tak som skončil niekde na 3.600 KČS/mesiac/ netto-čistom/,v 1992 ?,aj to už mi vykrikovali, že chcem veľa zarobiť...:))
Lubo, ty řeči dnešních mocipánů o tom, jak dnes je vše levné a za komunistů bylo drahé, jsou nesmysly. Musíš brát v potaz (jak psal Svlastík) že nájem byl třeba 500 Kč se vším všudy, dnes je 8000. Takže musíš vycházet z toho, kolik ti z té výplaty zbylo reálně po zaplacení nutných položek. Mě za komančů zbylo rozhodně víc než dnes. A víc jsem si za to mohl koupit. Jsem ročník 1960 a pamatuji toho dost. nebyly banány, ananasy, kiwi, a jiné ptákoviny, ale žili jsme důstojně, ne jako dnes kdy je mnoho lidí jednou nohou bezdomovec a druhou okradený nebo podvedený nešťastník. Zaměstnavatelé s námi necvičili jako s opicemi což je dnes běžné, protože každý se bojí o budoucnost a o práci. Není tu zajímavá podoba? Dříve jsme se báli STB, dnes se bojíme ozvat před zaměstnavateli. Oba nás mohou prakticky zlikvidovat. Ale neřešme politiku, řešme auta.
Tak to ano, čo sa týka ostatných nákladov, tak tie išli neuveriteľne hore, to je fakt. Hlavne pravidelné mesačné náklady na živobytie a bývanie...
.. tu to hraničí priam s úmyselným ožobračovaním národa, či nenápadnou "genocídou", kedy ľudia,ktorí chcú bývať a pracovať... nemôžu mať deti, lebo musia makať..., tí, ktorí nepracujú a chcú prežiť.. tí deti doslovia robia ako zdroj obživy..:(
Ale tu som písal o autách. Tie boli luxusom, zatiaľ čo dom si za socializmu nepostavili iba naozaj lajdáci..:)
Za socíku sme platili 60-90 Kčs za elektrinu.., dnes to samé ..,ale eur, takže 3000 % inflácia za 23 rokov..:(,rovnaké, či dokonca horšie je to s plynom, vodou,tam je "inflácia" vyše 5-10.000%...., ale to je tak,ked sme si predali vlastný štát..:(
V tomto má prsty Klaus, Mečiar a Mikloš..., tam by sme sa mali chodiť žalovať. Ale autá, či TV, chladničky,práčky..,všetko zlacnelo, resp. si pamätám, ako si susedia v 86 kúpili farebný TV a stál vyše 22.000, -,čo bol prakticky ročný plat.
Je to model USA, ktorý sa "odkukal".., aby ľudia boli pripútaní hypotékou, neremcali a takí učitelia na SVK napríklad nemohli štrajkovať, lebo majú také slabé platy..,že si to nemôžu jednoducho dovoliť..., musia si sami platiť počas štrajku odvody..
A smutným paradoxom je, že to práve zaviedol exkomunista Fico, počas prvej vlády... , veľký to "ochranca robotníkov" a pätolízač Bruselu, snád ma Admin nezmaže..
Jinak v dobách kdy tady probíhaly žně a těšilo se velké slávy(Což tady z toho nikdo nic neměl,to si užívali soudruzi v SSSR) se na druhém konci světa myslím tím USA což se nedá rovnat vozili frajeři v Cadilacích.A tady byla sláva s Š100 když to vezmu po stránce aut. Myslím že už jen tou výrobou aut,v porovnání se světem kde tyto soudruzi neměli slovo byl dosti velký rozdíl.Ono sice člověk neměl starost o práci atd,vždy dostal výplatu což třeba dnes,už není pravidlem.Ale jde o princip(člověk nedělá,je příživník a jde sedět)Tohle mě moc normální nepřijde,když někdo nechce dělat musí nést následky.Bud je na ulici atd..jeho problém.Co vím těžko se vše shánělo,po roce 1989 to šlo najednou rychle.Takže jak jsem říkal lidé pod pokličkou očekávající lepší časy atd.Páni na hoře ty si žili na úkor lidu.Takže kvůli pár debilům se celý národ zastavil,omezil jen aby si ti nahoře nahrabali.Rozdíl v tom co je dnes a co bylo je jeden velký.Dřív to bylo vedeno tak nějak násilně dnes ne.A v tom je hodně velký rozdíl.
Kdyby to byla pravda co tady říkáš, tak by se nás rusáci jen tak snadno nezbavili, že měli žně z nás. Faktem je, že po 68. se na to naši všici vys.ali až na pár vyjímek, které práce skutečně bavila a přestali vyvíjet a rozvíjet, takže jen stavba. Ti rozumnější utekli a od 68.-89., jen se plnily nějaké limity(pětiletky), které splnitelné byli a když ne, tak se nic nestalo, protože to šlo papírově zamaskovat a co zbylo to se kradlo, aby byly sklady prázdné, že se to postavilo. :D A samozřejmě co nejméně makání. :D No vlastně na věznici totiž byly taky limity plnění, že se MUSELO zavřít x lidí i tak byli hluboko pod limitem(pětiletky). :D Byli jsme pro rusko pak už jen přítěží(rusko nám dodávalo rudu, ropu,atd. žádný dluhy, ruská kvalita byla vynikající, neboť například na jejich naftu se startovalo i při -30°C i do dnes a rusáci si vozí zadky v BMW X a jiných dieslech a o vstřikách nikdy neslyšeli. Na druhou stranu jejich kvalita nafty pro vojenské účely, především do tanků byla příšerná a naši to brali(tedy kradli z vojenských skladů a jiných dostupných míst)a pak vykládali jaká je ruská nafta hrozná no a (ruský)komunismus pak upadl sám od sebe, byla to otázka času. :D
No a když jsme u té Dacie, tak ta Lodgy se vyrábí ve Španělsku, a Seaty jsou tak nějak kvalitní na 5 let. Pak už je to otázka jak se o to stará majitel. Tak tý Dacii Lodgy dávám 3 roky a povinnou garáž, neboť tento model je v neznámých vodách MPV a přední náprava z Clia tak to bude bájo jízda a opotřebení s takovým autíčkem. :D Například VW Touran a jiné auta ty mají předek alespoň aut nižší střední třídy tedy z Golfa(atd. stejné konkurence u Forda je to Focus atd. a výš prostě jiná třída) a né z Pola(stejná třída jako Clio tedy malé auto nebo Fiesta, atd.). Tedy co se týče konkurence, tak kdyby tohle udělala co teď DACIE, tak si myslím, že se taky dostane cenou do stejné kategorie, tedy hluboko pod 400t, ale to by ztratili pověst značky, nebo nevím proč do toho taky nejdou hehe. :D
Tak nevím co do tý rusky nafty dávají, ale jejich je na -30, naše je v létě na -5 a v zimě na -15 a pak se starej. A proto jsem to bral, že je to dobrá nafta. ) Ohledně přednosti benzínu, samosebou, v rusku jsou zimy překračující hranice -30 a daleko nad a to nenastartuje žádný nafťák. Jen jsem podotknul, že BMW X jsou tam v oblibě, kvůli nezávislému topení, o Fordech nevím...
Sranda, si ročník výroby 1980..., ale už Ti zalepili oči...Nemám chuť sa hádať o somarinách.., ale komančovia v takom Rusku napr. plánovali aj spoločné manželky../ jasné,dnes máme spoločné milenky..:), ale v ekonomike .realnej neprospieva, ked majú "všetci rovnako.."..., lebo nie všetci podávajú rovnaké výkony.
Preto je táto republika aj CZ v sra..ke,lebo u nás sa zaviedla absurdná forma komunizmu..., tí, čo nič nevedia.., idú do politiky, kde majú rabovanie v zákone..., preto zaviedli vládu oligarchov, lebo dodnes vládnu potomkovia ex komančov.
Ale komunizmus...ideologia je jedno veľké svinstvo,z počúvania mladých rodičov sa toho veľa nedozvieš. 80-te roky už boli relatívne "blahobytné" a ludská pamäť sa vyznačuje tým, že vytesňuje zlé spomienky...,preto sa všetci smejú.., že ZVS bola"súúper,ale nenormálne súper sranda"..
V skutočnosti išlo o ZLOMENIE ľudí, tak,aby si bol ochotný pre vládu zdochnúť, či zabíjať. "obrana vlasti..."...iba jalové reči. Z rečí,či netu, dokumentov sa máločo dozvieš,lebo každý má iné "smerovanie" a zámer,ako ovplyvniť mienku.
Víte, pánové, nás spíš zajímají názory na auta, než vaše vulgarity a dohadování se. Když nemáte na víc, tak sem nepište, vyřiďte si to v hospodě nebo před hospodou.
Lubo, nepíš ako pre absolventov VŠ ekonomickej:DD, tu ti najviac píšu takí, ktorý veľmi chcú, ale nemôžu dosiahnuť na svoje vysnívané auto. Preto budú vo väčšine prípadov proti tebe, nie že by si nemal pravdu, ale preto, že to jednoducho nechápu, či ešte nepochopili. V pravde je článok,aj v nejakom časopise, kde Dacia vyhrala v 4 triedach svoju kategoriu ako auto s najmenšov stratou ceny, podobne, ako si to písal ty. Ale naozaj by si mohol niekedy skrátiť príspevok, lebo tak vysvetľuješ, že zabudneš, čo si chcel povedať. Kto bude chcieť pochopiť, pochopí, na ostatných kašly.
Komentáře uživatelů k recenzi Dacia Lodgy
Lodgy
Velice povedený automobil, jezdím s ním už přes rok a vypadá to tak, že až si budu pořizovat nové auto, tak to znovu bude Dacia, ideálně od https://www.rpz.cz/dacia/ , kde jsem byl moc spokojen se svým nákupem a perfektně mi poradili vybrat si -)
15.07.2018 | 10:39:32 | Radmis | 88.206.150.* Reagovat
RE: Lodgy
Už rok? A ještě se nepos….lo? No tak to je držák...……..
16.07.2018 | 12:37:48 | Vašek | 194.228.76.* Reagovat
Vlna komentářů....
Myslím že je zbytečné něco řešit.Dacia je laciné auto,a každý to ví.Jiné to už asi nebude,co se týče designu věc názoru.Mě se nelíbí a asi bude spíše více negativních názorů než kladných.Ovšem sto lidí sto chutí.Na druhou stranu člověk asi těžko sežene za stejnou cenu jiné nové sedmimístné auto.
Skutečnost je taková,že ta laciná výroba se někde musí odrazit.
A nemusí to být na spolehlivosti apod.Ale v tomto případě na umístění některých prvků a použitých materiálů.Když jsem se na to auto díval tak například,USB rozhání má v čele panelu bez krytu a tak vám,tak trčí celou dobu kabely se středu palubní desky.Třeba zadní zámek u pátých dveří se stejný používal před 25 lety.Například Renault 9-11 a ještě R19.Takže je to prostě auto udělané za co nejmenší náklady.A myslím že to snad každý ví ne?? Tak bych řekl že není nutné to nějak rozebírat.Dacia je z 90% postavena na komponentech a technice starých Renaultů.A co vím,tak se tím ani moc netají.A člověk co si to koupí má možnost se to dovědět.Na druhou stranu ty starý Renaulty byly kvalitnější jak dnes.Takže to nemusí být vůbec na škodu...
11.12.2012 | 14:56:43 | | 78.102.114.* Reagovat
RE: Vlna komentářů....
ZA TU CENU NIE JE čO RIEšIť...., ak si človek nepotrpí na značku...dobrá kúpa.
11.12.2012 | 15:03:08 | | 178.143.191.* Reagovat
RE: Vlna komentářů....
Tak určitě to auto někomu bude vyhovovat.
11.12.2012 | 15:15:17 | | 78.102.114.* Reagovat
RE: Vlna komentářů....
Njn, v podstatě máš pravdu, potíž je v tom, že někteří zde si myslí, že to auto jim udělal renault pro jejich radost z dobrého kupu, ale pravda je taková, že ho udělal proto, aby vyrejžoval.........nic víc,nic míň.
11.12.2012 | 15:05:26 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Vlna komentářů....
Tak tak z lásky to určitě nedělají:D všechno je o penězích.
11.12.2012 | 15:09:46 | | 78.102.114.* Reagovat
RE: Vlna komentářů....
Jinak nevím co je na tom pravda,už je to delší dobu.Ale někde jsem četl že Dacia je dokonce ve spolehlivosti lepší jak Renault.Ale zdali to tak je to netuším..
11.12.2012 | 15:22:02 | | 78.102.114.* Reagovat
Asi tak.....
Naopak pod čarou průměru skončil s procentem závad 6,2 nošovický Hyundai i30 (logicky jde o ještě o minulou, tedy první generaci). Poměrně špatně dopadla v Česku oblíbená a na Slovensku vyráběná Kia Cee´d. 8,4 procena zjištěných vážných závad ji poslalo až do nejhorší z pěti kategorií. Ještě mnohem hůře ale skončila Dacia Logan (13,3 procenta), Fiaty Doblo a Panda (12,3 a 11,7) a třeba také Citroën C4 a Kia Sorento (10,6 a 9,9 procenta).
TÜV sestavuje i žebříček pro čtyř- až pětileté, šesti- až sedmileté, osmi- až devítileté a deseti- až jedenáctileté vozy.
Pokud byste si chtěli přivézt z Německa octavii, ať už první, či druhé generace, také nejspíše neprohloupíte. Vždy se pohybuje v pásmu relativně bezproblémových aut.
Naopak pozor by si zájemci o 4-5leté ojeté vozy měli dávat na stav vyhlídnuté Dacie Logan či Renaultů Mégane, Laguna a Kangoo.
v kategorii osmi a devítiletých vozů se na chvostu žebříčku umístil Opět Chrysler PT Cruiser, Fiat Stilo a Renault Laguna.
zdroj TUV
12.12.2012 | 07:47:50 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
Prosím vás zjistěte někdo před koupí tohoto vozidla na jakém podvozku to je stavěné, aby jste si nekupovali zajíce v pytli. )
10.12.2012 | 18:39:44 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: schvalne, skus prezradit
, lebo podla :), to vies.
Ja netusim, aky prevzaty podvozok moze mat tato velka Dacia
10.12.2012 | 19:48:50 | lubos | 85.237.227.* Reagovat
RE: schvalne, skus prezradit
No hádám, že to bude na podvozku Logan MCV. Jak jinak. )
Takže to bude jen krásně oplechovaný 7 místný skoro pickup s lepším interiérem?
Ale jako ty kola jsou brutálně prťavá na tom autě. :D
10.12.2012 | 20:16:35 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: podvozek
Dobrý večer. Podvozek Dacie Lodgy je Nissan "B-platforma", na ní je postavené R.Clio. Zadní náprava je z R.Kangoo. Auto mám, najeto cca 100km, zatím nezkoušené extrémy pro nevhodnost počasí. Doporučuji si připlatit za ESP - 8.000Kč, (máte pak jednu hvězdičku v testu NCAP navíc). Když si přečtete jak se vypíná a zapíná airbag spolujezdce, dostanete navíc další hvězdičku zdarma :-)
11.12.2012 | 21:40:39 | pms | 80.250.9.* Reagovat
Za cenu kvalitnejhtp fabie,,,,,lahke rozhodovanie pre ludi co vedia co chcu.ma moje sympatie
08.10.2012 | 21:36:49 | | 31.3.36.* Reagovat
RE:
Tak to promiň, ale to je logika jako proč koupit Ferrari, když za ty peníze můžeš mít kamion i s návěsem...............a toho místa, co tam bude.
09.10.2012 | 12:47:58 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE:
za cenu Ferrari kamion i s návěsem? Na to jste přišel kde? Srovnáváte jablka s hruškama pane Vašek, navíc na Ferrari, Dacii, Škodu a tak bych mohl pokračovat potřebuji jenom řidičák skupiny B, dokonce i na evropskou verzi Hummera H2!, zatímco na kamion řidičák skupiny C + E a profesní průkaz. Nesrovnávejte nesrovnatelné akorát ze sebe v očích ostatních někdy děláte hlupáka, upřímně nad vašim srovnáním jsem se opravdu silně pousmál
10.12.2012 | 11:34:02 | Bubu | 85.71.33.* Reagovat
RE:
Ale Bubu, bububububu - tomu se říká příměr víte? Poučovat, na který typ vozu je potřeba jaké řidičské oprávnění opravdu můžete, ale asi tak na 1. stupni základky a i tam to už ti chytřejší vědí..........., jinak se smějte jak libo,smích prodlužuje život.
Stejné je totiž srovnávat fabii s lodgy, naprosto jiná kategorie vozu s jiným určením, velikostí a kvalitou, podobná je jen cena. Budete asi také jeden z těch, co prostě chtějí za co nejméně peněz co největší kus plechu, ale to prostě není u všech zákazníků jediné hledisko ze kterého vybírají vůz, ale co se snažím,Vám to asi stejně nevysvětlím.......
Fakt nemůžu za to, že v některých rodinách slouží fabie či jiný malý vůz pro všechny účely a tedy i jako stěhovák na velké nákupy, pro jízdy na dovolenou v pěti i s kufry atd. Fabia je MALÝ vůz , lodgy je MPV nižší střední třídy se stoletými prvky vyvinutými pro staré renaulty - nic víc, nic míň - tím jsem neřekl, že to pro někoho nemůže být vhodné auto (i když osobně kvalitu renault/dacia mám za jednu z nejmizernějších vůbec), ale je to jako (aby Vám to tedy bylo bližší než kamion), jako srovnávat plně vybavenou oktávii s Á čkovým mercedesem, ceny podobná, velikost rozdílná - co teď ? Je lepší oktáva? Jak pro koho a jak k jakému účelu, někdo za ty prachy koupí ojetý bagr, protože ho živí a vydělá mu na nové BMW a včíl mudruj......
10.12.2012 | 13:28:16 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE:
MPV nižší střední třídy? Já myslel, že jsou třídy mini, malé, nižší střední, střední, vyšší střední, a MPV, SUV, atd... ale že ještě tyto třídy třídíme na podtřídy... to asi jen ty Vašku, že? Nebo jak vypadá MPV vyšší třídy? Nebo mini nižší střední třídy? Nebo vyšší střední nižší střední třídy? Komiku jeden! trochu ti ty třídy lezou na mozek.
10.12.2012 | 17:54:16 | | 89.102.162.* Reagovat
RE:
Pletš si pojem a průjem, není totéž třída ,typ,druh........
Do tříd se os. automobily zařazují dle údajů automobilky, zpravidla to však bývá rozvor náprav a tím daná zhruba velikost interieru. Pak jde o to, jaká karoserie je na takovém rozvoru postavena (MPV,SUV,combi,hatch,sedan,cabrio........)
Čili třeba na platformě střední třídy od forda se dělá mondeo combi, což je combi střední třídy, ale i galaxy, což je MPV střední třídy - už to chápeš?
Když chceš diskutovat, musíš mít alespoň elementární znalosti, jinak jsi pro smích.
11.12.2012 | 10:08:36 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE:
Samozřejmě s tím srovnáním plně vybavené octavie s mercedesem A jsi samosebou taky šláp do hov.a protože i ten nejzákladnější mercedes je vybaven líp než ta nejvybavenější octavia (detaily si najdeš v nabídkách uvedených značek). jediné v čem s tebou sohlasím je, že není podstatná velikost plechu, ale kvalita. Raději malé kvalitní, než velkej šit.
10.12.2012 | 17:59:10 | | 89.102.162.* Reagovat
RE:
Podívej, nešel jsem hledat ceníky, abych to kompletně srovnával - byl to PŘÍKLAD !!! Pane bože to jste všichni tak omezení ?
Potřebuješ to na halíře s kompletním soupisem prvků výbavy a motorizací, typem laku atd?
11.12.2012 | 09:59:19 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE:
Nepotřebuji. Jen to byl hloupej příklad asi tak střední třídy :-)
11.12.2012 | 15:27:00 | | 89.102.162.* Reagovat
Hodnocení po 20 km?
Autor tady pěkně popisuje a srovnává vozy které si ozkoušel v autosalonu, což může být dobré z pohledu porovnání osobních pocitů, ale nic to nevypovídá o spolehlivostia ta spotřeba na trase 20 km, no úsměvné, kdyby jel s kopce tak taky mohla být třeba 1l, nebo do kopce tak 10 l.
03.09.2012 | 12:35:42 | Bebe | 178.255.168.* Reagovat
RE: Hodnocení po 20 km?
Uznavam, ze hodnoceni po 20 km neni kompletni a dost obsahle. Na druhou stranu, castokrat jsem videl nezodpovezene dotazy o Lodgy - napr. zda se do druhe rady vejdou tri sedacky nebo jak plne nalozene auto jede... A protoze proklamace automobilek jsou casto zavadejici, pred koupi jsem chtel auta projet na dobre zname trase - na trase kde jezdim kazdy den, kde presne znam reakci naseho ojeteho Fiata Stilo (momentalne 183 tis km) na spatne zaasfaltovany kanal, tramvajovy prejezd, kruhovy objezd se spatnym naklonem, kus dalnice a prejezdy tramvajovych koleji.
S tremi detskymi sedackami a dvevam rodici si poradi maloktery kombik, moznost pohodlne svezt jeste dalsi dva dospele je u mnoho konkurencich MPV teorii.
Takze, az nasetrime na akontaci, klidne se podelim o zkusenosti s dlouhodobou spolehlivosti.
Je to hodnoceni maleho testu - s resetem pocitace spotreby a stejnou zatezi, podobnym stylem jizdy. Rozhodne neslo o testovaci polygon a vetsi nezli statisticky signifantni pocet testu s certifikovanym meridlem.
Rozdil spotreby byl markantni, auto jelo velice dobre a na rozdil od konkurence je v zakladni sestave skutecne petimistne a v rozsirene skutecne sedmimistne.
Projedte si jej na zname trase, svym stylem jizdy a dejte vedet. Zajima me Vas nazor.
07.09.2012 | 09:41:01 | ankoff | 81.200.57.* Reagovat
RE: Hodnocení po 20 km?
Děkuji za uživ. Recenzi. Taky ji chci koupit a i když jsem původně chtěl hotově, tak jsem to propočítal že na leasing vyjde levněji-záruka 5 let , servis do 50ti tis. zdarma krom oleje,Neplatí se povinné ruč. atd.
Jen si nejsem jist barvou Bílá je co vím nejméně kvalitní a lodgy prý nesedí. Modrá mi přijde tuctová a za metalízu 11 nebo 12tis.Kč nedám. Na Š. Fabia jsem si připlatil 8tis. ale víc nedám. Chtělo by to asi tu bílou vidět. Jo a ještě jedno dilema. Chtít orig rádio s BT,USB? Prý má hrozné ovládání ale pokud má ovládání pod volantem tak zas.. Jediný problém vidím že když tam dám moje z Lidlu tak budu tahat mikrofon bůhví kam kdežto origo je pěkně schovanej na stropě. Poraďte prosím. Díky Rosťa.
26.09.2012 | 09:32:29 | Rosťa | 46.13.25.* Reagovat
RE: Hodnocení po 20 km?
Auto hodnotit nebudu, protože můj názor na made in renault by zase někoho nadzvedl a v tomhle jsem ani nejel, ale považuji za skoro vyloučené, aby se vyplatilo koupit auto na úvěr oproti hotovosti, doporučuji ještě jednou přepočítat :-).
(obecné pindy o tom, jak salon nakupuje pojištění levněji , protože jich má hodně si případní kritici nechte od cesty, jednak je to nepatrnost a jednak se dá na netu sjednat pojištění výhodněji u jiných pojišťoven, salony většinou nabízejí dražší pojišťovny a pak "bombastickou" slevu, ve finále je to ale pořád dražší než od levnějších pojišťoven).
26.09.2012 | 12:48:55 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Hodnocení po 20 km?
Rosťo, tady lze poradit jediné. Vrať se do školy a zopakuj si matematiku, stačí sčítání, příp. násobení. Větší blbost jsem také už dlouho neslyšel. Leasing levnější než cash. Komik.
26.09.2012 | 13:00:22 | | 77.93.216.* Reagovat
RE: Hodnocení po 20 km?
Nenech si mazat med kolem pusy.Spočítej si to pořádně a hlavně nikam nespěchej,aut je všude plno.Nech si zpracovat nabídky jinde jak na úvěr tak na pojištění.To jejich rádoby značkový financování je celkem zlodějina.Když to nepřeplatíš na úvěru natáhnou tě na pojištění(havarijko s pov. ruč.),který je součástí,je fixní a je dražší o několik tisíc někde i o deset a víc na rok než když si to sjednáš soukromě a za pět let to máš už pěknej ranec.
27.09.2012 | 15:16:57 | Jirka | 93.99.128.* Reagovat
RE: Hodnocení po 20 km?
Rádio se bez problémů se spáruje s Androidem. Nelogické je oproti Octávii ovládání hlasitosti na panelu rádia - prostřední velký ovladač není na ovládání hlasitosti, ale ladění. Lepší je využít ovladač pod volantem.
11.12.2012 | 21:45:18 | pms | 80.250.9.* Reagovat
Lodgy
Pekne, pekne, len či bude takáto radosť z auta aj po troch rokoch a 90000km. Každopádne doprajem.
03.09.2012 | 10:59:28 | Toky | 85.159.107.* Reagovat
RE: Lodgy
Ale aspoň to má malú straty hodnoty a o 3-5 rokov to predá aj o polnoci...
03.09.2012 | 12:37:21 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
Jo jo, o polnoci za 5 let dostane 60 000 a bude rád.
26.09.2012 | 18:49:57 | | 89.102.163.* Reagovat
RE: Lodgy
A Ty by si nebol?
Čo tak zobrať ROZUM do do hrsti, alebo kalkulačku?
Kúp si nejaký vergeľ za 1 mil..., pojazdi 5 rokov, cca 100-200.000 km a potom porátaj...
Najlacnejšie vozenie je DACIA, pretože NAJMENEJ stratí na hodnote v pomere 1km...
No, ale to by som asi chcel od niekoho veľa, že áno.... /na takej X5, ktorú hrdý majiteľ predo mnou kúpil za 84.000 eur a o 3 roky predal za 26, stratil oveľa viac.
A pritom je to nemecká haraburda.
26.09.2012 | 19:57:35 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
Ach, ty tvoje věčné přiblblé teorie... abstraktní porovnávání neporovnatelného, ta duševní práce s imaginaritami... ještě jsi zapomněl započítat rozdíl skleníkových plynů vyprodukovaných u obou značek, dětskou práci maličkých rumunů a černoušků, pokles dolaru vůči jenu a tření proudícího vzduchu. Ty jsi opravdu nefalšovaný, učebnicový psychopat se všemi symptomy. A to vím i bez kalkulačky. Ještě ti to přeložím do jazyka obyčejných lidí: Kdyby mi někdo za zánovní pětileté auto, které jsem koupil např. za 240 000 kč dal 60 000 tak ho pošlu do řiti a raději si to auto ojezdím až do jeho technické smrti. (Nebo ho prodám při zjištění závažné skryté vady a pak se budu radovat jako ty). V opačném případě bych musel být blb.
26.09.2012 | 20:24:02 | | 89.102.163.* Reagovat
RE: Lodgy
Súhlas, si blb. Auto, ktoré stálo v 2004 1,6 mil.SKK, na leasing 1,8 sa dnes predáva za 5.000 eur.../napr.607/, 406 v 2000 ma vyšla na vyše 800, dnes koľko? max 3.000 eur, po 5 rokoch 407, ktorá stála 1 mil. SKK, ide za 6-7.000 eur..., rovnako aj W passat.:)
ešte stále si myslíš, že stratiť iba 190.000 za 5 rokov je tak veľa?
Kúp si KONEČNE auto. A netrep sa niekam, čomu nerozumieš, už pri kúpe rozmýšľaj AKO a KOMU auto predáš a hlavne náklady...
26.09.2012 | 21:25:37 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
Ztratit za 5 roků 190 000 při prodeji DACIE je opravdu vela. Nezajímá mě ztráta hodnoty milionových aut, a nezajímá ani jejich majitele. Oni to totiž neřeší, protože na to mají. Na rozdíl od tebe, ty socko, která si kupuješ olítaný křápy a už při koupi počítáš, kolik tratíš až to budeš prodávat (třetímu nebo čtvrtému majiteli, chachacha)takže ty svoje ekonomicky úchylný semináře veď se sobě rovnými, a nenadávej mi do blbů. Blb je ten, kdo vyhodí z okna 160 000 za pět let a ještě se raduje, jak dobře "zarobil", jaký to byl dobrý kup a ještě lepší prodej. Psychouši.
26.09.2012 | 21:54:35 | | 89.102.163.* Reagovat
RE: Lodgy
Nadávaš mi do socky a hlupákov, pričom Ti je ľúto stratiť 190.000 kč za 5 rokov..:), pričom sám seba označuješ za blba...
Zamysli sa čo píšeš.
Teda, ak to dokážeš....
26.09.2012 | 22:19:38 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
Snad by jsi těch 190 tisíc nechtěl ještě vydělat.Že na novém autě tratíš už za branou autosalónu je přirozené.Každý musí vědět sám zda chce nové nebo ojeté.Já praktikuji první verzi dlouhodobě a nikdy u toho nemyslím na to za kolik to prodám ojeté.V životě jsou podstatně důležitější hodnoty.Koupím nové a pak budu pět let uvažovat nad tím abych co nejmíň prodělal-opravdu si myslíš že jde jen a jen o ty peníze?Že vyhodili peníze z okna si můžou říct spíš ti co je prochlastají a přehulí.Ale to je taky každého věc.
27.09.2012 | 07:27:42 | | 88.102.67.* Reagovat
RE: Lodgy
Myslím že Luboš to uvedl dost rozumně!Ty co se neumíš ani podepsat jsi hloupý,omezený člověk nebo puberťak co si představuješ vše lehce!
07.10.2012 | 12:36:37 | Rajo | 89.103.116.* Reagovat
RE: Lodgy
Ty co se zjevně umíš podepsat nejsi o nic chytřejší. Promiň, ale my doma neslavíme, že nám cena vozu klesla JEN o 160 000. My se radujeme z toho, že auto slouží a bude sloužit dál, a dokud se jeho dny neskončí přirozenou cestou, nezajímá mě, za kolik ho kdy prodám, komu, jak a kde, ani kolik na tom tratím. Nekupuju si auto na 5 let, nepočítám při jeho koupi na kalkulačce, jestli mi za pár let jeho prodejní cena spadne a o kolik. zajímá mě jeho kvalita, užitná hodnota, ekonomika jeho provozu, servisní zázemí, jízdní vlastnosti, apod. S těmi kecy rádoby expertů se jděte bodnout. Jsou k ničemu. Pane chytrej. Nehledě na to, že se tady srovnává pád ceny auta za 240 000 s pádem ceny aut za 3 000 000. A to je to, proč říkám, že je to celé nesmysl a blbost. Pokud to nechápeš, jsi vlastně taky hloupý a omezený člověk. A možná i puberťák co si představuješ vše lehce.
07.10.2012 | 19:49:28 | | 89.102.163.* Reagovat
RE: Lodgy
V tomto souhlasím s anonymem,protože pro člověka co opravdu nemění auta po 5 letech,je prodejní cena třeba za 10 a více let v celku nepodstatná.Kdo počítá s autem na delší dobu,tak moc neřeší prodejní cenu.Navíc třeba u aut do čtvrt milionu,kde cena padne během pár let,někdy i podstatně razantním způsobem během pár měsíců.Nemá ani moc cenu,něco počítat..:)
Já osobně když bych kupoval nové auto,tak na dobu neurčitou až mě prostě přestane bavit,nebo to bude krám apod.
Jinak se budu zajímat o to co mám momentálně,ale za kolik to prodám komu a kde je mě úplně jedno.Dokud slouží mě jak chci,tak to je to co mě zajímá,nic víc.
Když to vezmu,tak moje auto které je staré 12 let,stálo jako nové kolem tři čtvrtě milionu.Za 10 let,jsem ho já koupil ještě díky vyššímu obsahu do 100 000Kč. Po dvou letech,se dá už koupit za 50-60 000Kč.A až ho budu prodávat,tak za to třeba dostanu pár kaček,ale je mě to úplně jedno.Hlavně že mě slouží momentálně..
07.10.2012 | 20:59:42 | Luke20 | 94.112.57.* Reagovat
RE: Lodgy
Milý Luke: Iba véééééľmi naivný človek si môže namýšľať,že ked si kúpi auto,NOVE, tak to je na 10 dllllllhýýýých rokov..:))a ešte viac.
No rovno Ti poviem, si úúúúplne vedľa, ako tá jedľa,aj s "anonymom".
Vysvetlím: Ak si kúpiš LACNE auto,ako Dacia je,tak pri dobe 10 rokov a viac môžeš rátať max. ročný prebeh km nejakých 10-15.000 km...aj to iba za predpokladu,že sa Ti nič nevy..erie.
V opačnom prípade sa v období cca 10 rokov a cca 100-150.000 km dostaneš do nasledovnej ŠLAMASTIKY:))
1.Príde na rad veľký servis,počnúc výmenou kotúčov, možno spojky, ložísk, nejaké tie filtre,baterka, možno tlmiče,poloos ,čapy, ramená, kompresor klímy,atd..., akurát,že ČASOVA CENA toho auta bude vtedy nejakých 20-30.000 KČ...,viac asi nie.
A vtedy budeš stáť pred dilemou,či máš do auta s takouto REALNOU predajnou cenou napchať toľko opravy,či údržby,len aby si si predlžil trápenie..:)
Lebo náklady na servis budú baj očko rovnaké,ak nie vyššie ako cena auta..:)
Bude to ako v tom vtipe, ked chceš predať auto a potrebuješ ho predať za 2 x násobok ceny...,naplníš nádrž benzínom.
2.Pretože,ak si si ešte nevšimol,spolu s múdrym anonymom, auto je dnes spotrebná vec, na auto dnes už nepotrebuješ robiť a šetriť 10-20 rokov, ako voľakedy naši rodičia, ale jazdenku si kúpiš pomaly za týždňovú brigádu a NOVE už od ročného platu.
Preto je dôležité časovanie PREDAJA auta,najmä takej kategorie ako sú Fabie,či Dácie Logan, pretože paradoxne,na týchto autách sa stráca NAJMENEJ na 1 km jazdy/ vrátane phm,servisu,poistiek,pneu atd..., ale len po určitú hranicu,pričom Fábia je predsa len iná liga.
A človek, ktorý si ich kupuje,si MUSI byť vedomý,že si kúpil relatívne lacné auto,ale ak si chce dopriať v ďalších rokoch "luxus" nového auta,musí po max. 5-6 rokoch uvažovať ako sa toho auta zbaví...,kým má ešte cenu.
Pretože ruku na srdce, kúpil by si si Ty Logana 10-15 ročného s 120-200.000 km na tach...? Aj to iba za predpokladu, že by sa nevyskytla nejaká fatálna chyba typu zadierajúceho sa čerpadla..:)
A keďže sa autá kupujú aj do firemných flotíl, tak taká Dacia,2-3 ročná, s nejakými 100.000 km za nejakých 3.000 eur môže byť vynikajúca kúpa,záleží podľa stavu a motorizácie.
Ale ústami klasika: Ked máš peniaze,neriešiš kraviny,kúpiš si to, ak máš málo, tak si budeš trhať vlasy, ked si si kúpil zle.
Preto je vééľmi dôležité,aby si ľudia nekupovali na 5-6 ročné leasingy "lacné" auta,len v naivnej viere,že budú mať na 10-15 rokov "pokoj",iba si stačí 5-6 rokov odopierať stravu,šetriť na všetkom,lebo "nové auto..".
Pričom ,a to už sa budem opakovať, kríza sa ešte zďaleka neskončila, tí ktorí majú hlboko do vrecka, by sa nemali zlákať "lacnými novými autami..".lebo si to kúpil aj sused..:)
Základom je neslúžiť autu,ani bankám,či iným. Auto má iba takú "hodnotu",akú mu prikladáme.
A základom je NEPOROVNAVAŤ nové auto s jazdenkou, máš 406,ktorá stála ale v roku 2000 od 600.000 Kč vyššie.
Myslíš si,že to si iba tak výrobca z "brucha" určil cenu? Myslíš si,že by Ti rovnako vydržala,ak by stála v 2000 nejakých 199.000 Kč?:))
07.10.2012 | 22:43:07 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
Ty jsi chytrý jak tranzistor.Příště to zkrať abys nezapoměl skončit.
08.10.2012 | 06:38:17 | | 88.102.67.* Reagovat
RE: Lodgy
On není chytrý jak tranzistor, on je hloupý jako necky. Jestli si myslí, že auta jsou levnější proto, že jsou nekvalitní, tak nepochopil, že to bylo jen nenažraností výrobců a prodejců, kterým vytřela zrak krize a teď prodávají za jakž-takž rozumné ceny, a hlavně si sám odporuje. Říká, jak byla drahá auta za komančů - to by podle jeho debilních teorií znamenalo, že byla ta auta superkvalitní. Z příspěvků Luboše se mi chce zvracet.
08.10.2012 | 19:26:09 | | 89.102.163.* Reagovat
RE: Lodgy
Zato Teba mi je úprimne ľúto...,teraz to myslím, naozaj, neviem, či si sprostý od narodenia, alebo si len sprostý "iba tak".
Podľa Tvojej "logiky", domy-byty za komančov boli asi super nekvalitné,ked sa teraz predávajú za cca 20-30 násobné ceny.., že áno....:)
P.S. a KDE som písal o komančoch ?!Si úbohý kretén, ktorých zmietne nutnosť na 5 minút použiť vlastný rozum.
Písal som PRESNE!! o kategorii ľudí, ktorí si kupujú autá typu Logan a klamú samých seba.
Klam aj Ty seba samého, je mi Ta neskutočne ľúto. ale NEKLAM iných.
A až nemáš žiadne argumenty, dávaj bacha,aby si sa neogrcal.
08.10.2012 | 20:21:37 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
Přečti si po sobě bod 2, ty debile. vybleješ tolik nesmyslů, že se v nich sám nevyznáš.
08.10.2012 | 21:11:28 | | 89.102.163.* Reagovat
RE: Lodgy
Začni konečne čítať a CHAPAŤ text. Píšem PRESNE o zákaznikoch, ktorí kupujú "lacné" autá.
Ale známkou "inteligencie" je nadávať, pričom nepoužiješ žiaden argument. Napíš,v čom sa mýlim, alebo čomu nerozumieš, debilom nadávaj svojmu otcovi, že Ta nenaučil móresom a základom slušného správania..
09.10.2012 | 16:42:25 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
Bohužel jediný, kdo tady každého napadá, jsi ty. Hulvát, arogantní primitiv, který označí za hlupáka každého, kdo s tebou nesouhlasí. Ne všichni musí sdílet tvé teorie, to ale neznamená že jsou hlupáci. A mého otce si opravdu do huby neber ty potrate opičí.
09.10.2012 | 19:38:53 | | 89.102.163.* Reagovat
RE: Lodgy
Nemá zmysel sa s Tebou baviť,bol si PRVY,ktorý začal urážať BEZ argumentov.
Reči o nenažranosti výrobcov si nechaj do krčmy, nezabudni zaplatiť členské známky KSČ,teda, aj tak neviem,či máš vôbec 16 rokov,podľa rečí asi nie.
Fakt mi je Ťa ľúto.
09.10.2012 | 20:03:51 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
Nemáš pravdu. Jenže to by sis musel opětovně přečíst všechny své bláboly a reakce na ně. Potom zjistíš, kde je pravda. Zdarec, vševedko.
09.10.2012 | 20:33:33 | | 89.102.163.* Reagovat
RE: Lodgy
Pane vy jste trumbera, co nedokáže matematiku 4.ročníku. Pane auto není na okrasu, ale s autem se jezdí, až nalítáte pár km, tak pak pochopíte, že to není žádný šperk, nebo nějaká dlouhodobá investice. Ta funguje jen u exemplářů a musíte mít k tomu vhodné podmínky a stejně se nikdy nedostanete, protože o autech nic nevíte. A učivo 4.třídy, tak se tu budem bavit půl roku, nejprve si spočtěte provozní náklady a až se dostanete pod 4kč včetně PHM, tak se tu vychvalujte jaký jste borec...
11.12.2012 | 15:45:06 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Lodgy
4kč na km, jsem nedopsal, z afektu, jinak o Dacii, patří do nejnižší třídy a je jedna z těch nejlevnějších, o tom jestli je vůbec nejlevnější se dá trošku polemizovat, určitě jsou nějaké konkurenční auta, které se možná dostanou níž kvalitou bezporuchovostí pozáruční doby.
11.12.2012 | 15:52:59 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Lodgy
Presne tak,4 Kč na 1 km je skoro "zadarmo".Záleží od počtu naj. km/ročne,poistiek a podobne.
U niektorých kraksní to lezie aj nad 20,- za 1 km... a to už začína bolieť..:)
napr. svokor-tchán "nalietal" za 9 rokov na X-traili necelých 30.000 km, predal ho za 11.000 eur,nový stál vyše 1,2 mil. SKK, kup. na SVK,ani odpočet DPH nemal.
Tonuž fakt radšej taxíkom.
13.12.2012 | 16:17:17 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
no ľuboš aj ty porovnávaš neporovnateľné a to autá z nehnuteľnosťami,a neviem prečo stále útočíš na komančov keby nie ich tak 50 percent tohto národa nemá kde bývať.Ja som síce ročník 1980 takže som tú dobu nejak neprežil a viem že určite nebolo vtedy všetko super (a vari dnes v "demokracii" je všetko len dobré?)myslím že je to tak 50:50,síce si na tú dobu nepametám ale, stačí mi môj rozum a ak sa rozhliadnem okolo a vidím čo sa vystavalo nemocnice,štadiony,cesty,bytovky(s ktorými sa dodnes kšeftuje)priehrady,fabriky(ktoré boli rozpredané za smiešne ceny)ropovody,plynovody a čo ja viem čo ešte to všetko za 40rokov,slávny kapitalizmus je tu už 24 rokov a čo sa postavilo-hrubé ho.no,akurát je všetko zadľžené zatvárajú sa nemocnice,štát hospodári každý rok od 89-teho z mínusom,a nie len slovensko ale celý svet je v sra*kách.
11.12.2012 | 22:32:37 | | 95.102.92.* Reagovat
RE: Lodgy
Nejdřív - aby bylo hned jasno - nezastávám se Luboše, to by mi dříve upadly prsty nad klávesnicí.......
A teď k těm komančům,
- jen tak mimochodem, stát není každý rok od 89 v mínusu, ale to je fuk
- jak správně píšeš, tu dobu jsi nezažil, takže nemůžeš porovnávat to, o čem se ti ani nezdá, fízlování,zavírání, politické procesy,popravy,nucené páce,ničení životů,rodin,kariér......
- nemožnost cestova je jen malichernost proti tomu ostatnímu
- že se stát tolik nezadlužoval je pravda, ptát je se však třeba po příčinách, jednak byla životní úroveň oproti západu 100 let za oicenmi a druhak komančové prstě sebrali soukromý majetek, který využívali,devastovali a neudržovali, tedy z něj jen sáli
- že se toho po "revoluci" spousta rozkradlo je fakt, al oět je třeba se ptát po příčinách, když jak tvrdíš máš vlatní rozum, tak ho prosím pužívej, kdo myslíš, že měl po "revoluci" (která žádnou revolucí nebyla, jen změna systému, aby si ti, co byli u moci mohli zlegalizovat nakradený majetek) vliv,komtakty,informace peníze? A kdo nám od té doby vládne? Ano jistě titéž komunisté,stébáci,jejich příbuzní,synáčci,zeťáčci a další kádrové rezervy, vysocí funkcionáři SSM ap., čili stále žiujeme ve státě ovládaném mafií - bývalými bezskrupolózními komanči, jen tomu říkáme kapitalismus - zcela neoprávněně.
12.12.2012 | 07:40:14 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Lodgy
Neuvažoval jsi někdy o tom,že právě díky tomu co bylo před rokem 1989,to tady nebo Slovensku vypadá jak vypadá??
Taky nejsem z těch jenž dobu zažil,ale stačí se podívat na pár dokumentů vyslechnout si rodiče prarodiče a je mě jasno.Komunismus nemám nějak přirozeně rád.Už jen tím že nutí člověka k něčemu co ani třeba nechce a to mě stačí.A navíc dle mě má každý právo se postarat a vydělat si jak uzná za vhodné.Podívat se kam chce koupit si to chce atd.Proč to dělat složitě když to jde jednoduše,na co stát frontu na banány když kousek za hranicemi lidé nemusí??Nejsme přeci povinni se řídit a žít dle někoho,a v tom je to co lidem brali(svobodu)zavřeni pod pokličkou a čekající na lepší časy a velké výdělky a přitom kolem se svět dál rozvíjel a fungoval mnohem jednodušeji a byl minimálně 20 let před námi.Bohužel dneska jak už tu je zmíněno jsou bohužel pořád ti stejní lidi.Jen pod jiným hábitem,stačí se podívat na svět kde to ovládali pořádně jako Rusko atd.A na státy kde nezanechali svoje stopy.A mě osobně to jako ukázka toho co to je zač stačí.Jinak k tomu budování nevím jak u vás,ale tady se normálně staví.Budovy,silniční komunikace bytové domy,rodinné domy.Řekl bych že je to na denním pořádku,takže sice pravda že dneska to není růžové,ale s 90% právě kvůli režimu před 1989.Takže osobně v tom nevidím žádnou útěchu nebo snad něco lepšího.Spíše si říkám,že se to nemělo nikdy stát..
13.12.2012 | 04:18:35 | | 78.102.114.* Reagovat
RE: Lodgy
Komunismus tu byl, a byl součástí dějin. My můžem akurát tak držet pusu a krok, protože co se tu dělo za války to nemělo obdoby. Říká se, že za všechno může Hitler a jeho ideologie, a myslíte si, že to tady němci dělali, že to němci tady řešili ty koncentráky atak? Že tu přijeli na české území a zabíjeli lidi a bachaří a kolem? Všichni s tím souhlasili, umírání statisíců se nedá zakrýt jen nějakým místem za plotem. Ne bylo to v lidech co žili a v nenávisti celkově, a nikdo v československu nešel do války, krom dobrovolníků tak jako Francie, tak ani česko, a to že to tady pak 40 let vybílili, bylo jen a jen proto, že to za války tady v území nezdemolovali a nesrovnali pár měst se zemí až na nějaké 2, ale Prahy se nedotkli ani dalších větších měst. Francie si to dovolit mohla, ale my NE. A můžete se koukat na památky. Bunkry tu byly na okrasu. To samý v 68., naši nebyli schopní uhlídat hranici opět s těmi skvělými bunkry a hrady na každém kopci s pozdemními cestami.
Co se týká automobilismu, auta byla za komančů LEVNÁ, ale čekala se na ně fronta, tak nevím kde viděl pán drahá auta za komančů.
A navíc zastaralá JENŽE, kupovat DACII, tak jsme na tom úplně stejně. Ta dobrovolnost a nedobrovolnost byla vykoupena životem a přežití za války. Ale teď jdeme dobrovolně vstříc světlým zítřkům k co největší zastaralosti v automobilismu vůbec a čím levnější tím lepší. :D
A co se týká ruska, to taky víte prd nebyli jste tam a žvaníte, rusko je VELMOC a ekonomicky je na tom VELMI DOBŘE.
A celý svět zase kecy, potřebujete za hranice a budete vědět...Jen se to vrací do normálu jak to bylo před válkou, půl republiky bude mít za 300 let jedna rodina(ideál něco jako korea) a nebudou to králové ale multi něco něco bohatí lidé, vždycky šlo jen o ty prachy, chce to trošku dějiny a trošku taky cestovat...
13.12.2012 | 05:12:05 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Lodgy
Svlastik: Slovensko vyhlásilo Rusku vojnu a poslalo na vychodný front Rýchlu divíziu.
Veľa slovenských vojakov dostalo ocenenia za služby Nemecku..,takže to nebolo také ružové, ako sa vykresľovalo neskôr...
Francúzsko takisto bojovalo.
V 1968...nemalo zmysel sa braniť, USA vláda sa rozhodla, že CSSR nepodrží..,nakoľko sme nebojovali v 1938, ani v 1948..,je toho kopec dokumentov.
Vlada v 68 urobila vlastne jediné rozumné riešenie...,inak sa nedalo.
Autá za socíku boli DRAHE,ešte raz.. neuveriteľne DRAHE. Porovnaj si vtedajši priemerný plat v cistom... robotník dostával od 1200-2.500,-Kčs.., Š100 stála asi 64.000,Lada 85.000 v 1988, jasné, niektorí makači na "špeciálnej výrobe",al. baníci zarobili aj 8-10.000,aletých nebolo veľa.
Preto autá vydržali veľa.., prakticky na 20-30 rokov,preto sa málo jazdilo..., 99% autobusmi,vlakmi..,ale dochádzať do roboty na aute..,ako dnes:)), ťažký luxus.
Nehovoriac o benzíne na prídel, či o poukážkach naň..,ach jáj.
Neviem,čo je to za mánia nariekať za väzením, v ktorom sme žili.Nechápem..:(
13.12.2012 | 13:33:22 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
To co tady popisuješ, to je zas koneč komančů. Tady mluvíš o průměrném platu. ALE na něco jsi zapoměl, jedná se tu o tarifní mzdu, na kterou dosáhl každý blbec. Ale bonusy se tam nezapočítavaly. Takže když jsi měl 12(řečeno dvanáctku), k tomu jsi dělal přesčasy, a k tomu noční a o svátcích, zarobil jsi i 2x víc a daně byly taky někde jinde a 13 plat atd. a tos nemusel být horník. Tak jsi měl o dost víc než průměr, navíc z toho platu zůstalo mnohem víc než teď, nájemný, služby atd. prostě někde jinde. Ovšem slováci na tom jsou hůř i teď. Většina podniků dávala i takové 12 a teď se k nim jen tak nedostaneš, pokud nepůjdeš dělat na vlasní kůži.
Za B) Ceny aut, pokud se bavíme o Škodě a Ladě, tak to byly DOBRÁ AUTA a tak 2roční platy není nic strašného dát za takové auto kdysi to byla vymoženost v 80. roce. Dále levnější byl samosebou i Trabant pak Moskvič a Wartburg. Ale pokud se jedná o zahraniční auta, tak to nelze řešit, protože byl uměle vytvořen kurz a přepočet vycházel hodně špatně.
Za další cena benzínu necelých 3.5kč taky někde jinde a mohl sis dovolit jezdit taxíkem, aniž bys z toho byl hotový.
Jinak neopěvuji komunismus, jen říkám, že jsme si to zasloužili, za to co se tu dělo za 2.světový, kde poláci se doslova vyžívali na zabíjení židů. Češi lezli němcům do zadku a dobrovolně se hlásili k SS a pak taky k těm komančům, kteří byli opravdu zlí. To si měli nechat na vojně a kdyby se tu skutečně válčilo, tak tu někteří mezi náma ani nejsou a v celých generacích...
13.12.2012 | 16:02:23 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Lodgy
Je to možné, na Slovensku sme boli vždy za vami,Českom pomalší,lacnejší..dodnes zaostávame minimálne o 25-30%... a už asi nikdy CZ nedobehneme..., aj kedKlaus naposledy táral somariny o našom HDP.
Vychádzal som z mojich skúsenosti,ked som začínal brigádovať na JRD.., už ako 14 ročný,či v lese na prerezávkach..,veru,dalo sa zamestnať už od 14-tich..:),tak som mal plat tuším 6 Kčs/hodinu,už ako zamestnanec pred ZVS 10,-/hodinu,ked som išiel do podnikania, tak som skončil niekde na 3.600 KČS/mesiac/ netto-čistom/,v 1992 ?,aj to už mi vykrikovali, že chcem veľa zarobiť...:))
13.12.2012 | 16:24:51 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
Lubo, ty řeči dnešních mocipánů o tom, jak dnes je vše levné a za komunistů bylo drahé, jsou nesmysly. Musíš brát v potaz (jak psal Svlastík) že nájem byl třeba 500 Kč se vším všudy, dnes je 8000. Takže musíš vycházet z toho, kolik ti z té výplaty zbylo reálně po zaplacení nutných položek. Mě za komančů zbylo rozhodně víc než dnes. A víc jsem si za to mohl koupit. Jsem ročník 1960 a pamatuji toho dost. nebyly banány, ananasy, kiwi, a jiné ptákoviny, ale žili jsme důstojně, ne jako dnes kdy je mnoho lidí jednou nohou bezdomovec a druhou okradený nebo podvedený nešťastník. Zaměstnavatelé s námi necvičili jako s opicemi což je dnes běžné, protože každý se bojí o budoucnost a o práci. Není tu zajímavá podoba? Dříve jsme se báli STB, dnes se bojíme ozvat před zaměstnavateli. Oba nás mohou prakticky zlikvidovat. Ale neřešme politiku, řešme auta.
13.12.2012 | 19:25:17 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Lodgy
Tak to ano, čo sa týka ostatných nákladov, tak tie išli neuveriteľne hore, to je fakt. Hlavne pravidelné mesačné náklady na živobytie a bývanie...
.. tu to hraničí priam s úmyselným ožobračovaním národa, či nenápadnou "genocídou", kedy ľudia,ktorí chcú bývať a pracovať... nemôžu mať deti, lebo musia makať..., tí, ktorí nepracujú a chcú prežiť.. tí deti doslovia robia ako zdroj obživy..:(
Ale tu som písal o autách. Tie boli luxusom, zatiaľ čo dom si za socializmu nepostavili iba naozaj lajdáci..:)
Za socíku sme platili 60-90 Kčs za elektrinu.., dnes to samé ..,ale eur, takže 3000 % inflácia za 23 rokov..:(,rovnaké, či dokonca horšie je to s plynom, vodou,tam je "inflácia" vyše 5-10.000%...., ale to je tak,ked sme si predali vlastný štát..:(
V tomto má prsty Klaus, Mečiar a Mikloš..., tam by sme sa mali chodiť žalovať.
Ale autá, či TV, chladničky,práčky..,všetko zlacnelo, resp. si pamätám, ako si susedia v 86 kúpili farebný TV a stál vyše 22.000, -,čo bol prakticky ročný plat.
Je to model USA, ktorý sa "odkukal".., aby ľudia boli pripútaní hypotékou, neremcali a takí učitelia na SVK napríklad nemohli štrajkovať, lebo majú také slabé platy..,že si to nemôžu jednoducho dovoliť..., musia si sami platiť počas štrajku odvody..
A smutným paradoxom je, že to práve zaviedol exkomunista Fico, počas prvej vlády... , veľký to "ochranca robotníkov" a pätolízač Bruselu, snád ma Admin nezmaže..
No, Kocúrkovo, rovnako ako v CZ...:(
13.12.2012 | 22:58:28 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
Plně souhlasím !!!!!!!!!!!!
11.07.2013 | 11:07:27 | Tichý | 37.188.238.* Reagovat
RE: Lodgy
Jinak v dobách kdy tady probíhaly žně a těšilo se velké slávy(Což tady z toho nikdo nic neměl,to si užívali soudruzi v SSSR) se na druhém konci světa myslím tím USA což se nedá rovnat vozili frajeři v Cadilacích.A tady byla sláva s Š100 když to vezmu po stránce aut.
Myslím že už jen tou výrobou aut,v porovnání se světem kde tyto soudruzi neměli slovo byl dosti velký rozdíl.Ono sice člověk neměl starost o práci atd,vždy dostal výplatu což třeba dnes,už není pravidlem.Ale jde o princip(člověk nedělá,je příživník a jde sedět)Tohle mě moc normální nepřijde,když někdo nechce dělat musí nést následky.Bud je na ulici atd..jeho problém.Co vím těžko se vše shánělo,po roce 1989 to šlo najednou rychle.Takže jak jsem říkal lidé pod pokličkou očekávající lepší časy atd.Páni na hoře ty si žili na úkor lidu.Takže kvůli pár debilům se celý národ zastavil,omezil jen aby si ti nahoře nahrabali.Rozdíl v tom co je dnes a co bylo je jeden velký.Dřív to bylo vedeno tak nějak násilně dnes ne.A v tom je hodně velký rozdíl.
13.12.2012 | 04:42:20 | | 78.102.114.* Reagovat
RE: Lodgy
Kdyby to byla pravda co tady říkáš, tak by se nás rusáci jen tak snadno nezbavili, že měli žně z nás. Faktem je, že po 68. se na to naši všici vys.ali až na pár vyjímek, které práce skutečně bavila a přestali vyvíjet a rozvíjet, takže jen stavba. Ti rozumnější utekli a od 68.-89., jen se plnily nějaké limity(pětiletky), které splnitelné byli a když ne, tak se nic nestalo, protože to šlo papírově zamaskovat a co zbylo to se kradlo, aby byly sklady prázdné, že se to postavilo. :D A samozřejmě co nejméně makání. :D
No vlastně na věznici totiž byly taky limity plnění, že se MUSELO zavřít x lidí i tak byli hluboko pod limitem(pětiletky). :D
Byli jsme pro rusko pak už jen přítěží(rusko nám dodávalo rudu, ropu,atd. žádný dluhy, ruská kvalita byla vynikající, neboť například na jejich naftu se startovalo i při -30°C i do dnes a rusáci si vozí zadky v BMW X a jiných dieslech a o vstřikách nikdy neslyšeli. Na druhou stranu jejich kvalita nafty pro vojenské účely, především do tanků byla příšerná a naši to brali(tedy kradli z vojenských skladů a jiných dostupných míst)a pak vykládali jaká je ruská nafta hrozná no a (ruský)komunismus pak upadl sám od sebe, byla to otázka času. :D
No a když jsme u té Dacie, tak ta Lodgy se vyrábí ve Španělsku, a Seaty jsou tak nějak kvalitní na 5 let. Pak už je to otázka jak se o to stará majitel. Tak tý Dacii Lodgy dávám 3 roky a povinnou garáž, neboť tento model je v neznámých vodách MPV a přední náprava z Clia tak to bude bájo jízda a opotřebení s takovým autíčkem. :D
Například VW Touran a jiné auta ty mají předek alespoň aut nižší střední třídy tedy z Golfa(atd. stejné konkurence u Forda je to Focus atd. a výš prostě jiná třída) a né z Pola(stejná třída jako Clio tedy malé auto nebo Fiesta, atd.).
Tedy co se týče konkurence, tak kdyby tohle udělala co teď DACIE, tak si myslím, že se taky dostane cenou do stejné kategorie, tedy hluboko pod 400t, ale to by ztratili pověst značky, nebo nevím proč do toho taky nejdou hehe. :D
13.12.2012 | 06:49:33 | svlastik | 82.117.130.* Reagovat
RE: Lodgy
..:)), veru ,ruská nafta bola "kvalitná"..,až tak, že taký Ford ZAKAZAL predávať v Rusku NAFTOVE TDDi....))
Kde na tie srandy chodíš? V Ruskú sú SUV obyčajne BENZINY..6-8 valce.
Na nejakú naftu Ti tam skoro každý kašle, ked benzín tam stojí asi 20 korún. Nafta stála tuším 15...v SKK.
13.12.2012 | 13:19:56 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
Tak nevím co do tý rusky nafty dávají, ale jejich je na -30, naše je v létě na -5 a v zimě na -15 a pak se starej. A proto jsem to bral, že je to dobrá nafta. )
Ohledně přednosti benzínu, samosebou, v rusku jsou zimy překračující hranice -30 a daleko nad a to nenastartuje žádný nafťák. Jen jsem podotknul, že BMW X jsou tam v oblibě, kvůli nezávislému topení, o Fordech nevím...
13.12.2012 | 16:50:53 | svlastik | 46.47.170.* Reagovat
RE: Lodgy
Sranda, si ročník výroby 1980..., ale už Ti zalepili oči...Nemám chuť sa hádať o somarinách.., ale komančovia v takom Rusku napr. plánovali aj spoločné manželky../ jasné,dnes máme spoločné milenky..:), ale v ekonomike .realnej neprospieva, ked majú "všetci rovnako.."..., lebo nie všetci podávajú rovnaké výkony.
Preto je táto republika aj CZ v sra..ke,lebo u nás sa zaviedla absurdná forma komunizmu..., tí, čo nič nevedia.., idú do politiky, kde majú rabovanie v zákone..., preto zaviedli vládu oligarchov, lebo dodnes vládnu potomkovia ex komančov.
Ale komunizmus...ideologia je jedno veľké svinstvo,z počúvania mladých rodičov sa toho veľa nedozvieš. 80-te roky už boli relatívne "blahobytné" a ludská pamäť sa vyznačuje tým, že vytesňuje zlé spomienky...,preto sa všetci smejú.., že ZVS bola"súúper,ale nenormálne súper sranda"..
V skutočnosti išlo o ZLOMENIE ľudí, tak,aby si bol ochotný pre vládu zdochnúť, či zabíjať. "obrana vlasti..."...iba jalové reči.
Z rečí,či netu, dokumentov sa máločo dozvieš,lebo každý má iné "smerovanie" a zámer,ako ovplyvniť mienku.
13.12.2012 | 13:13:57 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
RE: Lodgy
Víte, pánové, nás spíš zajímají názory na auta, než vaše vulgarity a dohadování se. Když nemáte na víc, tak sem nepište, vyřiďte si to v hospodě nebo před hospodou.
30.07.2013 | 17:06:11 | Janák | 90.178.159.* Reagovat
RE: Lodgy
Lubo, nepíš ako pre absolventov VŠ ekonomickej:DD, tu ti najviac píšu takí, ktorý veľmi chcú, ale nemôžu dosiahnuť na svoje vysnívané auto. Preto budú vo väčšine prípadov proti tebe, nie že by si nemal pravdu, ale preto, že to jednoducho nechápu, či ešte nepochopili. V pravde je článok,aj v nejakom časopise, kde Dacia vyhrala v 4 triedach svoju kategoriu ako auto s najmenšov stratou ceny, podobne, ako si to písal ty.
Ale naozaj by si mohol niekedy skrátiť príspevok, lebo tak vysvetľuješ, že zabudneš, čo si chcel povedať. Kto bude chcieť pochopiť, pochopí, na ostatných kašly.
19.12.2012 | 22:02:49 | | 178.143.191.* Reagovat
RE: Lodgy
Čili tím jasně říkáš, že jezdíš v haraburdě.........., občas musíš ty lži lépe promýšlet.
27.09.2012 | 07:31:37 | Vašek | 82.142.100.* Reagovat
RE: Lodgy
Nechápem, v čom klamem?
27.09.2012 | 16:35:37 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat