Rok výroby:1999Typ motoru:1,6 16VStav km při koupi:27 000 kmStav km nyní:70 000 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?3 rokyPrůměrná spotřeba:8,5 l/100 kmVloženo:17. 4. 2006
Před čtyřmi roky mě dvě věci donutily změnit automobil.
Za prvé: naše šestiletá garážovaná Škoda Felicia (kupovaná jako nová!!!) při skutečně s láskou prováděné péči (pravidelné servisní prohlídky, výstřiky dutin, nástřik spodku, voskování karosérie atd.) měla v roce 2002 bez koroze jen střechu.
Za druhé: jak rostly děti, začalo přibývat věcí a ubývat místa v kufru. Při našem náročném životním stylu (kola v létě, každý víkend v zimě lyžování, každoroční dovolené v Chorvatsku, časté výlety po celé republice, každodenní doprava dětí do kroužků do města) bylo naskládání všech zavazadel do prostoru celého auta doslova hlavolamem. S rezavým autem jsem jezdit nehodlal a od kompletního přestříkání mně odradila cena. Tak prodat!
Ale co jiného? Rozhodně jsem chtěl kombíka, ve slušném stavu, zánovní. Na Oktávku jsem neměl, ale padlo mi do oka DAEWOO NUBIRA. Auto jsem trochu znal už před koupí a tak jsem do toho šel. Sháněl jsem dlouho, až se mi podařilo natrefit na auto dle mých představ. Nedbal jsem slov kritiků, kteří "asiaty a korejce obzvlášť" odsuzovali.
První dojmy byly výborné, ale pramenily spíše z velkého vnitřního prostoru, velkého kufru a slušné výbavy. Jízdní vlastnosti mě už tak nepřesvědčily. "Budu jezdit klidněji a pomaleji", řekl jsem si a odpadnou starosti s nejistým chováním auta v zatáčkách a při brzdění.
První ostrý test byla cesta do Chorvatska s plně naloženým autem. Pečlivě jsem sledoval spotřebu a byl jsem nemile překvapen. Oněch průměrných 6,9 l naturalu uváděných v TP jsem spolehlivě překračoval i na dálničních úsecích při dodržování rychlosti. Průměrná spotřeba na cestě tam byla 8,1 litrů benzínu. Tak jsem při cestě zpět ve Slovinsku experimentoval. Při stálé rychlosti do 100 km/h opravdu 6,9 l. Při 130 km/h 8,4 l, při vyšší rychlosti jsem měl doslova "vír v nádrži". Na kratších úsecích (nikoli však město) při pozvolném rozjíždění a lehké noze na plynu rovných 8 a ani o chlup miň. Je to zřejmě tím, že motor je položen do vyšších otáček (při 130 km/h na pětku se točí kolem 3800 ot./min). Pozdější montáž na LPG zvýšila spotřebu na 9,5 l ale i tak to finančně vycházelo docela dobře.
Výkon motoru a točivý moment velmi zaostal za očekáváním. Těch 78 kW se dosahuje až při 3500 ot./min při neúnosně velké spotřebě. Přesto i plně naložené se vyškrábe do jakéhokoli kopce zcela bez problémů. Při dlouhých stoupáních na dálnici motor ovšem ztrácí dech a buď pojedete 80 km/h a budete střídat čtyřku a pětku, nebo to roztočíte na trojku na stovku a stejně musíte vytáčet čtyřku, dokud točivý moment zase neprohraje souboj s kopcem.
Vnitřní prostor a výbavu jsem již chválil při koupi a chválím jej i teď. Volant padne do ruky, posilovač je dobře nastavený, elektrika na všech oknech taky docela ušla. Kufr velký, s plochou nákladovou hranou velmi pohodlný. Místa na sedadlech vzadu je také dost. Na delších cestách vám však budou vadit hodně měkká a nepohodlná přední sedadla. Během těch tří let jsem opět poctivě jezdil na servisní prohlídky, měnil kapaliny, oleje, filtry, bohužel také všechny díly výfuku, silentbloky na přední nápravě, nechal přestříkat spodek, motor zajížděl ve střídavých otáčkách, karosérii leštil voskem, zkrátka jsem se snažil jako u předchozí Felície nic nezanedbávat. Výsledek? Spotřeba neklesla, motor se však ztišil a působil kultivovaněji. Kromě zmiňovaných silentbloků a problémy se špatným kontaktem na zadních světlech se na voze nevyskytla žádná mechanická ani elektrická závada.
Pozinkovaná karosérie je chráněna velmi odolným lakem a ve srovnání s nástřikem Felície mnohem tlustší vrstvou. Stačí však porušení této vrstvy a téměř v zápětí se vyskytne rez. Tak nevím, jak je to s tím pozinkem... Originál rádio a vůbec celá audio soustava je katastrofa ve všech směrech. Pozor také na nefunkčnost centrálu ve zimě (lezl jsem do auta i skrz kufr). Přítlačné pružiny na stěračích nebo pružiny na otvírání kufru vyžadují neustálé čištění, mazání a seřizování. Podélné střešní nosiče jsou hodně krátké a poměrně blízko sebe. Problémy s delšími lyžemi. Pro čtyři kola nutno umístit nosiče kol částečně i vedle nosičů!
Teď mám pocit, že jsem všechny neduhy už vyjmenoval. Přesto to byl pro naši rodinu dobrý pomocník, který nás nenechal nikdy ve štychu, jezdil spolehlivě a splnil očekávání do něj vložená na jedničku. Proč byl? Před pár dny jsme přesedlali na novou Oktávku kombíka v dieslu. Je to rozdíl! Ale také několikrát dražší!
Chci se tímto článkem rozloučit s naším starým kombíkem DAEWOO NUBIRA COMBI 1.6 16V a popřát všem majitelům tohoto nenáročného, trochu nenasytného, ale spolehlivého autíčka mnoho šťastných kilometrů.
ahoj, jako holka, která autům nerozumí, bych daewoo nubiru ohodnotila spíše kladně. Jezdím 4 roky s daewoo nubira 1,6, rok výroby 12/2003. Plusy: - neskutečnej držák, nabourala do mě míchačka betonu, co míchala beton a mohla jsem jet dál. Nabourala do mě dodávka, já nabourala do zdi, prostě to drží a jede. - pohodlné, velké auto
Mínusy: - šíleně, ale šíleně těžké sehnat náhradní díly (urvala jsem ve smyku kolo a najít vrakáč, kde by měli na daewoo urvanou osu bylo scifi) - hodně vysoká spotřeba ve městě - kolem 10 litrů - zamrzání centralu a dveří (fajn, ale stačí promazat speciálním olejem a další roky žádný problém) - emise nedělají všude jako na škodovku třeba
Este k autorovi clanku a jeho popisom spotreby: Při stálé rychlosti do 100 km/h opravdu 6,9 l. Asi kvôli tomu ze auto kupoval s nejasným pôvodom. Ja mám na svojom spotrebu pri stálej rychlosti 100 km,max 5,5l pri 90km je to 5,2l v meste 12l.Je to proste auto urcene na dlhsie cesty
Mna ked som isiel na nubire 1.6l 1998 r.v. 78kw chcel predbehnut passat rovnakeho roku vyroby,tak som si len tak povedal vyskusam ako mu to ide a pridal som,nemal nijaku sancu zachvilu som mal 170,passat daleko za mnou,ale viac sa na beznej ceste neodvazujem pustat,na dialnici som s tym isiel 200,hoci pisu maximalku 185(rucicka na otackomeri este nebola na cervenom poli).Jasne,ze je to o vykone toho-ktoreho auta,ale ked si clovek pomysli ako sa ten v passate najprv uskrnal ze,,korejec" toho predbehnem ako nic.... Ono je treba brat do uvahy aj fakt,ze passat je od nubiry tazsi,takze na predbehnutie potrebuje vecsi vykon ako ona. Inac po 11 rokoch nie velmi setrneho pouzivania musim povedat,ze super auto,karoseria super,motor na jednicku,takisto dotvaranie dveri.Svetla a brzdy hodnotim najlepsie,ale casto treba u tohto typu nubira 1.6 S menit silentbloky a stabilizatory,ale ako som uz spominal,nesetrim ju jazdim dost rychlo a na velmi nekvalitnej ceste
To je tak pri vacsine ludi... aj mna na passate obehlo kadeco, aj fabie, favority... a maju teraz v dedine rovnaku slavu ako uzviatel "mack" :) Mozno tym chlapcom niekedy dojde, ze predbiehane auto nemusi vzdy ist na plny vykon.. ale to by im zase padli zivotne hodnoty. ťjuning turbo 4 ever, obiehajme mercedesy :D
celkom vtipné,prečítať si ako autor komentáru dáva "dole" audiny,bawore a medvede z automatom v Nubire 1,6 výkon 106 PS...:-) si presvedčený o tom že tie autá nechceli práve zaparkovať keď si ich predbiehal? :-)
Ahoj, ano co sa tyka spotreby... a to ja mam automat ktory je idelny po meste jazdit nad 70km/h. ale ked ma chytia policajti kto to vysvetli ?!?inak mimo mesta klobuk dolu !!! spotreba ide prudko dole. A to zoslapnem plyn on tam v 90tke podradi za 2, akceleracia pritlaca do sedadla. (dal som dole AUDI Q7, MB C230, BMW 20D...) mozno je to korejec, ale "pripadnu" koroziu si podchytim (nie je to felicia s 5. dverami, alebo zasrana HTP fabia bez vykonu) a pri tom za malo penazi okrem koze FULL vybava - kufor ze fabia II ma 480lt a to je kombi = hanba !!! sice nova ale za 399.000 Sk s 1,2lt motorom a 50kW !!! ved to ani nemoze mat acsi kufor lebo to motor neutiahne! nubira = cena = vykon (1,6 106PS = sila) s pozdravom spokojny uzivatel Marek :-)))
Komentáře uživatelů k recenzi Daewoo Nubira
Moje zkušenost
ahoj, jako holka, která autům nerozumí, bych daewoo nubiru ohodnotila spíše kladně. Jezdím 4 roky s daewoo nubira 1,6, rok výroby 12/2003.
Plusy:
- neskutečnej držák, nabourala do mě míchačka betonu, co míchala beton a mohla jsem jet dál. Nabourala do mě dodávka, já nabourala do zdi, prostě to drží a jede.
- pohodlné, velké auto
Mínusy:
- šíleně, ale šíleně těžké sehnat náhradní díly (urvala jsem ve smyku kolo a najít vrakáč, kde by měli na daewoo urvanou osu bylo scifi)
- hodně vysoká spotřeba ve městě - kolem 10 litrů
- zamrzání centralu a dveří (fajn, ale stačí promazat speciálním olejem a další roky žádný problém)
- emise nedělají všude jako na škodovku třeba
Celkově hodnotím jako fajn auto.
10.02.2015 | 12:19:03 | Jindři | 155.56.68.* Reagovat
spotreba
Este k autorovi clanku a jeho popisom spotreby:
Při stálé rychlosti do 100 km/h opravdu 6,9 l.
Asi kvôli tomu ze auto kupoval s nejasným pôvodom.
Ja mám na svojom spotrebu pri stálej rychlosti 100 km,max 5,5l pri 90km je to 5,2l v meste 12l.Je to proste auto urcene na dlhsie cesty
27.06.2009 | 21:34:48 | feri Reagovat
oprava: otvaranie dveri
27.06.2009 | 21:12:56 | feri Reagovat
Pre:jj
Mna ked som isiel na nubire 1.6l 1998 r.v. 78kw chcel predbehnut passat rovnakeho roku vyroby,tak som si len tak povedal vyskusam ako mu to ide a pridal som,nemal nijaku sancu zachvilu som mal 170,passat daleko za mnou,ale viac
sa na beznej ceste neodvazujem pustat,na dialnici som
s tym isiel 200,hoci pisu maximalku 185(rucicka na otackomeri este nebola na cervenom poli).Jasne,ze je to o vykone toho-ktoreho auta,ale ked si clovek pomysli ako sa ten v passate najprv uskrnal ze,,korejec" toho predbehnem ako nic....
Ono je treba brat do uvahy aj fakt,ze passat je od nubiry tazsi,takze na predbehnutie potrebuje vecsi vykon ako ona.
Inac po 11 rokoch nie velmi setrneho pouzivania musim povedat,ze super auto,karoseria super,motor na jednicku,takisto dotvaranie dveri.Svetla a brzdy hodnotim najlepsie,ale
casto treba u tohto typu nubira 1.6 S menit silentbloky a stabilizatory,ale ako som uz spominal,nesetrim ju jazdim dost rychlo a na velmi nekvalitnej ceste
27.06.2009 | 21:01:46 | feri Reagovat
Fakt povedená recenze od socky pro kterou je vrchol dojet autem na dovču do Chorvatska a škodovka - nová kombi diesel. Supr prča.
26.05.2009 | 19:13:16 | xx Reagovat
jj
To je tak pri vacsine ludi... aj mna na passate obehlo kadeco, aj fabie, favority... a maju teraz v dedine rovnaku slavu ako uzviatel "mack" :) Mozno tym chlapcom niekedy dojde, ze predbiehane auto nemusi vzdy ist na plny vykon.. ale to by im zase padli zivotne hodnoty. ťjuning turbo 4 ever, obiehajme mercedesy :D
16.11.2008 | 17:14:04 | ono Reagovat
Humorista:-)
celkom vtipné,prečítať si ako autor komentáru dáva "dole" audiny,bawore a medvede z automatom v Nubire 1,6 výkon 106 PS...:-) si presvedčený o tom že tie autá nechceli práve zaparkovať keď si ich predbiehal? :-)
22.05.2008 | 09:46:25 | kakafko Reagovat
je to tak zle ?
Ahoj, ano co sa tyka spotreby... a to ja mam automat ktory je idelny po meste jazdit nad 70km/h. ale ked ma chytia policajti kto to vysvetli ?!?inak mimo mesta klobuk dolu !!! spotreba ide prudko dole. A to zoslapnem plyn on tam v 90tke podradi za 2, akceleracia pritlaca do sedadla. (dal som dole AUDI Q7, MB C230, BMW 20D...) mozno je to korejec, ale "pripadnu" koroziu si podchytim (nie je to felicia s 5. dverami, alebo zasrana HTP fabia bez vykonu) a pri tom za malo penazi okrem koze FULL vybava - kufor ze fabia II ma 480lt a to je kombi = hanba !!! sice nova ale za 399.000 Sk s 1,2lt motorom a 50kW !!! ved to ani nemoze mat acsi kufor lebo to motor neutiahne! nubira = cena = vykon (1,6 106PS = sila) s pozdravom spokojny uzivatel Marek :-)))
21.05.2008 | 22:47:58 | mack Reagovat