Rok výroby:1996Typ motoru:796 cm3/ benzínStav km při koupi:70 258 kmStav km nyní:92 342 kmZpůsob řazení:manuálStatus vozu při koupi:ojetýJak dlouho auto používáte?4 rokyPalivo:BenzínPrůměrná spotřeba:4,2 l/100 kmVloženo:21. 11. 2010
Keď že vlastním už druhé Tico tak nemôžem napisať nič ine len to že je to super autičko. Ja som na ňom 2 krát obišiel taliansko (jedna cesta 1200 km tam a nazad 1200km) a 1 krat chorvatsko (950km spolu 1900km) a vždy plne naložený. Nikdy sa mi nestalo že by ma nechalo niekde vysieť na dialnici. Bohužial s mojim prvým Ticom som mal haváriu a autičko sa muselo porúčať do šrotu lebo oprava by bola drahšia ako kúpa druheho (samozrejme ojazdeného). Ja som sa rozhodol pre kúpu a nelutujem. Auto šlape ako hodinky až na tie brzdy ale to je v pohode lebo ked mi to v servise rozobrali tak zistili že brzdy su pôvodne (dakujem pekne 14 ročné). Oprava stala 25 Euro a za 30 min. Čo sa týka spotreby tak tu možem hodnotiť len kladne. Po dialnici je to okolo 3,8 a v meste 4,2 a to musim povedať že ja mam dosť ťažku nohu na plyne. Keď jazdi manželka tak to je ešte nišie.
PS: Odporúčam hlavne mladím No a čo povedať na záver? Idealne auto do mesta na nakupy, tak isto aj mimo mesta. Pre dvoch ludi idealne auto. Snáť len jedna chybička by sa tu našla. Tico je čo sa týka bezpečnosti či aktivnej alebo pasívnej absolutne nulové. Viem o čom hovorim jednu havarku som v tomto autičku zažil a poviem vam uplne mi to stačilo. Som rad že vam pišem tieto riadky a v podstate to bol len tukanec. Stoji to za zamyslenie, ved aj kôli tomuto som si už objednal ine auto.
Odporúčam hlavne mladým alebo začinajúcim vodičom. Super auto na nabratie skusenosti.
Všetci ste tu zakomplexovaný. Buď si na to riadne dupnem alebo za volant nesadám a ak tu niekto píše že isť po diaľnici 90 km/h je dobra rýchlosť tak je čistý magor. Takýmto šoférom by som bral vodičáky. Spôsobujú najviac havárii!!!!!!!!! Po diaľnici pod 130 km/h ani nejdem hádam iba vtedy keď na ňu vychádzam alebo schádzam. Tak sem nepíšte takéto blbosti!!!
vodicak by som zobral tebe a takym magorom aky si ty.chodim s kamionom a takychto debilkou na ceste milujem,co ma vodicak sotva rok a,najazdenych 500 km kolo domu.sadne do silnejsieho auta a nevie co s nim ma robit.mozes si to prist vyskusat ked ides s celou supravou ake to je.tak neviem co sa tu vytahujes.tvoje vodicske schopnosti su na bode mrazu,ked takto rozmyslas na cestach
Peter, nauč sa pravopis. Havárky spôsobujú tí vodiči, čo práve na to dupnú ako píše ty, a so zakomplexovanosťou bezpečná jazda nemá nič spoločné, zakomplexovaní sú naopak tí ľudia, čo majú potrebu sa hrať na pretekárov a dupať na plyn a ohrozovať bezpečnosť cestnej premávky.
V 99% je to najmä nevyjazdenosťou, neskúsenosťou, zábudlivosťou, roztržitosťou, posádkou v aute a podobne.
Rýchlosť ešte NIKDY nikoho nezabila. Iba nepozornosť, neskúsenosť, nevyjazdenosť a atd..:))
Komplexy majú skôr majitelia menších aut, alebo málo jazdiaci, ktorí považujú iných vodičov a autá za "konkurenciu" a normálne vedú "vojnu".
Počas cca 3.000 km cez AT a IT som asi 4-5 x musel obehnúť auto po diaľnici sprava, lebo sa nechcel uhnúť, podotýkam, že rýchlosť ani raz nebola vyššia ako 130 km/h, takže ani šibnutý vychovávateľ to nemohol byť...:)
Jednoducho únava, pozabudnutie sa, kecanie, možno naschvál, ale u nás, na SVK a CZ, je to pomaly normou...
Tu sa pre zmenu nechcú uhnúť "lepšie" a drahšie autá...
A nebodaj, ak človek ide rýchlejšie, tak sú až pobúrení potrebou "vychovávať".
Ze tým ohrozujú bezpečnosť svoju a ostatných..., to už je vedľajšie.
V tomto mám rád Talianov, Grekov, Turkov...., tí majú každého v paži, jazdi ako chceš a vieš, len nehavaruj...
Nemci sú zase neuveritelne slušní...., až je to občas nepríjemné.
Právě kvůli takovým kreténům se na nás cizinci dívají přes prsty, cože jsme to za národy dementů, o obrovských počtech dopravních nehod a mrtvých na silnicích ani nemluvě. U nás se řídí heslem nikoho nepustit, srát na předpisy, všechny předjet, zneužívat zip, kvůli chodcům přece nebudu zastavovat atd. S takovým myšlením a chováním nepatříme do Evropy a stydím se za to, že jsem Čech. Naštěstí ale nejsou takoví všichni. Bohužel státu i policii je tato silniční džungle u zadku. Cedule upozorňující na začátek a konec měření rychlosti je výsměch slušným řidičům. Před cedulí zpomalit a za cedulí na to zas pěkně dupnout...
Teraz u nás robia severný obchvat a v podstate cele mesto aj príjazdové cesty sú neustále upcháte a v špičke idem z roboty domov aj 1 hod. čo mi normálne trvá asi 7 min. Keď ja idem po hlavnej a na križovatke zastanem a dám prednosť tým z vedľajšej tak na mňa neveriacky čumia a koľko krát im ešte musím aj naznačiť aby išli. No a tie hovada, ktoré potrebujú mať (ako si napísal) pocit VÝNIMOČNOSTI a NADRADENOSTI a stoja za mnou tak hneď začnú vytrubovať že či som si "náhodou" nevšimol veď som na hlavnej a asi mi totálne šibe keď im dávam prednosť. No čo už je to len o ľuďoch. Trocha tolerancie na cestách by nám neuškodilo.
Matúši tvoje argumenty neberu, samozřejmě, že i v obci jedoucí vozidlo rychlostí 50km/h může někoho srazit, ale v této rychlosti budou následky určitě méně tragické, než když někdo v obci jede jak prase. K té dvousetkilometrové rychlosti na devadesátce je škoda se vyjadřovat, tvého otce by měli za takové prasáctví přinejmenším zavřít a sebrat papíry navždy, to je bez debat.
Neviem či si si všimol ale tato diskusia patrí k recenzii na Tico a prave preto sa tu píše o tej 90-ke. Ak by si jazdil na Ticu inač by si hovoril ale proti gustu žiaden dišputat.... . A ktomu ako tvoj oco jazdi sa vydrovať nedudem lebo to by som musel použiť par vybraných slov (príklad Rasťo Žitný)!!!
Svoro:26.11., 13:47: Jasné, keď vytiahnem ženinu 206, al. 106, tak aj 100 km/h je vražedná rýchlosť. Po SK chodím viac-menej v norme, od "v závese" za kamionom", keď sa neponáhľam, až po "čo to dá" , keď chcem vyhnať pavúkov. Ale SR ja tam malá a prťavá krajina, že TU nemá anizmysle sa naháňať. Ale cez DE ísť 90-100 km/h, tak to je na mrtvicu. Je naozaj obrovské, o celej Zap. Europe ani nehovoriac, takže tam už radšej dupnúť, ak ma neobmedzuje limit na spotrebu, alebo sa stiahnuť za nejaký autobus /110 km/h, lebo striedanie všetkých 3 pruhov je celkom fuška na pozornosť počas 1.200 km štreky, najmä okolo Kolína:))
Marne, Liho: S tou agresivitou za volantom je tak, že zatiaľ čo v DE a spol. každému u RITI, či máš Mercedes S, alebo Audi A6, W Passat, Golfa..., lebo tam to má pomaly KAŽDY. Zatiaľ čo u nás, to dodáva pocit VÝNIMOČNOSTI a NADRADENOSTI, nakoľko sme ešte vééééľmi rozdielni vo finančnom postavení a naša spoločnosť zatiaľ OCEŇUJE iba tých, ktorí sú "úspešní"...:)) Preto tie všelijaké kydy o peniazoch, podnikaní, dôchodkoch, investíciach, "BOHATÝCH" a tých ostatných:(( P.S. Je to príznačné pre VŠETKY POSTkomunistické štáty. V Paríži na šoklo, keď ma Maybach pustil z vedľajšej :)). U nás by som stál dodnes....
Anonym má pravdu, 90 na diaľnici nemá v bežnej situácií veľký zmysel, pokiaľ máš aspoň priemerne bezpečné, úsporné a výkonné vozidlo. Druhá vec sú zápchy, príp. tech. poruchy a pod. Napr. môj oco jazdí po diaľnici konštante cca 150 - 170 tacho, niekedy o níečo viac, niekedy menej, záleží od situácie. Vodičák má od roku 1987 a nezapríčinil ani jednu dopr. nehodu. A taktiež občas šomre, ak ide na úplne prehľadnej 4 prúdovke, kde jazdieva aj okolo 180 - 200, predpísaných 90 km/h. Holt polícia a mama, kt. sa bojí :-). Ano, možno si poviete, čo je to za dementa jazdiaceho 200 na 90-tke...No všetko opäť záleží len a len na konkrétnej situácií. Aj pri 50-tke v obci Vám môže spoza zákruty/autobusu/čohokoľvek vbehnúť dieťa rovno pod kolesá a je koniec.
Tak k tomuto ti poviem len jednu vec. Ak niekoho aka kolvek cesta či dialnica uspava alebo sa mu zdá pri akej kolvek rýchlosti fádna tak na tej ceste nemá čo hladať!!! Stači chvilka nepozornosti a ....... .
Presne ako si to opisal to je ten problem a tie prasata su tak bezohladne že ked sa im nahodou nedari predbehnut slabšie autičko tak ho kludne aj vytlačia z cesty (vid nedávny príklad u vas na dialnici). V Ticu musí byť šofer 10krát oparnejši(aj ked to by mal byť v každom aute!!!).
pravdu sice máte, ale pokud si pamatuji, tak 90 po dálnici nejezdili ani DeDeRoni s trabantama a s karavanama. Dálnice je tu proto, aby to vodsejpalo a neumím si představit jet 90kou přes hodinu po dálnici. To už můžu jezdit po státovce a ušetřím za dálniční známku. A cesta bude zajímavější, dálnice je při pomalé jízdě fádní a uspává.
Problém je v tom, že někteří si myslí, že když mají veliký auto se všemi airbagy, ESP atd., tak se jim nemůže nic stát a tak jezdí jak prasata. Kdyby seděl třeba v tom Ticu, určitě by jel mnohem opatrněji.
K tomu čo si napisal sa dpovedať len jedno : ANO presne tak, len problem je v tom že niektorým zabednencom to nevysvetlíš nikdý v živote. Je velké umenie jazdiť plynule vedieť promtne reagovať na vzniknutu situáciu na ceste a ako príklad uvediem len to že Tico nema (v nových autách uplná samozrejmosť) obyčajný posilňovač brz a ked pred nim zabrzdi ake kolvek lepšie auto nema najmenšiu šancu to ubrzdiť. A to je už potom len na šoférovy ako sa bude správať na ceste s týmto autičkom, ked on presne musí vedieť hranice auta a ked sa tie hranice prekročia konči to katastrofou.
Všetci tu riešite stále rýchlosť, ale podstata Vám uniká, to auto je asi v 90km/h bezpečnejšie ako v 130km/h alebo nebodaj keby ešte išiel rýchlejšie. Ľuboš, keby si nemal na lepšie auto ako Tico, pochybujem, že by si na ňom chodil 130-kou po diaľnici. Ja musím napr. dnes ísť do Čiech a svojho Fiata ešte nemám na zimákoch, tak musím ísť staručkým AX-som, istotne tiež nepôjdem po diaľnici 150. Proste to nie je len rýchlosťou, ale aj vekom auta, stavom, motorom. Pochybujem, že ty máš na tvojej 607-ke obuté pneu 155/65R13, ak by si ich mal, tak 140 a viac určite po diaľnici nechodíš.
Právě že kdyby všichni jezdili v tom levým povolenou maximálkou, nevidím žádnej problém v plynulosti, ba naopak. Problém je právě to, že tu plynulost a bezpečnost narušují strašlivě spěchající kreténi, kteří svou bezhlavou jízdou toto narušují.
Mám taky osobní zkušenosti s německým provozem a jen potvrzuji, že je to úúúplně jinej svět. I chování k chodcům je naprosto jiné, než u nás. Tady u přechodu chodci vystojí důlek, než je někdo slavnostně nechá přejít a ještě mu děkují, přitom mají samozřejmě přednost. V DE vás pustí i mimo přechod, stačí dát najevo svůj úmysl. O jízdě v obci škoda mluvit, u nás 50 jezdí jen "blbci", v DE je to samozřejmostí.
to je fakt, kolikrát se mi v německu ve měste stalo, že stojím ve špatném odbočovacím pruhu. skutečně dám jen blinkr a přísahám!! pokaždý mě ihned někdo pustil. nikdy na mě nikdo netroubil, nebo byl agresivní. na dálnicích jezdí rychle, aale ohleduplně. u nás jsou hodně agresivní lidi. jak to vystihl marne - vrahové. tipuji to na ustarané manažery, které se takhle ukazujou.
A vo tom to hlavně celý je.O ohleduplnosti, opatrnosti, používání mozku za volantem a o kvalitních dálnicích, odpovídajících kvalitou a kapacitou dnešnímu provozu - to je přesně to, čehož se u nás ve velké míře nedostává. Luboš: právě proto, že žijeme jen jednou, tak nechci nikoho ani sebe zabít, což ve své naivitě očekávám i od ostatních.
Plne s tebou súhlasim, len škoda že máš pravdu. No čo už s tým nič nenarobíme všetko to je len v ludoch a taketo hlúposti ako tu niektorí píšu, tak to môže napísať iba človek ktorý je zakomplexovaný, nevyjazdený alebo nema za sebou buračku.
To že v Nemecku sa tak jazdí môžem potvrdit z vlastnej skúsenosti a dokonca ked zbadaju cudziu špz tak ti daju prednosť aj tam kde nemusia. Je to všetko v ludoch. U nas doma na teba hned každý vytrubuje a za každú cenu sa ti snaži dokázať že on je lepší šofér a ty mu iba zavadziaš na ceste. No a ta rýchlosť. Ked mi bude kto kolvek tvrdiť že v rýchlosti to nie je tak sa len musím pousmiať. Stačí si pustiť YouTube a tam si pozrieť par expertov na super rýchlu jazdu a hned pochopíš o čo ide. Marne to presne vystihol nie su to samovrahovia ale vrahovia!!!
v rychlosti to nebude, 6 let jezdím přes celé německo po A6, A3 a A7. jezdí se 160-200 a viděl jsem minimum nehod. je to jen o lidech. tady(v Německu) dáš jen blinkr a auta za tebou tě ihned pustí. maj tu ohled. to u vás v CZ neni. D1 je fakt tragedie. považuji za nehoráznost, že CZ vybírá dálniční poplatky. to je výsměch motoristům.
Marne: Tak potom by sme mali jazdiť max. 40-50 km/h, vtedy ešte máme šancu na prežitie, kamióny max. 20-30 km, pretože váhu 40 ton nezachráni pri vyšších rýchlostiach ani opancierovaný Mercedes..:)).. No, uznáš sám, že je to asi blbosť, lebo sa dá zabiť aj v 20 km/h, stačí padnúť z bicykla:((...Dá sa jazdiť rýchlo, treba sledovať premávku v spätnom zrkadle, "nevychovávať" vodičov za každú cenu / v ľavom pruhu 130 a ani za toho Boha neuhnúť, lebo 130 km/h je maximálka..:)), takže nech sa vytvorí šóra dlhá aj 5 km, /že áno, Stando/... Netreba zbytočne moralizovať... Prídeš domov, vystúpiš z auta, pošmykneš sa na ľade a zabješ sa tak, či tak..:((, alebo Ťa žena, alebo zlodej odkrágľuje:)). Žijeme iba raz, KTO sa obyčajne do 30-tky nezabije, tak už má veľkú šancu požiť si..., po 40-tke to už ide dole kopcom, ani oči, ani reflexy už neslúžia tak, ako v mladosti:)). Treba si trochu užiť ten život, aj tak z neho nevyviazneme živí:))
130km/h je už dost velká rychlost na to, aby se z pasažérů stal mastnej flek nebo se z vozidla stala neřízená střela. Při rychlostech ještě vyšších to platí dvojnásob. Když se k tomu připočítá agresivita, bezohlednost a sraní na dodržování bezpečné vzdálenosti, katastrofální stav dálnic, jako je tomu u nás (a u vás jistě taky), pak se není o čem bavit.
Marne: Dovolím si nesúhlasiť..:)) Diaľnica je najbezpečnejšia, teda tá vaša D 1 je naozaj hanbou "civilizovanej" Európy, podobne ako naša cesta Turč. Teplice - Martin.:((, ale na D 1 je jednoducho potrebné jazdiť v ĽAVOM pruhu, nakoľko ten pravý je pre samovrahov.... Radšej 130-150km/h v ľavom, ako 90 v pravom, lebo tam 300 km prejdených sa rovná 100.000 km po Francúzsku:)). P.S. A všetci tí, ktorí tvrdia, že 130 je stráááášne veľa, tak nech si spomenú, že to platí od čias, kedy táto rýchlosť bola pre takú Š 100 iba snom:)) Na DOBREJ a KVALITNEJ diaľnici je ideálna rýchlosť okolo 160 km/h, nad už treba byť pozornejší, pod ňou človek drieme...:)). ASi naozaj je lepšie sa D1 vyhnúť a najbližšie pôjdem radšej cez Viedeň:))
Stačí se podívat na statistiky dopravních nehod, kde je zcela zřejmé, že HLAVNÍ podíl na dopravních nehodách, zejména těch smrtelných, má nepřiměřená rychlost. A když vidím, jak ti debilové na dálnici lítaj ve vysokých rychlostech s rozestupem 5 m, pak se není čemu divit. Ty věčně zablokované dálnice kvůli nehodám, způsobeným těmito strašně spěchajícími blby, to je hlavní omezování a blokace provozu.
MARNE presne tak si napisal, po cestach jazdí tolko samovrahov až je to nenormálne. Ved v týchto rýchlostiach stačí mal nepozornosť a je koniec. ANONYM v podstate je uplne jedno akou rýchlosťou ideš po dialnici lebo stači že sa najde jeden debil ktorý nezvladne riadenie a ja možem ako kolvek oparene ked do mna napali v 150 ale 160 tak mam po probléme!!!
nebudu ti to vyvracet, ale nemáš pravdu. Každé pomalu jedoucí auto na dálnici překáží stejně jako kamion v okamžiku, kdy je dojeto "normálně jedoucím" a ono nemůže do levého pruhu, ve kterém jedou další rychlejší. Ale pokud se domníváš, že v devadesáti jsi na tom lépe s bezpečností, budiž.
Problém je zejména v tom, že ty naše "dálnice",tedy hlavně D1, na vysoké rychlosti nejsou vůbec stavěný, o šíleným provozu jak ve městě ani nemluvě. V levým pruhu je to o hubu,můžeš jet i 140 150km/h, a stejně máš za chvíli na prdeli nalepenýho idiota. Proto na rychlou jízdu seru, zejména když mám vzadu děcka.
Mam inu volbu a keby si si prečítal celú recenziu tak by si to pochopil. Dosť jasne som sa tam vyjadril o bezpečnosti tohto autička. Preto tuto situaciu riešim takýmto spôsobom. A k tej rýchlosti : Radšej prísť do ciela o 5 min neskôr ako o 5min skôr do márnice a tým že idem 90 určite nikomu nezavadziam!!!
A kdo má trochu slušný auto, tak ví, že 150 na dálnici není nic smrtícího. Je to jen o 20km/h víc, než připouští zákon (a tachometrově). Jo, jiný kafe je jet 200 a víc.
mě se teda po dálnici jezdí pod 130 moc blbě. Nevím, kolikrát za rok jezdíš dálnici, ale pokud jedu pod 130 a dojedu kamion (což je zhruba každých 30 vteřin), mám velký problém ho předjet. Protože v levém pruhu je to téměř nepřetržitý proud rychle jedoucích vozidel, a než se mezi ně dostanu, musím klesnout rychlostí na rychlost kamionu předemnou. A poto, když je mezera a můžu předjet, zase to musím rozjíždět. Takže to nebrat, to je moje zkušenost s nižší rychlostí na dálnici. Pokud jedu 150, je po problému. Jedu plynule, plynule se zařadím do levého pruhu a plynule zase zpátky. Dokážu takhle jet i půl hodiny bez omezení, pokud mi tam nějaký ement nevjede právě v těch 90ti :-)
ak S 105 obstoji i v dnesnej dobe tak potom vsetke ostatne auta su smejdy.S 105 obstoji akurat tak na jazdu v dedine a vozenie hnoja na voziku.sa spamataj v akom storoci zijes debile.
Proč jezdíš 90 po dálnici? Když jsem měl starší auto, tak jsem po dálnici nejezdil, abych na ní nepřekážel. Ale třeba jinou volbu nemáš, a je to tvoje věc. Jen mi to hlava nebere. Kdyby aspoň 120, 130... ale 90...
Jedna vec ma ešte predsa napadla. Ak ti ide matematika tak počitaj toto. Skus do Tica natankovať plnú nádrž (30l) a prejdi na tom 689km. Mne sa to podarilo a musim povedať že to bolo kombinované aj mesto aj dialnica.
Je zbytočné sa vyjadrovať k tomu že to nie je pravda (myslim 3,8 po dialnici). Ja som na tom aute otočil tri dovolenky a pri priemernej rýchlosti 90km/h po dialnici je uplne jednoduche dosiahnuť spotrebu okolo 4l/100km. Samozrejme že každe auto je ine a to môžem tiež potvrdiť kedže som mal dva Tica a to prve papkalo o niečo menej ako toto druhé. Kto to auto memal neuverí.
Zdravim mal som moznost vlastnit toto auto a spotreba bola okolo 5,2 l/100km .Po dialniciach som moc nechodil lebo niesom kamikadze ale tam sa spotreba splhala az nad 6 l/100km pri zhruba 120km/h rychlosti tak neviem kde na to majitel tohto auta prisiel.asi fakt chodi na 5st. 50km/h.ono Tico nebolo az nejak prevratne usporne auto hlavne ta bezpecnost je katastrofalna.
Po dálnici 3,8 ? Haló, vstávej, probuď se, už je den! Troufám si říci, že při plynulé ustálené jízdě rychlostí 55 km/h po dálnici na pětku, v bezvětří by ses takové spotřebě možná přiblížil. Jinak je to největší blbost, co jsem tady na recenzích četl.
Komentáře uživatelů k recenzi Daewoo Tico
all
Všetci ste tu zakomplexovaný. Buď si na to riadne dupnem alebo za volant nesadám a ak tu niekto píše že isť po diaľnici 90 km/h je dobra rýchlosť tak je čistý magor. Takýmto šoférom by som bral vodičáky. Spôsobujú najviac havárii!!!!!!!!! Po diaľnici pod 130 km/h ani nejdem hádam iba vtedy keď na ňu vychádzam alebo schádzam. Tak sem nepíšte takéto blbosti!!!
27.11.2010 | 21:01:23 | Peter Reagovat
RE: all
vodicak by som zobral tebe a takym magorom aky si ty.chodim s kamionom a takychto debilkou na ceste milujem,co ma vodicak sotva rok a,najazdenych 500 km kolo domu.sadne do silnejsieho auta a nevie co s nim ma robit.mozes si to prist vyskusat ked ides s celou supravou ake to je.tak neviem co sa tu vytahujes.tvoje vodicske schopnosti su na bode mrazu,ked takto rozmyslas na cestach
28.01.2012 | 13:25:15 | dip | 217.73.28.* Reagovat
RE: all
Peter, nauč sa pravopis. Havárky spôsobujú tí vodiči, čo práve na to dupnú ako píše ty, a so zakomplexovanosťou bezpečná jazda nemá nič spoločné, zakomplexovaní sú naopak tí ľudia, čo majú potrebu sa hrať na pretekárov a dupať na plyn a ohrozovať bezpečnosť cestnej premávky.
30.07.2013 | 10:34:29 | lukas | 84.16.53.* Reagovat
RE: all
V 99% je to najmä nevyjazdenosťou, neskúsenosťou, zábudlivosťou, roztržitosťou, posádkou v aute a podobne.
Rýchlosť ešte NIKDY nikoho nezabila. Iba nepozornosť, neskúsenosť, nevyjazdenosť a atd..:))
Komplexy majú skôr majitelia menších aut, alebo málo jazdiaci, ktorí považujú iných vodičov a autá za "konkurenciu" a normálne vedú "vojnu".
Počas cca 3.000 km cez AT a IT som asi 4-5 x musel obehnúť auto po diaľnici sprava, lebo sa nechcel uhnúť, podotýkam, že rýchlosť ani raz nebola vyššia ako 130 km/h, takže ani šibnutý vychovávateľ to nemohol byť...:)
Jednoducho únava, pozabudnutie sa, kecanie, možno naschvál, ale u nás, na SVK a CZ, je to pomaly normou...
Tu sa pre zmenu nechcú uhnúť "lepšie" a drahšie autá...
A nebodaj, ak človek ide rýchlejšie, tak sú až pobúrení potrebou "vychovávať".
Ze tým ohrozujú bezpečnosť svoju a ostatných..., to už je vedľajšie.
V tomto mám rád Talianov, Grekov, Turkov...., tí majú každého v paži, jazdi ako chceš a vieš, len nehavaruj...
Nemci sú zase neuveritelne slušní...., až je to občas nepríjemné.
30.07.2013 | 11:56:11 | ľuboš | 85.237.227.* Reagovat
Liho
Právě kvůli takovým kreténům se na nás cizinci dívají přes prsty, cože jsme to za národy dementů, o obrovských počtech dopravních nehod a mrtvých na silnicích ani nemluvě. U nás se řídí heslem nikoho nepustit, srát na předpisy, všechny předjet, zneužívat zip, kvůli chodcům přece nebudu zastavovat atd. S takovým myšlením a chováním nepatříme do Evropy a stydím se za to, že jsem Čech. Naštěstí ale nejsou takoví všichni. Bohužel státu i policii je tato silniční džungle u zadku. Cedule upozorňující na začátek a konec měření rychlosti je výsměch slušným řidičům. Před cedulí zpomalit a za cedulí na to zas pěkně dupnout...
27.11.2010 | 13:45:56 | marne Reagovat
marne
SÚHLAS !!!
27.11.2010 | 12:55:26 | Liho Reagovat
ľuboš
Teraz u nás robia severný obchvat a v podstate cele mesto aj príjazdové cesty sú neustále upcháte a v špičke idem z roboty domov aj 1 hod. čo mi normálne trvá asi 7 min. Keď ja idem po hlavnej a na križovatke zastanem a dám prednosť tým z vedľajšej tak na mňa neveriacky čumia a koľko krát im ešte musím aj naznačiť aby išli. No a tie hovada, ktoré potrebujú mať (ako si napísal) pocit VÝNIMOČNOSTI a NADRADENOSTI a stoja za mnou tak hneď začnú vytrubovať že či som si "náhodou" nevšimol veď som na hlavnej a asi mi totálne šibe keď im dávam prednosť. No čo už je to len o ľuďoch. Trocha tolerancie na cestách by nám neuškodilo.
27.11.2010 | 12:52:51 | Liho Reagovat
Matúš
Matúši tvoje argumenty neberu, samozřejmě, že i v obci jedoucí vozidlo rychlostí 50km/h může někoho srazit, ale v této rychlosti budou následky určitě méně tragické, než když někdo v obci jede jak prase. K té dvousetkilometrové rychlosti na devadesátce je škoda se vyjadřovat, tvého otce by měli za takové prasáctví přinejmenším zavřít a sebrat papíry navždy, to je bez debat.
27.11.2010 | 12:50:11 | marne Reagovat
for Matúš
Neviem či si si všimol ale tato diskusia patrí k recenzii na Tico a prave preto sa tu píše o tej 90-ke. Ak by si jazdil na Ticu inač by si hovoril ale proti gustu žiaden dišputat.... . A ktomu ako tvoj oco jazdi sa vydrovať nedudem lebo to by som musel použiť par vybraných slov (príklad Rasťo Žitný)!!!
27.11.2010 | 12:33:46 | Liho Reagovat
Svoro:26.11., 13:47: Jasné, keď vytiahnem ženinu 206, al. 106, tak aj 100 km/h je vražedná rýchlosť. Po SK chodím viac-menej v norme, od "v závese" za kamionom", keď sa neponáhľam, až po "čo to dá" , keď chcem vyhnať pavúkov. Ale SR ja tam malá a prťavá krajina, že TU nemá anizmysle sa naháňať. Ale cez DE ísť 90-100 km/h, tak to je na mrtvicu. Je naozaj obrovské, o celej Zap. Europe ani nehovoriac, takže tam už radšej dupnúť, ak ma neobmedzuje limit na spotrebu, alebo sa stiahnuť za nejaký autobus /110 km/h, lebo striedanie všetkých 3 pruhov je celkom fuška na pozornosť počas 1.200 km štreky, najmä okolo Kolína:))
Marne, Liho: S tou agresivitou za volantom je tak, že zatiaľ čo v DE a spol. každému u RITI, či máš Mercedes S, alebo Audi A6, W Passat, Golfa..., lebo tam to má pomaly KAŽDY.
Zatiaľ čo u nás, to dodáva pocit VÝNIMOČNOSTI a NADRADENOSTI, nakoľko sme ešte vééééľmi rozdielni vo finančnom postavení a naša spoločnosť zatiaľ OCEŇUJE iba tých, ktorí sú "úspešní"...:)) Preto tie všelijaké kydy o peniazoch, podnikaní, dôchodkoch, investíciach, "BOHATÝCH" a tých ostatných:((
P.S. Je to príznačné pre VŠETKY POSTkomunistické štáty. V Paríži na šoklo, keď ma Maybach pustil z vedľajšej :)). U nás by som stál dodnes....
27.11.2010 | 11:24:43 | ľuboš Reagovat
For Liho 23:59
Anonym má pravdu, 90 na diaľnici nemá v bežnej situácií veľký zmysel, pokiaľ máš aspoň priemerne bezpečné, úsporné a výkonné vozidlo. Druhá vec sú zápchy, príp. tech. poruchy a pod. Napr. môj oco jazdí po diaľnici konštante cca 150 - 170 tacho, niekedy o níečo viac, niekedy menej, záleží od situácie. Vodičák má od roku 1987 a nezapríčinil ani jednu dopr. nehodu. A taktiež občas šomre, ak ide na úplne prehľadnej 4 prúdovke, kde jazdieva aj okolo 180 - 200, predpísaných 90 km/h. Holt polícia a mama, kt. sa bojí :-). Ano, možno si poviete, čo je to za dementa jazdiaceho 200 na 90-tke...No všetko opäť záleží len a len na konkrétnej situácií. Aj pri 50-tke v obci Vám môže spoza zákruty/autobusu/čohokoľvek vbehnúť dieťa rovno pod kolesá a je koniec.
27.11.2010 | 08:25:53 | Matúš Reagovat
Anonym 20:50
Tak k tomuto ti poviem len jednu vec. Ak niekoho aka kolvek cesta či dialnica uspava alebo sa mu zdá pri akej kolvek rýchlosti fádna tak na tej ceste nemá čo hladať!!! Stači chvilka nepozornosti a ....... .
26.11.2010 | 23:59:11 | Liho Reagovat
marne
Presne ako si to opisal to je ten problem a tie prasata su tak bezohladne že ked sa im nahodou nedari predbehnut slabšie autičko tak ho kludne aj vytlačia z cesty (vid nedávny príklad u vas na dialnici). V Ticu musí byť šofer 10krát oparnejši(aj ked to by mal byť v každom aute!!!).
26.11.2010 | 23:54:19 | Liho Reagovat
pravdu sice máte, ale pokud si pamatuji, tak 90 po dálnici nejezdili ani DeDeRoni s trabantama a s karavanama. Dálnice je tu proto, aby to vodsejpalo a neumím si představit jet 90kou přes hodinu po dálnici. To už můžu jezdit po státovce a ušetřím za dálniční známku. A cesta bude zajímavější, dálnice je při pomalé jízdě fádní a uspává.
26.11.2010 | 22:50:31 | Reagovat
Liho
Problém je v tom, že někteří si myslí, že když mají veliký auto se všemi airbagy, ESP atd., tak se jim nemůže nic stát a tak jezdí jak prasata. Kdyby seděl třeba v tom Ticu, určitě by jel mnohem opatrněji.
26.11.2010 | 21:58:45 | marne Reagovat
Svoro
K tomu čo si napisal sa dpovedať len jedno : ANO presne tak, len problem je v tom že niektorým zabednencom to nevysvetlíš nikdý v živote. Je velké umenie jazdiť plynule vedieť promtne reagovať na vzniknutu situáciu na ceste a ako príklad uvediem len to že Tico nema (v nových autách uplná samozrejmosť) obyčajný posilňovač brz a ked pred nim zabrzdi ake kolvek lepšie auto nema najmenšiu šancu to ubrzdiť. A to je už potom len na šoférovy ako sa bude správať na ceste s týmto autičkom, ked on presne musí vedieť hranice auta a ked sa tie hranice prekročia konči to katastrofou.
26.11.2010 | 21:28:30 | Liho Reagovat
Svoro
Každé auto je bezpečnější při 90km/h než ve 130km/h, ale v ostatním máš samozřejmě pravdu.
26.11.2010 | 14:08:35 | marne Reagovat
Všetci tu riešite stále rýchlosť, ale podstata Vám uniká, to auto je asi v 90km/h bezpečnejšie ako v 130km/h alebo nebodaj keby ešte išiel rýchlejšie. Ľuboš, keby si nemal na lepšie auto ako Tico, pochybujem, že by si na ňom chodil 130-kou po diaľnici. Ja musím napr. dnes ísť do Čiech a svojho Fiata ešte nemám na zimákoch, tak musím ísť staručkým AX-som, istotne tiež nepôjdem po diaľnici 150. Proste to nie je len rýchlosťou, ale aj vekom auta, stavom, motorom. Pochybujem, že ty máš na tvojej 607-ke obuté pneu 155/65R13, ak by si ich mal, tak 140 a viac určite po diaľnici nechodíš.
26.11.2010 | 13:47:37 | Svoro Reagovat
luboš
Právě že kdyby všichni jezdili v tom levým povolenou maximálkou, nevidím žádnej problém v plynulosti, ba naopak. Problém je právě to, že tu plynulost a bezpečnost narušují strašlivě spěchající kreténi, kteří svou bezhlavou jízdou toto narušují.
25.11.2010 | 21:40:10 | marne Reagovat
Mám taky osobní zkušenosti s německým provozem a jen potvrzuji, že je to úúúplně jinej svět. I chování k chodcům je naprosto jiné, než u nás. Tady u přechodu chodci vystojí důlek, než je někdo slavnostně nechá přejít a ještě mu děkují, přitom mají samozřejmě přednost. V DE vás pustí i mimo přechod, stačí dát najevo svůj úmysl. O jízdě v obci škoda mluvit, u nás 50 jezdí jen "blbci", v DE je to samozřejmostí.
25.11.2010 | 21:21:59 | marne Reagovat
LIHO
to je fakt, kolikrát se mi v německu ve měste stalo, že stojím ve špatném odbočovacím pruhu. skutečně dám jen blinkr a přísahám!! pokaždý mě ihned někdo pustil. nikdy na mě nikdo netroubil, nebo byl agresivní. na dálnicích jezdí rychle, aale ohleduplně. u nás jsou hodně agresivní lidi. jak to vystihl marne - vrahové. tipuji to na ustarané manažery, které se takhle ukazujou.
25.11.2010 | 21:13:34 | martin Reagovat
Příkladem budiž to, že jezdím 22let bez sebemenší nehody. Není to vychloubání, ale důkaz toho, že opatrnost a ohleduplnost za volantem MÁ smysl.
25.11.2010 | 21:12:54 | marne Reagovat
martin
A vo tom to hlavně celý je.O ohleduplnosti, opatrnosti, používání mozku za volantem a o kvalitních dálnicích, odpovídajících kvalitou a kapacitou dnešnímu provozu - to je přesně to, čehož se u nás ve velké míře nedostává. Luboš: právě proto, že žijeme jen jednou, tak nechci nikoho ani sebe zabít, což ve své naivitě očekávám i od ostatních.
25.11.2010 | 21:06:10 | marne Reagovat
marne
Plne s tebou súhlasim, len škoda že máš pravdu. No čo už s tým nič nenarobíme všetko to je len v ludoch a taketo hlúposti ako tu niektorí píšu, tak to môže napísať iba človek ktorý je zakomplexovaný, nevyjazdený alebo nema za sebou buračku.
25.11.2010 | 20:59:47 | Liho Reagovat
martin
To že v Nemecku sa tak jazdí môžem potvrdit z vlastnej skúsenosti a dokonca ked zbadaju cudziu špz tak ti daju prednosť aj tam kde nemusia. Je to všetko v ludoch. U nas doma na teba hned každý vytrubuje a za každú cenu sa ti snaži dokázať že on je lepší šofér a ty mu iba zavadziaš na ceste. No a ta rýchlosť. Ked mi bude kto kolvek tvrdiť že v rýchlosti to nie je tak sa len musím pousmiať. Stačí si pustiť YouTube a tam si pozrieť par expertov na super rýchlu jazdu a hned pochopíš o čo ide. Marne to presne vystihol nie su to samovrahovia ale vrahovia!!!
25.11.2010 | 20:53:55 | Liho Reagovat
v rychlosti to nebude, 6 let jezdím přes celé německo po A6, A3 a A7. jezdí se 160-200 a viděl jsem minimum nehod. je to jen o lidech. tady(v Německu) dáš jen blinkr a auta za tebou tě ihned pustí. maj tu ohled. to u vás v CZ neni. D1 je fakt tragedie. považuji za nehoráznost, že CZ vybírá dálniční poplatky. to je výsměch motoristům.
24.11.2010 | 22:52:27 | martin Reagovat
Marne: Tak potom by sme mali jazdiť max. 40-50 km/h, vtedy ešte máme šancu na prežitie, kamióny max. 20-30 km, pretože váhu 40 ton nezachráni pri vyšších rýchlostiach ani opancierovaný Mercedes..:))..
No, uznáš sám, že je to asi blbosť, lebo sa dá zabiť aj v 20 km/h, stačí padnúť z bicykla:((...Dá sa jazdiť rýchlo, treba sledovať premávku v spätnom zrkadle, "nevychovávať" vodičov za každú cenu / v ľavom pruhu 130 a ani za toho Boha neuhnúť, lebo 130 km/h je maximálka..:)), takže nech sa vytvorí šóra dlhá aj 5 km, /že áno, Stando/...
Netreba zbytočne moralizovať... Prídeš domov, vystúpiš z auta, pošmykneš sa na ľade a zabješ sa tak, či tak..:((, alebo Ťa žena, alebo zlodej odkrágľuje:)). Žijeme iba raz, KTO sa obyčajne do 30-tky nezabije, tak už má veľkú šancu požiť si..., po 40-tke to už ide dole kopcom, ani oči, ani reflexy už neslúžia tak, ako v mladosti:)). Treba si trochu užiť ten život, aj tak z neho nevyviazneme živí:))
24.11.2010 | 22:51:13 | ľuboš Reagovat
Liho
Kdyby to byli jen sebevrazi, ale to jsou bohužel hlavně vrazi.
24.11.2010 | 22:33:17 | marne Reagovat
luboš
130km/h je už dost velká rychlost na to, aby se z pasažérů stal mastnej flek nebo se z vozidla stala neřízená střela. Při rychlostech ještě vyšších to platí dvojnásob. Když se k tomu připočítá agresivita, bezohlednost a sraní na dodržování bezpečné vzdálenosti, katastrofální stav dálnic, jako je tomu u nás (a u vás jistě taky), pak se není o čem bavit.
24.11.2010 | 22:29:31 | marne Reagovat
Marne: Dovolím si nesúhlasiť..:)) Diaľnica je najbezpečnejšia, teda tá vaša D 1 je naozaj hanbou "civilizovanej" Európy, podobne ako naša cesta Turč. Teplice - Martin.:((, ale na D 1 je jednoducho potrebné jazdiť v ĽAVOM pruhu, nakoľko ten pravý je pre samovrahov.... Radšej 130-150km/h v ľavom, ako 90 v pravom, lebo tam 300 km prejdených sa rovná 100.000 km po Francúzsku:)). P.S. A všetci tí, ktorí tvrdia, že 130 je stráááášne veľa, tak nech si spomenú, že to platí od čias, kedy táto rýchlosť bola pre takú Š 100 iba snom:))
Na DOBREJ a KVALITNEJ diaľnici je ideálna rýchlosť okolo 160 km/h, nad už treba byť pozornejší, pod ňou človek drieme...:)). ASi naozaj je lepšie sa D1 vyhnúť a najbližšie pôjdem radšej cez Viedeň:))
24.11.2010 | 22:12:47 | ľuboš Reagovat
Stačí se podívat na statistiky dopravních nehod, kde je zcela zřejmé, že HLAVNÍ podíl na dopravních nehodách, zejména těch smrtelných, má nepřiměřená rychlost. A když vidím, jak ti debilové na dálnici lítaj ve vysokých rychlostech s rozestupem 5 m, pak se není čemu divit. Ty věčně zablokované dálnice kvůli nehodám, způsobeným těmito strašně spěchajícími blby, to je hlavní omezování a blokace provozu.
24.11.2010 | 21:57:58 | marne Reagovat
marne a Anonym 20:45
MARNE presne tak si napisal, po cestach jazdí tolko samovrahov až je to nenormálne. Ved v týchto rýchlostiach stačí mal nepozornosť a je koniec. ANONYM v podstate je uplne jedno akou rýchlosťou ideš po dialnici lebo stači že sa najde jeden debil ktorý nezvladne riadenie a ja možem ako kolvek oparene ked do mna napali v 150 ale 160 tak mam po probléme!!!
24.11.2010 | 20:58:35 | Liho Reagovat
no v takom aute ako je Tico si neni v bezpeci ani pri 60km/h
24.11.2010 | 20:56:48 | Reagovat
Liho
nebudu ti to vyvracet, ale nemáš pravdu. Každé pomalu jedoucí auto na dálnici překáží stejně jako kamion v okamžiku, kdy je dojeto "normálně jedoucím" a ono nemůže do levého pruhu, ve kterém jedou další rychlejší. Ale pokud se domníváš, že v devadesáti jsi na tom lépe s bezpečností, budiž.
24.11.2010 | 20:45:15 | Reagovat
Liho
Naprosto s tebou souhlasím.
24.11.2010 | 20:40:25 | marne Reagovat
anonym
Problém je zejména v tom, že ty naše "dálnice",tedy hlavně D1, na vysoké rychlosti nejsou vůbec stavěný, o šíleným provozu jak ve městě ani nemluvě. V levým pruhu je to o hubu,můžeš jet i 140 150km/h, a stejně máš za chvíli na prdeli nalepenýho idiota. Proto na rychlou jízdu seru, zejména když mám vzadu děcka.
24.11.2010 | 20:39:17 | marne Reagovat
Anonym 19:47
Mam inu volbu a keby si si prečítal celú recenziu tak by si to pochopil. Dosť jasne som sa tam vyjadril o bezpečnosti tohto autička. Preto tuto situaciu riešim takýmto spôsobom. A k tej rýchlosti : Radšej prísť do ciela o 5 min neskôr ako o 5min skôr do márnice a tým že idem 90 určite nikomu nezavadziam!!!
24.11.2010 | 20:32:06 | Liho Reagovat
A kdo má trochu slušný auto, tak ví, že 150 na dálnici není nic smrtícího. Je to jen o 20km/h víc, než připouští zákon (a tachometrově). Jo, jiný kafe je jet 200 a víc.
24.11.2010 | 20:31:54 | Reagovat
Marne
A nikoho jsem nezabil. Zato pár těch pomalých na dálnici už připravilo mnoho horkých chvil.
24.11.2010 | 20:30:29 | Reagovat
marne
mě se teda po dálnici jezdí pod 130 moc blbě. Nevím, kolikrát za rok jezdíš dálnici, ale pokud jedu pod 130 a dojedu kamion (což je zhruba každých 30 vteřin), mám velký problém ho předjet. Protože v levém pruhu je to téměř nepřetržitý proud rychle jedoucích vozidel, a než se mezi ně dostanu, musím klesnout rychlostí na rychlost kamionu předemnou. A poto, když je mezera a můžu předjet, zase to musím rozjíždět. Takže to nebrat, to je moje zkušenost s nižší rychlostí na dálnici. Pokud jedu 150, je po problému. Jedu plynule, plynule se zařadím do levého pruhu a plynule zase zpátky. Dokážu takhle jet i půl hodiny bez omezení, pokud mi tam nějaký ement nevjede právě v těch 90ti :-)
24.11.2010 | 20:29:34 | Reagovat
ak S 105 obstoji i v dnesnej dobe tak potom vsetke ostatne auta su smejdy.S 105 obstoji akurat tak na jazdu v dedine a vozenie hnoja na voziku.sa spamataj v akom storoci zijes debile.
24.11.2010 | 20:21:48 | Reagovat
ŠKODA 105
Mám Š105, je výborná a nikdy bych ji nevyměnil. Plně obstojí i dnes. Zrovna jsem měnil sání vzduchu na zimu.
24.11.2010 | 20:12:42 | Josef Reagovat
Lepší jezdit po dálnici 90, než 150 a vejš. Aspoň nikoho nezabije. Na dálnici stejně brzdí hlavně kamiony, který se předjíždějí i několik minut.
24.11.2010 | 20:09:18 | manre Reagovat
A má to karburátor?
24.11.2010 | 19:48:20 | Reagovat
Proč jezdíš 90 po dálnici? Když jsem měl starší auto, tak jsem po dálnici nejezdil, abych na ní nepřekážel. Ale třeba jinou volbu nemáš, a je to tvoje věc. Jen mi to hlava nebere. Kdyby aspoň 120, 130... ale 90...
24.11.2010 | 19:47:24 | Reagovat
Sporeba
Jedna vec ma ešte predsa napadla. Ak ti ide matematika tak počitaj toto. Skus do Tica natankovať plnú nádrž (30l) a prejdi na tom 689km. Mne sa to podarilo a musim povedať že to bolo kombinované aj mesto aj dialnica.
23.11.2010 | 20:05:36 | Liho Reagovat
Spotreba
Je zbytočné sa vyjadrovať k tomu že to nie je pravda (myslim 3,8 po dialnici). Ja som na tom aute otočil tri dovolenky a pri priemernej rýchlosti 90km/h po dialnici je uplne jednoduche dosiahnuť spotrebu okolo 4l/100km. Samozrejme že každe auto je ine a to môžem tiež potvrdiť kedže som mal dva Tica a to prve papkalo o niečo menej ako toto druhé. Kto to auto memal neuverí.
23.11.2010 | 19:50:29 | Liho Reagovat
Kde se do toho dávaj baterky...?
23.11.2010 | 14:36:36 | Reagovat
To je slapací?
22.11.2010 | 23:25:17 | Reagovat
Zdravim mal som moznost vlastnit toto auto a spotreba bola okolo 5,2 l/100km .Po dialniciach som moc nechodil lebo niesom kamikadze ale tam sa spotreba splhala az nad 6 l/100km pri zhruba 120km/h rychlosti tak neviem kde na to majitel tohto auta prisiel.asi fakt chodi na 5st. 50km/h.ono Tico nebolo az nejak prevratne usporne auto hlavne ta bezpecnost je katastrofalna.
22.11.2010 | 22:27:21 | Reagovat
Po dálnici 3,8 ? Haló, vstávej, probuď se, už je den! Troufám si říci, že při plynulé ustálené jízdě rychlostí 55 km/h po dálnici na pětku, v bezvětří by ses takové spotřebě možná přiblížil. Jinak je to největší blbost, co jsem tady na recenzích četl.
22.11.2010 | 21:27:25 | Reagovat