Rok výroby:1998Typ motoru:800Stav km při koupi:60 000 kmStav km nyní:70 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?1 rokPrůměrná spotřeba:7 l/100 kmVloženo:23. 7. 2008
Nejprve bych chtěl napsat, že předchozí majitel byl 60-letý pán, takže auto moc nehonil.Ve 40tis. měnil čepy tlumiče...koupil jsem ho při 60tkm.
Najezdil jsem sotva 1000km a už to začalo,tlumič se začaly znovu ozývat,stejně jako čepy,začala se objevovat dost velká vůle na řízení.dal jsem ho aby se na něho podíval odborník,potvrdilo se co jsem si myslel, špatné tlumiče čepy,řízení,komplet zkotrodovaná ramena řízení!! cca oprava by stála 15-20tis., podotýkám neznačkové díly a v neznačkovém servise.
Hodnocení a zkušenosti s autem
Zkušenosti jenom špatné,koupil jsem ho pro manželku, ale to byla chyba, tohle auto opravdu pro ženy není.Bez serva opravdu k ničemu.Chápu že je to vozidlo do města,ale ten netah je hrozný!!Menší kopec a už nejede a do města bez serva?
To je opravdu snad omyl,ne?Není to ani na nákup, vzhledem ktomu že kufr je opravdu malý.Podotýkám, že servo má jen zlomek Matizů, těžko zaparkovat,zvláště pro ženu.
Měl jsem ho sotva a rok a moc rád jsem se ho zbavoval,je to auto opravdu nanic!!Spotřeba kolem 7 litrů se mi zdá na takové malé auto, které nejede opravdu moc.Musím říct že jsem se ho rád zbavil a už nikdy více tenhle vůz!!
Opravdu nevím co napsat pozitivního,vystřídal jsem opravdu dost aut, ale tohle bylo opravdu nejhorší.
Měl jsem toto auto mezi léty 2000 - 2015.Takže hodně dlouhou dobu jsem s ním jezdil.
Pozitiva: Luxusní zvuk motoru. Není auto s lepší barvu zvuku motoru při akceleraci. Krásné auto po estetické stránce jako exteriér, tak interiér. Příjemně se ovládá. Nízká spotřeba benzínu, kolem 5,2 - 5,35 litru.
Negativa: Úzký rozchod kol. Auto je úzké a vysoké. Boční vítr s ním hází a někdy i změní směr jízdy. Třeba Renault Twingo nebo Toyota Aygo jsou o 12 cm širší a lépe sedí na silnici.
S Matizem 0.8 jsem najezdil 198 000 km. Pak jsem měl silnějšího Matize 1.0. Jízdní vlastnosti podobné, ale měl tužší karoserii a více držel rychlost do kopce. Ale spotřeba Matize s litrovým motorem byla o půl litru vyšší.
Najeto 47 tisíc, rok 2004,nula osma, tak prvně jsem vše vyměnil - brzdy, kapaliny kromě převodovky - tu jsem jen dolil, filtry, kabely, svíčky . Okamžitě jsem vyčistil sání a zadělal egr kurvítko a teď je to torpédo, proti Fabii haťapce 1.2 velký rozdíl v akceleraci, haťapka při rychlostech nad 100 žere jako tank a má ne efektivní převody, co se týká místa tak fabka vyhrává na kufr-jinak žádná změna, chybí mi posilovač řízení.
Taky jsem se nechal zlákat chválou lidí, co údajně matize měli, že je to dělo, co málo žere. Nejsem náročný, nepotřebuji jezdit rychle, ale to, co jsem koupil, mě opravdu překvapilo. Má najeto cca 100tis, jeden puchýřek na blatníku, zespodu vypadá pěkně, zvuk taky poměrně tichý, ale ten výkon ... teď asi někteří přemýšlí, jestli jsem byl překvapen mile, nebo nemile. Bohužel matiz je pro mě zatím velké zklamání. Má obsah 1.0, ale výkonově je to velice slabé. Přešel jsem z peugeota 106 1.1, ale tam, kde jsem do kopce s peugeotem zařadil i pětku, musím s matizem podřazovat na trojku a to to dole rozjedu třeba na 90, na kopci už mám ale 40. Čert vem výkon, když to nebude moc žrát, tak to jsem chopný zkousnot, ale víc mi vadí, že při řazení, když uberu plyn, tak otáčky zůstávají dlouho nahoře, takže musím buď se sešlápnutou spojkou čekat 5s, než klesnou, nebo tam ve vyšších otáčkách rvát rychlost, což nejde samozřejmě moc dobře. V diskusních fórech jsem se dočetl, že to dělá více lidem, někdo tam dokonce psal, že je to vlastnost moderních motorů, aby se snížily emise. Nevím tedy, co má řvoucí motor společného se snížením emisí, ale nejsem odborník. Dalším velkým zklamáním je malý kufr. Zatímco do peugeotu jsem dal dva 200litrové sudy na vodu se sklopenými sedadly, do matizu se nevejde ani jeden. Taky světlomety mě svým výkonem při jízdě večer moc neoslnily, dálkové světlo ujde, ale po přepnutí na potkávací je to tak na 40km/h rychlost, moc to nesvítí. Možná jsem narazil jen na špatný kus, ale můj názor je po vyzkoušení jednoznačný - nebrat.
13.10.2019 | 10:17:34 | Max
| 176.74.128.*Reagovat
mam doma auto matis chevrolet,kdyz je studeny tak to nechce jet, kdyz se zahreje jezdi dobre uz sem vimnenil svicky,kambele od svicek, landasondu, a furt to dela, je to txden co se nam rosvitil check a sviti porad poradi my nekdo co stim je
Eger ventil, nebo rozvody. To vozítko jsem koupil z hecu dnes již téměř veterán, no pro srágory to není - do Chorvatska bych na tom nejel, ale pro noviny nebo toaleťák! V každé vesnici Vám to kovář zprovozní, znám rodiny co s tím jezdí na dovolenou, auto se mi nekazí a rezavé jsem viděl i vw, je to jen otázka času, čepy se rozbíjí, ale na cestách co je 30 let nikdo nespravuje se není co divit - někdy to na cestě vypadá jako tester na nápravy v Kopřivnici u TATRy, Matiz je malé levné vozítko pro lidi co si nevydělávají v parlamentu a má jedinou chybu, že se nevyrábí, za slušné ojetiny dáte míň než za druhotřídní aku kolo, ženu dáte na řidítka děcka na štangli a nákup do nosiče kolem zadního blatníku a určitě budete vypadat líp jako v naleštěném matizu.
20.06.2019 | 17:20:08 | tibor
| 37.48.48.*Reagovat
Furt v servise
Koupil jsem auto daewoo matiz a to jsem neměl dělat. Od té doby co ho máme, jsme sním jezdili asi týden a půl, jinak je furt v servise. Nikdo pořádně neví či s tím autem je. Jen nám furt tvrdí, že je špatná elektrika a že je to zpravené. Zvláštní je, že se i přes to, se nám furt děje stejná chyba. Za studena jede, ale jak se zahřeje, tak párkrát vůle a zdechne. Pak už nenašli. Jestli máte někdo podobné zkušenosti a víte co s tím, tak prosím odepište.
Ahoj, co jsi tam měl dříve? Buď dát to samé nebo podle uvážení. Díval jsem se, dává se do toho často 5W30, tady si můžeš vybrat, co by si chtěl (cena, značka) www.carsshop.cz/naplne/oleje-a-maziva/motorove-oleje/5w-30.
Mám matizka ako druhé auto do mesta (hlavné je Audi a6). Z autami robím už vela rokov. Pôvodne som ho kúpil na kšeft. Zo srandi som sa na nom začal voziť ze nech sa ludia zasmejú (že :aha z Audi klesol na Matiza).Na moje prekvapenie som sa v tomto aute mýlil,.. Za ľudovú cenu je to docela schopné auto pre nenáročného vodiča. Na dovolenku do Chorvátska by som sa ňom nevybral,ale na nákupy a bežné vybavovačky,pre manželku úplne stačí. Pozn. ODKAZ: Pre "velikánskych" autičkárov čo v živote jazdili doma na lazoch na jedinom vozidle a to na traktory z motorom z Pioniera Treba sa na Matizi previezť a potom hodnotiť!
Mám také Matiska, jezdím s ním již třetí rok, nějaká oprava byla, ale jinak jsem zcela spokojená, auto jezdí bez problémů po městě, a to s ním jezdím klidně přes 100 km za město a funguje na dálnici dobře. Je pravda, že není na žádné závodění zvláště do zatáčky, servo nemám je mi 65 let a vůbec mi to nevadí. Všude se vejde a spotřeba je kolem 5l.Pokud vím do každého ojetého auta se musí vždy dát nějaké peníze, prostě nová nejsou. Setkala jsem se s osobou, která mi říkala, že s ním jezdili po Africe, ale jestli je to pravda to nevím. zdravím
Ja nemozem nic ine nez nesuhlasit. Auto mam uz 12 rokov a ziadne tlmice, capy som este nemenil. A to ma auto najazdenych 140 000km. V meste aj mimo mesta bolo v prevadzke. Servo chyba, to ano, ale zeby s nim zena nevedela zaparkovat?? Ked uz zena nevie zaparkovat Matiz, tak nech je radsej doma, max. na bicykli. Nakup? Nakupujeme pre celu rodinu (5 clenov vsetko dospely) a nie je problem dat vsetko do kufra! Maly vykon? Co cakate od 0.8 motora. Do mesta staci a mimo mesta plati: Pomaly dalej zajdes. Spotreba 7 litrov?? To si musel asi vylievat s nadrze benzin, kedze max spotreba je 5,6l max. 6l. Menene boli akurat rozvody, sviecky, filtre, olej a bezne veci, co sa kazia na kazdom aute. Ked si kupil vrak (aj ked od deda, ale nie kazdy je pedant na auta), tak nekaz kupu auta inym.
Auto mám již dva roky a jsem s ním maximálně spokojen.Málo žere,všude se vejde,v zimě super starty,super topení.Prostě je to malinkatej miláček a jestli někomu rezne,tak se o něj musíte lépe starat jako o každý plech.
18.06.2014 | 11:01:05 | Matiz je milaček
| 89.102.145.*Reagovat
RE: Daewoo Matiz 0.8 - "99"
No jistě, však jsme to měli v té brožuře, kurňa. V sobotu hezky pod auto, natřít gumoasfaltem podlahu, podběhy, vystříkat dutiny... a opakovat pravidelně pro jistotu každý rok. Nejlíp před panelákem, hezky lahváč po ruce, rádio naladěné na "hrají a zpívají Vám Plzeňáci", dobrý den, soudruhu domovní důvěrníku, to máme ale počasíčko, taky jste byl v průvodu? No že se ptám, tak čest... Tak tahle doba je už pryč, a zaplaťbůh jsou auta, u kterých se o plech starat nemusíš a přesto ti nezrezaví před očima. I když dneska už zase jejich počet začíná klesat - všude se šetří.
Nebudu tady radši nijak moc reagovat na názory psané níž, vím, že to nemá cenu, zvláště při stáří těchto příspěvků, ale jelikož může být tato stránka místem, kam se boudou koukat budoucí majitelé těchto vozidel, a toto může být místo, podle kterého si toto vozidlo nakonec vyberou, nebo ne. Taky jsem při výběru auta koukal sem, a zaváhal jsem. Díky bohu né dost, a díky tomu jsem hrdým majitelem vozidla Daewoo Matiz I. rv. 1998 v základní výbavě. Vozidlo má najeto 147 800km, a i přes takový nájezd nemá s ničím problémy. Ano, přiznávám se, taky mi spotřeba zatím nevychází nejlíp, ale to bude tím, že jsem si na něj ještě nezvyk, a jezdím krátké trasy, kdy je motor ještě studený, a tím taky víc spotřebuje. Opravdovou spotřebu uvidím v létě cestou na dovolenou. Co se týče řízení, ano, nemá to servo, ale to mi nevadí, a po chvilce zvyku točím volantem jedním prstem, při parkování dvouma. Ano, řazení, zejména 2. rychlostního stupně ze 3. rychlostního stupně vyžaduje cit, trochu zvyku, a je to v pořádku. Jde to trochu z tuha, ale pokud vím, není to závada. Dále, jak zde někdo psal, že je to líné, chci vidět jeho recenzi na Fabii 1.2 HTP. Tyto auta jsou totiž jak reálně, tak i při výpočtech různých hodnot mnohem línější, než Matiz, a osobně mám již 5 pomyslných zářezů na volantu z měření si sil s Fábkou. Na akceleraci nikdy neobstála, v maximálce by možná měla navrch. Kdoví. U tohoto auta jsou především výhodou jeho vnější velikost, která ho řadí k mrňousům, ovšem vnitřní prostor mi přijde dokonce pocitově větší, než u některých aut vyšší kategorie. Z Matizu je krásný výhled, vevnitř je vše dokonale uspořádané, že po prvním dni jsem neměl problém se trefovat do různých ovládacích prvků bez použití zraku. Topení, jak zde někdo psal, je opravdu vynikající, a oceňuji ho právě pro pravidelné ježdění krátkých vzdáleností. No, a hlavní výhoda, provozní náklady. Malý objem=nízká cena PZP! Jo, a nebojte se, Matiza převrátit, to není tak snadné, jak si někteří myslí. Drží bezvadně.
Děkuji za postřehy,zvažuji nákup. Bohužel se sem vmísily zcela zcestné výkřiky a invektivy nesouvisející s popisem a kvalitou stroje. Těm co popsaly zkušenosti děkuji. Jinak jsem měl taky Trabanta, medil jsem si v totalitě ( byl na ně pořadník) ale je jiná doba. Trabantík netopil a žádný velký oheň to taky nebyl :o), časté závady instalace 6V, zapalování atd. Jo, jednou mi od topení (výměník na výfuku) chytnul plamenem (zdárně uhašeno).
Pičovina jako vrata. Trabant topí chladícím vzduchem. Je to obyčejný vzduch, nasávaný axiálním ventilátorem, hnaný soustavou usměrňovacích plechů okolo válců a hlav - mezi jejich žebry (stejně jako náporový vzduch u motocyklu). Tento vzduch dále proudí okolo předního tlumiče výfuku, kde se ještě více ohřívá (tlumič je obalen ještě jedním plechovým pláštěm a mezi ním a tlumičem vzduch proudí) a potom je hadicí (dříve ještě s tlumičem hluku) veden přímo do kabiny. A teď mi vysvětli, od čeho by asi tak hořelo? Od chladícího vzduchu? Chachacha! Ty totiž ani nevíš, proč ti ten trabant chytnul. Od topení tam nechytne ani benzín, protože tam není taková teplota.
My máme Daewoo Matiz (prvej série) rok výroby 2001 a sme úplne prví majitelia - tzn., že na ňom jazdil len môj tatko a teraz aj ja. Je to celkom dobré auto s plne pohodovou spotrebou. Veľmi nepríjemné však je, že keď sme na ňom mali najazdené cez 120 000 km s pravidelnou výmenou kvapalín a vzornou údržbou, nás 3x nechal v štychu (problémy s karburátorom). Taktiež sa nám raz zaseklo zadné koleso (to však bola z časti neodborná výmena bubnov. Inak sa mi na ňom jazdí výborne (zhodou okolností som dnes urobil rekord - ručička na 150 km/h), ale mám problémy vo vysokých oráčkach so spojkou (nie sme si istí), ktorú budeme musieť vymeniť. Nie sme s tatkom mechanici, ale takéto prkotiny dokážeme urobiť. Pre pánov, ktorý potrebujú dvojlitrové motory a maximálku cez 250 km/h a čisté ručičky toto auto veru nie je. Kto chce šetriť a ľahko parkovať si auto obľúbi. Ešte by som poznamenal, že v minulosti sme mali a stále máme (už len ako veterán) Fiat 600D 0,8l r.v. 1964 a oproti nemu je Matiz limuzína.
Trochu nechápem, problémy s karburátorom? Mám Daewoo Matiz, dokonca rok 1999, ale karburátor som nikde nenašiel, pretože ho nemá. Ale inak súhlasím, pre človeka, čo nepotrebuje svojím autom kompenzovať malé EGO, je Matiz vynikajúci. Mám ho bez serva, a do mesiaca som si v pohode zvykol točiť jedným prstom. Ako rád hovorievam, načo posilnovač, keď mám posilnovnu!
Máme s manželem společné auto Forda kombi a zdůrazňuji,že na něj nedám dopustit.Ale přesunutí firmy kde pracuji mě donutilo přemýšlet o autě pro mě,protože jezdit v zimě na kole mimo město není v mínusových teplotách nic příjemného.Jsme jen průměrná domácnost a tak jsem dost klesla v požadavcích na auto a koupila si Matize 0,8 r.v.2001.Asi týden mi trvalo než jsem si zvykla,ale teď jsem ráda,že ho mám.Spotřeba mi vychází na 6l,na křižovatkách to má odpich a topí jak blázen.Jezdím nejvíc tak 90km/h a super.Parkování až na ten posilovač řízení co to nemá je fain.Má to tužší řazení dvojky,ale je to o zvyku.V pohodě naložím větší nákup.Auto mám po kompletní kontrole v autoservisu a je v dobrém stavu a na ty léta bez koroze.Netvrdím,že je to super auto,ale do města a kousek dál je úplně dostačující.Záleží na tom co od auta očekáváte a podle toho je třeba vybírat.
16.11.2011 | 15:45:40 | Ida
| 178.22.116.*Reagovat
Reakce na lži
Nevím jestli se mám smát anebo spíše brečet z této recenze. Autor zřejmě to auto viděl, když ho v jeho htpčkové fábce předjíždělo a on nevěděl jak na to regovat a tak si ulevil aspoň touto tecenzí. To aby ve 40 tisících odešli čepy? Blbost. V 60ti tis. řízení = totální kravina, vůle v řízení - no nějaká tam asi může být, ale malá. Oprava řízení a ramen vyjde na 6.000, když to trochu přeženu a rozhodně ne na oněch 15-20 tis., to ho chtěl asi někdo pěkně okrást. Vím co píšu, auta opravuji. Spotřeba 7 litrů? To je už vážně sranda? Matiz se nedostane nad hranici 6,7 litru, i když ho pořád honíte. Dle mě rozhodně nemělo toto auto údajného majitele najeto oněch pouhých 60.000 km, ale pokud ho skutěčně měl, tak cca 160.000 km, to by se dala možná věřit i ta spotřeba 7 litrů.... Ten motor nemá rád vytáčení nezahřátého, ale to ostatně žádné, ale tento je k tomu náchylnější o trochu víc. Pak se může objevit i větší spotřeba oleje. Ale už vůbec nechápu, co může být za horší krám, než je Megane, který majitel taky údajně vlastnil. To jsou pěkný cajky, to je víc člověk v servise než na cestách...
htp fabiu (47kw) som v minulosti jazdil firemnu 4 roky, dnes som sa bol previezt na Matize s 80tkm... Zarucene viem ze to htp nepredbehne - netaha to totiz ani dole kopcom :))) Uz 2 ludia su privelka zataz pre ten motorcek. Motor olejnicka. htp je ulet ale proti tomuto je relativne v pohode
22.10.2016 | 19:52:43 | Erik
| 78.98.146.*Reagovat
Komentáře
Z většiny komentářů je mi na blití. Čiší z nich nadutost, naprostá neznalost a u některých hloupost autorů. Předpokládám, že většina z nich v Matízu nikdy neseděla, nebo jejich řidičské umění je bídné (i když se vyjadřují tak, že by mohli radit i pilotům F1). Lepší je ty komentáře nečíst.
Tak to je dost dobrej příspěvek. Takovej vědeckej...tady na těch recenzích se vždycky dobře pobavím. Ostatně inteligence zdejších "řidičů a mechaniků" přesně odráží stav na našich silnicích. Iq tykve, obrovské sebevědomí, v rukách nasr.no, ale každý je mad max...
Synku, ty si asi v Trabošu ani neseděl. Měl jsem jich 5 (slovy pět), limuzin. Jezdil jsem s ními cca 45 - 50.000 km ročně !! Coby s firemním autem. Že jsem do Traboša naložil až 800 kg nákladu + svých 150 kil a ujel s tímto kolem 25 km, se stávalo jednou za měsíc. Spotřeba byla v rozsahu 5 až 12 litrů, dle způsobu jízdy a jestli to jezdilo v létě nebo v zimě. Na nějakou poruchu si nepamatuji. Snad jednou mě upadl nárazník. Prorezavěl šroubek. :-))
01.10.2015 | 18:07:24 | Henry
| 78.157.164.*Reagovat
RE: Trabant
Zjevně stará škola :D popravdě dneska s takovým autem udělat ročně takový nájezd no nechtěl bych v tom jezdit jinak 800KG nákladu celkem 1 tuna na Trabanta se divím že se rozjel..a ani se mě tomu nechce moc věřit ovšem stávají se kdoví jaký věci.
Zjevně mladík bez zkušeností :-) Pamatujete trabanty, frčící (ano, frčící) s karavanem do Bulharska? Ne s nějakým nákladním vozíkem, ale s obytným karavanem... a ještě zahrádkou na střeše... běžný úkaz osmdesátých let. Trabant byl pracant k neutahání. Jednoduchý, snadno opravitelný, kufr jako hrom, čtyři osoby v pohodě. Motor dostatečně výkonný, takže prohrábnout na asfaltu byla brnkačka. Zato do kopce jel i na sněhu, jako škodovka. Ne jako dacia, nebo Wartburg - ty už měly problém s nadlehčováním přední nápravy.
Bez zkušeností bych neřekl spíše s jinými a novějšími zkušenostmi :) a právě díky tomu že vím co je Trabant si nedokážu dneska v takovém autě za dnešních podmínek představit udělat ročně takový nájezd :D jinak co bylo bylo dřív to tak prostě chodilo.
Na jedničku vpohodě, dvojka byla horší ale pak už do jelo. Čtyřka byla s volnoběžkou. Ono to zadní příčné péro sedlo nadoraz, kola si čaply jako žába - auto celkově ztuhlo a jelo se. :-) Pocit byl asi jakbych jel ve vlečce Terry.
01.10.2015 | 18:47:40 | Henry
| 78.157.164.*Reagovat
Jandaxx
Nevím s čím jsi porovnával Matize, že ti připadal svižný... Já měl 20 roků Trabanta. Akdyž jsem se projel v Matizu na předváděčce, zděsil jsem se té "akcelerace"! Můžu tady odpřísáhnout, že to fakt nemá ANI na TRABANTA! Nemluvím teď o maximální dosažitelné rychlosti (má to pětku, trabant měl jen čtyřku), ale jakékoliv zrychlení, ať už z klidu nebo letmo - děs - žádné! Plyn na podlaze, a auto líná lemra. A to i když měl motor otáčky. Utíkal jsem od něho pryč, taková mrtvola mi nesmí do domu. A ta spotřeba? K výkonu vysoká. Prostor? Žádný! A bezpečnost? Utopie, co je to? Letící čmelák dobře čelně naražený a je po Matizu :-))
No, tak to bych si klidně dal 400 metrů s pevným startem a ten cajk Trabant by zmizel v prachu po polovině. To je ubohý, číst ty komentáře a navíc ještě Trabantova skvělá spotřeba, v zimě zima a je to vůbec nejméně bezpečné auto na světě...
Ha ha ha, kolik trabantů jsi olítal, že tady vyvracíš tento názor? Já jich měl celkem 5 a JEZDIL jsem s nimi 20 let. A jezdil jsem i s Matizem a věř, že je to pravda. Na trabanta se ani neuprdne. A ten bakelit, jak říkáš, tahal za sebou karavan do bulharska. Zkus to s matizem a přijdeš s volantem pod paží pěšky. A nebezpečnost trabanta? O té nevíš vůbec nic. Přečti si o tom něco jiného než propagační kecy německých novinářů po sjednocení německa.
Tak jako proč ne, vem trabanta, dáme sprint, dáme závod na spotřebu,... Klidně si to dám. Můj Matiz má nalítáno 147 000km, tak si myslím, že výmluvy stylu "máš leštěnku" si můžeš nechat. Jo, a zapoměl jsi dodat, že v zimě jsi škrábal v trabantu okno i zevnitř, a jezdil ve vaťáku.
U Trabošů (všech) když jsem pustil prudčeji spojku, proklouzly s jekotem kola. Byl prostě ve předu dost lehký. Já měl tehdy kolem 150 až 180 kil a musel jsem proto co zhruba dva měsíce přehazovat ve předu kola. Ty levý se nadměrně sjižděly. :-))
01.10.2015 | 18:18:54 | Henry
| 78.157.164.*Reagovat
RE:Jandaxx
Viděl jsem bouračku, kdy do Traboša z boku na křižovatce narazila Škoda 100 (ve Frýdku - Místku, za policajtama - jak se jede na Frýdlant novou cestou). Traboš s ženskou odlétl ze silnice do přikopu asi 8 metrů a jediné poškození bylo na dveřích a blatníku, kde byl odpadlý lak až na bakelit, v délce asi jednoho metru. Ženská se sice pochcala ale jinak ji nebylo nic. Stovka měla rozbitý jedno světlo, trochu promáčkle čelo a mírně bouchlou a nazvednutou kapotu. Matíz nebo jakykoli "plecháč" by dopadl hůře. :-))
01.10.2015 | 18:30:07 | Henry
| 78.157.164.*Reagovat
RE:Jandaxx
Já znám zase příhodu z 80.let kdy člen rodiny jel se známým v Trabantu a když do nich vrazilo auto tak řidič zůstal málem sedět vedle auta i s volantem v ruce :D něbot mu upadly dveře a ještě vypadl ven :D a snad nechcete tvrdit že starej bakelit je bezepčnější jako modernější plechový auto ?? :D 8 metrů v příkopě a promáčklý blatník a jak se tam dostali rovnou vzduchem na blatník ?
Do Traboše vrazila stovka, směr dveře a zadní blatník - ty byly nárazem zbaveny laku. Čelo stovky, světlo a trošinka kapota utrpěly nárazem. Na nárazník si už nepamatuji, mohl ale být i plastový - jak si to někteři upravovali. Lehký auto odlétlo vzduchem až prakticky za příkop (byla zam nějaká vrba - auto letělo kolem ní, pak ten asi metrový příkop a louka).
01.10.2015 | 19:06:29 | Henry
| 78.157.164.*Reagovat
RE:Jandaxx
Pane NIck, bakelit se na trabantu vůbec nevyskytoval. Materiál, z něhož byl vyroben, byl velmi pevný a pružný, věřte, že byste měl hodně práce s tím ho třeba ulomit. Povídačky o trsátkách jsou jen lidová tvořivost, a pochází od těch, kdo trabanta znali asi tak, jako (s prominutím) Vy. Trabant byl choulostivý při nárazu zezadu, ale jinak to bylo velice pevné auto na tu dobu. Ale neměli bychom zde plevelit recenzi trabanty, jsme na Daewoo. A tato diskuse by se brzy zvrhla v něco, co nemá konec, a to nechceme, že.
Se zbytkem vašeho příspěvku souhlasím ovšem kdyby jste četl pozorně tak jsem napsal že to je historka z 80.let u které já jsem nebyl a nepíši že bakelit vyskakoval ale že upadly dveře které rozhodně nedrží na bakelitových pantech rozumíme si ?? :)
Ať je jaké je, pro manželku bych ho nikdy nekoupil. Na to ji totiž mám moc rád. A abych si jednou, až ji někdo smete, vyčítal, že jsem ji posadil do takového kripla, musel bych se oběsit. Tak jsem ji vzhledem k financím koupil alespoň fabii. Není to kdovíco, ale i kdyby to poskakovalo přískokama a žralo 10 l, tak je v tom rozhodně větší bezpečí než v Matizu. Matiz ano, ale jen pro tchýni!
Je pravda, že měl v v EuroNCAP testu jen 3 hvězdičky, ale v té době to byl v kategorii mini a malých aut solidní průměr. Rodiče v něm udělali hodiny a pak se převrátili na střechu - jen pár oděrků a psychický šok, žádné važnější zranění. Já jsem kdysi ve městě nedal přednost nějaké dodávce, snad Ford Transit nebo něco takového, dostal jsem to v 50-tce do boku a taky nic. Takže na město a meziměstské trasy je bezpečnost dostatečná. A pokud jde o nehody na dálnici - tam Fabia není o nic víc platná.
30.07.2011 | 20:30:19 | Vlado Z
| 192.168.102.*Reagovat
My máme Matize v rodině jako druhé auto. Nyní má najeto 98 000. Neplánovaně bylo v servisu jen jednou, když odešel regulátor napětí. A nyní po devíti letech se měnil výfuk. Jinak je vše včetně tlumičů, ramen a čepů původních. Auto jezdí v Praze, kde jsou to samé kostky a kanály. Netvrdím, že je to kdovíjaký komfort, ale svoji službu - popojíždědlo pro přítelkyni plní na 1-. A na svůj výkon je i celkem svižný. Takže to byl asi nějaký nepodařený kus.
Komentáře uživatelů k recenzi Daewoo Matiz
od novoty až do konce
Měl jsem toto auto mezi léty 2000 - 2015.Takže hodně dlouhou dobu jsem s ním jezdil.
Pozitiva: Luxusní zvuk motoru. Není auto s lepší barvu zvuku motoru při akceleraci. Krásné auto po estetické stránce jako exteriér, tak interiér. Příjemně se ovládá. Nízká spotřeba benzínu, kolem 5,2 - 5,35 litru.
Negativa: Úzký rozchod kol. Auto je úzké a vysoké. Boční vítr s ním hází a někdy i změní směr jízdy. Třeba Renault Twingo nebo Toyota Aygo jsou o 12 cm širší a lépe sedí na silnici.
S Matizem 0.8 jsem najezdil 198 000 km. Pak jsem měl silnějšího Matize 1.0. Jízdní vlastnosti podobné, ale měl tužší karoserii a více držel rychlost do kopce. Ale spotřeba Matize s litrovým motorem byla o půl litru vyšší.
17.07.2023 | 20:44:36 | ročník 1972 | 82.202.114.* Reagovat
Motor z budíku :-)
Najeto 47 tisíc, rok 2004,nula osma, tak prvně jsem vše vyměnil - brzdy, kapaliny kromě převodovky - tu jsem jen dolil, filtry, kabely, svíčky . Okamžitě jsem vyčistil sání a zadělal egr kurvítko a teď je to torpédo, proti Fabii haťapce 1.2 velký rozdíl v akceleraci, haťapka při rychlostech nad 100 žere jako tank a má ne efektivní převody, co se týká místa tak fabka vyhrává na kufr-jinak žádná změna, chybí mi posilovač řízení.
21.04.2022 | 14:20:41 | Pepa | 37.48.1.* Reagovat
Taky jsem se nechal zlákat chválou lidí, co údajně matize měli, že je to dělo, co málo žere. Nejsem náročný, nepotřebuji jezdit rychle, ale to, co jsem koupil, mě opravdu překvapilo. Má najeto cca 100tis, jeden puchýřek na blatníku, zespodu vypadá pěkně, zvuk taky poměrně tichý, ale ten výkon ... teď asi někteří přemýšlí, jestli jsem byl překvapen mile, nebo nemile. Bohužel matiz je pro mě zatím velké zklamání. Má obsah 1.0, ale výkonově je to velice slabé. Přešel jsem z peugeota 106 1.1, ale tam, kde jsem do kopce s peugeotem zařadil i pětku, musím s matizem podřazovat na trojku a to to dole rozjedu třeba na 90, na kopci už mám ale 40. Čert vem výkon, když to nebude moc žrát, tak to jsem chopný zkousnot, ale víc mi vadí, že při řazení, když uberu plyn, tak otáčky zůstávají dlouho nahoře, takže musím buď se sešlápnutou spojkou čekat 5s, než klesnou, nebo tam ve vyšších otáčkách rvát rychlost, což nejde samozřejmě moc dobře. V diskusních fórech jsem se dočetl, že to dělá více lidem, někdo tam dokonce psal, že je to vlastnost moderních motorů, aby se snížily emise. Nevím tedy, co má řvoucí motor společného se snížením emisí, ale nejsem odborník. Dalším velkým zklamáním je malý kufr. Zatímco do peugeotu jsem dal dva 200litrové sudy na vodu se sklopenými sedadly, do matizu se nevejde ani jeden. Taky světlomety mě svým výkonem při jízdě večer moc neoslnily, dálkové světlo ujde, ale po přepnutí na potkávací je to tak na 40km/h rychlost, moc to nesvítí. Možná jsem narazil jen na špatný kus, ale můj názor je po vyzkoušení jednoznačný - nebrat.
13.10.2019 | 10:17:34 | Max | 176.74.128.* Reagovat
mam doma auto matis chevrolet,kdyz je studeny tak to nechce jet, kdyz se zahreje jezdi dobre uz sem vimnenil svicky,kambele od svicek, landasondu, a furt to dela, je to txden co se nam rosvitil check a sviti porad poradi my nekdo co stim je
25.11.2017 | 11:58:54 | mats | 46.13.177.* Reagovat
RE: matiz rv 2000
Eger ventil, nebo rozvody. To vozítko jsem koupil z hecu dnes již téměř veterán, no pro srágory to není - do Chorvatska bych na tom nejel, ale pro noviny nebo toaleťák!
V každé vesnici Vám to kovář zprovozní, znám rodiny co s tím jezdí na dovolenou, auto se mi nekazí a rezavé jsem viděl i vw, je to jen otázka času, čepy se rozbíjí, ale na cestách co je 30 let nikdo nespravuje se není co divit - někdy to na cestě vypadá jako tester na nápravy v Kopřivnici u TATRy, Matiz je malé levné vozítko pro lidi co si nevydělávají v parlamentu a má jedinou chybu, že se nevyrábí, za slušné ojetiny dáte míň než za druhotřídní aku kolo, ženu dáte na řidítka děcka na štangli a nákup do nosiče kolem zadního blatníku a určitě budete vypadat líp jako v naleštěném matizu.
20.06.2019 | 17:20:08 | tibor | 37.48.48.* Reagovat
Furt v servise
Koupil jsem auto daewoo matiz a to jsem neměl dělat. Od té doby co ho máme, jsme sním jezdili asi týden a půl, jinak je furt v servise. Nikdo pořádně neví či s tím autem je. Jen nám furt tvrdí, že je špatná elektrika a že je to zpravené. Zvláštní je, že se i přes to, se nám furt děje stejná chyba. Za studena jede, ale jak se zahřeje, tak párkrát vůle a zdechne. Pak už nenašli. Jestli máte někdo podobné zkušenosti a víte co s tím, tak prosím odepište.
18.06.2017 | 11:59:06 | Nespokojenec | 84.19.89.* Reagovat
olej do motoru
poradte,mám po výměně motoru u matízka,a ted nevím jaký olej na kompletní výměnu?obsah 0.8 r.v 2000,děkuji moc.
23.06.2016 | 13:07:32 | šárka | 81.200.62.* Reagovat
RE: olej do motoru
Ahoj, co jsi tam měl dříve? Buď dát to samé nebo podle uvážení. Díval jsem se, dává se do toho často 5W30, tady si můžeš vybrat, co by si chtěl (cena, značka) www.carsshop.cz/naplne/oleje-a-maziva/motorove-oleje/5w-30.
Tak ať Matizek slouží :-)
24.06.2016 | 12:03:39 | Ringo | 78.108.155.* Reagovat
Reakcia
Mám matizka ako druhé auto do mesta (hlavné je Audi a6).
Z autami robím už vela rokov. Pôvodne som ho kúpil na kšeft. Zo srandi som sa na nom začal voziť ze nech sa ludia zasmejú (že :aha z Audi klesol na Matiza).Na moje prekvapenie som sa v tomto aute mýlil,..
Za ľudovú cenu je to docela schopné auto pre nenáročného vodiča.
Na dovolenku do Chorvátska by som sa ňom nevybral,ale na nákupy a bežné vybavovačky,pre manželku úplne stačí.
Pozn. ODKAZ: Pre "velikánskych" autičkárov čo v živote jazdili doma na lazoch na jedinom vozidle a to na traktory z motorom z Pioniera
Treba sa na Matizi previezť a potom hodnotiť!
11.05.2015 | 10:06:55 | Matiz 08.r.v.99 | 78.98.25.* Reagovat
RE: Reakcia
Mám také Matiska, jezdím s ním již třetí rok, nějaká oprava byla, ale jinak jsem zcela spokojená, auto jezdí bez problémů po městě, a to s ním jezdím klidně přes 100 km za město a funguje na dálnici dobře. Je pravda, že není na žádné závodění zvláště do zatáčky, servo nemám je mi 65 let a vůbec mi to nevadí. Všude se vejde a spotřeba je kolem 5l.Pokud vím do každého ojetého auta se musí vždy dát nějaké peníze, prostě nová nejsou. Setkala jsem se s osobou, která mi říkala, že s ním jezdili po Africe, ale jestli je to pravda to nevím. zdravím
01.06.2015 | 14:57:48 | katiz Daewo | 109.80.216.* Reagovat
Daewoo Matiz 0.8 - "99"
Ja nemozem nic ine nez nesuhlasit. Auto mam uz 12 rokov a ziadne tlmice, capy som este nemenil. A to ma auto najazdenych 140 000km. V meste aj mimo mesta bolo v prevadzke. Servo chyba, to ano, ale zeby s nim zena nevedela zaparkovat?? Ked uz zena nevie zaparkovat Matiz, tak nech je radsej doma, max. na bicykli. Nakup? Nakupujeme pre celu rodinu (5 clenov vsetko dospely) a nie je problem dat vsetko do kufra! Maly vykon? Co cakate od 0.8 motora. Do mesta staci a mimo mesta plati: Pomaly dalej zajdes. Spotreba 7 litrov?? To si musel asi vylievat s nadrze benzin, kedze max spotreba je 5,6l max. 6l. Menene boli akurat rozvody, sviecky, filtre, olej a bezne veci, co sa kazia na kazdom aute. Ked si kupil vrak (aj ked od deda, ale nie kazdy je pedant na auta), tak nekaz kupu auta inym.
26.11.2013 | 17:53:30 | Leo18 | 212.26.167.* Reagovat
RE: Daewoo Matiz 0.8 - "99"
Auto mám již dva roky a jsem s ním maximálně spokojen.Málo žere,všude se vejde,v zimě super starty,super topení.Prostě je to malinkatej miláček a jestli někomu rezne,tak se o něj musíte lépe starat jako o každý plech.
18.06.2014 | 11:01:05 | Matiz je milaček | 89.102.145.* Reagovat
RE: Daewoo Matiz 0.8 - "99"
No jistě, však jsme to měli v té brožuře, kurňa. V sobotu hezky pod auto, natřít gumoasfaltem podlahu, podběhy, vystříkat dutiny... a opakovat pravidelně pro jistotu každý rok. Nejlíp před panelákem, hezky lahváč po ruce, rádio naladěné na "hrají a zpívají Vám Plzeňáci", dobrý den, soudruhu domovní důvěrníku, to máme ale počasíčko, taky jste byl v průvodu? No že se ptám, tak čest... Tak tahle doba je už pryč, a zaplaťbůh jsou auta, u kterých se o plech starat nemusíš a přesto ti nezrezaví před očima. I když dneska už zase jejich počet začíná klesat - všude se šetří.
18.06.2014 | 15:16:54 | | 89.102.228.* Reagovat
Matiz
Nebudu tady radši nijak moc reagovat na názory psané níž, vím, že to nemá cenu, zvláště při stáří těchto příspěvků, ale jelikož může být tato stránka místem, kam se boudou koukat budoucí majitelé těchto vozidel, a toto může být místo, podle kterého si toto vozidlo nakonec vyberou, nebo ne. Taky jsem při výběru auta koukal sem, a zaváhal jsem. Díky bohu né dost, a díky tomu jsem hrdým majitelem vozidla Daewoo Matiz I. rv. 1998 v základní výbavě. Vozidlo má najeto 147 800km, a i přes takový nájezd nemá s ničím problémy. Ano, přiznávám se, taky mi spotřeba zatím nevychází nejlíp, ale to bude tím, že jsem si na něj ještě nezvyk, a jezdím krátké trasy, kdy je motor ještě studený, a tím taky víc spotřebuje. Opravdovou spotřebu uvidím v létě cestou na dovolenou.
Co se týče řízení, ano, nemá to servo, ale to mi nevadí, a po chvilce zvyku točím volantem jedním prstem, při parkování dvouma. Ano, řazení, zejména 2. rychlostního stupně ze 3. rychlostního stupně vyžaduje cit, trochu zvyku, a je to v pořádku. Jde to trochu z tuha, ale pokud vím, není to závada. Dále, jak zde někdo psal, že je to líné, chci vidět jeho recenzi na Fabii 1.2 HTP. Tyto auta jsou totiž jak reálně, tak i při výpočtech různých hodnot mnohem línější, než Matiz, a osobně mám již 5 pomyslných zářezů na volantu z měření si sil s Fábkou. Na akceleraci nikdy neobstála, v maximálce by možná měla navrch. Kdoví. U tohoto auta jsou především výhodou jeho vnější velikost, která ho řadí k mrňousům, ovšem vnitřní prostor mi přijde dokonce pocitově větší, než u některých aut vyšší kategorie. Z Matizu je krásný výhled, vevnitř je vše dokonale uspořádané, že po prvním dni jsem neměl problém se trefovat do různých ovládacích prvků bez použití zraku. Topení, jak zde někdo psal, je opravdu vynikající, a oceňuji ho právě pro pravidelné ježdění krátkých vzdáleností. No, a hlavní výhoda, provozní náklady. Malý objem=nízká cena PZP! Jo, a nebojte se, Matiza převrátit, to není tak snadné, jak si někteří myslí. Drží bezvadně.
27.01.2013 | 23:04:01 | Filda | 90.180.202.* Reagovat
RE: Matiz
Děkuji za postřehy,zvažuji nákup. Bohužel se sem vmísily zcela zcestné výkřiky a invektivy nesouvisející s popisem a kvalitou stroje. Těm co popsaly zkušenosti děkuji. Jinak jsem měl taky Trabanta, medil jsem si v totalitě ( byl na ně pořadník) ale je jiná doba. Trabantík netopil a žádný velký oheň to taky nebyl :o), časté závady instalace 6V, zapalování atd. Jo, jednou mi od topení (výměník na výfuku) chytnul plamenem (zdárně uhašeno).
02.03.2013 | 17:58:57 | karlos777 | 90.177.205.* Reagovat
RE: Matiz
Pičovina jako vrata. Trabant topí chladícím vzduchem. Je to obyčejný vzduch, nasávaný axiálním ventilátorem, hnaný soustavou usměrňovacích plechů okolo válců a hlav - mezi jejich žebry (stejně jako náporový vzduch u motocyklu). Tento vzduch dále proudí okolo předního tlumiče výfuku, kde se ještě více ohřívá (tlumič je obalen ještě jedním plechovým pláštěm a mezi ním a tlumičem vzduch proudí) a potom je hadicí (dříve ještě s tlumičem hluku) veden přímo do kabiny. A teď mi vysvětli, od čeho by asi tak hořelo? Od chladícího vzduchu? Chachacha! Ty totiž ani nevíš, proč ti ten trabant chytnul. Od topení tam nechytne ani benzín, protože tam není taková teplota.
22.06.2019 | 14:47:19 | | 89.176.46.* Reagovat
Daewoo Matiz
My máme Daewoo Matiz (prvej série) rok výroby 2001 a sme úplne prví majitelia - tzn., že na ňom jazdil len môj tatko a teraz aj ja. Je to celkom dobré auto s plne pohodovou spotrebou. Veľmi nepríjemné však je, že keď sme na ňom mali najazdené cez 120 000 km s pravidelnou výmenou kvapalín a vzornou údržbou, nás 3x nechal v štychu (problémy s karburátorom). Taktiež sa nám raz zaseklo zadné koleso (to však bola z časti neodborná výmena bubnov. Inak sa mi na ňom jazdí výborne (zhodou okolností som dnes urobil rekord - ručička na 150 km/h), ale mám problémy vo vysokých oráčkach so spojkou (nie sme si istí), ktorú budeme musieť vymeniť. Nie sme s tatkom mechanici, ale takéto prkotiny dokážeme urobiť. Pre pánov, ktorý potrebujú dvojlitrové motory a maximálku cez 250 km/h a čisté ručičky toto auto veru nie je. Kto chce šetriť a ľahko parkovať si auto obľúbi. Ešte by som poznamenal, že v minulosti sme mali a stále máme (už len ako veterán) Fiat 600D 0,8l r.v. 1964 a oproti nemu je Matiz limuzína.
30.01.2012 | 18:53:52 | Kristián | 87.244.217.* Reagovat
RE: Daewoo Matiz
Trochu nechápem, problémy s karburátorom? Mám Daewoo Matiz, dokonca rok 1999, ale karburátor som nikde nenašiel, pretože ho nemá. Ale inak súhlasím, pre človeka, čo nepotrebuje svojím autom kompenzovať malé EGO, je Matiz vynikajúci. Mám ho bez serva, a do mesiaca som si v pohode zvykol točiť jedným prstom. Ako rád hovorievam, načo posilnovač, keď mám posilnovnu!
27.01.2013 | 22:39:47 | Filda | 90.180.202.* Reagovat
Každé auto má své pro i proti
Máme s manželem společné auto Forda kombi a zdůrazňuji,že na něj nedám dopustit.Ale přesunutí firmy kde pracuji mě donutilo přemýšlet o autě pro mě,protože jezdit v zimě na kole mimo město není v mínusových teplotách nic příjemného.Jsme jen průměrná domácnost a tak jsem dost klesla v požadavcích na auto a koupila si Matize 0,8 r.v.2001.Asi týden mi trvalo než jsem si zvykla,ale teď jsem ráda,že ho mám.Spotřeba mi vychází na 6l,na křižovatkách to má odpich a topí jak blázen.Jezdím nejvíc tak 90km/h a super.Parkování až na ten posilovač řízení co to nemá je fain.Má to tužší řazení dvojky,ale je to o zvyku.V pohodě naložím větší nákup.Auto mám po kompletní kontrole v autoservisu a je v dobrém stavu a na ty léta bez koroze.Netvrdím,že je to super auto,ale do města a kousek dál je úplně dostačující.Záleží na tom co od auta očekáváte a podle toho je třeba vybírat.
16.11.2011 | 15:45:40 | Ida | 178.22.116.* Reagovat
Reakce na lži
Nevím jestli se mám smát anebo spíše brečet z této recenze. Autor zřejmě to auto viděl, když ho v jeho htpčkové fábce předjíždělo a on nevěděl jak na to regovat a tak si ulevil aspoň touto tecenzí. To aby ve 40 tisících odešli čepy? Blbost. V 60ti tis. řízení = totální kravina, vůle v řízení - no nějaká tam asi může být, ale malá. Oprava řízení a ramen vyjde na 6.000, když to trochu přeženu a rozhodně ne na oněch 15-20 tis., to ho chtěl asi někdo pěkně okrást. Vím co píšu, auta opravuji. Spotřeba 7 litrů? To je už vážně sranda? Matiz se nedostane nad hranici 6,7 litru, i když ho pořád honíte. Dle mě rozhodně nemělo toto auto údajného majitele najeto oněch pouhých 60.000 km, ale pokud ho skutěčně měl, tak cca 160.000 km, to by se dala možná věřit i ta spotřeba 7 litrů.... Ten motor nemá rád vytáčení nezahřátého, ale to ostatně žádné, ale tento je k tomu náchylnější o trochu víc. Pak se může objevit i větší spotřeba oleje. Ale už vůbec nechápu, co může být za horší krám, než je Megane, který majitel taky údajně vlastnil. To jsou pěkný cajky, to je víc člověk v servise než na cestách...
30.09.2011 | 21:46:46 | St | 88.101.150.* Reagovat
RE: Reakce na lži
htp fabiu (47kw) som v minulosti jazdil firemnu 4 roky, dnes som sa bol previezt na Matize s 80tkm... Zarucene viem ze to htp nepredbehne - netaha to totiz ani dole kopcom :))) Uz 2 ludia su privelka zataz pre ten motorcek. Motor olejnicka. htp je ulet ale proti tomuto je relativne v pohode
22.10.2016 | 19:52:43 | Erik | 78.98.146.* Reagovat
Komentáře
Z většiny komentářů je mi na blití. Čiší z nich nadutost, naprostá neznalost a u některých hloupost autorů. Předpokládám, že většina z nich v Matízu nikdy neseděla, nebo jejich řidičské umění je bídné (i když se vyjadřují tak, že by mohli radit i pilotům F1). Lepší je ty komentáře nečíst.
01.03.2011 | 18:08:03 | Vojta Reagovat
Trabant
Ty neporovnavaj trabanta s Matizom.trabant je kus bakelitu a v tom motor tak sa necuduj ze je svizne !!!
11.01.2011 | 23:20:57 | Kmail Reagovat
RE: Trabant
Tak to je dost dobrej příspěvek. Takovej vědeckej...tady na těch recenzích se vždycky dobře pobavím. Ostatně inteligence zdejších "řidičů a mechaniků" přesně odráží stav na našich silnicích. Iq tykve, obrovské sebevědomí, v rukách nasr.no, ale každý je mad max...
28.01.2013 | 10:09:09 | | 89.102.162.* Reagovat
RE: Trabant
Synku, ty si asi v Trabošu ani neseděl. Měl jsem jich 5 (slovy pět), limuzin. Jezdil jsem s ními cca 45 - 50.000 km ročně !! Coby s firemním autem. Že jsem do Traboša naložil až 800 kg nákladu + svých 150 kil a ujel s tímto kolem 25 km, se stávalo jednou za měsíc. Spotřeba byla v rozsahu 5 až 12 litrů, dle způsobu jízdy a jestli to jezdilo v létě nebo v zimě. Na nějakou poruchu si nepamatuji. Snad jednou mě upadl nárazník. Prorezavěl šroubek. :-))
01.10.2015 | 18:07:24 | Henry | 78.157.164.* Reagovat
RE: Trabant
Zjevně stará škola :D popravdě dneska s takovým autem udělat ročně takový nájezd no nechtěl bych v tom jezdit jinak 800KG nákladu celkem 1 tuna na Trabanta se divím že se rozjel..a ani se mě tomu nechce moc věřit ovšem stávají se kdoví jaký věci.
01.10.2015 | 18:23:30 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
RE: Trabant
Zjevně mladík bez zkušeností :-) Pamatujete trabanty, frčící (ano, frčící) s karavanem do Bulharska? Ne s nějakým nákladním vozíkem, ale s obytným karavanem... a ještě zahrádkou na střeše... běžný úkaz osmdesátých let. Trabant byl pracant k neutahání. Jednoduchý, snadno opravitelný, kufr jako hrom, čtyři osoby v pohodě. Motor dostatečně výkonný, takže prohrábnout na asfaltu byla brnkačka. Zato do kopce jel i na sněhu, jako škodovka. Ne jako dacia, nebo Wartburg - ty už měly problém s nadlehčováním přední nápravy.
01.10.2015 | 18:29:15 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Trabant
Bez zkušeností bych neřekl spíše s jinými a novějšími zkušenostmi :) a právě díky tomu že vím co je Trabant si nedokážu dneska v takovém autě za dnešních podmínek představit udělat ročně takový nájezd :D jinak co bylo bylo dřív to tak prostě chodilo.
01.10.2015 | 18:33:51 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
RE: Trabant
Pravda, po 130 kilometrech po cestě do olomoucký redakce jsem z toho auta vylézal skoro po čtyřech. :D
01.10.2015 | 18:52:06 | Henry | 78.157.164.* Reagovat
RE: Trabant
No jo pane, když vy jste do trabantu nenastupoval, vy jste si ho na sebe oblékal :-)
01.10.2015 | 19:03:59 | | 89.176.46.* Reagovat
RE: Trabant
Na jedničku vpohodě, dvojka byla horší ale pak už do jelo. Čtyřka byla s volnoběžkou. Ono to zadní příčné péro sedlo nadoraz, kola si čaply jako žába - auto celkově ztuhlo a jelo se. :-) Pocit byl asi jakbych jel ve vlečce Terry.
01.10.2015 | 18:47:40 | Henry | 78.157.164.* Reagovat
Jandaxx
Nevím s čím jsi porovnával Matize, že ti připadal svižný... Já měl 20 roků Trabanta. Akdyž jsem se projel v Matizu na předváděčce, zděsil jsem se té "akcelerace"! Můžu tady odpřísáhnout, že to fakt nemá ANI na TRABANTA! Nemluvím teď o maximální dosažitelné rychlosti (má to pětku, trabant měl jen čtyřku), ale jakékoliv zrychlení, ať už z klidu nebo letmo - děs - žádné! Plyn na podlaze, a auto líná lemra. A to i když měl motor otáčky. Utíkal jsem od něho pryč, taková mrtvola mi nesmí do domu. A ta spotřeba? K výkonu vysoká. Prostor? Žádný! A bezpečnost? Utopie, co je to? Letící čmelák dobře čelně naražený a je po Matizu :-))
01.12.2009 | 17:51:21 | Petr Reagovat
RE:Jandaxx
No, tak to bych si klidně dal 400 metrů s pevným startem a ten cajk Trabant by zmizel v prachu po polovině. To je ubohý, číst ty komentáře a navíc ještě Trabantova skvělá spotřeba, v zimě zima a je to vůbec nejméně bezpečné auto na světě...
30.09.2011 | 21:32:05 | St | 88.101.150.* Reagovat
RE:Jandaxx
Ha ha ha, kolik trabantů jsi olítal, že tady vyvracíš tento názor? Já jich měl celkem 5 a JEZDIL jsem s nimi 20 let. A jezdil jsem i s Matizem a věř, že je to pravda. Na trabanta se ani neuprdne. A ten bakelit, jak říkáš, tahal za sebou karavan do bulharska. Zkus to s matizem a přijdeš s volantem pod paží pěšky. A nebezpečnost trabanta? O té nevíš vůbec nic. Přečti si o tom něco jiného než propagační kecy německých novinářů po sjednocení německa.
30.01.2012 | 22:06:01 | | 89.102.164.* Reagovat
RE:Jandaxx
Tak jako proč ne, vem trabanta, dáme sprint, dáme závod na spotřebu,... Klidně si to dám. Můj Matiz má nalítáno 147 000km, tak si myslím, že výmluvy stylu "máš leštěnku" si můžeš nechat. Jo, a zapoměl jsi dodat, že v zimě jsi škrábal v trabantu okno i zevnitř, a jezdil ve vaťáku.
27.01.2013 | 22:46:49 | Filda | 90.180.202.* Reagovat
RE:Jandaxx
U Trabošů (všech) když jsem pustil prudčeji spojku, proklouzly s jekotem kola. Byl prostě ve předu dost lehký. Já měl tehdy kolem 150 až 180 kil a musel jsem proto co zhruba dva měsíce přehazovat ve předu kola. Ty levý se nadměrně sjižděly. :-))
01.10.2015 | 18:18:54 | Henry | 78.157.164.* Reagovat
RE:Jandaxx
Viděl jsem bouračku, kdy do Traboša z boku na křižovatce narazila Škoda 100 (ve Frýdku - Místku, za policajtama - jak se jede na Frýdlant novou cestou). Traboš s ženskou odlétl ze silnice do přikopu asi 8 metrů a jediné poškození bylo na dveřích a blatníku, kde byl odpadlý lak až na bakelit, v délce asi jednoho metru. Ženská se sice pochcala ale jinak ji nebylo nic. Stovka měla rozbitý jedno světlo, trochu promáčkle čelo a mírně bouchlou a nazvednutou kapotu. Matíz nebo jakykoli "plecháč" by dopadl hůře. :-))
01.10.2015 | 18:30:07 | Henry | 78.157.164.* Reagovat
RE:Jandaxx
Já znám zase příhodu z 80.let kdy člen rodiny jel se známým v Trabantu a když do nich vrazilo auto tak řidič zůstal málem sedět vedle auta i s volantem v ruce :D něbot mu upadly dveře a ještě vypadl ven :D a snad nechcete tvrdit že starej bakelit je bezepčnější jako modernější plechový auto ?? :D 8 metrů v příkopě a promáčklý blatník a jak se tam dostali rovnou vzduchem na blatník ?
01.10.2015 | 18:40:08 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
RE:Jandaxx
Do Traboše vrazila stovka, směr dveře a zadní blatník - ty byly nárazem zbaveny laku. Čelo stovky, světlo a trošinka kapota utrpěly nárazem. Na nárazník si už nepamatuji, mohl ale být i plastový - jak si to někteři upravovali. Lehký auto odlétlo vzduchem až prakticky za příkop (byla zam nějaká vrba - auto letělo kolem ní, pak ten asi metrový příkop a louka).
01.10.2015 | 19:06:29 | Henry | 78.157.164.* Reagovat
RE:Jandaxx
Pane NIck, bakelit se na trabantu vůbec nevyskytoval. Materiál, z něhož byl vyroben, byl velmi pevný a pružný, věřte, že byste měl hodně práce s tím ho třeba ulomit. Povídačky o trsátkách jsou jen lidová tvořivost, a pochází od těch, kdo trabanta znali asi tak, jako (s prominutím) Vy. Trabant byl choulostivý při nárazu zezadu, ale jinak to bylo velice pevné auto na tu dobu. Ale neměli bychom zde plevelit recenzi trabanty, jsme na Daewoo. A tato diskuse by se brzy zvrhla v něco, co nemá konec, a to nechceme, že.
01.10.2015 | 22:29:11 | | 89.176.46.* Reagovat
RE:Jandaxx
Se zbytkem vašeho příspěvku souhlasím ovšem kdyby jste četl pozorně tak jsem napsal že to je historka z 80.let u které já jsem nebyl a nepíši že bakelit vyskakoval ale že upadly dveře které rozhodně nedrží na bakelitových pantech rozumíme si ?? :)
02.10.2015 | 00:34:11 | Nick406 | 89.176.3.* Reagovat
Pro manželku
Ať je jaké je, pro manželku bych ho nikdy nekoupil. Na to ji totiž mám moc rád. A abych si jednou, až ji někdo smete, vyčítal, že jsem ji posadil do takového kripla, musel bych se oběsit. Tak jsem ji vzhledem k financím koupil alespoň fabii. Není to kdovíco, ale i kdyby to poskakovalo přískokama a žralo 10 l, tak je v tom rozhodně větší bezpečí než v Matizu. Matiz ano, ale jen pro tchýni!
07.02.2009 | 18:08:00 | Standa Reagovat
RE:Pro manželku
Je pravda, že měl v v EuroNCAP testu jen 3 hvězdičky, ale v té době to byl v kategorii mini a malých aut solidní průměr. Rodiče v něm udělali hodiny a pak se převrátili na střechu - jen pár oděrků a psychický šok, žádné važnější zranění. Já jsem kdysi ve městě nedal přednost nějaké dodávce, snad Ford Transit nebo něco takového, dostal jsem to v 50-tce do boku a taky nic.
Takže na město a meziměstské trasy je bezpečnost dostatečná. A pokud jde o nehody na dálnici - tam Fabia není o nic víc platná.
30.07.2011 | 20:30:19 | Vlado Z | 192.168.102.* Reagovat
My máme Matize v rodině jako druhé auto. Nyní má najeto 98 000. Neplánovaně bylo v servisu jen jednou, když odešel regulátor napětí. A nyní po devíti letech se měnil výfuk. Jinak je vše včetně tlumičů, ramen a čepů původních. Auto jezdí v Praze, kde jsou to samé kostky a kanály. Netvrdím, že je to kdovíjaký komfort, ale svoji službu - popojíždědlo pro přítelkyni plní na 1-. A na svůj výkon je i celkem svižný. Takže to byl asi nějaký nepodařený kus.
27.07.2008 | 22:21:14 | jandaxx Reagovat
Predpokladam, ze neco pozitivniho bylo, cena, ne? Halt kdyz ma nekdo rad levne kramy ....... a skoci po tom jak kocka po mysi ze? Nebo to bylo jinak?
25.07.2008 | 09:12:24 | Honza Reagovat
nejak brzo??
mne prijde uz ta prvni vymnena tlumicu a vseho nejaka brzo..natoz ta druha.To jsi musel chytit nejakej blbej kus ....
25.07.2008 | 08:11:40 | jindra Reagovat
No koupit si auto bez serva a pak nadávat, že nemá servo, je trochu divný...
24.07.2008 | 23:43:12 | prasopes Reagovat
RE:
Asi tak nějak
31.08.2022 | 10:31:55 | rakso | 193.165.237.* Reagovat