Recenze Dacia Logan I.
“Praktický vůz pro denní nenáročné používání, vhodný i pro menší rodinu”

Autor recenze: Ing. Miroslav Had všechny recenze tohoto autora

Rok výroby:2011 Typ motoru:1,2 16V Stav km při koupi:24 874 km Stav km nyní:31 763 km Způsob řazení:manuál Status vozu při koupi:ojetý Jak dlouho auto používáte? 5 měsíců Palivo: Benzín Průměrná spotřeba: 5,54 l/100 km Vloženo: 2. 3. 2017

Hodnocení inzerátu: 35 Hodnocení recenze

Hodnocení vozidla autorem 7.4

Spolehlivost

9
 

Jízdní vlastnosti

6
 

Komfort

3
 

Provozní náklady

9
 

Náhradní díly

10
 
(1 = neuspokojivá!, 10 = vynikající!)

Informace od autora recenze

Předchozí auto: Dacia Logan MCV II.

Koupili byste další auto tohoto výrobce? ano

Silné stránky

Nízká cena
Nízké provozní náklady
Osvědčený francouzský motor
Široká servisní síť a nižší sevisní náklady

Slabé stránky

Nevalná Image značky
Malá výbava

Závady a opravy na autě

25 600km Úkap oleje - poškozená dosedací plocha výpustného šroubu olejové vany motoru. Poškozeno zřejmě při posledním srvisu mechanikem. Závada odstraněna opravou (Autocentrum Votice) v ceně cca 450,- Kč. (Značkový autoservis Renault Praha Zličín byl ochoten pouze vyměnit celou olejovou vanu vč. montáže v ceně cca 4000,- Kč vč. DPH, samotná cena dílu 2 600,- Kč bez DPH jinak by se prý pod to nemohli podepsat. Já však nechtěl, aby se podpisovali, ale opravovali, ne vyměňovali.)

31 600km Výměna ještě původních gumových stírátek stěračů v ceně 40,- Kč. Oprava svépomocí.


Hodnocení a zkušenosti s autem

Tento vůz jsem koupil jakožto zánovní ojetinu (5 let starou) s najetými necelými 25 tis. km v AAA Auto, prodejna Pardubice po vyřešení rozvodových peripetií, neboť ježdění do práce 2,5 litrovou dodávkou Hyundai H1 bylo přílš nákladné a s vozem délkou přeshujícím 5 metrů se i špatně parkovalo. Je to již moje 3.Dacie Logan, tentokrát v provední sedan a poprvé s benzinovým motorem. Tento motor Renault 1,2 16V 55 kW jsem měl už u Renaulta Thalie a v tomoto vozu je vzhledem k charakteru převodovky dynamičtější jízda než u Thalie. Spotřeba je však zhruba stejná, cca 5,5 litru na 100 Km, neboli asi tak o 1,3 litru méně než u naftové dacie MCV II a stejná jako u Renaulta Thalie.
Vůz v provedení po faceliftu I. typu je prakticky v holém základním provedení, kromě ABS a posilovače brzd má jen parkovací signalizaci (první majitelka byla invalidní a potřebovala jí asi) a do vozu jsem doplnil rádio, (nové, nepoužité, původně určené do mé první Dacie Logan MCV I, kdy jsem po vykradení vozu ho tam již nenamontoval), a dále jsem koupil celoplošné poklice kol v ceně 86,- Kč/kus, protože ty malé středové originální (viz foto)nedržely a v průběhu zimy postupně 3 odpadly za jízdy. Také jsem musel koupit zimní sadu kol, tentokrát jsem koupil použité originální Dacia disky s pneumatikami Goodyaer Ultragrip se vzorkem 7 mm na vrakovišti v Hořesedlích, 4 zimní kola s pneumatikami za 3600,-Kč.
To, že jsem koupil vůz v holé základní verzi byl tentokrát úmysl, přišel jsem do důchodového věku a technika, která ve voze není se nemůže porouchat, a tedy ani se nemusí potenciálně opravovat. Přesně pro důchodce, byť pracujícího. Sledoval jsem tím tedy úsporu na budoucích servisních výdajích.
Proti MCV je sedan velmi lehký a poměrně živý vůz, jízda s ním je o něco málo zábavnější než s kombíkem, ovšem platím za to nižší užitnou hodnotou než měl MCV, ale pro mě samotného je vůz plně postačující. Při první servisní prohlídce, ketrou budu provádět ve 40 tis. km předpokládám, že u vozu nechám vystříkat dutiny, neboť myslím, že protikorozní ochrana sedanů není na takové úrovni, jako u MCV.
Myslím, že jsem koupil dobře, zatím se to tak jeví, najezdil jsm zatím asi 7 tisíc km, vůz je určen pro jízdy do práce 80 km denně a nebyl jsem s ním zatím dále než 100 km od baráku v Poděbradech. Na delší jízdy používám Hyundai H1.


Doplnění recenze ze dne 19.05.2017

Stav km nyní: 35 200 km

Od pořízení vozu ujeto cca 10,4 tis. Km. Při výměně pneumatik počátkem dubna 2017 jsem zjistil, že se mírně ojela pravá přední pneu více než ta levá, takže jsem nechal seřídit geometrii př. nápravy. Byla rozhozená o 6 mm. Zanedbaná údržba předchozí majitelky, protže jsem za celé to 6 měsíční období od pořízení do žádné hluboké díry nenajel. Klasická situace po nákupu ojetého vozu, je nutno vždy vychytat nějaké problémy, které nejsou na první pohled zřejmé. Cena seřízení geometrie cca 600,-kč.


Doplnění recenze ze dne 21.11.2017

Stav km nyní: 46 700 km

Vůz je nadále bez jakýchkoli závad, jen jsem v průběhu posledních cca 10 měsíců musel 2x vyměnit žárovku H4.


Doplnění recenze ze dne 09.02.2018

Stav km nyní: 50 000 km

Dne 5.2.2018 najeto 50000 km. Stále bez závad, žárovky H4 ale praskají dál, jen za poslední 3 měsíce vyměněny 2. Měním si je sám. Ani olej neubývá, nemusí se dolévat. Vlastně nuda a šeď. Náklady kolem 2,20 Kč/km.


Doplnění recenze ze dne 31.08.2018

Stav km nyní: 60 000 km

Najeto 60 000 km. Proveden roční periodický servis, tentokrát se už některé drobné závady projevily. Bylo nutno vyměnit páčku pro ovládání světel, blikačů a troubení u volantu vlevo, a pár dalších drobností seřídit bez nutnosti výměny dílů. Dány nové zapalovací svíčky. I když časově už vůz měl podstoupit výměnu rozvodů, rozhodl jsem se posunout výměnu o další rok, na 80 tis. km, protože rozvody i stav řemenů se jevil vyhovující. Cena servisu cca 8 500 Kč, z toho cena materiálu cca 6 000 Kč.


Doplnění recenze ze dne 10.02.2019

Stav km nyní: 69 615 km

V uplynulém 2. pololetí 2018 se už některé drobné závady projevily. Bylo nutno opravit páčku pro ovládání světel, blikačů a troubení u volantu vlevo, a pár dalších drobností seřídit bez nutnosti výměny dílů. Dány nové zapalovací svíčky. Cena servisu cca 8 500 Kč, z toho cena materiálu cca 6 000 Kč. Před koncem roku se odbodoval silentblok od trubky středního tlumiče výfuku. Opraveno ve značkovém servisu Praha Zličín připáskováním, protože značkový servis tvrdil, že jde o konstrukční vadu všech sedanů Logan a opětovné nabodování by opět upadlo.

A teď to hlavní, dne 9.2 2018 jsem vůz prodal. Nyní stojí v Davocar Olbramovice a bude se prodávat za 70 tis. Kč vč. kompletní sady letních kol.
Tím jsem současně uzavřel zhruba 13 letou periodu, kdy jsem jezdil s vozy Dacia a byl jsem s nimi velmi spokojen, možná tento poslední sedan byl mírně poruchovější. Cítím už jakousi potřebu změny značky a proto příští vůz nebude Dacia. Mám již pořízen nový vůz jiné značky a časem sem dám i jeho recenzi.

Přečetli jste recenzi, teď ji můžete ohodnotit: Hodnocení inzerátu: 35


Komentáře uživatelů k recenzi Dacia Logan

Vložit komentář
 

 
 
Nahrávám obrázek...
 
X
  • Dacia Logan
  • Dacia Logan
  • Dacia Logan
  • Dacia Logan
  • Dacia Logan
  • Dacia Logan
  • Dacia Logan