Rok výroby:1997Typ motoru:1600 16vStav km při koupi:2 500 kmStav km nyní:165 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?10 letPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:9. 11. 2008
Cca od 60 000 km po určité době vysoké otáčky na volnoběhu. Výměna krokového motorku nepomohla. Řeším resetem řídicí jednotky. Podle mého názoru je toto způsobeno měkou autobaterií, kdy při startu klesá palubní napětí na úroveň která rozhodí řídící jednotku. Původí baterie vyměněna po 7 letech za baterii Varta blue 55 Ah 420 A dle EN. Původní baterie měla 520 A dle EN. Bohužel v té době baterie Varta (v bezúdržbovém provedení) jinou bateri v levém provedení neměla.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Lanos 1.6 SX 16 v rok výroby 1997 koupen v roce 1998 opravený po čelní bouračce s najetými 2700 km. V současné době najeto 165 000 km. Do cca 120 000 km spotřeba 6 - 7 l. Nyní 6,5 - 7,5 l ve všech režimech. Olej měněn 1x ročně nebo po 15 000 km bez doplňování. Přední kotouče 1 x měněny + 1x destičky. Zadní brzdy původní. Na podzim 2007 měněn (140 000 km) po druhé poslední díl výfuku. Přední tlumiče měněny jednou, zadní jsou původní. Jednou měněny prasklé zadní pružiny a jednou kulové čepy. Nepříjemnou vlastností je poměrně nízká účinnost reflektorů.
Na měkce naladěný podvozek jsem si dlouho po ježdění ve Škodovkách nemohl zvyknout. Nyní již v pohodě.
Mimo běžnou pravidelnou údržbu a uvedené opravy, poruchy žádné. Nejsem závodník ale 108 k je velmi příjemných a auto je velmi živé. Od cca 100 000 km již mírné rozdrnčení, ale pro mně na přijatelné úrovni. Do této doby bylo auto velmi tiché. Rozvody měněny v 75 000 a 145 000 km. Při 145 000 vyměněno preventivně i vodní čerpadlo. Brzdy ač bez ABS velmi účinné a progresivně reagující. Řízení s posilovačem velmi přesné i nyní po 165 000 km. Jediné co mi chybí v současné době, je klimatizace. Koroze zatím žádná. S autem jezdím dále do úplného konce.
Kdyby byla možnost opakované koupě určitě kupuji i tento 10 let starý typ!!
Pokračování v roce 2017. Najeto 245000 km. Auto používám pouze v zimně. V létě jezdím s autem s klimatizací. Motor je již dosti hlučný a spotřeba stoupla na 7,5 -8,5 l na krátkých tratích. Vyměněn zadní díl výfuku + vlnovec. Vyměněny kotouče a destičky + brzdové hadičky. Vyměněny kulové čepy na nápravě. Jinak běžná údržba. Vše svépomocí.Takže za pár šupů. Začíná se objevovat mírná koroze na levém předním blatníku. na TK prochází bez problémů. Původně jsem si myslel, že ho v zimě dojedu tak dva tři roky po koupi nového v roce 2010. Jezdí již sedm let. Stojí venku na mraze a startuje bez problémů. TK má do roku 2018 pak uvidím, pokud si neřekne sám.
25.2.2018 najeto 249 525 Km. Klekla spojka, dva měsíce před technickou prohlídkou. Dále již opravovat nebudu. Auto pošlu na zasloužený věčný odpočinek. Původně jsem předpokládal, že bude jezdit tak 2-3 roky vedle nového Hyundaie, koupeného v roce 2010 !!! Jezdil 8 let. Protože se již začíná hlásit o údržbu nový!! Hyundai, nebudu strkat další peníze do starého a ojetého auta u kterého nevím, co vzhledem k jeho stáří klekne dalšího.
I tak po celou dobu užívání Lanose maximální spokojenost. Poslední roky mně chyběla klimatizace. Vzhledem k tomu že jsem s Lanosem jezdil pouze v zimě nevadilo to. Nicméně Hyundai je díky tomu velmi zachovalý. Jsem důchodce a nemohu měnit auta každé tři roky!!!
Stále stejné. Lanos jezdí pouze v zimně. Stav na tachometru 212 000 km. Vyměněn pouze olej v motoru a opraven motorek ostřikovače.Auto loni v létě absolvovalo bez problémů STK. Baterie o které si myslím že nepřežije zimu , přežila i tuto. Auto stojí venku, není garážované. Jinak nic jiného neměněno. Objevila se první koroze na lemu pravého předního blatníku.Ještě ho nechám jezdit do příštího roku kdy končí STK a pak uvidím. Zlaté autíčko.
Auto stále jezdí pouze v zimě ( cca 8 000 km). Celkově najeto 231 000 km. Od roku 2013 vyměněny brzdové kotouče ( po druhé), brzdové hadičky, střední a koncový díl výfuku. STK v roce 2014 prošlo bez problémů. V roce 2016 by to mělo být také bez problémů. Koroze lemu pravého předního blatníku se zvětšila ( blatník není originál) jinak koroze celkem únosná a na první pohled není vidět. V roce 2014 měněny po třetí rozvody, nicméně od výměny rozvody hlučí. Buďto nekvalitní neoriginální díl, nebo moc napnutý řemen. S tímto jezdím již třetí rok a stav se ani nezhoršuje ani nezlepšuje. V létě to otevřu a podívám se na to. Vypadá to, že auto několik zim ještě vydrží. Málo účinné reflektory stále původní, nicméně někde se ztrácí napětí( přechodové odpory) takže jízda za tmy žádné posvícení. Ukostřením to není. Motor již hlučný, ale startuje i za mrazu bez problémů a spotřeba oleje mírná,tak jak jsem psal dříve.
Lanos jezdí pouze v zimě, šetří Accenta, který mu nesahá ani po kolena.Stav tachometru 203 500 km. V létě jezdí Accent ( má klimatizaci). Opravy žádné. Zadní brzdy stále původní. Originál AKU vydržel 8 let. 2. Varta je tam stále. Auto stojí venku a startuje bez problému i při - 20oC !! Auto již nijak nešetřím a tak mu u šlapu na krk. V kopcích stále paráda. Vloni v zimě do mně mírně narazila dodávka na přední nárazník, který se zdeformoval. Sepsali jsme protokol a než jsem se dostal na prohlídku na pojišťovnu, nárazník se sám vyrovnal a je tam dosud !!!
červen 2010. Najeto 191 000 km. Auto všeobecně hlučnější, ale jezdí bez problémů a motor stále živý. Při studeném motoru je vyšší spotřeba, takže v průměru stoupla na 6,5 - 7,5 l / 100 km. Mírná spotřeba oleje 1 l / 15 000 km. Po bezproblémové technické prohlídce. Na pravé nápravě při velkých nerovnostech je slyšet jakésy rány. Příčinu nedokázal nikdo najít a tak jezdím dál. Od minula nic neměněno. Na radu jsem zkusil dát olej 10W/40 místo 5W /40. Zdá se že stoupla spotřeba paliva. Jinak bez problémů. Na zimu vrátím zpět 5W/40 .Auto má stále druhou baterii. Podvozek i karoserie bez koroze. Kupuji nového Accenta v plné výbavě za 215 000 Kč a toto si nechávám jako druhé auto. Pokud by měl někdo zájem , levně prodám.
Po roce stav na tachometru 185 000 km. Vyměněn vlnovec přední časti výfuku a preventivně zadní tlumiče. Před 14 dny prasklo lano ruční brzdy ( původní) vyměněno. Zadní brzdy původní a v pohodě. V říjnu na přechodu pro chodce náraz ze zadu od Volva 40. Volvo zrušené čelo, nárazník, svetla , blatníky ,kapota a chladič. Daewo díky závěsu na přívěs pouze poškrábaný nárazník a rozbitá elektrická zásuvka u závěsu a díky nárazu hnutá sedačka řidiče.Kontrola a oprava 2000 Kč platila pojišťovna viníka. Náraz byl tak silný, že mně odhodil 30 m za přechod pro chodce před kterým jsem stál. Vzhledem ke stáří vozu a jeho celkově ještě dobrém stavu nic neřeším a jezdím dál. Po 12 letech koroze na podvozku téměř žádná.
Lanos je fakt super auto, také sme na něj přecházeli z Favorita a byl to fakt luxus...nejlepší motor a výbava 1.6 16V SX..na tohle auto dodnes rád vzpomínám...přeji hodně šťastných km
Komentáře uživatelů k recenzi Daewoo Lanos
lanos stále jezdí !!!
Pokračování v roce 2017. Najeto 245000 km. Auto používám pouze v zimně. V létě jezdím s autem s klimatizací.
Motor je již dosti hlučný a spotřeba stoupla na 7,5 -8,5 l na krátkých tratích. Vyměněn zadní díl výfuku + vlnovec. Vyměněny kotouče a destičky + brzdové hadičky. Vyměněny kulové čepy na nápravě. Jinak běžná údržba. Vše svépomocí.Takže za pár šupů.
Začíná se objevovat mírná koroze na levém předním blatníku. na TK prochází bez problémů. Původně jsem si myslel, že ho v zimě dojedu tak dva tři roky po koupi nového v roce 2010. Jezdí již sedm let. Stojí venku na mraze a startuje bez problémů. TK má do roku 2018 pak uvidím, pokud si neřekne sám.
08.04.2017 | 17:16:50 | mosoj | 109.81.215.* Reagovat
RE: lanos stále jezdí !!!
25.2.2018 najeto 249 525 Km.
Klekla spojka, dva měsíce před technickou prohlídkou. Dále již opravovat nebudu. Auto pošlu na zasloužený věčný odpočinek. Původně jsem předpokládal, že bude jezdit tak 2-3 roky vedle nového Hyundaie, koupeného v roce 2010 !!! Jezdil 8 let. Protože se již začíná hlásit o údržbu nový!! Hyundai, nebudu strkat další peníze do starého a ojetého auta u kterého nevím, co vzhledem k jeho stáří klekne dalšího.
I tak po celou dobu užívání Lanose maximální spokojenost. Poslední roky mně chyběla klimatizace. Vzhledem k tomu že jsem s Lanosem jezdil pouze v zimě nevadilo to. Nicméně Hyundai je díky tomu velmi zachovalý.
Jsem důchodce a nemohu měnit auta každé tři roky!!!
27.02.2018 | 14:23:04 | mosoj | 109.81.215.* Reagovat
Stav únor 2013
Stále stejné. Lanos jezdí pouze v zimně. Stav na tachometru 212 000 km. Vyměněn pouze olej v motoru a opraven motorek ostřikovače.Auto loni v létě absolvovalo bez problémů STK. Baterie o které si myslím že nepřežije zimu , přežila i tuto. Auto stojí venku, není garážované. Jinak nic jiného neměněno. Objevila se první koroze na lemu pravého předního blatníku.Ještě ho nechám jezdit do příštího roku kdy končí STK a pak uvidím.
Zlaté autíčko.
08.03.2013 | 00:02:46 | mosoj | 89.235.32.* Reagovat
RE: Stav k lednu 2016
Auto stále jezdí pouze v zimě ( cca 8 000 km).
Celkově najeto 231 000 km. Od roku 2013 vyměněny brzdové kotouče ( po druhé), brzdové hadičky, střední a koncový díl výfuku.
STK v roce 2014 prošlo bez problémů. V roce 2016 by to mělo být také bez problémů. Koroze lemu pravého předního blatníku se zvětšila ( blatník není originál) jinak koroze celkem únosná a na první pohled není vidět. V roce 2014 měněny po třetí rozvody, nicméně od výměny rozvody hlučí. Buďto nekvalitní neoriginální díl, nebo moc napnutý řemen. S tímto jezdím již třetí rok a stav se ani nezhoršuje ani nezlepšuje.
V létě to otevřu a podívám se na to.
Vypadá to, že auto několik zim ještě vydrží. Málo účinné reflektory stále původní, nicméně někde se ztrácí napětí( přechodové odpory) takže jízda za tmy žádné posvícení. Ukostřením to není. Motor již hlučný, ale startuje i za mrazu bez problémů a spotřeba oleje mírná,tak jak jsem psal dříve.
14.12.2015 | 21:18:54 | mosoj | 109.81.211.* Reagovat
Stav únor 2012
Lanos jezdí pouze v zimě, šetří Accenta, který mu nesahá ani po kolena.Stav tachometru 203 500 km. V létě jezdí Accent ( má klimatizaci). Opravy žádné. Zadní brzdy stále původní. Originál AKU vydržel 8 let. 2. Varta je tam stále. Auto stojí venku a startuje bez problému i při - 20oC !!
Auto již nijak nešetřím a tak mu u šlapu na krk. V kopcích stále paráda.
Vloni v zimě do mně mírně narazila dodávka na přední nárazník, který se zdeformoval. Sepsali jsme protokol a než jsem se dostal na prohlídku na pojišťovnu, nárazník se sám vyrovnal a je tam dosud !!!
13.02.2012 | 23:26:05 | mosoj | 89.235.32.* Reagovat
3. pokračování
červen 2010. Najeto 191 000 km.
Auto všeobecně hlučnější, ale jezdí bez problémů a motor stále živý. Při studeném motoru je vyšší spotřeba, takže v průměru stoupla na 6,5 - 7,5 l / 100 km. Mírná spotřeba oleje 1 l / 15 000 km. Po bezproblémové technické prohlídce. Na pravé nápravě při velkých nerovnostech je slyšet jakésy rány. Příčinu nedokázal nikdo najít a tak jezdím dál. Od minula nic neměněno. Na radu jsem zkusil dát olej 10W/40 místo 5W /40. Zdá se že stoupla spotřeba paliva. Jinak bez problémů. Na zimu vrátím zpět 5W/40 .Auto má stále druhou baterii. Podvozek i karoserie bez koroze.
Kupuji nového Accenta v plné výbavě za 215 000 Kč a toto si nechávám jako druhé auto. Pokud by měl někdo zájem , levně prodám.
22.06.2010 | 15:54:27 | mosoj Reagovat
pokračování po roce
Po roce stav na tachometru 185 000 km. Vyměněn vlnovec přední časti výfuku a preventivně zadní tlumiče.
Před 14 dny prasklo lano ruční brzdy ( původní) vyměněno. Zadní brzdy původní a v pohodě.
V říjnu na přechodu pro chodce náraz ze zadu od Volva 40. Volvo zrušené čelo, nárazník, svetla , blatníky ,kapota a chladič.
Daewo díky závěsu na přívěs pouze poškrábaný nárazník a rozbitá elektrická zásuvka u závěsu a díky nárazu hnutá sedačka řidiče.Kontrola a oprava 2000 Kč platila pojišťovna viníka. Náraz byl tak silný, že mně odhodil 30 m za přechod pro chodce před kterým jsem stál.
Vzhledem ke stáří vozu a jeho celkově ještě dobrém stavu nic neřeším a jezdím dál.
Po 12 letech koroze na podvozku téměř žádná.
29.11.2009 | 00:03:02 | mosoj Reagovat
Lanos je fakt super auto, také sme na něj přecházeli z Favorita a byl to fakt luxus...nejlepší motor a výbava 1.6 16V SX..na tohle auto dodnes rád vzpomínám...přeji hodně šťastných km
12.11.2008 | 15:59:49 | PJ Reagovat